Logo

Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod deni » Pon Mar 28, 2011 12:45 am

cone je napisao:U suštini, ništa novo nisu rekli. Sve je ovo na dugačkom štapu dok ne nagovorimo nekog da uzme to u koncesiju. Ako taj neko u tome ima računicu, naravno. Ali tada karta u vozilu neće biti 35 eurocenti kao sada, već 1,5-2 evra kao svuda u Evropi.


Nema govora o koncesiji... Javni prevoz je socijalna kategorija. Javni prevoz mora da omogući ravnomeran razvoj grada. Sav deficit koji ima preduzeće pokriva grad, jer je su mnogo dublji interesi grada. Saobraćaj razvija grad, a ne grad saobraćaj.

Odnos ponuđenenog kvaliteta javnog prevoza i cene koštanja prevoza je uvek diskutabilna stvar, mnoge studije su rađene na tu temu. Ali u našem sistemu je nemoguće da karta košta toliko.

Nema nagovaranja, Novi Sad je u pregovorima za kredit i uskoro se očekuje završetak istih, tako da je izvesno da će ovaj sistem biti instaliran.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Sponzor

 

Postod cone » Pon Mar 28, 2011 12:06 pm

Zašto je nemoguće da karta košta toliko? Nema tu mesta priči "kod nas su plate male, pa su niske cene karata...". Uvođenje takvog ili sličnog sistema se meri desetinama miliona evra. Od kojih para će se otplaćivati krediti? Kredit nije poklon.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod deni » Pon Mar 28, 2011 2:31 pm

Ovako visko cena koštanja karte ima nekoliko negativnih posledica :
1) putnici će prestati da koriste javni prevoz, i preće na individualna vozila jer će im to biti jeftinije, imaćemo stravične saobraćajne gužve, čija šteta će vrlo brzo preći investiciju uloženu u tramvaj
2) Novi Sad je već gusto naseljen, ovako ćemo imati da ljudi naseljavaju centralno gradsko jezgro samo zbog toga što nemaju da plate kartu u JP
3) Stanovnici koji nemaju da plate kartu, neće moći da dođu do posla, ako nemogu da dođu do posla neće moći ni da zarade.
4) umanjenje mobilnosti stanovnika i još mnogo mnogo stvari....
Grad će imati velike koristi od ovakvog sistema.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod Iosis » Pon Mar 28, 2011 4:07 pm

Visoka cjena karte, naspram individualnih sredstava prevoza uvjek se može balansirati cjenom parkinga i cjenom goriva. A kako vidimo, gorivo je stalno skuplje.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod volvos » Pon Mar 28, 2011 7:19 pm

Svaki dan provodim u saobraćaju po 8h.Ko kaže da je gorivo skupo.Čini mi se da je jeftino jer je u saobraćaju svaki dan sve vise i vise vozila na putu
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod ferdinand » Pon Mar 28, 2011 8:16 pm

pa nesposobni grad nema para da obnovi 10 % autobuskog voznog parka godisnje, kako bi zadrzao prosecnu starost vozila, a ne da otplacuje kredit za tramvaje, gde jedan kosta preko 2 miliona evra.. :roll:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod Iosis » Pon Mar 28, 2011 10:17 pm

A i to volvose što kažeš, ima narod para kada se može toliko vozati, a i nisu baš neka jeftina auta pa da kažeš voze jer moraju. Ima dosta auta koji su mlađi od 10 godina, što se ne može reći da se nema para.
Ma tramvaj je više skupljanje izbornih bodova, a za te bodove se mora naći finansija. Jeste da ja dosta pominjem politiku, ali ona je ovde neizostavna stavka u demokratsko/kapitalističkom društvu jer sve oko para i politike vrti, ništa se neće izgraditi da narodu bude bolje.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod cone » Uto Mar 29, 2011 10:03 am

:lol: :lol: :lol:
Deni, svaka čast, uvek me dobro nasmeješ!

deni je napisao:Ovako visko cena koštanja karte ima nekoliko negativnih posledica :
1) putnici će prestati da koriste javni prevoz, i preće na individualna vozila jer će im to biti jeftinije, imaćemo stravične saobraćajne gužve, čija šteta će vrlo brzo preći investiciju uloženu u tramvaj

Misliš, preći će? Neće preći. Treba pravilno nivelisati cene, forsirati pretplatne (kod nas odavno izumrle) karte, mesečne i ostale periodične karte. Karta za jednu vožnju treba da bude skupa zato što će da je kupuju putnici koji retko koriste prevoz i zato što se kupuje kod vozača. Iz tog razloga će svima biti isplativije da kupuju pretplatne karte sa povlasticama za više vožnji. Tako se to radi.
deni je napisao:2) Novi Sad je već gusto naseljen, ovako ćemo imati da ljudi naseljavaju centralno gradsko jezgro samo zbog toga što nemaju da plate kartu u JP

Još nisam čuo da se neko seli u skupi centar zato što nema para za kartu.
deni je napisao:3) Stanovnici koji nemaju da plate kartu, neće moći da dođu do posla, ako nemogu da dođu do posla neće moći ni da zarade.

Ovo si nam baš lepo pojasnio... :lol: Svaki zaposleni na osnovu Zakona o radu ima pravo na naknadu troškova prevoza.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod profa_chb » Uto Mar 29, 2011 10:09 am

nema narod para? nisu li pre par godina novosađani bojkotovali jgsp jer je uveo ulazak isključivo na I vrata pa išli taksijem?

a taksi je inače poznat kao naša najveća socijalna služba...
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Iosis » Uto Mar 29, 2011 8:24 pm

Profo tako je to kod naših ljudi, i znam neke ljude kojima je mnogo dati 40 din za kartu, ali za taksi dati 100 i više, to uopšte nije.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod volvos » Uto Mar 29, 2011 10:03 pm

Malo ste otišli u OFF
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod deni » Sre Mar 30, 2011 12:43 am

Klasično razmišljanje za jednog tupamarosa....

Kako možeš da znaš da neće preći?Ko ti je to rekao?Jesi li vršio istraživanje?Jesi li ti postavio saobraćajnu prognozu?
Niko ovde nije pričao o sistemu i vrstama karata , nego o ceni koštanja vožnje. Znaš da su to dve odvojene svari? Da li znaš kako se dobija cena koštanja jedne vožnje? I kako uopšte možeš da daš cenu koštanja karte bez i jedne činjenice? Osim da se tamo negde naplaćuje 2 eura...

Nisi čuo...Da li si se ikada zapitš zašto se Srbija suši, a Beograd guši? Pogledaj sela u Banatu. Čija je to posledica? Ko je krivac za takvu situaciju? Stanovnici iz prigradskih naselja dolaze u grad da stanuju jer im se isplati da plate stanarinu, nego da plaćaju kartu i gube vreme na putovanje iz prigradskih naselja.

Uzmi Rome za primer, koliko su dugo samo bili ispod Gazele. Ako želiš svetski primer uzmi broklin NY, centar sveta, a geto?

Imaju pravo, ali nisu dužni...Velika je razlika

Razmisli dublje malo, sramota je da gledaš tako površno sistem, da se JPP finansira iz svojih prihoda, budalaština.

Molim te budi ljubazan pa odgovori na pitanja i nemoj da zaobilaziš.Brojke i činjenice, a ne priče iz trećeg sveta.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod cone » Sre Mar 30, 2011 8:50 am

Dečko moj, prvo obrati pažnju na obraćanje, pogotovo starijem od sebe! Potpuno te razumem da sam te iznervirao time što ne podržavam tvoje stavove, ali nazivanje pogrdnim imenima je ovde kažnjivo!

Vidim da si ponosan što si krenuo na saobraćajni fakultet i to je lepo, ali se vidi da prosipaš stavove kao da predaješ na tom fakultetu. Ono što je primetno, a totalno ignorišeš, to je nedostatak jezičkog obrazovanja iz osnovne škole. Zbog nepoznavanja osnovnih pravila gramatike, sve što pišeš deluje u najmanju ruku neozbiljno za nekog ko jednog dana treba da postane stručnjak. I to ti dobronamerno govorim, jer bolje da ti se podsmevaju na forumu sada nego kasnije u profesionalnom životu.
Rome, Banat i Bruklin i ostalo što su te "učili" na fakultetu uopšte neću da komentarišem. Malo izađi iz Temerina u svet, prođi ono što sam ja, pa me onda prozivaj za nešto...
:wink:
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod ferdinand » Sre Mar 30, 2011 11:50 am

bez svadje..

normalno je da svi imamo razlicita merila vrednosti, pa tako i razlicite stavove i poglede na svet, koji iz tih merila proisticu :wink:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod deni » Sre Mar 30, 2011 3:38 pm

Pa ja sam te pohvalio...Ko su bili tupamarosi??? šta je tu pogrdno?

Ja sam diplomirao, tako da sam siguran u svoje stavove, a saradnik sam na projektu oko uvođenja tramvaja u ns, to sam i napomenuo i tačno znam šta će se raditi i kako će se raditi.
Gramatiaka je bitna samo ljudima koji nemaju argumente, a očigledno nemaš znanja o javnom prevozu. Neznam da li si bio na stručnim forumima? šta je bitinije filozofija ili gramatika? O čemu pričamo?
Svaka čast što znaš operatere i proizvođače, ali to neznači da znaš i kako sistem funkcioniše, i kako treba da funkcioniše.

Nemožeš da vidiš vezu između Banata, Roma i Brooklina, opet gledaš površno i moraš zagrebeš dublje i moći ćeš da vidiš modele urbanizacije, to bi trebao da znaš kao građavinac.

I dalje mi neodgovaraš na pitanja???

Nema subjektivnh stvari samo objektivnih, objektivne stvari su brojevi.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 12 gostiju