becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB je napisao:Čestitke za trud. Imam sugestiju: ako imaš vremena i mogućnost da dobiješ takve informacije, možeš da izneseš npr. podatke o broju registrovanih vozila u Novom Sadu u 2011. i 2016. (da ne govorimo o tekućoj godini), procene o porastu broja stanovnika u tom periodu, promene broja korisnika usluge JGP od 2011. do danas i sl., pa da dobijemo sveobuhvatnu saobraćajnu sliku u periodima koje si poredio. Tako bismo videli ove podatke koje si naveo u nekom širem kontekstu, u smislu da li je promena intervala pratila promenu potrebe i navika stanovništva, ili je došlo do pada kvaliteta usluge.
Sloba je napisao:Ono što ja mogu da kažem kao svakodnevni korisnik usluga je da sam izuzetno nezadovoljan trenutnim sistemom i da je osetan pad kvaliteta. Ali izuzetno. Po sajtovima u komentarima sve više ljudi pominje masovni odlazak vozača iz firme, trbuhom za kruhom. I ne mogu da ih krivim, samo je problem što ne dolaze novi vozači da voze. Ali zato, za Lear se uvek nađe 15 autobusa i vozača. Za redovne putnike ih briga.
Sve veći problem postaje je što više ni ne znam da li će mi autobus doći. Od kako idem na faks, minimalno pet puta se autobus na devetki ujutro nije pojavio, i to na istom polasku. Imamo situaciju da vozilo koje mora biti 100% ispravno jer radi tri smene ispušta dušu čim prođe jutarnji špic. Skoro sam čekao liniju 13 oko pola sata jer je vazdušni sistem na Citti otkazao.
Onda, imamo činjenicu da je na primer linija 9, prepodne oko 10, puna do poslednjeg milimetra. Prosečnom saobraćajnom tehničaru iz JGSP ne pada na pamet da ta linija saobraća pored tri doma zdravlja, bolnice i pijaca. Primeri za ovo su po celom gradu a niko neće da broji putnike.
SGB je napisao: osloboditi vozače kondukterskog i kontrolorskog posla. Elektronska naplata i ulaz i izlaz na sva vrata, a vozač da vozi. Veoma bi se osetilo bez velikih pojačanja samog voznog parka.
Sloba je napisao: mada je činjenica da se širom grada otvara sve više velikih parkinga, a u planu je izgradnja višespratne garaže na trenutnom terminalu u Šafarikovoj.
Meni je jako žao što saobraćajci ne razmišljaju. U trenutku kada uveče nastavu u 19:30 završava pet škola u krugu od 300 metara, gde preko 3000 đaka gravitira na dve ili tri stanice, uz univerzitet, na kom se u to doba sigurno nalazi bar 500 studenata, ne dolazi do smanenja intervala. Osmica, za školu najpopularnija linija,
Onda, imamo činjenicu da je na primer linija 9, prepodne oko 10, puna do poslednjeg milimetra. Prosečnom saobraćajnom tehničaru iz JGSP ne pada na pamet da ta linija saobraća pored tri doma zdravlja, bolnice i pijaca. Primeri za ovo su po celom gradu a niko neće da broji putnike.
Linija 13 kao odlična alternativa već prepunoj osmici ima užasan interval. Njome se dosta brže stiže od Nove Detelinare do Univerziteta, ali džaba kad tamo neki brojači nisu srećni ako nema bar 120 putnika u solo vozilu. Profit se neće sam napraviti, ne ne!
Glavni naš problem je što mislimo da javno preduzeće mora biti profitabilno. Ne! Ono mora da se finansira iz budžeta kako bi ljudima obezbedio lak život u gradu po svaku cenu, pa makar i bio gubitaš. Mislim da je tu veliki problem gravitacija. Ako zamislimo jedan krug koji se vrti između profita JGSP i zadovoljstva korisnika, a taj krug gravitacija vuče na dole. JGSP zbog nekog profita, recimo, redukuje polaske. Korisnik postaje nezadovoljan i prestaje da koristi usluge prevoza. Iz dana u dan i jedno i drugo pada dole i siguran sam da se sve više ljudi okreće privatnom prevozu jer ne vide svrhu (koje stvarno nema) u tome da se guraju kao sardine, da se prljaju i kolabiraju od vrućine umesto da dostojanstveno dođu do svog cilja. I to se ne dešava samo u špicu, to je aktuelno celi dan.
JGSP Novi Sad ima dovoljno vozila. Problem je što su suviše okrenuti prigrađu Novog Sada, a ne samom gradu. Na uštrb nekog ko živi 30 kilometara od centra, stanovnici grada dobijaju loš prevoz. Prema tome, za početak mislim da JGSP treba da se skloni sa prigradskog saobraćaja, ili da linije na koncesiju preda nekom privatniku, koji će taj prevoz raditi sa vozilima koja dolikuju tim linijama, a ne sa niskopodnim autobusom sa 26 sedišta.
Dinamika nabavke novih vozila je katastrofalna. Trenutno je plan da se ove godine nabavi 10 solo, a naredne 9 zglobnih autobusa. Time samo gasimo svoj saobraćaj, to mi se uopšte ne dopada. Ja bih investirao u nabavku bar 50 vozila i masovno izreklamirao povratak ljudi u autobuse, jer je to jedini spas protiv gužve u centru, bez kopanja tunela (haha) ili rušenja zgrada. Uz to, mora da se nabavi bar još 10 minibuseva koji će saobraćati po periferiji i "hraniti" druge linije. Na primer, takve linije bi bile Petrovaradin - Tekije, Novo Naselje - Veternička Rampa - Veternik, Pejićevi Salaši - Klisa i slično. Tramvaj na barem tri linije pod hitno.
Mogao bih do prekosutra.
Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu
Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju