Logo

Tramvaj u Novom Sadu, da li je izvodljivo?

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod ferdinand » Čet Jan 13, 2011 12:01 am

model je bombardier fexity outlook, posebno dizajniran za francuski grad marsej.
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Sponzor

 

Postod Iosis » Čet Jan 13, 2011 12:28 am

Možemo mi ovde polemisati o tramvaju još 5 godina, dobićemog ga kao što je i Bg dobio metro... :roll:
To je samo da neko uzme pare za izradu studije izvodljivosti i da malo mažu narodu oči.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod boyan92 » Čet Jan 13, 2011 12:57 am

Ja sam isto vise za klasican tramvaj ,nego ovaj sa gumenim tockicima.
Jos pogotovo kad to radi samo jedna firma, pa tu je monopol nevidjen.
Korisnikov avatar
boyan92
Član
 
Postovi: 1284
Pridružio se: Sre Apr 07, 2010 11:45 pm

Postod deni » Pet Jan 14, 2011 3:12 pm

markotar je napisao:Ja ne znam ko kod nas radi sve te studije i koliko su ti ljudi kompetentni ali po mom skromnom mišljenju tramvaj je ipak tramvaj (nazovite ga i lakim metroom ako hoćete), posebno u zemljama kao što je naša! Oko toga ne bi trebalo praviti kompromise već lepo izgraditi sistem koji će dugoročno funkcionisati (pod time mislim min 50+ godina)!

Sva ta čuda na gumama su po meni nepotrebna i neudobna (na stranu što su i veoma ružna, no to je već stvar ukusa) i iako inicijalno mogu imati manje troškove sve se to višestruko kasnije uveliča... Da ne govorim da sumnjam da neke "više slie" lobiraju za gradnju takvih sistema...


Razmisli pre nego što izneste bilo kakvu glupost. Studiju rade eksperti iz oblasti saobraćaja prof. dr Veselinović Milomir, prof. dr Pavle Gladović a sardanici na projektima su još i čueni prof. dr Vračarević Ratomir i mr Simeunović Milan. Svi ovi nabrojani su jedni od najistaknutijih stručnjaka u jugoistočnoj evropi, iz oblast javnog prevoza putnika... Oni će sigurno znati šta je najbolje. Jedino sa političarima neće biti kompromisa, a političari su dali zeleno svetlo za ovaj projekat. Tako da neće biti velikih problema oko uvodjenja ovog sistema.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Postod markotar » Pet Jan 14, 2011 7:49 pm

Kakvu glupost? :wink: Uz dužno poštovanje prema našim stručnjacima upravo oni su odlučivali da u većini gradova bivše nam Juge ne trebaju tramvaji, kao ni da Beogradu ne treba trolejbus, pa mu posle ne treba ni metro, pa hajde da se vratimo na tramvaje i trole, pa mu sad ne trebaju više tramvaji već ponovo metro, pa ne metro hajmo na laki metro, pa nam možda ponovo ni trole ne trebaju itd!! A političaru sve to samo aminovali... Naravno, ne mislim na gorepomenute već govorim uopšteno. :wink:

Između ostalog, da je bilo pameti upravo u Novom Sadu bi se ostavilo dovoljno mesta na bulevarima za šinske sisteme, pa makar bili ugrađeni i za 50 godina. A nisu, jer su "eksperti" mislili da je autobus dovoljan za sledećih 299 godina...

Poznajući situaciju u domaćoj naučnoj eliti, posebno one koji nemaju ni dan staža van nauke, po prirodi odmah postanem sumnjičav čim se razni dr, mr i prof. umešaju u ovakve analize! Ne kažem da su svi ljudi koji su na univerzitetima loši (kad kažem "loši" to ima široko značenje), naprotiv, ima tu itekako razumnih ljudi (neki od gorenajbrojanih to svakako jesu) ali kažem opet, upravo poznajući šta se u naučnoj zajednici zbiva sam u najmanju ruku sumnjičav i voleo bih da na tim analizama vidim ljude koji su mnogo više praktičari nego što su teoretičari...

A političari su već van svake zdravorazumske lige...

Apropo translohra, nadam se da su pomenuti koji učestvuju u izradi te analize upoznati sa svim problemima sa kojima se susreću gradovi koji ga imaju. Na kraju nadam se da su se bar jednom u životu u njemu provozali!!! Ta čuda su prilično neudobna i komplikovana (što na duže staze diže troškove) pa ne vidim što bi se gradile himere bus-tramvaj kad umesto njih, za mnogo manje para, može da se napravi recimo običan bus rapid transit (ako već govorimo o uštedama)!

U svakom slučaju, pravi sud treba dati kad se analiza završi i objavi, no unapred mogu da kažem da će mene lično teško ko ubediti da je bilo šta što liči na tramvaj bolje od klasičnog tramvaja (kad kažem tramvaj mislim: dve šine, metalni točkovi - sve ostalo, tj. kako će to čudo izgledati i biti izvedeno je već varijacija na temu i zadovoljavanje specifičnih potreba grada), a da ne govorim ekonomski isplativije na duži rok. :wink: Dakle ili je bus ili je tramvaj, nikako nešto između! Naravno, nisam novosađanin pa na sve ovo ne gledam lično (da jesam svkako bih), pa ako je vama dobro, meni je još više. :lol: Na kraju, gradu je svakako preko potreban sistem većeg kapaciteta i to je ono što je najvažnije!

Oprostite što se raspisah, neću više! :mrgreen:
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod CKD-KT4 » Pet Jan 14, 2011 10:50 pm

Павле Гладовић је бивши директор београдског ГСП-а. :wink:

..........

Не слажем са баш са овим шта је написао Маркотар. Сматрам да нису експерти лоши момци, већ "квази-експерти", односно руководиоци, који сервирају приче политичарима. Но...

Знате шта ће Веселиновић и Гладовић на крају исказати: да је "транслор" (и системи слични њему) промашај, већ да би се требало оријентисати на трамвај, са трасом А или Б категорије.

(А - потпуно издвојена траса/подземна, надземна...;
Б - издвојена баштица, са укрштањима у нивоу и код којих је шински саобраћај у предности у односу на друге видове;
Ц - шински саобраћај "помешан" са осталим друмским саобраћајем)
CKD-KT4
Student saobraćaja
 
Postovi: 1291
Pridružio se: Čet Maj 22, 2008 11:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod markotar » Pet Jan 14, 2011 11:29 pm

Не слажем са баш са овим шта је написао Маркотар. Сматрам да нису експерти лоши момци, већ "квази-експерти", односно руководиоци, који сервирају приче политичарима. Но...


Ne mislim ni ja da su svi "loši momci", već samo dovodim u pitanje mnoge njihove "ekspertize" (da se tako izrazim) jer mnogi od njih zaključke donose po ličnom nahođenju (ko preferira ovo ili ono), a posebno po sujeti, boginji univerziteta; zbog toga sam po pravilu uvek skeptičan! :mrgreen: Naravno da ne stavljam sve u isti koš & kao što rekoh ne mislim da su svi koji rade ovu studiju takvi. :wink:
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod Iosis » Sub Jan 15, 2011 12:14 am

Ja mislim da je ovaj političko-markteniški trik, u prvo vrjeme, na pravom mjestu. Znači... Novom Sadu je potreban novi sistem prevoza, ali ne autobusi, jer pojedine stanice u gradu su preopterećenje, tako da nekad autobusi stanu više liči na voz nego na autobuse. Da ne pričam da ostanu u raskrsnici i tu se onda stvori gužva pa oni koji su blokiran *ebu-grebu, sviraju... Političari će to da iskoriste za skupljanje ''bodova'' u narodu. Obećali su tremvaj, ali idu na translohr. To će da bude pod izgovorom najmoderniji gradski prevoz u svjetu, koristi se trenutno u samo nekoliko gradova u Evropi i sl. A narodu samo da je nešto novo, moderno, jedinstveno, a kakve su karakteristike tog prevoza nikog i ne zanima kad je to nešto najmodernije pa je, je li, odma i najbolje. Pa ne mora da bude. Možda translohr i nije tako loš, relativno je nov sistem pa treba još usavršavanja, ali to usavršavanje da se vrši u Evropi, kod nas teško će da bude.
I tramvaj je potvrd, ali ne voziš se 6 sati u njemu i 500 km, nego 20-30 minuta. Mislim i da su manji troškovi eksplotacije tramvaja, jer na translohr-u su gumeni točkovi, a guma kao svaka se troši, taj beton po kojem će da idu ti točkovi će da se pomjera, ispuca to ima da bude grozna vožnja po tome. Šine su opet drugačije.
Mada u Novom Sadu ne znam kuda se može glatko provući bilo kakva nova trasa gradskog prevoza. Jedino bulevarom Oslobođenja, bulevarima na Novom Naselju, Detelinari, bulevarom Cara Lazara i ulicom Narodnog Fronta, a ovo ostalo je tako sve natrpano i nove zgrade koje grade, grade se na 5 m od ulice. Ne ostavlja nikakav prostor. Grbavica je najgora, tamo ne bih ni puškom da me tjeraju živio.
Podbara i Telep naselja koja se sada razvijaju imaju mogućnost da se dobro isplanira i ostavi mjesta za tramvaj ili već koji bi prevoz bio u pitanju. Ali koliko vidim Podbare su pola upropastili.
Nema nama spasa dok god se ne gradi planski, nego kako ko želi posadi zgradu pa kasnije muljanjem legalizuje i poj'o vuk magarca...
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod cone » Pon Jan 17, 2011 2:49 pm

Prilično je loše vreme za ulaganje u neki novi vid masovnog prevoza i u prilagođavanje gradske infrastrukture. U medijima se špekuliše kako bi prva linija tramvaja (ili nečega) mogla da proradi za dve-tri godine, što je notorna glupost. Tako nešto ne može ni da se isprojektuje u tom roku. Koliko je Beogradu trebalo vremena da uvede (izgradi) novu tramvajsku liniju, a već ima rešenu infrastrukturu. Kod nas bi trebalo krenuti od nule. Znači, izmeniti urbanistički plan grada i pozicionirati budući tramvajski depo, pa onda ući u projektovanje i izgradnju istog. Treba isprojektovati i izgraditi kontaktnu mrežu, pa projektovati i rekonstruisati saobraćajnice da se prilagode tom sistemu. Osim toga, vozila bi trebalo uplatiti već sada, da bi nam bila isporučena za dve godine.

Po meni, postojeći autobuski sistem još uvek zadovoljava potrebe putnika u Novom Sadu (iako putnici po "defaultu" nisu zadovoljni) uz određene korekcije i pojačanja. Kad ne bude više zadovoljavao, prvi korak bi trebao da bude uvođenje BRT-a koji ne može da škodi i ne brani da se jednog dana uvede i neki šinski sistem.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod markotar » Pon Jan 17, 2011 4:11 pm

Hmm, npr. Atini je trebalo oko 3 godine da izgradi svoj tramvaj (2001-2004, godinu dana projektovanja i dve godine izgradnje). Naravno ne u punom obimu, sistem se konstantno dograđuje.

Bilbau je takođe trebalo 3 godine (1999-2002), po broju stanovnika je tu negde kao i NS.

To su primeri koje ja znam, možda ih ima još.

Uglavnom, sve se svodi na to koliko para - toliko muzike. Dve-tri godine je svakako više nego razuman rok ali koliko je u našim uslovima ostvariv je neko drugo pitanje (naravno, ja mislim da nije)...

Za početak, bilo bi još lakše (da ne govorim brže i jeftinije) kada bi građani bili savesniji, a policija efikasnija, pa da se poštuje žuta traka i vodi računa gde se parkira... ali...
markotar
Član
 
Postovi: 1785
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 7:44 pm
Lokacija: Beograd

Postod Iosis » Pon Jan 17, 2011 9:40 pm

Autobuski saobraćaj zadovoljava još uvjek, u špicu bude gužve, ali nije strašno malo se stisnemo (ali svako želi da se vozi kao u taksiju, da sjedne, raskomoti se...). Ali koliko vidim problem je nagomilavanje autobusa na stajalištima. U centru ispred Bazzara, na bulevaru Oslobođenja neki dan sam vidio kod Kokre stali su 2 zglobna i 3 solo, izgledalo je kao voz, s tim da je 1 zglob i 1 solo napola u raskrsnici. A i kako ide sa kupovinom novih autosa daleko ćemo stići. Još uvjek ovi mogu da služe, ali neće ni oni zauvjek.
Toliko laži oko jedne mačke...
Ako si vozač, uvjek si kriv, bez obzira na pravila...
Iosis
Član
 
Postovi: 2315
Pridružio se: Pet Jan 30, 2009 2:37 pm
Lokacija: Doboj / Novi Sad

Postod cone » Uto Jan 18, 2011 9:36 am

markotar je napisao:Hmm, npr. Atini je trebalo oko 3 godine...
Bilbau je takođe trebalo 3 godine...

Možda, ali početak projektovanja je već poodmakli stadijum u uvođenju tramvaja. Mnoge odluke, izmene urbanističkog plana, zatvaranje finansijske konstrukcije, tenderi, to sve oduzima puno vremena i za njihove uslove. A, znajući kakvo je kod nas stanje, trebaće još mnogo vremena. Kad si već spomenuo Atinu, tamo je odluka o uvođenju tramvaja doneta 10 godina pre nego što je prvi tramvaj izašao na ulice. Znam da mi je kolega sa fakulteta koji je Grk, pričao o tome.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod ferdinand » Pon Mar 14, 2011 1:37 am

evo zanimljivog texta :))

http://www.vm.rs/index.php/tramvaj
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

Postod cone » Čet Mar 24, 2011 12:43 pm

U suštini, ništa novo nisu rekli. Sve je ovo na dugačkom štapu dok ne nagovorimo nekog da uzme to u koncesiju. Ako taj neko u tome ima računicu, naravno. Ali tada karta u vozilu neće biti 35 eurocenti kao sada, već 1,5-2 evra kao svuda u Evropi.
Korisnikov avatar
cone
Gazda
 
Postovi: 10189
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 12:49 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod ferdinand » Sub Mar 26, 2011 12:59 pm

sa tom razlikom, da ces znati sta i zasto si platio :wink:
Korisnikov avatar
ferdinand
Član
 
Postovi: 1025
Pridružio se: Sub Feb 16, 2008 4:26 pm
Lokacija: Dubai

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 12 gostiju