Logo

Prigradske linije

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod deni » Uto Sep 23, 2008 11:03 pm

cone je napisao:Vidim da imate divnih ideja za reorganizaciju prigradskog saobraćaja i za razbijanje centralne prigradske stanice. Na ovaj način bi se centralno gradsko područje zaista rasteretilo od prigradskih autobusa, dok bi se gradske linije pretvorile u tzv. napojne linije, što nije neuobičajeno u evropskim gradovima.

Ali, to za sobom vuče niz mana i dodatnih problema. Zaboravlja se da ti isti prigradski autobusi ne prolaze kroz grad prazni i da putnici u njima ne idu do grada zato što je tamo terminal, već zato što imaju potrebu da tamo stignu. Ukoliko ih dovedete iz prigrada i ostavite na nekoj okretnici na rubu grada, onda će oni više nego opteretiti i ovako preopterećene gradske linije.

Zamislite da se svi putnici sa npr. zapadne strane (od Veternika do Begeča) ujutru sliju na novonaseljsku okretnicu! Šta će se onda desiti?

Dobićete okretnicu prenatrpanu prigradskim autobusima koji će se posle prazni vraćati na prigrad i dobićete hiljade ekstra putnika koji će zaposesti gradske linije prema gradu koje su i ovako pune. Da biste rešili ovaj problem, morate pojačavati gradske linije, što takođe ima svoj neki maksimum i nikad nećete moći da to nadoknadite jer vam deo voznog parka (prigradska vozila) ne vrše funkciju prevoza kroz grad.

Na kraju krajeva, kako ćete objasniti prigradskim putnicima da više ne mogu da dođu do centra, već da će morati da presedaju i gube dodatno vreme posle i onako dugog putovanja. Koliko znam, cilj je bio da se reorganizacijom pomogne prigradskim putnicima, a ne da im se dodatno oteža put.

Dodatni problem bi bio i u samoj organizaciji rada, obzirom da bi se obične okretnice pretvorile u gradsko-prigradske terminale kojima je neophodna dodatna infrastruktura, parking za rezervna vozila i vozila koja čekaju polazak, otpravnici, dispečeri i šta već sve ide uz to...

Po meni bi najbolje rešenje bilo ono što je nekada predlagano, a to su dva prigradska terminala, jedan na mestu kvantaške pijace (za jug i istok) i jedan na mestu ložionice na novom naselju (za sever i zapad) i jake napojne linije ka centru.

Ali, dok se tako nešto ne izgradi, trenutno rešenje je sasvim zadovoljavajuće, dok je prohodnost putne infrastrukture u gradu problem koji ne zavisi od organizacije prigradskog saobraćaja.


Za sve imam odgovore i rešenja ali ni je predugačko da ti pišem.
Obavezno zasedamo posle 29,ako ti možeš i daću ti odgovore i rešenja.Na sve tvoje mane jer sam u glavi već satavio koncepciju.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Sponzor

 

Postod WeljaBG » Pon Dec 08, 2008 10:35 pm

cone je totalno u pravu, to ja isto kazem za linije u bg 551, 552 neko kaze da se skrate a to je prosto nemoguce jer onda linija fakticki ne bi imala svrhu, a npr 511 bi morao ici ili na 40-60 sekundi ili da se uvedu svi do jednog dvozglobi sto je na toj trasi zbog prevelikih zastoja prosto neizvodljivo ;)
sto se prigradskih novosadskih linija tice, i celog novog sada generalno, mislim da treba da pripaze o vrsti vozila koju koriste za odredjene linije (mini, midi, solo, dabldek, bogi, zglob, dvozgob) naravno treba obratiti paznju na broj vrata, vrstu vrata, broj sedista, raspored i orijentaciju sedista, pa i na samu konstrukciju vozila (visokopodni, poluvisoki, low entry ili pak niskopodni)
beograd je upravo zbog pogresnog odabira tipa vozila doveo svoj gradski prevoz u blago receno stanje haosa.
ono sto je sigurno za ns je da neke prigradske (one opterecenije) linije nikako ne smeju okretati na rubu "grada" jer bi se upravo desilo ono sto je cone rekao, mada ipak sama vrsta vozila moze resiti problem, npr neka lin ide sa midi, a neka sa bogibusevima jer realno ni jedna od te 2 nije za solo a ni za zglob. kada je u pitanju gradski prevoz nikad se ne pita ekipa za odrzavanje, ona mora nauciti da odrzava novopristigao tip vozila, znaci ako kupis bogibus nema sta majstori da se bune, niti vozaci, to im je sto im je, u pitanju je sam grad jer on i tokovi putnika diktiraju sta ce se voziti, nasi nadlezni u preduzecima su za taj problem totalno coravi, moram tako da se izrazim.
znaci samo da ih rastrkaju po gradu (uradi se anketa i odredjivanje najcesceg kretanja putnika ka gradu iz tog naselja) odnosno od tog naselja do koje tacke u centru grada ljudi najcesce idu, tu ce biti okretnica, i tako se otvara mogucnost za presedanje na vise stanica i na vise razlicitih linija, tako da nema ni preopterecenja jedne linije, niti prebukiranje okretnica ;)

novosadski sistem mogu i sam da nacrtam ako neko zeli samo moram se konsultovati sa novosadjanima, jer ako ljudi iz temerina idu najcesce lupam za glavnu zeleznicku onda ce linija odande ici bas na zeleznicku, ako ljudi iz budisave najcesce idu ka limanu, onda ce 23jka okretati na nekom od limana, ako ljudi iz sremskih karlovaca idu najcesce na novo naselje, linije iz s. karlovaca ce okretati u novom naselju. i tako sve da ne nabrajam, bukvalno bi se stvorile duze linije (ali na sve te linije se mogu dodati postojece samo sa oznakom L tj lokal, one bi isle samo sa solo vozilima npr sa 2 vrata low entry kao oni neobusi. takodje u spicevima dodati eksprese, i sve bi se skopilo, ako se dodaju jos 3-4 tramvajske u centru, pa novi sad je progledao! ono jos sto bi uradio, tj kako bi se povecao broj vozila, ako neko kupi vojvodinu, to moze biti novosadska lasta, medjugradski i gradski, gradska vojvodina bi vozila na tim prigradskim i sa medjugradskim busevima na medjugradskim linijama, a jgsp bi vozio na svim gradskim i npr na ekspresima ;) napraviti jos 2 pogona da se ceo grad lepo zaokruzi kao celina, i tako se poboljsa i red voznje. ako bi ns to uradio, onda bi imao gradski prevoz za primer gradovima svoje velicine, a po stepenu organizacije bi zeznuo i bg ;)
WeljaBG
 

Postod cone » Uto Dec 09, 2008 9:33 am

Dobrodošao nazad, Weljo!

Nema potrebe za takvim revolucionarnim pretresanjem mreže novosadskih linija. Ankete koje spominješ se sprovode već decenijama unazad i to je permanentni zadatak i danas. Sadašnja organizacija sasvim podmiruje potrebe Novosađana.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod WeljaBG » Uto Dec 09, 2008 12:00 pm

ok, vi novosadjani to najbolje znate ;) cak sta vise, zadovoljni ste onime sto imate.

onda samo neke male korekcije i zamena vozila ali da sva vozila budu specijalno prilagodjena liniji na kojoj rade i da nema premestanja i mesanja vozila, jer ipak ns ima tu srecu sto nema arhitektonske greske u obimu u kojem ih ima bg (sirina ulica u odnosu na stvarnu potrebu, njihova rasporedjenost, kompleksnost raskrsnica i orijentacija naselja i trgovackih centara, poslovnih centara itd)

good job for ns ;)
WeljaBG
 

Postod cone » Pon Jul 27, 2009 1:44 pm

JGSP Novi Sad obaveštava korisnike usluga, da su od petka 24.jula , na osnovu rešenja gradske uprave za saobraćaj i puteve, autobusi na prigradskim linijama 30,41,42 i 43 izmešteni na nova polazna stajališta.
Rešenjem nadležnog organa, autobusima na linijama 41 Novi Sad - Rumenka, 42 Novi Sad - Kisač i 43 Novi Sad - Stepanovićevo, kao novo polazno stajalište utvrđena je lokacija, na platou ispred glavnog ulaza Železničke stanice - kod otpravnika saobraćaja.
Vozila JGSP Novi Sad na liniji 30 Novi Sad - Pejićevi salaši, prema navedenom aktu, imaju novo polazno stajalište na Bulevaru Jaše Tomića, ispred zgrade Dunav osiguranja - stajalište linije 11 b.

JGSP Novi Sad
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod filip » Pon Avg 22, 2011 1:01 pm

Može li neko da napiše red vožnje za onu liniju 92 (Aerodrom BG - Novi Sad), zato što na sajtu piše jedno, na internetu drugo...
Korisnikov avatar
filip
Član
 
Postovi: 1346
Pridružio se: Ned Nov 30, 2008 8:32 pm
Lokacija: Konjarnik - Beograd :)

Postod cone » Pon Avg 22, 2011 1:25 pm

Nemamo mi ovde drugih informacija o toj liniji.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 9561
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Pon Avg 22, 2011 1:40 pm

Za vreme Exit-a je bilo više polazaka pa se zato verovatno ne poklapa. Najbolje je da proveriš na sajtu www.gspns.rs
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Velemajstor » Uto Okt 04, 2011 8:16 pm

Evo mogu ja da odgovorim o vremenima polazaka za Aerodrom "Nikola Tesla". Novi Sad(MAS)-Aerodrom "Nikola Tesla" 05:00;7:30;9:30;11:30;13:30;14:30 Aerodrom"Nikola Tesla"-Novi Sad(MAS) 6:35;9:05;11:05;13:05;15:05;17:00 Ovo je sa flajera koji se deli na Aerodromu putnicima. Piše i još nešto veoma zanimljivo: "Vozite se udobnim,klimatizovanim autobusima po neverovatnoj ceni od 700,00 RSD po osobi". Od svega samo je cena prava.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Sub Nov 05, 2011 2:52 pm

Moram da primetim jednu veoma glupu grešku koju je GSP napravio a tiče se linija 53 i 55. Naime, iz Futoga u 17:40 polazi solo autobus na liniji 53E, a u isti taj minut kreće i zglobni na liniji 55. Oni se sustignu na ulasku u Novi Sad i tada je 53E krcat (solo) a za njim ide 55 (zglob) gotovo prazan...
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Velemajstor » Sub Nov 05, 2011 3:30 pm

Ako se desilo da se sustignu na ulazu u Novi Sad,onda je upitanju greška ili kašnjenje autobusa na liniji 53E. Oni kreću u isto vreme ali vozilo na liniji 53E(Ekspres) ide kroz stari Futog i kada dođe do Veternika staje samo(ulaz Veternik(zavod za decu,tako se naziva stajalište),centar Veternika, stajalište "Beli dvori"(naziv stajališta), pa je sledeće stajalište tek kod "Satelitske pijace"). U prevodu Futog Ekspres(53E) je minimum 5-10 minuta ispred autobusa na liniji 55(Novi Sad-Futog-Braće Bošnjak). Nema šanse da istovremeno uđu u Novi Sad(izuzev kašnjenja ili je vozač nov(mlad i neiskusan)). Pogotovo što autobus na liniji 53E ne staje na svim stajalištima(čak i u gradu ne staje već ih "Preskače",tako je registrovana linija). Linija(53E) je uvedena zbog učenika Poljoprivredne škole(ko putuje dalje da stigne na autobus koji ide sa autobuske stanice),i zato se zove Ekspres jer ne staje na svakoj stanici.
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Sloba » Sub Nov 05, 2011 4:13 pm

Nisam bukvalno mislio da se sustignu, ali idu u nekom razmaku od 5 do 10 minuta. Solo 53E prepun, 55 skoro prazan. Zar nije logičnije da se autobusi zamene, ionako je 53E uvek pun.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10674
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Velemajstor » Sub Nov 05, 2011 4:31 pm

Niko neće da putuje 45-50 minuta do grada. 53E stiže za 30-38minuta do Autobuske stanice. Ko putuje dalje normalno da će ući u 53-ku,da brže stigne do Autobuske i eventualno ako putuju dalje. Bolje da su ubacili solo umesto zgloba na taj polazak(55 u 17:40),ali ima preko 80 inženjera i mi nismu tu da mislimo(to je njihov odgovor kada mu dođu(Rukovodilac saobraćajnog sektora) vozači sa nekim predlogom). Ovo se odnosi na saobraćajni sektor(tu ima samo oko 25 inženjera + ostali i tako sam digao ruke a i većina od pokušaja da se nešto promeni).
Velemajstor
Profesionalni vozač
 
Postovi: 2328
Pridružio se: Ned Sep 25, 2011 3:24 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod Iosis » Sub Nov 05, 2011 7:49 pm

Zaboravio sam tačno vrjeme polaska i liniju, ali znam da naveče iz Futoga od ''Arome'' kreću dva zglobna autobusa u razmaku od par minuta. Onaj koji kreće kasnije do grada ide skoro pa prazan (10-ak putnika), a u onom ispred bude dosta putnika.
To nije loše za vozača onog koji bude skoro pa prazan, ali ako ćemo o isplativosti linije to je totalno ne isplativo. Zglob ide prazan, veća je potrošnja goriva, veći troškovi održavanja itd.
Bolje da se promjeni vrjeme polaska. Da se prilagodi da oba autobusa budu ravnomjerno popunjeni.

Velemajstore to što su inžinjeri ne mora značiti da su najpametniji. Ali šta ćeš živimo u takvom društvu. Slična situacija kod ćaleta u firmi, nešto se trebalo raditi moj ćale je tehničar i on dadne jedan predlog, ali inžinjeri to odluče uraditi na drugi komplikovaniji i manje funkcionalan način. Kasnije se vidjelo da to nije dobro pa je onda trebalo mjenjati onako kako je ćale rekao da se uradi. :roll: Ista stvar je i sa radnicima koji izlaze na teren, kupuju im alat koji im ne odgovara, vozila koja nisu po njihovim zahtjevima itd.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod deni » Ned Nov 06, 2011 11:34 pm

Ono što se razlikuje od inžinjera i tehničara, jeste da tehničar ne snosi odgovornost, a inžinjer ima jako veliku odgovornost. Ono što tehničari ne vide, a inžinjeri moraju da vode računa jesu pravne norme. Nekada su rešenja mnogo jednostavna, a nemogu da se sprovedu, zbog kompleksnosti sitstema.
Sama problematika prigradskih linija koje imaju više od 25 hiljada putnika na dan (koridor Futog), leži u tome da se u određenom periodu javljaju veliki zahtevi za protokom, koje prevazilaze kapacitete vozila. Ovo se može rešiti samo sistemski, a to je uvođenje praćenja vozila i najave vozila na stajalištu, ili uvođenjem kapacitetnijeg vida prevoza.
U JGSP ima 14 ili 15 saobraćajnih inžinjera, a i ovo je veliki broj.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju