Ne vozim se mnogo leti, ali nisam primetio da u nekom od njih nije radila klima. Dobri su autobusi sasvim, izgleda da ima vozača koji su baš ispraksani sa retrovizorima pa se često vidi da otvaraju samo ona vrata koja bi trebalo da otvore. Ne znam kakvi su njihovi komentari, mada su nam to prvi klimatizovani zglobni autobusi, a ujedno su i najnoviji tako da su ipak premija.
Međutim, u zadnje vreme su istrulile izduvne grane na nekoliko vozila (najmanje tri) i prave buku pri kretanju iz mesta uz karakterističan dubok zvuk. Vrata ne prave problem sa zatvaranjem kao na početku eksploatacije, pa sumnjam da i dalje postoji zaštitni sistem od zaglavljivanja u njima.
Zamerka ide i na račun displeja, pošto FAZI nisu nešto čitki, ali su barem bolji od iTech displeja. Sa druge strane, FAZI ne daje mogućnost ćiriličnog ispisa na mestu broja linije (prosto ne mogu da verujem da nisu nadogradili firmver već dve godine?) pa se to primeti na linijama sa dodatim slovima. (ispisuje 7b НОВО НАСЕЉЕ)
Sa pozitivne strane, kvalitet izrade mi je od starta delovao dobro tako da svrstavam zglobove i dalje visoko među niskopodnim Ikarbusima. Farovi su fenomenalni, mada umeju da zaslepe noću. Enterijer sasvim lepo organizovan, izuzev smeštaja motora i pratećih komponenti, kao i sedišta između harmonike i trećih vrata, gde je sedenje do prozora nemoguće osobama višim od 160 cm.
Ovi autobusi rade prve i poslednje polaske na gradskim linijama (4:30/5:00 - 0:00) od ulaska u saobraćaj, tako da su razrađeni. Međutim, nisu svi raspoređeni na gradskom jer za Lear redovno voze dva nova zgloba (#966 i #972 najčešće) pa su van tih zaduženja stalno viđeni na polascima za Kovilj, Begeč i Bukovac.
Sve u svemu, ja sam zadovoljan ovom serijom autobusa i mislim da su opravdali očekivanja, ali je očigledno da imaju problema sa izduvnim sistemom. No, pretpostavljam da nije ništa nerešivo. Naši zglobni autobusi traju i preko 20 godina tako da će se i ovi naraditi.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.
"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa