Logo

Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod primo 1 » Sub Nov 19, 2016 8:49 pm

U redu, ali ima li neko informaciju da li trenutna gradska vlast uopšte razmišlja o tome?
Image
Korisnikov avatar
primo 1
Član
 
Postovi: 559
Pridružio se: Uto Avg 16, 2011 10:02 am
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Sponzor

 

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod cone » Uto Nov 22, 2016 12:28 am

Ako ima takvog razmišljanja, nije baš glasno.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod cone » Uto Maj 18, 2021 1:54 pm

Malo da ovu temu izvadimo iz naftalina. S razlogom. Prošlog petka je na RTV išla emisija "Grad i mi" u kojoj gradonačelnik Miloš Vučević priča o investicijama u grad (pored obavezne teme o koroni).

Ovog puta ga je, uz priču o novom mostu na Dunavu, voditeljka pitala za "tramvaj preko novog mosta do Beočina", a potom brzo prešla na novo pitanje, gotovo kao da se slučajno izlanula. Gradonačelnik je odgovarao posle na to drugo pitanje, nije reč spomenuo za tramvaj.

Imam osećaj da se nešto kuva, ali da još nije ništa za javnost. Čudno je da se ne razmišlja o tramvaju u gradu koji rapidno raste do broja od pola miliona stanovnika, dok se priča o novim investicijama u stambene i poslovne objekte, mostove i bulevare.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod SGB » Uto Sep 07, 2021 9:44 pm

Ne znam je li tema adekvatna, jer je u pitanju zapažanje, ali ne u voznom parku, nego generalno vezano za sistem, pa mi je ona tema o zapažanjima nekako preuska.
Pošto koristim javni prevoz i u Beogradu i u Novom Sadu, mogu da napravim poređenje. Glavna karakteristika novosadskog autobuskog prevoza je ta da je prokleto spor. Vozač koji se bavi kartama i nedostatak "žutih" traka ubijaju svaki smisao korišćenja autobusa na kraćim relacijama, pogotovo što je taksi jeftin, a i biciklistička infrastruktura je razvijena zbog kulture korišćenja dvotočkaša.
Dakle, potpuno oslobađanje vozača od naplate/kontrole karata i postojanje traka rezervisanih za JGP bi osetno popravile stvar, a to ne košta kao uvođenje tramvaja. Dakle, do šinskog sistema ima dosta stvari koje bi se momentalno mogle popraviti i podići kvalitet prevoza. Vidim u vozilima neke validatore, ali vozači i dalje naplaćuju karte.
Da se dotaknem i same teme. Ako bude došlo do uvođenja tramvaja, treba u startu ići na što nezavisniji sistem, na što je moguće više odvojene koridore i što manje ukrštanja sa drumskim saobraćajem, a gde se ne mogu izbeći, isforsirati prednost za tramvaj, pa makar i ugradnjom klasičnih železničkih branika. Govorim iz beogradskog iskustva, gde npr. u Jurija Gagarina postoji tramvajska baštica, tri linije vozaju poluprazne, dok se autobus na liniji 95 raspada pretovaren, jer su tramvaji obesmišljeni time što svi imaju prednost u odnosu na njih, pa na kraju ispadne da tramvaji više vremena potroše čekajući zeleno svetlo, nego na stajalištima. To vam ne treba nikako.
I da, javni prevoz je samo jedan od činilaca velikog sistema koji se zove grad. Ono što mi se čini da se sada događa u Novom Sadu (nisam tu svakodnevno, pa me ispravite ako grešim) je divljanje investitorskog "urbanizma" i kopiranje Beograda u negativnom smislu. Ako se devastira prostor na način da se ne poštuju mere, kvote, proporcije, koje čine život u gradu udobnim i dostojanstvenim, ako se delovi grada zaguše preterivanjem sa stambenim i poslovnim kvadratima, nema tog javnog prevoza koji tu može pomoći.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod cone » Uto Sep 14, 2021 2:24 pm

Uvođenje i uhodavanje tog novog sistema naplate ide vrlo sporo i traljavo, kao da to nigde na svetu još ne postoji. O smartfon aplikaciji i praćenju polazaka, kao i najavljivanom alternativnom plaćanju karata da i ne govorim. Postavljeni su na par stanica neki monitori koji kad rade daju nepotrebne informacije tipa da li duva vetar i pada kiša, a ne govore kada će vam stići autobus koji čekate. Ali to je potpuno druga tema.

Kad je reč o potencijalnom uvođenju tramvajskog sistema, neka nezavisnost od ostalog drumskog saobraćaja može se u Novom Sadu ostvariti jedino na Bulevaru Oslobođenja pravljenjem baštice proširivanjem današnjeg zelenog ostrva i pomeranjem ostalih traka na stranu. Prostudirao sam Studiju uvođenja tramvaja u Novom Sadu. Tamo gde tramvaj i drumski saobraćaj dele trasu, jedino se može prednost tramvaju dati aktivnom kontrolom saobraćajne signalizacije. Za pravljenje zasebnih tramvajskih koridora Novi Sad nije urbanistički osmišljavan. Ipak, u važećem GUP-u postoje ucrtane trase LRT na Bulevaru Evrope i one se poštuju prilikom urbanističkog projektovanja, što daje neku nadu da će neki šinski sistem biti nekad uveden.

Gradonačelnik odbija ideju ponovnog uvođenja tramvaja argumentom da jedna linija treba da košta oko 70 miliona EUR. Iz ove izjave se stiče utisak da uvođenje svake linije košta po 70 miliona. Tačno je da uvođenje prve linije tramvaja u Novom Sadu treba toliko da košta, ali u tu cenu je uračunata kompletna cena uvođenja sistema, od izgradnje depoa, šina, kontaktne mreže, kupovine 22 tramvaja pa sve do obuke osoblja. Uvođenje druge linije bi koštalo samo fragment ove cene. Ako se ima u vidu podatak da budžet grada Novog Sada za 2021. godinu iznosi preko 285 miliona evra, onda to i nije neka nedostižna cifra. Osim toga, uvek je moguće dati uvođenje tramvaja u koncesiju, kao što je to bilo i 1911. godine kada je novosadskim tramvajem upravljao budimpeštanski gradski prevoznik. Nadu za uvođenjem budi izjava predsednika Srbije koji je prilikom posete Siemens fabrici tramvaja u Kragujevcu izjavio da "očekuje da se tramvaji iz Kragujevca nađu i na ulicama gradova Srbije". Znači, ne da se nađu samo u Beogradu kao jedinom gradu u Srbiji koji ima tramvaj.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Postod cone » Uto Dec 28, 2021 3:35 pm

Baš sam se lepo iznenadio danas! Izašao je javni uvid za Generalni urbanistički plan (GUP) grada Novog Sada do 2030. godine, a u njemu ucrtan kompletan tramvajski sistem sa svim trasama, garažom i sa P+R, u svemu prema Studiji uvođenja tramvaja. :D

Ovo su printscreenovi sa PDF-a koji je velik. A kompletnu dokumentaciju, ako vas zanima, možete pogledati na http://www.nsurbanizam.rs/javni_uvid

Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Prethodni

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju