Logo

Prigradske linije

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod s215hdh » Ned Sep 21, 2008 4:17 pm

Svaka cast na crtezu, ali 15 metara nije nikako za Novi Sad. Sa njim ne bi mogao da skrenes u 80% ulica u Novom Sadu a da ne govorim ako ides prigrad i u nekom selu treba negde da skrenes. To je katastrofa. I za velike relacije. Puno je ipak 15 m. Kolega mi rece koji vozi 319ku da je proklinje, ne mozes nigde sa njom!
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Sponzor

 

Postod Sloba » Ned Sep 21, 2008 5:13 pm

Sasvim je ok 13 metara, ali za Budiszavu bi mogla 15 metarka.
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod deni » Ned Sep 21, 2008 8:24 pm

mislim da su dimenzije standardne 7m Mini; 13m solo; 18m zglob.U zavisnosti od karakteristika linija
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod ferdinand » Ned Sep 21, 2008 9:49 pm

sta ste se uhvatili za te duzine?! :P to sam tek onako napisao, jer je to maximum za solo bus. u svim vojvodjanskim selima postoje uslovi da se izgrade okretnice za takav bus, a ako pricamo o potpunoj reformi sistema javnog prevoza, onda izgradnja okretnice nije neki problem zar ne? zato sam i odvojio sremsku stranu, tamo moze standardni LE od 12m mozda cak i manje.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod ferdinand » Ned Sep 21, 2008 10:29 pm

deni je napisao:
Sloba je napisao:To što si rekao je potpuna istina, podržavam, ali mislim da treba uraditi na razradi linija, i rastrerećenju(što većem mogućem) gradskih glavnih ulica(Futoška, Bulevar, Jevrejska i ostali).
Za Futog su nepotrebne 3 linije, dovoljne su dve, čak i jedna!
Da su dve linije, jedna bi išla tamo za Aromu, a 53 bi progutala 55 tako da uđe na Braće Bošnjak i izbije na staru okretnicu 53, tu okrene i nazad.


Meni je sinula jednom prilikom ideja koja je ekonomski gledano opravdana.Koja vodi rasterećenju visoko frekventnih pravaca u gradu.To je da prigradski autobusi kreću sa periferija grada.Evo kako u konkretnim slučajevima sam zamislio :
Da se izgrade okretice na periferijama grada
1) KLISA sa ove okretnice bi kretale linije 21,22,23,24,30,31,32,33,34,35 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 1 i 5
2) PETROVARADIN sa ove okretnice bi kretale linije 61,62,64 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 3 i 9
3) LIMAN IV sa ove okretnice bi kretali 76,77,78,79,80,81 i 84 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 4,7,11a,11b
4) SATELIT(Novo Naselje) sa ove okretnice bi kretali 52,53,54,55 i 56 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 2,7,8 i 9
5)DETELINARA (Avijatičarsko) sa ove okretnice bi kretali 41,42,43 gradske linije koje bi opsluživale ovu okretnicu su 5i 14
Linije za Sr. Kamenicu nebih dirao jer smatram da su dobro organizovane.

Ovim bi se smanjila potrošnja goriva,smanjilo bi se vreme obrta,pa samim tim i broj vozila koje bi opsluživale ove linije,otklonilo bi se nagomilavanje autobusa na raskrsnici ulici Jaše Tomić i bulevara Oslobodjenja,doprinelo bi rasterećenju bitnih saobraćajnica u gradu,samim tim bi se nivo buke i zagadjenja bi se smanjio.
Što se tiče prilagodjavanja gradskih linija ovakvoj organizaciji prigradskog saobraćaja i nisu velika,time bi se bolje uklopila veza izmedju polazaka gradskih i prigradskih autobusa.Korekcija trase linije nisu skoro potrebne.


evo i mog predloga vozila po grupama odn okretnicama iz Denijeve ideje:
sa okretnice 1(KLISA) linije od 21-35 moze da vozi citta na B12LE bogie
sa okretnice 2(PETROVARDIN) linije 61-64 citta na B7R LE
sa okretnice 3(LIMAN) linije 76-84 citta na B7R LE
sa okretnice 4(N.NASELJE) linije 52-56 citta na B12BLEA
sa okretnice 5(DETELINARA) linje 41-43 citta na B12BLEA
SVE gradske linije opet citta: solo B9LF i zglob B9S, odn njihove CNG verzije. eto i unifikacije voznog parka, koja opet vodi smanjenju troskova :lol:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod leif aka paparazzo » Pon Sep 22, 2008 12:14 am

mislim da zaista nema potrebe seliti 41-43 nista se posebno time ne stedi, a deo putnika se cima

21 da ide na Klisu tek nema poente jer ce svi izaci na stanici kod Hladnjace i cekati 5

30 i 35 bi bile prekratke!

i po cemu na 41 treba pre zglob od 22-24?
Korisnikov avatar
leif aka paparazzo
Član
 
Postovi: 519
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 2:58 am
Lokacija: Novi Sad

Postod deni » Pon Sep 22, 2008 12:45 am

to je Sloba uopšteno rekao.Naravno da sve linije nemogu ići tako neke su kratke,neke su ekonomski neisplatljive,a neke su neopravdane.Ovo sve što se govori je grubo rečeno bez imalo detaljisanja.
Što se tiče linija 21 i 30 one bi izgubile značaj,isto tako i 52.Dok bi linija 35 sasvim realno odgovarala sistemu koji sam naveo.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod Sloba » Pon Sep 22, 2008 7:21 am

Problem sa okretnicama 21-35 i 41-43 se lako može rešiti!
Petica pored Železničke stanice, odma Partizanska i dalje stara trasa! :D
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Pon Sep 22, 2008 10:14 am

ferdinand je napisao:sta ste se uhvatili za te duzine?! :P to sam tek onako napisao, jer je to maximum za solo bus. u svim vojvodjanskim selima postoje uslovi da se izgrade okretnice za takav bus, a ako pricamo o potpunoj reformi sistema javnog prevoza, onda izgradnja okretnice nije neki problem zar ne? zato sam i odvojio sremsku stranu, tamo moze standardni LE od 12m mozda cak i manje.


Nije problem napraviti okretnicu, nego skrenueti u neku ulicu sa njim, provuci se da obidjes parkirano vozilo na ulici kada stoji a ovo okretnica nije problem. Vozio sam ja 13,85 sa jos +1metar ski treger, nije bas uvek interesantno :)

@deni

Solo je standardno 12, ne 13 metara. Cisto usput.
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod leif aka paparazzo » Pon Sep 22, 2008 11:41 am

5 pored Z. stanice je ubistvo za tu liniju, izgubila bi smisao ako ne ide kroz centar + nema busa na Temerinskoj na kojoj samo nicu zgrade
Korisnikov avatar
leif aka paparazzo
Član
 
Postovi: 519
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 2:58 am
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Pon Sep 22, 2008 12:43 pm

To bi bila specijalna linija, zvala bi se 5A
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Uto Sep 23, 2008 9:36 am

Vidim da imate divnih ideja za reorganizaciju prigradskog saobraćaja i za razbijanje centralne prigradske stanice. Na ovaj način bi se centralno gradsko područje zaista rasteretilo od prigradskih autobusa, dok bi se gradske linije pretvorile u tzv. napojne linije, što nije neuobičajeno u evropskim gradovima.

Ali, to za sobom vuče niz mana i dodatnih problema. Zaboravlja se da ti isti prigradski autobusi ne prolaze kroz grad prazni i da putnici u njima ne idu do grada zato što je tamo terminal, već zato što imaju potrebu da tamo stignu. Ukoliko ih dovedete iz prigrada i ostavite na nekoj okretnici na rubu grada, onda će oni više nego opteretiti i ovako preopterećene gradske linije.

Zamislite da se svi putnici sa npr. zapadne strane (od Veternika do Begeča) ujutru sliju na novonaseljsku okretnicu! Šta će se onda desiti?

Dobićete okretnicu prenatrpanu prigradskim autobusima koji će se posle prazni vraćati na prigrad i dobićete hiljade ekstra putnika koji će zaposesti gradske linije prema gradu koje su i ovako pune. Da biste rešili ovaj problem, morate pojačavati gradske linije, što takođe ima svoj neki maksimum i nikad nećete moći da to nadoknadite jer vam deo voznog parka (prigradska vozila) ne vrše funkciju prevoza kroz grad.

Na kraju krajeva, kako ćete objasniti prigradskim putnicima da više ne mogu da dođu do centra, već da će morati da presedaju i gube dodatno vreme posle i onako dugog putovanja. Koliko znam, cilj je bio da se reorganizacijom pomogne prigradskim putnicima, a ne da im se dodatno oteža put.

Dodatni problem bi bio i u samoj organizaciji rada, obzirom da bi se obične okretnice pretvorile u gradsko-prigradske terminale kojima je neophodna dodatna infrastruktura, parking za rezervna vozila i vozila koja čekaju polazak, otpravnici, dispečeri i šta već sve ide uz to...

Po meni bi najbolje rešenje bilo ono što je nekada predlagano, a to su dva prigradska terminala, jedan na mestu kvantaške pijace (za jug i istok) i jedan na mestu ložionice na novom naselju (za sever i zapad) i jake napojne linije ka centru.

Ali, dok se tako nešto ne izgradi, trenutno rešenje je sasvim zadovoljavajuće, dok je prohodnost putne infrastrukture u gradu problem koji ne zavisi od organizacije prigradskog saobraćaja.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod s215hdh » Uto Sep 23, 2008 10:45 am

To jeste tacno. Svako resenje i svaki predlog ima i dobre i lose strane, to stoji. Treba izvagati sta je najmanje lose. A da Novi Sad ima veliki problem sa saobracajem, to je jasno kao dan. Pocelo je da me uzasava da vozim Novim Sadom, gomila losih vozaca, koji dodatno pojacavaju vec postojecu guzvu svojom nespretnoscu za volanom. Duge kolone, cekanje po 5-6 smena semafora na pojedinim raskrsnicama da prodjes, losa sinhronizacija semafora, uske ulice, ogroman manjak parking prostora...
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod Sloba » Uto Sep 23, 2008 12:25 pm

Ma kakva kvantaška pijaca, imamo Riblju pijacu, ionako dovoljno neiskorištenu. Evo malo drugačijeg plana:
za linije 21, 22, 23, 24 je idealna Riblja pijaca
za linije 31, 32, 33, 34 i 35 da se izgradi okretnica kod nove autobuske
za linije 41, 42, 43 može Avijatičarsko naselje
za linije 52 i 54, je Satelit s tim da 7 polazi odatle, ali da se uvedu posebni polasci za 52 do centra
za linije 53, 55 je idealan Liman s tim da se proširi
za linije 53E i 56 da idu do Ž. stanice
za linije 61, 62 i 64 je idealna Riblja pijaca(jer Štrand takvo nešto ne može da podnese)
linija 68 da se ukine
linija 69 da polazi sa Limana
linija 70 da polazi sa Sajma
linija 71 i njene podlinije sa Ž. stanice
linija 72 da postane kružna i da ide trasom: Bocke-Centar Kamenice-Vojinovo-Paragovo-Popovica-Bocke
linije 73 i 74 da se ukinu
linije 76, 77 i 78 da idu sa Limana IV
linije 79, 80, 81 i 84 da postanu prigradske, da idu sa autobuske stanice(MAS) i da na njima voze prigradski autobusi

i dobijamo ovakav raspored:

21 Riblja pijaca-Šangaj
22 Riblja pijaca-Kać
23 Riblja pijaca-Budisava
24 Riblja pijaca-Kovilj
24A Nova autobuska-Kovilj autoput
30 Nova autobuska-Pejićevi salaši
31 Nova autobuska-Bački Jarak
32 Nova autobuska-Temerin
33 Nova autobuska-Gospođinci
34 Nova autobuska-Sirig-Kamendin
35 Nova autobuska-Čenej
41 Avijatičarsko naselje-Rumenka
42 Avijatičarsko naselje-Kisač
43 Avijatičarsko naselje-Stepanovićevo
52 Satelit-Veternik
53 Liman IV-Futog
53E Železnička stanica-Futog ekspres
54 Satelit-Futog
55 Liman IV-Futog
56 Železnička stanica-Begeč
61 Riblja pijaca-Sr. Karlovci
62 Riblja pijaca-Dudara
64 Riblja pijaca-Bukovac
69 Liman IV- Sr.Kamenica (Čardak)
70 Sajmište-Sr. Kamenica (Institut)
71, 71A, 71B Ž. Stanica-Bocke
72 Bocke-Sr. Kamenica(Centar)-Vojinovo-Paragovo-Popovica-Bocke
72 Bocke-Popovica-Paragovo-Vojinovo-Sr. Kamenica(Centar)-Bocke
76 Liman IV- Ledinci
77 Liman IV- St. Rakovac
78 Liman IV-Beočin selo
79 MAS- Čerević
80 MAS-BAS
81 MAS-Banoštor
84 MAS-Lug
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod cone » Uto Sep 23, 2008 12:41 pm

Da, samo šta ta igrica / simulacija prikazuje protok autobusa kroz ulice, a ne odražava potrebe ljudi za prevozom.
:wink:
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost