Nedavno sam imao zadatak da brojim saobraćaj na raskrsnici ulica Narodnog fronta - Ive Andrića, u zoni autobuske okretnice "četvorke" na Limanu. U toku smene sam uspeo da napravim nekoliko fotografija usput i da na kratko porazgovaram sa nosiocima javnog prevoza - vozačima kada su se okretali na terminusu i jednim mladim entuzijastom i drugarom kog sam preko foruma upoznao - Slobodanom Kostićem.
Da krenem sa fotografijama, prvo od "malih" autobusa.
Zatim, nešta duži.
Tog dana na liniji 4 dvokratno je vozio nedavno prefarbani Ik-201. Nijansa plave boje na ovom Ik-201 mi se baš svidela, uživo mi moćno izgleda. Motor lepo reže, ne izbacuje nešto mnogo crnog dima kada se doda gas, bez problema se motor upali. Lično, rado bih voleo da mogu da ga isprobam.
Legendarna zglobna "šestica".
Prve niskopodne "ikarbuse" u Novom Sadu polako sustiču posledice svakodnevne eksploatacije. Valjda će u skorije vreme malo da im srede bravariju i limariju, motori im i dalje imaju lep zvuk, fino idu.
U toku celog dana na liniji su radila dva nova IK-218. Lepo izgledaju, povozni su, imaju drugačije vozačko sedište (koje ne deluje loše), ali po rečima vozača velika zamerka ide na račun preglednosti i način na koji su ugrađena unutrašnja ogledala, dok najveća na vrata (sama se otvore iznenada u toku vožnje, nekad se sporo zatvaraju, baš su osetljvi sami senzori). Tu je i završna obrada (kajlovanje kaseta i panela kartonom), standardno već. Uglavnom, po rečima vozača sa kojima sam razgovarao, mnogo više vole zglobne "šestice", draže su im za rad.
Inače, ono što me je iznenadilo je to da novi autobusi ne poseduju ugrađen video nadzor (možda će nekad naknadno, a možda i ne).
Da, stvarno bi red bio da zaživi neki elektronski vid naplate karat. Ona kupovina kod vozača, mašinica, razduživanje pazara svakog dana baš smara i oduzima mnogo vremena i opterećuje vozače, pogotovo u vreme kada je sve "na klik" do željenog cilja. Ujedno mi je to najveća zamerka koju sam primetio kao neko ko povremeno koristi novosadski autobuski prevoz.