Razgovarao sam malo sa kolegama sa fakulteta o korišćenju "trinajske" i evidentno je koliko je trasa pored Nove Detelinare besmislena. Situacija je takva da oni, koji svakodnevno idu na fakultet, koriste različite linije iako žive u dva veoma bliska bloka zgrada. Neka granica za korisnike linije 13 je ulica Janka Čmelika. Oni koji žive u Svetislava Kasapinovića ipak teže osmici, Birčaninovu ulicu da ne pominjem.
Dakle, mislim da je potpuno opravdano da Grad i JGSP dobro razmisle o tome da ulice Janka Čmelika i Birčaninova postanu jednosmerne kako bi se omogućio bolji protok vozila i stekao uslov da gradski prevoz funkcioniše neometano. S ovim na umu, linija 8 će biti rasterećenija za broj korisnika koji idu na Univerzitet, a leti na Štrand a linija 13 bi mogla da se obogati skraćivanjem intervala sa 15 na 10 minuta u špicu, a van špica bi mogla ići na 15, za razliku od trenutnih 20. Vreme vožnje od Nove Detelinare do Univerziteta je isto za obe linije, negde oko 20 minuta, ali je veća razlika u tome što bi linija 13 došla prazna, a osmica već puna.
U takvoj izvedbi, bez semafora na Branka Bajića bi mogla iz Janka Čmelika da izlazi na Bulevar Evrope kroz Hadži Ruvimovu, a u drugom smeru ima mesta da neometano ide kroz Branka Bajića i Birčaninovu, ali može ići i kroz Hadži Ruvimovu.
Osim toga, leti je potpuno opravdano da nastavi da rasterećuje osmicu i da, u julu i avgustu, ide do Štranda umesto do Univerziteta.
To je neko moje zapažanje. Ovo je linija koja ima potencijal, ali se iz aviona vidi koliko se loše koristi.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.
"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa