Kakvu glupost?
Uz dužno poštovanje prema našim stručnjacima upravo oni su odlučivali da u većini gradova bivše nam Juge ne trebaju tramvaji, kao ni da Beogradu ne treba trolejbus, pa mu posle ne treba ni metro, pa hajde da se vratimo na tramvaje i trole, pa mu sad ne trebaju više tramvaji već ponovo metro, pa ne metro hajmo na laki metro, pa nam možda ponovo ni trole ne trebaju itd!! A političaru sve to samo aminovali... Naravno, ne mislim na gorepomenute već govorim uopšteno.
Između ostalog, da je bilo pameti upravo u Novom Sadu bi se ostavilo dovoljno mesta na bulevarima za šinske sisteme, pa makar bili ugrađeni i za 50 godina. A nisu, jer su "eksperti" mislili da je autobus dovoljan za sledećih 299 godina...
Poznajući situaciju u domaćoj naučnoj eliti, posebno one koji nemaju ni dan staža van nauke, po prirodi odmah postanem sumnjičav čim se razni dr, mr i prof. umešaju u ovakve analize! Ne kažem da su svi ljudi koji su na univerzitetima loši (kad kažem "loši" to ima široko značenje), naprotiv, ima tu itekako razumnih ljudi (neki od gorenajbrojanih to svakako jesu) ali kažem opet, upravo poznajući šta se u naučnoj zajednici zbiva sam u najmanju ruku sumnjičav i voleo bih da na tim analizama vidim ljude koji su mnogo više praktičari nego što su teoretičari...
A političari su već van svake zdravorazumske lige...
Apropo translohra, nadam se da su pomenuti koji učestvuju u izradi te analize upoznati sa svim problemima sa kojima se susreću gradovi koji ga imaju. Na kraju nadam se da su se bar jednom u životu u njemu provozali!!! Ta čuda su prilično neudobna i komplikovana (što na duže staze diže troškove) pa ne vidim što bi se gradile himere bus-tramvaj kad umesto njih, za mnogo manje para, može da se napravi recimo običan bus rapid transit (ako već govorimo o uštedama)!
U svakom slučaju, pravi sud treba dati kad se analiza završi i objavi, no unapred mogu da kažem da će mene lično teško ko ubediti da je bilo šta što liči na tramvaj bolje od klasičnog tramvaja (kad kažem tramvaj mislim: dve šine, metalni točkovi - sve ostalo, tj. kako će to čudo izgledati i biti izvedeno je već varijacija na temu i zadovoljavanje specifičnih potreba grada), a da ne govorim ekonomski isplativije na duži rok.
Dakle ili je bus ili je tramvaj, nikako nešto između! Naravno, nisam novosađanin pa na sve ovo ne gledam lično (da jesam svkako bih), pa ako je vama dobro, meni je još više.
Na kraju, gradu je svakako preko potreban sistem većeg kapaciteta i to je ono što je najvažnije!
Oprostite što se raspisah, neću više!