Logo

Linije GSP-a Novi Sad

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Novom Sadu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Uroš___ » Čet Mar 16, 2017 10:16 pm

Dobro,sada znam.Ja često viđam IK 218N u poslednje vreme na LEAR-u.
Uroš___
Član
 
Postovi: 294
Pridružio se: Pon Dec 26, 2016 12:15 pm

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Sponzor

 

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Sub Mar 18, 2017 6:30 pm

Mapa javnog prevoza na autobuskoj stanici, deluje baš fino. :)
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Čet Apr 13, 2017 5:41 pm

Analizirao sam prolećne redove vožnji iz 2011. i 2017. Statistika - OČAJNA!

Ispisan je interval između dva polaska u špicu, dok je za vreme van špica, u zagradama, uzet interval između prepodnevnog i popodnevnog špica.

Br - 2011 - 2017
1 - 7/8 (12) - 9 (14)
2 - 8/9 (11) - 8 (12) - 2011 zglob, 2017 solo
3 - 8/9 (10) - 9/10 (13)
4 - 9 (11) - 11 (14)
5 - 8/9 (10/11) - 9 (13)
6 - 14 (14) - 10 (19)
7 - 8 (15) - 10 (12/13) - 2011 terminus na Limanu i išao Bulevarom Evrope
8 - 8 (11) - 8 (14)
9 - 9 (11/12) - 9 (14)
10 - 15 dnevno - 7 dnevno
11 - 8/9 (11) - 9 (12)
12 - 10 (13) - 12 (18) - 2011 išla do Novog Naselja
13 - nije postojala - 15 (20)
14 - 20 (30) - 12 (20)
15 - 11 dnevno - 11 dnevno
16 - 6 dnevno - 4 dnevno
17 - nije postojala - 35 (35)

Po prolećnom redu vožnje je povećan interval na dvojci i trojci u špicu (po jedan minut), primetio sam blago prilagođavanje polazaka na dvojci uveče, kako bi odgovaralo popodnevnoj smeni po školama i to je to. :?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod SGB » Čet Apr 13, 2017 8:14 pm

Čestitke za trud. Imam sugestiju: ako imaš vremena i mogućnost da dobiješ takve informacije, možeš da izneseš npr. podatke o broju registrovanih vozila u Novom Sadu u 2011. i 2016. (da ne govorimo o tekućoj godini), procene o porastu broja stanovnika u tom periodu, promene broja korisnika usluge JGP od 2011. do danas i sl., pa da dobijemo sveobuhvatnu saobraćajnu sliku u periodima koje si poredio. Tako bismo videli ove podatke koje si naveo u nekom širem kontekstu, u smislu da li je promena intervala pratila promenu potrebe i navika stanovništva, ili je došlo do pada kvaliteta usluge.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2058
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Čet Apr 13, 2017 9:08 pm

Hvala! Ne znam gde bi se i kako moglo doći do takvih podataka, mada je činjenica da se širom grada otvara sve više velikih parkinga, a u planu je izgradnja višespratne garaže na trenutnom terminalu u Šafarikovoj.

Ono što ja mogu da kažem kao svakodnevni korisnik usluga je da sam izuzetno nezadovoljan trenutnim sistemom i da je osetan pad kvaliteta. Ali izuzetno. Po sajtovima u komentarima sve više ljudi pominje masovni odlazak vozača iz firme, trbuhom za kruhom. I ne mogu da ih krivim, samo je problem što ne dolaze novi vozači da voze. Ali zato, za Lear se uvek nađe 15 autobusa i vozača. Za redovne putnike ih briga.

Sve veći problem postaje je što više ni ne znam da li će mi autobus doći. Od kako idem na faks, minimalno pet puta se autobus na devetki ujutro nije pojavio, i to na istom polasku. Imamo situaciju da vozilo koje mora biti 100% ispravno jer radi tri smene ispušta dušu čim prođe jutarnji špic. Skoro sam čekao liniju 13 oko pola sata jer je vazdušni sistem na Citti otkazao.

Meni je jako žao što saobraćajci ne razmišljaju. U trenutku kada uveče nastavu u 19:30 završava pet škola u krugu od 300 metara, gde preko 3000 đaka gravitira na dve ili tri stanice, uz univerzitet, na kom se u to doba sigurno nalazi bar 500 studenata, ne dolazi do smanenja intervala. Osmica, za školu najpopularnija linija, tada ide na 20 minuta, a na polasku pre 19:30 se autobus isključuje sa Štranda. Pa zar nije, uz samo kap zdravog razuma, lakše angažovati vozilo i vozača da se odradi samo jedan polazak, i to do terminusa koji je pored garaže, kako bi povećali kapacitet i rasteretili špic, umesto puštati vozilo da ide prazno preko pola grada?!

Onda, imamo činjenicu da je na primer linija 9, prepodne oko 10, puna do poslednjeg milimetra. Prosečnom saobraćajnom tehničaru iz JGSP ne pada na pamet da ta linija saobraća pored tri doma zdravlja, bolnice i pijaca. Primeri za ovo su po celom gradu a niko neće da broji putnike.

Linija 13 kao odlična alternativa već prepunoj osmici ima užasan interval. Njome se dosta brže stiže od Nove Detelinare do Univerziteta, ali džaba kad tamo neki brojači nisu srećni ako nema bar 120 putnika u solo vozilu. Profit se neće sam napraviti, ne ne!

Glavni naš problem je što mislimo da javno preduzeće mora biti profitabilno. Ne! Ono mora da se finansira iz budžeta kako bi ljudima obezbedio lak život u gradu po svaku cenu, pa makar i bio gubitaš. Mislim da je tu veliki problem gravitacija. Ako zamislimo jedan krug koji se vrti između profita JGSP i zadovoljstva korisnika, a taj krug gravitacija vuče na dole. JGSP zbog nekog profita, recimo, redukuje polaske. Korisnik postaje nezadovoljan i prestaje da koristi usluge prevoza. Iz dana u dan i jedno i drugo pada dole i siguran sam da se sve više ljudi okreće privatnom prevozu jer ne vide svrhu (koje stvarno nema) u tome da se guraju kao sardine, da se prljaju i kolabiraju od vrućine umesto da dostojanstveno dođu do svog cilja. I to se ne dešava samo u špicu, to je aktuelno celi dan.

JGSP Novi Sad ima dovoljno vozila. Problem je što su suviše okrenuti prigrađu Novog Sada, a ne samom gradu. Na uštrb nekog ko živi 30 kilometara od centra, stanovnici grada dobijaju loš prevoz. Prema tome, za početak mislim da JGSP treba da se skloni sa prigradskog saobraćaja, ili da linije na koncesiju preda nekom privatniku, koji će taj prevoz raditi sa vozilima koja dolikuju tim linijama, a ne sa niskopodnim autobusom sa 26 sedišta.

Dinamika nabavke novih vozila je katastrofalna. Trenutno je plan da se ove godine nabavi 10 solo, a naredne 9 zglobnih autobusa. Time samo gasimo svoj saobraćaj, to mi se uopšte ne dopada. Ja bih investirao u nabavku bar 50 vozila i masovno izreklamirao povratak ljudi u autobuse, jer je to jedini spas protiv gužve u centru, bez kopanja tunela (haha) ili rušenja zgrada. Uz to, mora da se nabavi bar još 10 minibuseva koji će saobraćati po periferiji i "hraniti" druge linije. Na primer, takve linije bi bile Petrovaradin - Tekije, Novo Naselje - Veternička Rampa - Veternik, Pejićevi Salaši - Klisa i slično. Tramvaj na barem tri linije pod hitno.

Mogao bih do prekosutra.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod SGB » Čet Apr 13, 2017 9:31 pm

E to, sad su stvari mnogo jasnije. Bilo mi je jasno odmah šta si hteo da kažeš, nego zbog nekoga ko nije često u prilici da koristi prevoz u NS sam te "poterao" za malo šire obrazloženje. :D Za prigrad i privatnike se slažem. Svaka linija koja je dominantno na vangradskom putu, makar i pripadala jedinici lokalne samouprave u celini, treba da ide privatniku, a pogotovo je van svake pameti da gradski prevoznik drži međumesne linije (govorim ovo generalno, ne samo za NS) dok u gradu ljudi ne mogu da dišu u vozilima. I na tvoju analizu bih dodao još jednu stvar koju primećujem kada radnim danom koristim JGP u NS: potrebno je ubrzavanje sistema. Semaforski talasi, žute trake gde je moguće, i najbitnije: osloboditi vozače kondukterskog i kontrolorskog posla. Elektronska naplata i ulaz i izlaz na sva vrata, a vozač da vozi. Veoma bi se osetilo bez velikih pojačanja samog voznog parka.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2058
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Čet Apr 13, 2017 10:11 pm

Najveći problem u tome je što bi vozači osetili po džepu sigurno. Ne govorim o krađi pazara nego o to me da bi došlo do smanjenja plata jer više nisu kondukteri. Ali skroz sam za, jer ovako ne može više.

Što se tiče žutih traka, i to malo što imamo se ne koristi. U Berlinu je zanimljivo rešeno po bulevarima, srednja traka je za bus, a ne krajnja desna. :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod deni » Sre Apr 19, 2017 10:59 am

Ja mogu da vam pomognem oko podataka za 2010/11. Novijih potaka nema, bice ih kada se zavrsi istrazivanje za SMART studiju (okacio sam vest u drugoj temi).

SGB je napisao:Čestitke za trud. Imam sugestiju: ako imaš vremena i mogućnost da dobiješ takve informacije, možeš da izneseš npr. podatke o broju registrovanih vozila u Novom Sadu u 2011. i 2016. (da ne govorimo o tekućoj godini), procene o porastu broja stanovnika u tom periodu, promene broja korisnika usluge JGP od 2011. do danas i sl., pa da dobijemo sveobuhvatnu saobraćajnu sliku u periodima koje si poredio. Tako bismo videli ove podatke koje si naveo u nekom širem kontekstu, u smislu da li je promena intervala pratila promenu potrebe i navika stanovništva, ili je došlo do pada kvaliteta usluge.


Rezultati analize ce pokazati saobracajnu sliku, treba da sacekamo izrade SMART studije.

Izneli ste puno problema. Potrebno je identifikovati kome oni pripadaju. Neke probleme moze da resi JGSP. I to su uglavnom organizacione prirode:
Sloba je napisao:Ono što ja mogu da kažem kao svakodnevni korisnik usluga je da sam izuzetno nezadovoljan trenutnim sistemom i da je osetan pad kvaliteta. Ali izuzetno. Po sajtovima u komentarima sve više ljudi pominje masovni odlazak vozača iz firme, trbuhom za kruhom. I ne mogu da ih krivim, samo je problem što ne dolaze novi vozači da voze. Ali zato, za Lear se uvek nađe 15 autobusa i vozača. Za redovne putnike ih briga.

Sve veći problem postaje je što više ni ne znam da li će mi autobus doći. Od kako idem na faks, minimalno pet puta se autobus na devetki ujutro nije pojavio, i to na istom polasku. Imamo situaciju da vozilo koje mora biti 100% ispravno jer radi tri smene ispušta dušu čim prođe jutarnji špic. Skoro sam čekao liniju 13 oko pola sata jer je vazdušni sistem na Citti otkazao.

Onda, imamo činjenicu da je na primer linija 9, prepodne oko 10, puna do poslednjeg milimetra. Prosečnom saobraćajnom tehničaru iz JGSP ne pada na pamet da ta linija saobraća pored tri doma zdravlja, bolnice i pijaca. Primeri za ovo su po celom gradu a niko neće da broji putnike.

SGB je napisao: osloboditi vozače kondukterskog i kontrolorskog posla. Elektronska naplata i ulaz i izlaz na sva vrata, a vozač da vozi. Veoma bi se osetilo bez velikih pojačanja samog voznog parka.


JGSP je samo prevoznik i tako treba da ga posmatrate. Oni ne planiraju i ne upravljaju saobracajem. Time se bavi Gradska uprava za saobracaj i puteve. Njima treba da se adresiraju sledeci problemi koji ste naveli:
Sloba je napisao: mada je činjenica da se širom grada otvara sve više velikih parkinga, a u planu je izgradnja višespratne garaže na trenutnom terminalu u Šafarikovoj.

Meni je jako žao što saobraćajci ne razmišljaju. U trenutku kada uveče nastavu u 19:30 završava pet škola u krugu od 300 metara, gde preko 3000 đaka gravitira na dve ili tri stanice, uz univerzitet, na kom se u to doba sigurno nalazi bar 500 studenata, ne dolazi do smanenja intervala. Osmica, za školu najpopularnija linija,

Onda, imamo činjenicu da je na primer linija 9, prepodne oko 10, puna do poslednjeg milimetra. Prosečnom saobraćajnom tehničaru iz JGSP ne pada na pamet da ta linija saobraća pored tri doma zdravlja, bolnice i pijaca. Primeri za ovo su po celom gradu a niko neće da broji putnike.

Linija 13 kao odlična alternativa već prepunoj osmici ima užasan interval. Njome se dosta brže stiže od Nove Detelinare do Univerziteta, ali džaba kad tamo neki brojači nisu srećni ako nema bar 120 putnika u solo vozilu. Profit se neće sam napraviti, ne ne!

Glavni naš problem je što mislimo da javno preduzeće mora biti profitabilno. Ne! Ono mora da se finansira iz budžeta kako bi ljudima obezbedio lak život u gradu po svaku cenu, pa makar i bio gubitaš. Mislim da je tu veliki problem gravitacija. Ako zamislimo jedan krug koji se vrti između profita JGSP i zadovoljstva korisnika, a taj krug gravitacija vuče na dole. JGSP zbog nekog profita, recimo, redukuje polaske. Korisnik postaje nezadovoljan i prestaje da koristi usluge prevoza. Iz dana u dan i jedno i drugo pada dole i siguran sam da se sve više ljudi okreće privatnom prevozu jer ne vide svrhu (koje stvarno nema) u tome da se guraju kao sardine, da se prljaju i kolabiraju od vrućine umesto da dostojanstveno dođu do svog cilja. I to se ne dešava samo u špicu, to je aktuelno celi dan.

JGSP Novi Sad ima dovoljno vozila. Problem je što su suviše okrenuti prigrađu Novog Sada, a ne samom gradu. Na uštrb nekog ko živi 30 kilometara od centra, stanovnici grada dobijaju loš prevoz. Prema tome, za početak mislim da JGSP treba da se skloni sa prigradskog saobraćaja, ili da linije na koncesiju preda nekom privatniku, koji će taj prevoz raditi sa vozilima koja dolikuju tim linijama, a ne sa niskopodnim autobusom sa 26 sedišta.

Dinamika nabavke novih vozila je katastrofalna. Trenutno je plan da se ove godine nabavi 10 solo, a naredne 9 zglobnih autobusa. Time samo gasimo svoj saobraćaj, to mi se uopšte ne dopada. Ja bih investirao u nabavku bar 50 vozila i masovno izreklamirao povratak ljudi u autobuse, jer je to jedini spas protiv gužve u centru, bez kopanja tunela (haha) ili rušenja zgrada. Uz to, mora da se nabavi bar još 10 minibuseva koji će saobraćati po periferiji i "hraniti" druge linije. Na primer, takve linije bi bile Petrovaradin - Tekije, Novo Naselje - Veternička Rampa - Veternik, Pejićevi Salaši - Klisa i slično. Tramvaj na barem tri linije pod hitno.

Mogao bih do prekosutra.


Gradska uprava za saobracaj i puteve je odgovorna za saobracajne guzve i probleme koje ste naveli. JGSP i ostala preduzeca (Parking servis, SAUS i JP Urbanizam) su instrumenti kojim se pokusavaju ublaziti saobracajne guzve.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Sre Apr 19, 2017 11:44 am

Ko određuje red vožnje? JGSP ili Grad?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod deni » Sre Apr 19, 2017 11:47 am

JGSP ga predlaze, grad ga usvaja.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Sre Apr 19, 2017 1:05 pm

Pa dobro, opet, JGSP je taj koji ga izrađuje. Ne ide mi u glavu da JGSP želi da poveća frekvenciju a da Grad to odbija. :?

To su stvari koje se preko noći ovde mogu poboljšati, ali neko nema volje. Tramvaj i velike nabavke vozila su druga priča.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod deni » Sre Apr 19, 2017 2:33 pm

Hajde to da pomatramo sa druge tacke gledista. Za nedostatke koje si naveo mozes da posaljes mail na reklamacije@gspns.rs
Koliko se ja secam oni odgovaraju na prituzbe gradjana. Ako recimo 10-15 ljudi posalje istu prituzbu oni ce izvrsiti kontrolu. I utvrditi cinjenicno stanje.

Slobo da li si poslao ikada mail ili pokusao da uputis formalnu prituzbu?
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Sre Apr 19, 2017 2:53 pm

Nije ti loša tačka gledišta, i smatram da je to sasvim korektno uraditi. Mejl sam slao jedino kad sam imao ozbiljnu pritužbu na račun vozača.

Međutim, ako pogledaš, interval između polazaka se tokom ovih godina stalno smanjivao i neko je to svesno radio. Ako nije, to znači da je taj neko ili radio napamet, ili se preko noći nakotilo hiljade korisnika prevoza? :?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod deni » Sre Apr 19, 2017 4:21 pm

Sto se tice intervala moram da te pitam kako si ga izracunao i koji vremenski period si uzeo kao merodavno? Interval se povecavao ali takodje se i broj linija povecavao. Oni su nove linije uveli za iste troskove. Sta to znaci? sa starih linija su skinuli vozila i stavili ih na nove linije. I to je proredilo interval. To bi najbolje moglo da se vidi na dnevnom broju vozila u saobracaju. Ako sam upravu verovatno je ostao isti.
deni
Član
 
Postovi: 293
Pridružio se: Pet Feb 08, 2008 12:19 am
Lokacija: London UK

Re: Linije GSP-a Novi Sad

Postod Sloba » Sre Apr 19, 2017 4:33 pm

Piše ti gore u postu. Ja nisam sedeo na klupici i čekao kad će vozilo proći nego sam uzeo knjižicu reda vožnje za proleće 2011. i aktuelni red vožnje odnosno proleće 2017. Za period van špica sam uzeo period između dva špica, najčešće oko 10-11 sati.

Broj linija se povećao? Osim linije 13, nijedna linija nije uvedena. Dobro, tada nije postojala linija 9A ali to su samo određeni polasci na liniji 9. Linija 12 je skraćena sa Novog Naselja na Telep, gde su za isti interval komotno uklonili jedno vozilo. Linija 7 je po trasi produžena ali mislim da je broj vozila ostao isti.

Na liniji 13 saobraća tri vozila van špica i 4 u špicu. Na liniju 14 je dodato sigurno bar jedno ili dva vozila. Na liniji 17 jedno vozilo. Ali nemoj mi reći da je za šest godina zbog pet autobusa gubitak pretrpelo 10 drugih linija?!
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10681
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Novom Sadu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost