Logo

Zapažanja u tekućem voznom parku

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Vozni park

Postod MILE » Pet Sep 15, 2017 6:25 pm

Sloba je napisao:Ovde su na par vozila kao radili tu limariju, ali se tačno na istom mestu vide ovakva oštećenja, samo su plave boje.
Radili su i u Beogradu ali je još uvek u pristojnom stanju na onima gde je urađšena.
MILE
Član
 
Postovi: 12123
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Vozni park

Sponzor

 

Re: Vozni park

Postod Sloba » Sre Okt 04, 2017 4:37 pm

JGSP i kreativnost.
Image
Ugradnjom dual fuel na 10 vozila (mislio sam da je samo na jedno) smanjena je potrošnja za 7 litara. Dizela. Gde je CNG? Pada s neba?

Skrinšot odavde: http://gspns.rs/dokumenti/PROGRAM-POSLO ... GODINU.pdf
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vozni park

Postod Kesha » Sre Okt 04, 2017 8:06 pm

Taj podatak već nije za javnost :mrgreen: Tipično za nas. Bespotrebno bacanje novca. Naravno, treba podržati svaku inicijativu da se samnji upotreba čisto fosilnih goriva, što zbog uštede novca, što zbog preko potrebnog smanjenja zagađenja životne sredine. Doduše, metan takođe spada u fosilna goriva, ali je ipak daleko manji zagađivač od dizela. Uz svu modernu i komplikovanu tehnologiju kojom raspolaže jedan hibrid, ušteda u potrošnji retko prelazi 30%, što je svakako značajna ušteda, pa se prosto pitam, šta su realno očekivali od kombinovanog pogona dizel metan. Ne znam koliko je ta konverzija koštala, a evo nemamo ni podatak o potrošnji CNG-a, što opet znači da nemamo dovoljno materijala da kompletiramo sliku. Verujem da je potpuna konverzija na metan nemoguća bez velike investicije, a treba imati u vidu i starost vozila, odnosno isplativost, pa se zato pokušalo sa jeftinijm i jednostavnijim rešenjem, a sad naravno, ostaje pitanje da li je uopšte bilo potrebe za tim.
Kesha
Član
 
Postovi: 984
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Vozni park

Postod Sloba » Sre Okt 04, 2017 8:54 pm

Potrebe za ovim nije bilo uopšte. Da je sreće pa da se napravi projekat sa bar nekoliko hibrida ali slabe vajde.

Inače, u Čačku su se hibridi pokazali smanjenje potrošnje dizela od oko 30-31%. O rezultatima eksploatacije uskoro na sajtu. ;)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vozni park

Postod bili » Pet Okt 06, 2017 8:40 am

Juče vidim tri busa iz ove serije u gradu. #799 ima CNG nalepnicu, #792 i #794 nemaju CNG nalepnicu. Bilo bi zanimljivo videti i ostale iz serije da li imaju ili ne nalepnicu. Znam da ovo nije 100% pouzdano ali jeste donekle.
bili
Član
 
Postovi: 40
Pridružio se: Uto Dec 01, 2015 10:12 am

Re: Vozni park

Postod Sloba » Pet Okt 06, 2017 9:10 am

Ja tu CNG nalepnicu nisam nigde video osim na #799. Takođe, u vožnji #799 ima potpuno drugačiji zvuk od ostalih autobusa iz serije.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Vozni park

Postod Uroš___ » Pet Okt 06, 2017 7:15 pm

Slažem se sa Slobom.Svi ostali su grublji-dublji zvukovi na većini iz te serije.Koji su meni lepši.

Послато са Lenovo A2020a40 уз помоћ Тапатока
Uroš___
Član
 
Postovi: 285
Pridružio se: Pon Dec 26, 2016 12:15 pm

Re: Vozni park

Postod FiuMAN » Sub Nov 25, 2017 10:38 am

Kod nas su tako dorađivali stare MAN-ove, ali sa LPG plinom, a ne CNG. Motor postane nešto tiši, malo bolje ide, ali s vremenom počnu rikavat motori jer su puno veće temperature izgaranja nego one za koje je taj motor projektiran. To se naravno neće nać u nijednom izvještaju.
FiuMAN
Član
 
Postovi: 991
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Vozni park

Postod branik » Sub Nov 25, 2017 5:47 pm

Pretpostavljam da su za LPG morali da zamene glave,( a cuo sam i da se prepravljaju tako sto umesto dizne stave svecicu, ali mi to zvuci neverovatno) jer sta ce paliti plin. U dizelu je i mnogo veca kompresija pa bi se plin rano sam palio.A temperature jesu mnogo vise pa sagorevaju cela klipova, karike i hilzne...
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozni park

Postod profa_chb » Ned Nov 26, 2017 6:06 pm

Možda se i klipovi razlikuju? Time se može menjati stepen kompresije, a i različito čelo klipa je potrebno za formiranje hetorogene smeše u odnosu na sagorevanje homogene smeše. Kakvo je ubrizgavanje kod tih Volvoa, direktno u cilindar, ili u vihornu komoru?
Korisnikov avatar
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vozni park

Postod branik » Pon Nov 27, 2017 12:23 am

Svakako bi morao da se poveća kompresioni prostor radi smanjenja pritiska (drugačija glava, čelo klipa...)
Ali, uz zamenu i klipova, i uz sve potrebne modifikacije sistema paljenja, od motora bi ostao samo blok, pa bi to verovatno bio neisplativ posao. Ne znam kako se ubrizgava. Možda kao kod automobilskih motora u usisnu granu? Ima i ona varijanta gde se samo deo goriva zamenjuje LPG i tada osim gasne instalacije nema mnogo prepravki, ali su i uštede srazmerno manje.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozni park

Postod Uroš___ » Čet Nov 30, 2017 11:48 am

Šta će biti sa #685?

Послато са Lenovo A2020a40 уз помоћ Тапатока
Uroš___
Član
 
Postovi: 285
Pridružio se: Pon Dec 26, 2016 12:15 pm

Re: Vozni park

Postod dragvorl » Sub Dec 02, 2017 1:46 pm

Ubrizgavanje dizela je direktno, a gas se ubacuje preko male dizne koja se busi u turbini.
Korisnikov avatar
dragvorl
Član
 
Postovi: 54
Pridružio se: Uto Jun 12, 2012 4:53 pm

Re: Vozni park

Postod FiuMAN » Sub Dec 09, 2017 5:24 pm

Na našim MAN-ovima kojima je dodan LPG plin se ubrizgava u usis zraka te se tako obogaćuje smjesa. Motori su obični atmofserski kao šta su imali stari MAN SG220
FiuMAN
Član
 
Postovi: 991
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Vozni park

Postod Sloba » Sub Dec 09, 2017 8:05 pm

Malo glupo pitanje, ali da li je moguće izmeniti jedan ili dva klipa da imaju dovod CNG/LPG a ostali da rade na dizel?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost