Logo

Fotografije autobusa iz aktuelnog voznog parka (2)

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod Sloba » Ned Mar 18, 2012 9:26 pm

Meni se iz perspektive putnika sviđaju. Sviđa mi se i unutrašnjost zbog zatamnjenih stakala, sviđaju mi se sedišta, vrata su se razradila malo po meni, ali mislim da je nebezbedno ubrzavati ih. Što se tiče dugmića za vrata, primetio sam da se vozači saginju ne bi li ih dohvatili ali nisam primetio gde su.

Jedino ne znam zašto umesto retrovizora nisu uvedene kamere kod vrata ali dobro, ipak nismo mi za "haj-tek spejs šatlove"... :roll:
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Sponzor

 

Postod boyan92 » Ned Mar 18, 2012 9:41 pm

Sve u svemu , klasican Low-cost autobus.
Zanima me , da li ima mnogo razlika izmedju njih i npr. Citelisa , jer su se Citelisi u zagrebu pokazali bolji nego Mercedesi.
Korisnikov avatar
boyan92
Član
 
Postovi: 1284
Pridružio se: Sre Apr 07, 2010 11:45 pm

Postod Ikaca201 » Ned Mar 18, 2012 9:55 pm

Velemajstore,da li redovno vozis ovog Irisbusa,sto si slikao?
Ikaca201
 

Postod Velemajstor » Ned Mar 18, 2012 9:59 pm

Na to pitanje ne mogu da odgovorim,jer nisam lično vozio Autobus Irisbus Citelis-a. Da sada tu nešto pametujem ne bi bilo u redu sa moje strane.
Još ranije sam izneo moje nezadovoljstvo sa kupovinom tih "Delfinčića",pa ne bih sada da se ponavljam.Samim tim i kultura putnika doprinosi boljem sagledavanju dobrih i loših strana pri korišćenju tih Autobusa.Ovo govorim iz mog ugla(posmatrano sa stanovišta vozača),kao nekoga koji upravlja takvim vozilom,da li je dobro ili loše za rad.Moji utisci nisu skroz negativni,ali smatram da je bilo mnogo boljih izbora(za kupovinu Autobusa),pri odabiru vozila.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Velemajstor » Ned Mar 18, 2012 10:15 pm

[quote="Ikaca201"]

Ne,vozim sve što mi daju,pa i tog "Delfinčića"(sve Crossway-e,i ostala vozila iz voznog parka).Zato i govorim o mojim zapažanjima prilikom korišćenja(upravljanja) tog vozila.Mogao bih za sve i jedno vozilo što je u voznom parku da navedem dobre i loše strane tih vozila,ali bih onda morao da pišem referat jer ima dosta toga što ne valja,počev od remonta,preko vozača,do korisnika usluga(jer sve utiče na kvalitet vozila:održavanje,rukovanje tim vozilima,čuvanje vozila od strane vozača i putnika,korisnika usluga prevoza,itd...).Sve to utiče na kvalitet vozila,plus i samo vozilo(kvalitet tog vozila pri eksploataciji).
Može vozilo da bude vrhunske klase,ali ako se ne održava i ako se vandalski odnose prema njemu,i još ako sami vozači ne vode brigu oko vozila,onda tu nema pomoći,pa da je vozilo ne znam od čega napravljeno.
Meni se lično "Delfinčići"nisu pokazali(za sada),kao dobra investicija.
To je moje lično mišljenje,ali mnoge moje kolege kažu novo je novo.
Nije sve u parama ima nešto i u sexu.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod crobus » Ned Mar 18, 2012 11:33 pm

boyan92 je napisao:Sve u svemu , klasican Low-cost autobus.
Zanima me , da li ima mnogo razlika izmedju njih i npr. Citelisa , jer su se Citelisi u zagrebu pokazali bolji nego Mercedesi.


Nisu se pokazali boljim od Mercedesa u Zagrebu, al su ok.
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod boyan92 » Pon Mar 19, 2012 1:37 pm

crobus je napisao:Vidim ovdje svakakve komentare, pa evo malo da podijelim s Vama iskustva iz Zagreba.

Obični Mercedes Citaro je SMEĆE!!! Nešto toliko nekvalitetno već stoljećima nisu u Mercedesu uspjeli složiti. Zagreb ima 14 solo iz 2003., 15 solo iz 2004., 1 zglobni iz 2003., 11 zglobnih iz 2006. i 65 zglobnih iz 2008/2009.
Ne znam koju seriju bih istaknuo kao najgoru, možda ove iz 2003. kojima su šasije pucale nakon 3 mjeseca, stakla ispadala iz čista mira, i ovjes se raspao nakon godinu dana.
Opet ovi novi sada iz 08./09., neki su motor morali mjenjati već nakon 20 000km, par ih se zapalilo, svi su morali na otklanjanje jedno 10 većih serijskih grešaka.. I šta je najbolje ovi Zagrebački su svi proizvedeni u Njemačkoj..

Ima ih u Hr u još par gradova, i to proizvodnja Njemačka i proizvodnja Francuska i nijedni se nisu nešto pokazali.. Katastrofa..

Jedino što kod tog autobusa valja je šminka, prostor za putnika je svjetski i naspram drugog u ovoj priči Irisbus Citelisa je 10 godina napredniji barem što se tiče šminke..

Irisbus CItelis pak najme boluje od boljke koja se zove zastarjelost. Izgled mu unutra izgleda kao kod Renault Agore na kojoj se on zapravo i temelji, a koja je napravljna početkom 90-ih. Ovdje je bio popriličan šok kad smo iz MAN i Mercedes šminkera ušli u Irisbus..

Netko je napisao da Zagreb nije zadovoljan s njima. To apsolutno nije točno. Oni imaju i pluseve i minuse, ali nisu ništa posebno loši. Ovjes im je čak i bolji od Mercedesovog, vozačka pozicija isto, uređenje vozačkog interijera je pak lošije od Citarovog.
Ono što je sa CItelisima CNG problem u Zagrebu je nedostatak punionice plina. Ima ovdje samo jedna i ona nije dovoljna da se svi natankaju(kupljeno ih je 60) tako da ih pola svaki dan stoji.

U početku su slabo vukli, ali od 9. mjeseca su im elektronički podešeni ZF mjenjači te sada puno optimalnije mjenjaju brzine i samim time busevi puno bolje ubrzavaju.


Ja iz ovoga sam zakljucio da Mercedes Citaro za nase trziste i nije najsrecnije resenje.
Korisnikov avatar
boyan92
Član
 
Postovi: 1284
Pridružio se: Sre Apr 07, 2010 11:45 pm

Postod Velemajstor » Pon Mar 19, 2012 4:19 pm

:shock:

Šta je na kraju ipak istina? Ko je bolji,Citelis ili Citaro?
Ko ide u finale otvorenog prvenstva u surfovanju,po talasima?
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod crobus » Pon Mar 19, 2012 8:15 pm

Ovako. Mercedes Citaro je zamišljen sjajno, a i sam po sebi je i za vozača i za putnike bolji autobus od Citelisa, no problem je završni touch, i svaka serija Citara koji od 2003. stižu u Zagreb je imala neke probleme..
Znači, ako se mehanika popravi pobjeđuje bez problema Citelisa. No dok je ovako tu su negdje, Citelise nažalost nismo puno istestirali kad toliko ne voze, imaju i oni nekih prednosti, al generalno se osjeti da je to zapravo bus starije generacije(Renault Agora).
MAN Lion's City pak isto ima nekih mušica(tko ih danas nema), al malo je ipak solidnije napravljen od Citara, barem ovi za Zagreb.
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod Velemajstor » Pon Mar 19, 2012 8:43 pm

Za Crobus-a pitanje.
Čitao sam na jednom drugom forumu izjavu vozača u zagrebačkom ZET-u.
"Mercedes-Benz Citaro G II(zglob)
Bus je dosad prešao 2493 kilometara.
Prosječna potrošnja 60 litara na 100km, u leru troši 2.2 litre na sat."
Da li je to istina?
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod crobus » Uto Mar 20, 2012 12:00 am

linija 268-zimske gume, bez klime,dan, upaljena svjetla 42-55 lit
linija 221-zimske gume, bez klime,dan, upaljena svjetla 55-60 lit

Znači, sve ovisi o liniji, dali je otvoreniji ili sa više stajanja. Ugl. danas nam Citari G iz 2009. imaju oko 250-350 tis km.
crobus
Član
 
Postovi: 809
Pridružio se: Sre Jul 16, 2008 7:31 pm

Postod cone » Uto Mar 20, 2012 12:35 pm

Bilo bi vreme da i ja okačim slike iz perioda mećave! :lol:
Tada ih je bilo puno, pa taman kako je prošao cunami fotografija u snegu, da dodamo još malo... :wink:

Fotografije su od 07.02.2012.

#680 na liniji 12:

Image

#781 na liniji 2:

Image

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Uto Mar 20, 2012 12:37 pm

#911 na liniji 7:

Image

U večernjim satima #509 uhvaćen pri povratku u garažu. Delimično uhvaćen...

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Uto Mar 20, 2012 12:41 pm

#516 na liniji 8 dolazi na okretnicu:

Image

#751 šlajfuje ka centru:

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Uto Mar 20, 2012 12:45 pm

U otežanim snežnim uslovima kada je širina očišćenog kolovoza sužena, uvek se nađe neko pametan da dodatno oteža stvari... Ovaj lik se mercedesom parkirao na stajalištu, jer je fino očišćeno, pa su se pozadi načičkali #852 i #512. Bilo je tu trubljenja i provlačenja, ali dasa u mercedesu nije puno mario... :evil:

Image

Image

Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju