Logo

TransLohr

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

TransLohr

Postod deni » Čet Okt 21, 2010 10:01 pm

Evo vam prave infomacije o brojanju...

Radio sam na logisici brojanja pa sam najbolje upućen u celu priču...

U utorak je izvršeno brojanje na gradskim linijama a u sredu na prigradskim. Rađeno je detaljno brojanje za potrebe studije opravdanosti uvodjenja šinskog sistema.

Grad je u pregovorima sa francuskom kompanijom za uvodjenje potpuno novog sistema šinskog vozila.Ovakav sistem se koristi u samo nekoliko gradova u svetu kao što su: Padova,Šangaj,Ferrand i Venecija.
Pošto je nov sistem koji u svetu treba da zaživi i da se probije.Francuska vlada se velikdušno ponudila da nam ponudi veoma povoljan kredit za uvodjenje sistema.
Poslednji put menjao deni dana Čet Okt 21, 2010 10:26 pm, izmenjena samo jedanput
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

TransLohr

Sponzor

 

Postod deni » Čet Okt 21, 2010 10:18 pm

Opis translohr sistema:

Ovaj sistem je sličan tramvajskim i autobuskim sistemima.Karakteriše ga velika kapacitivnost kao tramvaja i mala površina za saobraćaj kao kod autobusa...
Vozilo je vodjeno jedno šinom koja se lako instalira u postojeću infrastrukturu a kao pogonske točkove koristi gumene točkove i asfaltni kolovoz.Napaja se na struju s tim što ima ugradjene baterije pa tamo gde se žice ne uklapaju u arhitekturu grada (centar,pešačke zone) koristi pogon na baterije.
Vozilo može da korisiti postojeća stajališta i postojeću putnu infrastrukturu sam malim izmenama. Vozila imaju mnogo manje radijuse skretanja od klasičnih tramvaja.
Ovaj sistem se je neka mešavina tramvajskog i BRT sistema.

Translohr sistem ima puno prednosti i nedostataka.Ja se nebih upuštao u detaljisanje jer me možda nećete razumeti. Moje lično mišljenje jeste da se ovaj sistem treba uvesti,jer grad neće imati sedstava za bilo kakav kapacitivniji sistem...A ovakva prilika se nesme propustiti.pogotovu još pod ovakvim povoljnim uslovima.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod deni » Čet Okt 21, 2010 10:24 pm

evo i malo sličica, izvor je www.lohr.fr

Image
Grad: Padova

Image
Grad: Ferrand
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod Iosis » Čet Okt 21, 2010 11:00 pm

Bilo bi ovo ljepo vidjeti u gradu, samo je pitanje kako rješiti situaciju u saobraćaju parkirane taksiste i automobile na stajalištima, jedva se provuku autobusi koji mogu da se prebacuju iz trake u traku. Ovo vozilo je vezano za šinu.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod ferdinand » Pet Okt 22, 2010 2:29 pm

deni je napisao:Opis translohr sistema:

Ovaj sistem je sličan tramvajskim i autobuskim sistemima.Karakteriše ga velika kapacitivnost kao tramvaja i mala površina za saobraćaj kao kod autobusa...
Vozilo je vodjeno jedno šinom koja se lako instalira u postojeću infrastrukturu a kao pogonske točkove koristi gumene točkove i asfaltni kolovoz.Napaja se na struju s tim što ima ugradjene baterije pa tamo gde se žice ne uklapaju u arhitekturu grada (centar,pešačke zone) koristi pogon na baterije.
Vozilo može da korisiti postojeća stajališta i postojeću putnu infrastrukturu sam malim izmenama. Vozila imaju mnogo manje radijuse skretanja od klasičnih tramvaja.
Ovaj sistem se je neka mešavina tramvajskog i BRT sistema.

Translohr sistem ima puno prednosti i nedostataka.Ja se nebih upuštao u detaljisanje jer me možda nećete razumeti. Moje lično mišljenje jeste da se ovaj sistem treba uvesti,jer grad neće imati sedstava za bilo kakav kapacitivniji sistem...A ovakva prilika se nesme propustiti.pogotovu još pod ovakvim povoljnim uslovima.


meni ovo deluje kao sjajna prilika za novi sad i ja te molim da podelis sa nama bar neke prednosti i nedostatke, jer mislim da ce to mnoge zanimati, zelim da verujem da se novi autobusi ne nabavljaju, zato sto je planirano OVO :) :) :)
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod ferdinand » Pet Okt 22, 2010 2:48 pm

e, ipak ne moras, ima sve na wikipedii :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr

ipak glasam za klasicni tram :wink:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod deni » Pet Okt 22, 2010 8:21 pm

Iosis je napisao:Bilo bi ovo ljepo vidjeti u gradu, samo je pitanje kako rješiti situaciju u saobraćaju parkirane taksiste i automobile na stajalištima, jedva se provuku autobusi koji mogu da se prebacuju iz trake u traku. Ovo vozilo je vezano za šinu.


To je tako banalan problem...Postoje nekoliko rešenja, trenutno mi padaju na pamet sledeće : 1)represivnim merama 2)horizontalnim odavajanjem od ostalog saobraćaja 3)postavljanjem žutih traka...

Ferdinand :

Vozila svakako treba da se nabave...Autobuski sistem neće pasti zbog uvodjenja tramvajskog sistema,nego će se reorganizovati i autobuske linije će služiti kao napojne linije...

Ovo nam je jedinstvena prilika i nismo u mogućnosti da biramo nažalost zato je bolje ovo nego ništa...Sistem opsluživanja autobusom je već odavno na ivici sloma i pitanje je dana pada sistema...tako da se ne bi trebalo više oklevati...
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod Iosis » Pet Okt 22, 2010 11:43 pm

Horizontalno odvajanje možemo odma zaboravit, jer novo izgrađene zgrade i one je koje se trenutno grade previše su blizu samih kolovoza, čak i neke ulice koje bi sada trebalo prošiti nema uslova, a nema ni govora o ubacivanju još jedne trake. Tako nešto jedino bi bilo moguće na Novom Naselju, Satelitu i unapred isplanirati na Telepu i djelovima koji još uvjek nisu izgrađeni.
Žutu traku možemo odma okačit mačku o rep, imamo žutu traku na Futoškom putu, pa se može vidjeti zaustavljenih auta.
Meni samo nije jasno zbog čega zgrade koje se grade približavaju toliko ulici, tako da ne postoji mogućnost proširivanja ulice ako bude bilo potrebe, ne ostavlja se prostora ni za trotar dovoljno, a da ne pričam o parkingu i biciklističkim stazama.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod ferdinand » Sub Okt 23, 2010 1:04 pm

ima novi sad prostora i za BRT i za tram, nije to problem, vec su problem pare, jer sve to mnogo kosta. sto se tice futoske, tu nisu toliki problem parkirana vozila, vec platani koji su celom duzinom ulice nagnuti i ulaze u gabarit kolovoza, a cak i za to se moze naci resenje, koje opet kosta.. sto se tice parkiranih vozila uopste, svakako bi trebalo uvesti represivne mere, jer je to postao jako veliki problem na svim gradskim ulicama..

deni, meni je skroz zanimljiva ideja da tram bude u gradu, a bus na periferiji, slicno je u zagrebu, ali kako ce se onda resiti gomilanje putnika na tim perifernim terminalima?? pritom, kako resiti odnos u kapacitetu tram/bus? u tom slucaju trebace duplo vise autobusa da bi te linije mogle funkcionisati kao napojne??

ovo su samo neka moja razmisljanja, pretpostavljam da kao neko ko se time bavi znas vise o tome..
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod cone » Pon Okt 25, 2010 11:16 am

Čuo sam za ovo rešenje pre par godina. Iako na prvi pogled deluje interesantno, u suštini njegovo uvođenje ne košta ništa manje nego tramvaj. I ovde se zahteva veliko ulaganje u infrastrukturu: kontaktna mreža je ista kao za tramvaj, trasa je ista kao za tramvaj. To što se ugrađuje jedna šina, ne znači da je upola jeftinije. Čak, naprotiv, mnogo je skuplje. Ovde morate rekonstruisati celu podlogu kolovozne konstrukcije jer se vozilo kreće na gumenim točkovima i nosi dosta veliko oprerecenje. Postojeći kolovoz to ne zadovoljava ni u pogledu nosivosti, ni u pogledu ravnosti. Treba voditi računa da tramvajske deonice ponegde idu i van drumskog kolovoza, pa su tamo dovoljne jedino šine, dok se između poseje trava. Ovde to nije slučaj.

Kao veliki nedostatak, a to piše na wikipediji, navodi se da je ovaj sistem usamljen. Jednom kad ga ugradite, moraćete zauvek da kupujete samo takva vozila od usamljenih proizvođeča koji ih prave. Takođe se navode i primeri iskakanja iz šine u Padovi.

Za koji god sistem masovnog prevoza da se Novi Sad odluči, potrebna su znatna ulaganja i u infrastrukturu i u vozila. Treba biti realan i sagledati naše mogućnosti. Iako sam veliki pristalica tramvaja, za Novi Sad bi ipak bio najprikladniji BRT. To je sistem koji je rešio velike saobraćajne probleme u svetu, naročito u Latinskoj i Južnoj Americi, a sada je u porastu u Aziji i Africi. U Evropi su uglavnom (pametni ljudi, ne kao mi) ostavili tramvaje na ulicama i razvijali taj sistem.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Iosis » Pon Okt 25, 2010 9:58 pm

U bliskoj budućnosti mora se neko rešenje naći. Možda najbolje tramvaj. Autobusa se može još kupiti ali je problem sa nagomilavanjem na stajalištima (u centru, kod bazara, Futoška pijaca, fakulteti, Žarka Zrenjanina kod vjeća).
BRT je rešenje, samo ne znam kako ga provesti kroz centar, potjesno je prilično, a greota rušit neke stare objekte.
Metro je dosta skup, a s obzirom pošto je tolo u novom sadu prilično loše nosivosti ne znam kako bi metro uticao na stabilnost objekata iznad.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod cone » Uto Okt 26, 2010 9:27 am

Uopšte nema potrebe uvlačiti masovni prevoz kroz strogi centar. Dovoljno je da ga samo tangira. Nema Novi Sad baš preveliku pešačku zonu da bi to bilo neophodno. Jeste da bi u slučaju tramvaja bilo "kul" da on prolazi kroz centar, ali to i onako nije bilo predviđeno u Studiji. Tamo je predviđeno da tramvaj sa keja prođe pored Dunavskog parka i kroz Ignjata Pavlasa izađe na Bul. Mihajla Pupina.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Uto Okt 26, 2010 11:45 am

Ono što je svakako neophodno kod unapređenja masovnog transporta putnika je napraviti ga nezavisnim od ostatka saobraćaja. Ovde sam napravio crtež kako bi se mogla rekonstruisati Futoška ulica, odnosno, Futoški put. Umesto centralno izgrađenog razdelnog ostrva koje razdvaja dva smera, formiralo bi se razdelno ostrvo koje razdvaja BRT i/ili tramvaj od ostatka saobraćaja.


Image


Bulevar Oslobođenja ima sličan profil, ali sa jednom velikom razlikom što se sa strane nalaze parkinzi za automobile. To bi zahtevalo neko drugo rešenje.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod deni » Uto Okt 26, 2010 8:24 pm

Uh koliko pitanja, potrudiću se ‚da odgovorim na sve...


Iosis je napisao:Horizontalno odvajanje možemo odma zaboravit, jer novo izgrađene zgrade i one je koje se trenutno grade previše su blizu samih kolovoza, čak i neke ulice koje bi sada trebalo prošiti nema uslova, a nema ni govora o ubacivanju još jedne trake. Tako nešto jedino bi bilo moguće na Novom Naselju, Satelitu i unapred isplanirati na Telepu i djelovima koji još uvjek nisu izgrađeni.
Žutu traku možemo odma okačit mačku o rep, imamo žutu traku na Futoškom putu, pa se može vidjeti zaustavljenih auta.
Meni samo nije jasno zbog čega zgrade koje se grade približavaju toliko ulici, tako da ne postoji mogućnost proširivanja ulice ako bude bilo potrebe, ne ostavlja se prostora ni za trotar dovoljno, a da ne pričam o parkingu i biciklističkim stazama.


Horizontalno odvajanje će sigurno biti kao jedno od rešenja... Nesmemo biti toliko primitivni oko rešavanja ovog problema jer se u skladu sa novim zakonom o prevozu putnika daje velika prednost masovnom opsluživanju pa će prema tome i represija biti u toliko veća u koliko je značajnost projekta veća. A treba napomenuti i represivne mere iz zakona o bezbednosti saobraćaja.
Što se tiče dozvola za izgradnju i "blizini zgrade saobraćajnici" urbanističkim planom za 2021 godinu su predvidjeni putnički koridori kojim će se najverovatnije kretati translohr...
Moram da naglasim da ovaj sistem ne zahteva veliku izmenu pa će tako moći da ulazi i u male i uzane ulice...
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod deni » Uto Okt 26, 2010 8:37 pm

ferdinand je napisao:ima novi sad prostora i za BRT i za tram, nije to problem, vec su problem pare, jer sve to mnogo kosta. sto se tice futoske, tu nisu toliki problem parkirana vozila, vec platani koji su celom duzinom ulice nagnuti i ulaze u gabarit kolovoza, a cak i za to se moze naci resenje, koje opet kosta.. sto se tice parkiranih vozila uopste, svakako bi trebalo uvesti represivne mere, jer je to postao jako veliki problem na svim gradskim ulicama..

deni, meni je skroz zanimljiva ideja da tram bude u gradu, a bus na periferiji, slicno je u zagrebu, ali kako ce se onda resiti gomilanje putnika na tim perifernim terminalima?? pritom, kako resiti odnos u kapacitetu tram/bus? u tom slucaju trebace duplo vise autobusa da bi te linije mogle funkcionisati kao napojne??

ovo su samo neka moja razmisljanja, pretpostavljam da kao neko ko se time bavi znas vise o tome..


Nagomilavanje putnika na početnim stanicama (terminusima) nije problem nego vrlina...Jer će nekoliko linija da napaja jednu linju translohr-a na periferiji i linije će većinom biti dimetralne (prolazi kroz centar grada a terminusi su mu na periferijama).
Što se tiče čekanja na vozilo jgpp-a ono će se rešiti na taj način što će interval pristizanja autobusa na terminus bus/tram biti smanjen a interval translohr-a će biti optimalan.To će povećati gustinu mreže,pristupačnost, razgranatost... A to su sve parameri koji su bitni za poboljšanje kvaliteta prevoza putnika. Neke autobuske linije će biti ukinute,neke pak skraćene pa će nam to dovesti do povećanja broja slobodnih vozila, paće ta vozila moći da se iskoriste za napajanje translohr sistema.

Ako te još nešto zanima ili vam nešto nisam odgovorio slobodno recite :D
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Sledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost