Logo

Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod plazacicmilos » Ned Jan 05, 2014 2:22 am

Lepši, ali su ružni i jedan i drugi. Mislim da je bolje bez IVECO autobusa.
Korisnikov avatar
plazacicmilos
Član
 
Postovi: 39
Pridružio se: Uto Mar 19, 2013 2:12 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Sponzor

 

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod ferdinand » Ned Jan 05, 2014 12:06 pm

Vidi, ako treba da biram izmedju nekog od (gm)AZOVA i IVECA, onda znam sta cu izabrati 8)

Sva je sreca sto jos uvek mali broj proizvodjaca nudi EURO 6 za grad, a verujem da ce URBANWAY svakako kostati dosta manje od CITARA npr.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Шоми303 » Ned Jan 05, 2014 6:16 pm

Колико се сад крећу соло аутобуси? Ако не зна, било би лепо да подели овде :P
Сва права задржава Somi303, за коришћење контактирати-> www.flickr.com/people/somi303/
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Sloba » Sre Jan 08, 2014 4:27 pm

Kreću se do 50 na sat, po ograničenju :P
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Шоми303 » Sre Jan 08, 2014 5:33 pm

:lol: А колико кошта, нпр ИК112? :P
Сва права задржава Somi303, за коришћење контактирати-> www.flickr.com/people/somi303/
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Sloba » Sre Jan 08, 2014 6:36 pm

Ja bih rekao negde oko 150 hiljada evra :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Alpino » Sre Jan 08, 2014 8:41 pm

Sloba je napisao:Kreću se do 50 na sat, po ograničenju :P


I vi ste ko i mi u Hrvatskoj robovi nekih prošlih vremena. Francuska 70 km/h za JGP, u Njemačkoj 60 km/h ograničenje, naravno ako ima putnika koji stoje na nogama.

Nego pitanje... Zna li netko koji je je razlog zašto kod Euro6 motora recimo Mercedes sa Citarom ili Iveco sa Urbanwayom kod zgloba nude 360KS kao početni motor.
Alpino
Član
 
Postovi: 275
Pridružio se: Pet Avg 24, 2012 11:52 am
Lokacija: Split

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Sloba » Sre Jan 08, 2014 9:26 pm

50 je obavezno, pa makar bio i na autoputu. Skidaju od plate za prekoračenja.

Šta fali? Recimo, Volvoova niskopodna B9L je nuđena sa 310ks (solo) i 360ks (zglob) u osnovnoj varijanti još pre 7 godina sa Euro 4...
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Alpino » Sre Jan 08, 2014 9:57 pm

Ma znam, mi ovdje na Balkanu vučemo te propise još iz 70-ih.

A ovo za eko norme... Iskazuje se kod buseva kroz g/kWh. Samim tim snažniji motor moguće da lakše zadovolji neku eko normu, zato sada odjednom kod Euro6 svi skoro počimaju kod zglobova sa cca 350KS dok su ranije sa 300KS, ili solo ranije sa cca 250KS sada 300KS.
Alpino
Član
 
Postovi: 275
Pridružio se: Pet Avg 24, 2012 11:52 am
Lokacija: Split

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod ferdinand » Čet Jan 09, 2014 12:36 pm

Meni je ta brojka svakako imaginarna jer su ti konji "digitalni" i "uštrojeni".

400ks na EURO 1,2,3 i na EURO 4,5,6 su dve totalno različite stvari i to se u vožnji oseti.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod cone » Čet Jan 09, 2014 10:05 pm

FPT (Fiat Powertrain Technologies) je za sada najbrže i najdalje otišao sa uvođenjem Euro 6 tehnologija, pa ga osim Iveco Busa, ugrađuje i VDL (pored DAF Paccar Euro 6 motora). Ako ne bude nekog naknadnog odlaganja obaveze uvođenja Euro 6 u Srbiji, ovakav Iveco Bus koji je Ferdinand pokazao je sasvim izvestan.
Problem sa Euro 6 motorima je aktuelan širom Evrope, jer proizvođači nisu sasvim završili posao oko dečijih bolesti tih motora, pa se očekuju problemi kasnije u postprodaji. Drugi deo priče je i taj što jedan motor Euro 6 za autobus košta u proseku od 8-15.000 € više od istog Euro 5 motora.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod ferdinand » Čet Jan 09, 2014 11:18 pm

Razlika ce biti u tome sto ce tih 8000 vise stizati iz Italije, Poljske i sl. a onih 15 000 iz Nemacke.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Alpino » Pet Jan 10, 2014 2:14 pm

cone je napisao:FPT (Fiat Powertrain Technologies) je za sada najbrže i najdalje otišao sa uvođenjem Euro 6 tehnologija, pa ga osim Iveco Busa, ugrađuje i VDL (pored DAF Paccar Euro 6 motora). Ako ne bude nekog naknadnog odlaganja obaveze uvođenja Euro 6 u Srbiji, ovakav Iveco Bus koji je Ferdinand pokazao je sasvim izvestan.
Problem sa Euro 6 motorima je aktuelan širom Evrope, jer proizvođači nisu sasvim završili posao oko dečijih bolesti tih motora, pa se očekuju problemi kasnije u postprodaji. Drugi deo priče je i taj što jedan motor Euro 6 za autobus košta u proseku od 8-15.000 € više od istog Euro 5 motora.


U gradskom prometu VDL ide na Cursor 9 od Iveca/FPT-a dok ipak na motorima manjega obujma i to mislim da je onaj 6.7 litarski ostaje na Cumminsu ako se ne varam, neće tu uzimati Ivecov Tector 7.

Ne bih rekao da je Iveco najdalje otišao sa Euro 6 motorima, čak ih je među zadnjima predstavio, više ja kasnio samo DAF koji je MX11 doslovno predstavio 5 do 12.
Ono što Iveco Euro6 motore izdvaja od drugih je to što neće koristiti EGR dok će ga svi ostali imati. Iveco će Euro6 moći postizati samo uz pomoć Hi-SCR-a(AdBlue) i samim tim je motor koncepcijski jednostavniji te se manje zagrijava. REcimo dati ću primjer iz Splita kako kod MAN-a imamo D20 motor i D28 motor. D20 motor kao što znamo koristi EGR da bi postigao kod naših EEV eko normu i pri tome razvija 320KS, dok E28 je Euro3 uz 310KS i nema EGR bome niti AdBlue. Stvar je u tome da ovi novi sa EGR-om imaju vidno veći hladnjak koji je češće upaljen tako da me strah pomalo što će biti kod ljetnih mjeseci.

Kada smo već kod tih Euro6 motora... Mercedes je tu razvio skroz novi OM470 koji koristi EGR+SCR za razliku od OM457 koji je bio samo sa SCR, ali taj motor se u Citara nudi već preko 2 godine koliko znam pa i nije da je neispitan. Isto tako MAN je samo za postojeći D20 dodao samo SCR što i nije neki problem i nije neispitan proizvod.

Nadam se da je za neke poučno i da ne smeta mada je off-topic.
Alpino
Član
 
Postovi: 275
Pridružio se: Pet Avg 24, 2012 11:52 am
Lokacija: Split

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod profa_chb » Pet Jan 10, 2014 3:50 pm

ferdinand je napisao:Meni je ta brojka svakako imaginarna jer su ti konji "digitalni" i "uštrojeni".


Samo ne kontam, oni mere izlaznu snagu motora na probnom stolu. Kakve veze ima da li su konji digitalni ili ne? Misliš da u samoj vožnji dolazi do nekih odstupanja?
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Koje biste autobuse voleli videti u voznom parku JGSP-a?

Postod Alpino » Pet Jan 10, 2014 4:12 pm

Elektronska ograničenja snage... vrlo lako moguće. Recimo kod novih gradskih MAN ili Mercedesa se primjeti kada se doda gas treba neko vrijemo da to uhvati tj. kao da ispoljava snagu sa zadrškom, recimo kod Irisbus Crosswaya LE sa 330KS hvata čim se stisne papučica gasa.

Ne zaboravimo da je kod Euro4/Euro5 buseva dosegnula vrhunac kada je riječ o masi praznog vozila tako da performanse treba gledati i kroz tu prizmu.
Alpino
Član
 
Postovi: 275
Pridružio se: Pet Avg 24, 2012 11:52 am
Lokacija: Split

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju