Logo

VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Pet Jan 08, 2021 9:27 pm

1988

#597 – 619 (23 kom) --- TAM 260 A 116 M, solo autobus

Ovaj broj od 23 komada se može podeliti na sve različite serije.
Prvih 8 komada (#597-604) je isporučeno u prvom delu godine. Vizuelne karakteristike ove serije su bile sledeće:
Za razliku od ranije isporučenih vozila, ova vozila su imala serijski raspored šibera sa obe strane. Farovi su novi, četvrtasti sa integrisanim migavcem. Prednja gabaritna svetla su duguljasta četvrtasta, novog tipa. Zadnja gabaritna svetla su istih dimenzija kao stop svetla i pozicionirana bliže sredini vozila. Stop svetla su van poklopca motora. Linija razdvajanja krem i plave boje je dosta široka ispod prozora. Prednji branik je crn. Amblem "TAM" ima krem pozadinu, tj farbano je plavo oko amblema. Sedišta su u serijskoj konfiguraciji od laminata (ultrapast) u drvo dezenu. Plafon i deo stranice iznad prozora su obloženi istim laminatom. Kosturi sedišta u sivoj plastifikaciji, dok su kopče na rukohvatima i držači na vratima u crnoj boji. Komandna tabla je crna. Kabina vozača ima pozadinu od stakla, a ugrađen je poseban teleskopski rukohvat povezan sa prednji krilom prednjih putničkih vrata koji putnicima nije dozvoljavao da se suviše približe vetrobranu.

Ovo je enterijer jednog od vozila iz serije #597-604:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#598

U servisu, fotografisano 10.07.1992. godine:
Image
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#601

U krugu JGSP, pored #425:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#602

U servisu:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#604
Kod okretnice na Novom naselju, fotografisano 13.01.2003:
Image
Foto Cone

U krugu preduzeća:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

U servisu:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Poslednji put menjao cone dana Uto Feb 09, 2021 11:53 am, izmenjena 2 puta
Rezlog: Dopunjen opis vozila
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Sponzor

 

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Ned Feb 14, 2021 5:38 pm

Drugi deo od 15 komada (#605-619) isporučen je tokom leta i bio spreman kao pojačanje za zimski red vožnje koji počinje svakog 1. septembra. U odnosu na prvih osam komada, ima nekoliko vidnih vizuelnih razlika. Prednji branik je u boji karoserije, tj. plav. Na zadnjem veznom limu je ostavljen prorez za pristup kuke za šlepanje. Pozadina amblema TAM više nije u krem boji. U enterijeru postoje značajne izmene. Sedišta nisu u standardnoj konfiguraciji, već u specijalnoj "GSP Novi Sad" konfiguraciji. Ovo podrazumeva da je levi red sedišta izmenjen na taj način da su na prednjem točku umesto jednog jednoseda postavljena dva dvoseda od kojih je jedan okrenut ka napred i jedan ka pozadi, dok umesto jednog sedišta na zadnjem točku stoji jedno sedište okrenuto ka napred i jedno ka pozadi. Plafon je sa prozorima povezan koso postavljenim oblogama u braon boji. U braon boji su i kosturi sedišta, kopče na rukohvatima, držači na vratima i komandna tabla. Umesto pozadine od stakla na vozačkoj kabini, upasovana je metalna pregrada, takođe u braon boji.

#605

Ovaj garažni broj je ostao zapamćen po tome što su ga nakon saobraćajne nezgode na kojoj je pretrpeo štetu povukli iz redovnog saobraćaja i preradili u otvoreni autobus namenjen vožnji kupača do Štranda i nazvali ga "Trčika", po uskotračnom voziću koji je nekada davno vozio kupače na Štrand i u koji su putnici utrčavali u pokretu. Praktično je ovaj autobus trebao da bude direktni naslednik starog Trčike po funkciji koju je trebao da obavlja. Inače, vlada pogrešno mišljenje da je Trčika bilo ime za novosadski tramvaj.

Na sledeće dve fotografije napravljene 30. aprila 1998. godine se vidi #605 po povratku u garažu nakon saobraćajne nesreće:

Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

U radionici je obavljena popravka karoserije, ukinuta su srednja vrata, dok su rubovi prozora sada pravougaoni i obloženi drvetom. Sva stakla osim vetrobrana su uklonjena, ali su veliki otvori obezbeđeni dodatnim rukohvatima. Putnička sedišta su umesto sedala i naslona od laminiranog ultrapasta imala letvice, kao klupe u parku. Vozilo je bilo ofarbano u krem boju, dok su u dnu vozila oslikan plavi rub sa talasima koji je trebao da predstavlja vodenu površinu Dunava. Iznad prozora je visila talasasta tenda narandžaste boje, slačna suncobranu.

Fotografije iz radionice 19. jula 1999. godine:
Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Trčika na žalost nije dugo vozio. Iako je vozio 40 km/h, putnici su se žalili na neprijatnu promaju u vozilu i ubrzo je vozilo povučeno iz saobraćaja i rashodovano.

Image
Bilten JGSP, lična arhiva
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Sre Feb 17, 2021 10:28 pm

#609

U servisu:
Image
Foto Ilija Ramić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Fotografija iz 1999. godine:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#612

U krugu preduzeća, fotografisano 16.07.1998. godine:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#615

U krugu preduzeća:
Image
lična arhiva, autor nepoznat

#616
Na Ribljoj pijaci, fotografisan pored #722, najverovatnije 1997-98. godine:
Image
Foto Alain Mugica, Autobusi.org


#616, #617, #618, #619

Nakon što su isporučeni tokom leta, do jesenjeg reda vožnje su stajali parkirani ovim redosledom sleva na desno: #617-#616-#619-#618. Krajem godine je u Dnevniku izašao novinski članak sa ovom fotografijom gde JGSP (tadašnji GRAS) želi srećnu novu 1989. godinu i obelodanjuje nameru o kupovini 250 autobusa TAM do 1995. godine. Dalje u tekstu piše da će autobusi biti bez srednjih vrata, tj. u konfiguraciji 2+0+2. Ova namera nije nikada ostvarena.

Image
lična arhiva

#618

Snimljen u garaži nakon saobraćajne nesreće 1993. godine:
Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Poslednji put menjao cone dana Ned Apr 11, 2021 8:51 pm, izmenjena samo jedanput
Rezlog: Dodata fotografija vozila #616
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Pon Mar 01, 2021 10:20 pm

#620 - 624 (5 kom) --- Ikarus IK-161 R, zglobni autobus

Iste 1988. godine u Novi Sad stiže prvih 5 od 12 zglobnih Ikarusa. Ovaj put, umesto IK-160 B dolazi inovirana serija IK-161 R. Osim što su u odnosu na ranije serije imali podignutu svetlosnu grupu pozadi, vozila su isporučena serijski sa četvorokrilnim harmonika vratima. Do tada su bila uobičajena dvokrilna vrata, osim jednog isporučenog #578 iz 1986. godine. Međutim, dvodelni vetrobrani su zadržani i dalje, dok je drvo dezen sedišta malo drugačiji, tamniji.

#621

Na železničkoj stanici:
Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#622

Kvar kod Jodne banje:
Image
Image
Foto Dragan Dragin, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Terminal Šafarikova, 08. aprila 1989. godine:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Na ulasku u radionicu:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#623
Na železničkoj stanici, iza #513:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#624
U garaži:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Ned Apr 11, 2021 9:48 pm

1989. godina

#625 - 631 (7 kom) --- Ikarus IK-161 R, zglobni autobus

#627

U radionici, pored #683:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#628

Na izlaznoj kapiji garaže, januar 2000. godine:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

U pozadini isporuke novih Volvo autobusa, levo na parkingu pored #578, 15.08.1997. godine:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#631
Na okretnici na Novom naselju:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Sre Avg 04, 2021 9:54 am

#632 (1 kom) --- Sanos S200, zglobni autobus

#632
Ovaj Sanos S200 je i jedini Sanos u voznom parku JGSP "Novi Sad". Došao je na probu u martu 1989. godine ofarban u crvenu boju, negde u slično vreme kada je na probu došao i beli TAM 260A180 M. Tada su na ulicama Novog Sada prvi put isprobavana zglobna vozila dužine 18 metara i povećane nosivosti u odnosu na ostala zglobna vozila. Tada, na iznenađenje mnogih, na oko moderniji TAM nije zadovoljio i vraćen je proizvođaču, dok je Sanos zadržan i dobija garažni broj #632. Tada se govorilo o masovnoj kupovini ovog autobusa, kao i njegove solo varijante S115. Međutim, u drugoj polovini godine, JGSP kontaktira Volvo od kojeg se zahteva šasija sa specifikacijama koje ispunjava Sanos S200. Volvo u rekrodna dva i po meseca isporučuje deset zglobnih šasija. Ovim se JGSP "Novi Sad" posle sedam godina pauze i kupovine domaćih autobusa ponovo okrenuo Volvou, a #632 je ostao usamljeni primerak koji je ipak odradio posao do kraja svog radnog veka.

Jedina fotografija gde se Sanos vidi u originalnoj crvenoj boji, snimljen 20.10.1989. godine:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Crno bela fotografija iz kruga garaže snimljena je 07.04.1992. godine:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Fotografisan u krugu garaže kada je prefarban u plavu boju:
Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

U pozadini pripreme šasije Volvo B58 za rekarosiranje:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

U garaži pored #529, #512 i #585:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Na okretnici na Limanu IV, 16.11.2006. godine:
Image
Image
Foto Cone
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Pet Avg 13, 2021 11:57 am

#633 - 650 (18 kom) --- TAM 260 A 116 M, solo autobus

Tokom leta 1989. godine je isporučena serija od 18 komada. U odnosu na prošlogodišnju seriju TAM-ova, ima nekoliko detalja po kojima se razlikuje. Autobusi su dobili bočne katadioptere, uzduž povećana vratanca za sipanje goriva, poklopci na karoseriji umesto bravica imaju samo ručke. Rešetke za hlađenje motora se otvaraju pomoću šarki na gore na isti način kao i poklopci. Sa leve strane vozila je ukinut poklopac ispod vozačkog prozora, ali je ugrađen jedan dodatni na sredini između osovina. U enterijeru vozila se podest kod zadnjih vrata ka šaragama završava ćoškasto, dok je do tada bio pod radijusom. Koso postavljene plafonske obloge su sada u sivoj boji, kao i komandna tabla i vozačka kabina. Kosturi sedišta, kopče na rukohvatima i držači na vratima imaju finiš u crnoj plastifikaciji.

#633

Na parkingu terminala na Ribljoj pijaci, snimljen 20.01.2003. godine:
Image
Foto Cone

#634

U radionici 1999. godine:
Image
Foto Slobodan Nikolić, Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#636

Na Ribljoj pijaci, u prvom mesecu eksploatacije, 17.09.1989. godine:
Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#641

Na takmičenju vozača i mehaničara u krugu garaže JGSP:
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Pon Okt 11, 2021 8:18 pm

#646

Ovaj garažni broj je interesantan po tome što je jedini TAM u parku JGSP-a koji je bio rekarosiran, i to nakon teške saobraćajne nezgode čije posledice možete videti na ove dve slike. U Autokaroseriji je urađena potpuno nova karoserija i izgledala je kao TAM-ovi koji će biti isporučeni 1993. godine (#696 i #697). To znači da je bočni prozor kod vozača bio povišen sa kosinom na donjoj strani i da je zadnji deo kod krova bio zaravnjen i bez prozorčića za displej. Pored toga, umesto gumenih zaštita na točkovima je imao montažne plastične obloge točkova. Nažalost, nemamo ni jednu #646 u rekarosiranom stanju.

Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

#648

Na teriminalu Riblja pijaca:

Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Sre Jan 18, 2023 10:08 pm

#649

Zahvaljujući nekadašnjoj Vojvođanskoj banci koja se oglašavala po autobusima JGSP za koju je dokumentovano postavljanje reklame fotografisanjem, danas imamo dosta istorijskih fotografija autobusa sa njihovom reklamom ovde na Forumu. Ovde u krugu JGSP:


Image
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Na železničkoj stanici ispred mlađeg zglobnog brata (i servisnog kamiona zastava):
Image
Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET

Pre neki dan se navršilo tačno 20 godina od snežnog dana kada sam uhvatio #649 na raskrsnici Žarka Zrenjanina i Bulevara Mihajla Pupina:
Image
Foto Cone
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: VOZNI PARK KROZ ISTORIJU - Spisak po garažnim brojevima

Postod cone » Čet Nov 16, 2023 11:24 am

#650

Poslednji TAM 260 A 116 M iz serije iz 1989. godine od 18 komada i poslednji kupljen u tzv. novosadskoj konfiguraciji sedišta i sa manuelnim menjačem.

Takođe, zahvaljujući reklami za nekadašnju Vojvođansku banku, napravljene su ove fotografije sa sveže postavljenom reklamom.

Image
Image

Nažalost, ovaj autobus je neslavno završio. Doživeo je tešku saobraćajku, nakon čega je autobus rashodovan. Na sledećim fotografijama je pored #488, koji je u procesu skidanja stare karoserije. S obzirom da je #488 rekarosiran 1995. godine, moguće je da su ove fotografije havarije iz 1994. ili 1995. godine:

Image
Image

Desno je poslednji TAM #650, a skroz levo je prvi TAM #567:

Image

Pored je (najverovatnije) isečeni #581:

Image


Foto Arhiva JGSP, sken Autobusi.NET
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Prethodni

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju