Uvođenje i uhodavanje tog novog sistema naplate ide vrlo sporo i traljavo, kao da to nigde na svetu još ne postoji. O smartfon aplikaciji i praćenju polazaka, kao i najavljivanom alternativnom plaćanju karata da i ne govorim. Postavljeni su na par stanica neki monitori koji kad rade daju nepotrebne informacije tipa da li duva vetar i pada kiša, a ne govore kada će vam stići autobus koji čekate. Ali to je potpuno druga tema.
Kad je reč o potencijalnom uvođenju tramvajskog sistema, neka nezavisnost od ostalog drumskog saobraćaja može se u Novom Sadu ostvariti jedino na Bulevaru Oslobođenja pravljenjem baštice proširivanjem današnjeg zelenog ostrva i pomeranjem ostalih traka na stranu. Prostudirao sam Studiju uvođenja tramvaja u Novom Sadu. Tamo gde tramvaj i drumski saobraćaj dele trasu, jedino se može prednost tramvaju dati aktivnom kontrolom saobraćajne signalizacije. Za pravljenje zasebnih tramvajskih koridora Novi Sad nije urbanistički osmišljavan. Ipak, u važećem GUP-u postoje ucrtane trase LRT na Bulevaru Evrope i one se poštuju prilikom urbanističkog projektovanja, što daje neku nadu da će neki šinski sistem biti nekad uveden.
Gradonačelnik odbija ideju ponovnog uvođenja tramvaja argumentom da jedna linija treba da košta oko 70 miliona EUR. Iz ove izjave se stiče utisak da uvođenje svake linije košta po 70 miliona. Tačno je da uvođenje prve linije tramvaja u Novom Sadu treba toliko da košta, ali u tu cenu je uračunata kompletna cena uvođenja sistema, od izgradnje depoa, šina, kontaktne mreže, kupovine 22 tramvaja pa sve do obuke osoblja. Uvođenje druge linije bi koštalo samo fragment ove cene. Ako se ima u vidu podatak da budžet grada Novog Sada za 2021. godinu iznosi preko
285 miliona evra, onda to i nije neka nedostižna cifra. Osim toga, uvek je moguće dati uvođenje tramvaja u koncesiju, kao što je to bilo i 1911. godine kada je novosadskim tramvajem upravljao budimpeštanski gradski prevoznik. Nadu za uvođenjem budi izjava predsednika Srbije koji je prilikom posete Siemens fabrici tramvaja u Kragujevcu izjavio da
"očekuje da se tramvaji iz Kragujevca nađu i na ulicama gradova Srbije". Znači, ne da se nađu samo u Beogradu kao jedinom gradu u Srbiji koji ima tramvaj.