Logo

Prigradske linije

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Prigradske linije

Postod deni » Sub Sep 20, 2008 6:31 pm

O ovoj temi se skoro nikada nije diskutovalo na forumu.U JGSP NS postoji oko 36 linija koje svakodnevno prevoze putnke.Skoro duplo više nego gradskih linija.
Ovde bi trebalo da se diskutuje o vozlima koja opslužuju ove linije,treba da date ocenu stanja celokupnog prigradskog saobaćaja,bile bi i poželjne slike,kako unaprediti,učiniti boljim,komfonijim i udobnijim,šta treba ostaviti ašta treba menjati,nove linije...
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Prigradske linije

Sponzor

 

Postod deni » Sub Sep 20, 2008 6:55 pm

Ja ću započeti.Generalno gledajući prigradski prevoz je jako loše organizovan, izuzev zapadne strane (Futoga) i južne strane (Sr. Kamenice) sve ostale linije su jako loše organizovane.Ljudima iz prigradskih naselja nekada treba i više od 25 minuta hoda da bi stgli do najbliže autobuske stanice. Primer autobus ide kroz glavnu ulicu samo ili je razmak izmedju stanica kilometar i više).
Celokupnom lošem stanju doprinosi i nepostojanje prigradskih autobusa u ovom preduzeću (izuzev NB501 koji po svojim karakteristikama najviše sličan prigradskom autobusu,ali ipak to nije).Prevoz se obavlja sa gradskim autobusima koje karakteriše mali broj mesta za sedenje a veliki broj mesta za stajanje. :shock: :shock:
Neke linije imaju obrt i po 90minuta.
Zamislite da svakog dana putujete do Novog Sada radi obaveze (škola,posao) i da morate da stojite 180minuta dnevno,jer nemožete da sednete jer bi za takvo uživanje morali da pregazite nekoga.A da još morate da pešačite do kuće 25 min.:x :x :x
Samo bi trebalo da se stavite u situaciju tih ljudi.

Sad sam malo izkritikovao organizaciju prevoza,ali neuočavaju svi iste stvari kao ja...
Poslednji put menjao deni dana Sub Sep 20, 2008 7:33 pm, izmenjena 2 puta
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod Sloba » Sub Sep 20, 2008 8:26 pm

To što si rekao je potpuna istina, podržavam, ali mislim da treba uraditi na razradi linija, i rastrerećenju(što većem mogućem) gradskih glavnih ulica(Futoška, Bulevar, Jevrejska i ostali).
Za Futog su nepotrebne 3 linije, dovoljne su dve, čak i jedna!
Da su dve linije, jedna bi išla tamo za Aromu, a 53 bi progutala 55 tako da uđe na Braće Bošnjak i izbije na staru okretnicu 53, tu okrene i nazad.
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10683
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod volvos » Sub Sep 20, 2008 8:49 pm

Jos mnogo toga ima da se poradi na ovoj temi,ali za sada mozemo mi samo da polemisemo ovde
Image
Korisnikov avatar
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod ferdinand » Sub Sep 20, 2008 9:34 pm

pa za to forumi i sluze :D ja sam za to da neobus napravi puuunooo citta na B12BLEA i B12LE i da to gsp kupi, iskljucivo za prigradske linije.
jedan od primera lose organizacije je i to sto se vozila shetaju po linijama. sasvim je jasno da to vodi podjednakoj eksploataciji, sto je ok, ali je recimo totalna glupost poslati na institut u kamenici srednjepodno vozilo, ako u voznom parku vec postoje LE i LF. po meni, na svim polascima, na linijama koje prolaze pored zdravstvenih ustanova, starackih domova i sl. treba da voze samo LE ili LF autobusi.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod deni » Sub Sep 20, 2008 11:45 pm

Sloba je napisao:To što si rekao je potpuna istina, podržavam, ali mislim da treba uraditi na razradi linija, i rastrerećenju(što većem mogućem) gradskih glavnih ulica(Futoška, Bulevar, Jevrejska i ostali).
Za Futog su nepotrebne 3 linije, dovoljne su dve, čak i jedna!
Da su dve linije, jedna bi išla tamo za Aromu, a 53 bi progutala 55 tako da uđe na Braće Bošnjak i izbije na staru okretnicu 53, tu okrene i nazad.


Meni je sinula jednom prilikom ideja koja je ekonomski gledano opravdana.Koja vodi rasterećenju visoko frekventnih pravaca u gradu.To je da prigradski autobusi kreću sa periferija grada.Evo kako u konkretnim slučajevima sam zamislio :
Da se izgrade okretice na periferijama grada
1) KLISA sa ove okretnice bi kretale linije 21,22,23,24,30,31,32,33,34,35 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 1 i 5
2) PETROVARADIN sa ove okretnice bi kretale linije 61,62,64 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 3 i 9
3) LIMAN IV sa ove okretnice bi kretali 76,77,78,79,80,81 i 84 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 4,7,11a,11b
4) SATELIT(Novo Naselje) sa ove okretnice bi kretali 52,53,54,55 i 56 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 2,7,8 i 9
5)DETELINARA (Avijatičarsko) sa ove okretnice bi kretali 41,42,43 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 5i 14
Linije za Sr. Kamenicu nebih dirao jer smatram da su dobro organizovane.

Ovim bi se smanjila potrošnja goriva,smanjilo bi se vreme obrta,pa samim tim i broj vozila koje bi opsluživale ove linije,otklonilo bi se nagomilavanje autobusa na raskrsnici ulici Jaše Tomić i bulevara Oslobodjenja,doprinelo bi rasterećenju bitnih saobraćajnica u gradu,samim tim bi se nivo buke i zagadjenja bi se smanjio.
Što se tiče prilagodjavanja gradskih linija ovakvoj organizaciji prigradskog saobraćaja i nisu velika,time bi se bolje uklopila veza izmedju polazaka gradskih i prigradskih autobusa.Korekcija trase linije nisu skoro potrebne.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod leif aka paparazzo » Ned Sep 21, 2008 1:34 am

i sam sam generalno na strani te ideje, ali uz nesto drugaciju organizaciju okretnica i pretvaranje nekih prigradskih linija u gradske, dakle sledece

linija 14 se produzuje do Veternika i ukida 52, dakle stanovnici Veternika imaju direktnu vezu sa centrom grada

linija 53-55 se pretvaraju u gradsku liniju sa vrlo gustim sledom i zglobnim vozilima, a u spicu da uleti i po koji solo do z. stanice

linija 56 sa vezom za gradsku liniju koja bi menjala 53-55 i minibus na njoj

Linija 71 takodje da postane u pravom smislu gradska uz promene trase kroz Kamenicu kako bi zahvatila sto veci deo iste, 72 i 74 da budu minibus linije i da polaze iz Bocki kao okretnice

76-84 moze sa Limana IV, s tim da bih tu mozda opciono stavio 78 kao jaku prigradsku liniju, 79 pustio direkt za NS do Limana, a 81 i 84 minibusevima spojio sa Beocinom

21,30,31 i 35 sa Z. Stanice, nema smisla da 21 ide sa Klise, a 30,31 i 35 bi postale prekratke

22-24, 32-34 sa Klise, s tim da u tom slucaju treba povecati kapacitete ove 2 linije i proseriti pre svega duz linije 1 na Klisi postojeci put sa jos po jednom trakom sa svake strane

61-62 da postanu nekako jedna linija tako sto bi bus za Karlovce ulazio sa kraja M. Stratimirovica i da ide njenom celom duzinom, zatim kroz centar Karlovca i da okrece na Dudari i da polazi ta linija iz Centra kao gradska

64 sa mosta spustio Kejom pored fakseva i do Limana 1

41-43 ostavio da polaze sa Z. stanice

4,7,1 i 5 bi u tom slucaju dodatno pojacao vozilima ili jos bolje uz 2,8 i 9 pretvorio u tramvajske

takodje bih duz vecih sela tipa Futog, Kac, Temerin uveo minibuseve kao lokal linije
Korisnikov avatar
leif aka paparazzo
Član
 
Postovi: 519
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 2:58 am
Lokacija: Novi Sad

Postod volvos » Ned Sep 21, 2008 8:49 am

Koja vozila setaju po linijama?Znas koliko bi vozila niskopodnih trebalo da idu samo pored instituta i starackih domova
Image
Korisnikov avatar
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod s215hdh » Ned Sep 21, 2008 9:10 am

Ne vredi pricati o tramvajskim linijama kada za to ne postoji infrastruktura. Znaci, ok ako se planira, ali do tada bi trebalo da se uvede drugaicja organizacija prevoza. Ovo sto je Deni napisao je skroz fenomenalna ideja. Pojacati gradske polaske, da idu na svakih 5-6 minuta a prigrad da ide sa periferije. Ne bi pravili guzvu po gradu, smanjili bi mnogostruko potrosnju goriva, jer bi sve bila vangradska voznja bez konstatnog kreni/stani, mogao bi se pojacati broj polazaka da se time smanji guzva u autobusima i odlicno. A kako koji prigradski autobus ide u garazu, ni jednom ne bih dao da ide prazan, nego se ustali trasa kuda ide sa koje okretnice i do garaze da vozi putnike kroz grad. Tako se to ovde radi, nikada vozilo ne ide prazno, nego do garaze vozi ljude, samo se napise gde ide...

Svaka cast, Deni, za predlog! Trebalo bi napraviti studiju o tome i to podrobnije razraditi i prezentovati GSPu.
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod Sloba » Ned Sep 21, 2008 9:44 am

Ljudi!
Pa ajte da napravimo prezentaciju da odnesemo u GSP! :D :D :D
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10683
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Ned Sep 21, 2008 9:53 am

Moglo bi, nosilac projekta bi bio Deni jer je prvi dao predlog, a ostali ko je zainteresovan da se ubace kao koautori...
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod deni » Ned Sep 21, 2008 12:26 pm

Ja se slažem sa tom idejom. Mogao bih da preuzmem tu odgovornost. Da se osmisli kostur projekta,zatim da se detaljno ispita mogućnost i ekonomska opravdanost,mogli bi i sa Neobusom da napravimo projekat o autobusu koji bi bio pogodan za prigarski prevoz u Novom Sadu.
Treba da se nadjemo i da osmislimo projekte zajedno...
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod leif aka paparazzo » Ned Sep 21, 2008 12:34 pm

ja pricam o tramvaju sta bi bilo kad bi bilo :lol:

inace niko da prokomentarise moju organizaciju
Korisnikov avatar
leif aka paparazzo
Član
 
Postovi: 519
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 2:58 am
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Ned Sep 21, 2008 12:53 pm

leif aka paparazzo je napisao:linija 14 se produzuje do Veternika i ukida 52, dakle stanovnici Veternika imaju direktnu vezu sa centrom grada

Ne, bolje da se 52 produži do Centra, ili da se uvedu polasci.
leif aka paparazzo je napisao:linija 53-55 se pretvaraju u gradsku liniju sa vrlo gustim sledom i zglobnim vozilima, a u spicu da uleti i po koji solo do z. stanice

Nije potrebno, mogu češći polasci, ali uopšte ne pripada gradu.
leif aka paparazzo je napisao:linija 56 sa vezom za gradsku liniju koja bi menjala 53-55 i minibus na njoj

Znači, minibus Futog-Begeč? OK
leif aka paparazzo je napisao:Linija 71 takodje da postane u pravom smislu gradska uz promene trase kroz Kamenicu kako bi zahvatila sto veci deo iste, 72 i 74 da budu minibus linije i da polaze iz Bocki kao okretnice

Neka 71 ostane ista, može da se uvede kružna linija u Kamenici, 72 i 74 bi mogle da polaze sa stare okretnice 71(kod crkve)
leif aka paparazzo je napisao:76-84 moze sa Limana IV, s tim da bih tu mozda opciono stavio 78 kao jaku prigradsku liniju, 79 pustio direkt za NS do Limana, a 81 i 84 minibusevima spojio sa Beocinom

Može od Limana, ali da se ta okretnica proširi. 84 bi bio idealan za minibus i to trasom Beočin selo(od manastira)-Beočin BAS-Čerević, i dalje starom 84.
leif aka paparazzo je napisao:21,30,31 i 35 sa Z. Stanice, nema smisla da 21 ide sa Klise, a 30,31 i 35 bi postale prekratke

To je tačno, ali gde bi drugde stavio, jako je velika gužva.
leif aka paparazzo je napisao:22-24, 32-34 sa Klise, s tim da u tom slucaju treba povecati kapacitete ove 2 linije i proseriti pre svega duz linije 1 na Klisi postojeci put sa jos po jednom trakom sa svake strane

Ne može sa Klise, jako je mala okretnica, može sa okretnice 5 i 5N. 35 može sa Klise.
leif aka paparazzo je napisao:61-62 da postanu nekako jedna linija tako sto bi bus za Karlovce ulazio sa kraja M. Stratimirovica i da ide njenom celom duzinom, zatim kroz centar Karlovca i da okrece na Dudari i da polazi ta linija iz Centra kao gradska

61 do Dudare???? Sremski Karlovci su opština samim tim nema šta da bude gradska. Može sa Petrovaradina da ide, s tim da se 3 premesti da ide pored Ž.Stanice
leif aka paparazzo je napisao:64 sa mosta spustio Kejom pored fakseva i do Limana 1

Super, ali Štrand je jako mali da pretrpi još jednu liniju
leif aka paparazzo je napisao:41-43 ostavio da polaze sa Z. stanice

Nema potrebe, nek idu sa Avijatičarskog naselja.
leif aka paparazzo je napisao:4,7,1 i 5 bi u tom slucaju dodatno pojacao vozilima ili jos bolje uz 2,8 i 9 pretvorio u tramvajske

Nema potrebe za pojačavanjem, samo se stvara gužva, i opet bus kasni. Stavi se dvozglobni, ali na isti interval, i problem je rešen. Za takve linije je VanHool AGG300 sa 5 vrata.
leif aka paparazzo je napisao:takodje bih duz vecih sela tipa Futog, Kac, Temerin uveo minibuseve kao lokal linije

Može, kroz Kać bi mogla biti kružna.
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10683
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod ferdinand » Ned Sep 21, 2008 2:58 pm

Denijeva ideja je skroz cool. jednostavna i logichna. trebalo bi stvarno uraditi detaljnu studiju, jer mi to zaista zvuci kao malo dugorocnije resenje. posto je Vojvodina lepa, pa ravna, pa shiroka (ne racunam sremsku stranu) evo busa koji bi po meni bio odlican za prigrad. o5 zloupotreba gazdinog crteza :D

Image
Image
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Sledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost