Logo

Potrosnja goriva kod autobusa

Sve što je vezano za autobuse, a ne spada u kategorije iznad.

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod branik » Pon Nov 10, 2014 11:58 pm

Pa, odvija se. Nije da se ne odvija. Jedna po jedna, kontrolke se gase...
Isplati se, kako da ne. Evo, po prazniku planiram da kupim nekoliko.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Sponzor

 

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod Fipi 494 » Uto Nov 11, 2014 1:31 pm

Ja ne mogu da verujem da ima nekoliko bas bezobraznih ljudi na forumu. Lepo sam pitao da li neko zna, ne treba mi informacija za mene nego covek sa 26ice poredi nesto. Ne razumem sta ti to znaci 'Evo, po prazniku planiram da kupim nekoliko."
Ako znas podatak lepo mi reci, ja sam lepo pitao, a ne zato sto spadam medju najmladje clanove da moze da me jase ko kako hoce!
Setra S 431DT :)
Korisnikov avatar
Fipi 494
Otpravnik
 
Postovi: 4033
Pridružio se: Čet Jul 18, 2013 1:37 pm

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod branik » Uto Nov 11, 2014 6:15 pm

Hajde razmisli, ako yna; da je kg metana jeftiniji osetno od TNG i ako trosi i duplo vise, mora da bude duplo jeftiniji u eksploataciji. Ako tako nije, onda jednostavno nema smisla, ako zanemarimo ekoloski efekat do koga GSP, Beogradu i uopste celoj Srbiji inace nije stalo. Problem je jedino sto je cela prica jos vise bez smisla bez adekvatne infrastrukture koju GSP jos nema. Ako autobus mora da predje svake noci ceo grad da bi se natankovao i kad se gas placa po komercijalnoj, a ne veleprodajnoj, negde je za taj trosak mogao da odradi bar 2 kruga.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod vuckomv » Uto Nov 11, 2014 7:56 pm

Branik, zašto komplikuješ život ovom članu celokupnom analizom isplativosti, kada već postoji jednostavna formula:

Vozilo na gas:
nabavna cena vozila + održavanje × radni vek / servisni interval + cena registracije i tehničkih pregleda x radni vek(u godinama) + cena gasa po kg × potrošnja gasa po km × željena kilometraža

Dizel vozilo:
nabavna cena vozila + održavanje × radni vek / servisni interval + cena registracije i tehničkih pregleda x radni vek(u godinama) + cena dizela po litru × potrošnja dizela po km × željena kilometraža

Ukoliko je količnik prvog i drugog vozila manji od jedan onda je isplativo, ukoliko je veći, nije.

Ako poznaje matematiku kao i gramatiku srpskog jezika, lako će izračunati!

Ukoliko sam neku stavku izostavio, najljubaznije vas molim da dopunite moju formulu.
Korisnikov avatar
vuckomv
Član
 
Postovi: 352
Pridružio se: Pon Feb 02, 2009 10:51 pm

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod branik » Uto Nov 11, 2014 8:12 pm

:D
Да, једноставно је.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod Kassbohrer » Uto Nov 11, 2014 8:30 pm

Koliko se sjećam nekih podataka koje je objavlivao Vulović potrošnja metana bi trebala da bude oko 46kg na 100km.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod branik » Uto Nov 11, 2014 10:54 pm

branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod Kassbohrer » Sre Nov 12, 2014 1:07 am

Da, CNG ima nešto malo lošije iskorištenje od dizela, ali i to varira od udjela čistog metana, koji se kreće od 80% u Holandiji do 98% u Rusiji, kakav se kod nas toči ne znam. Takođe dobra stvar su mnogo niža emisija štetnih gasova, smanjena buka, kao i potpuno odsustvo čađi u izduvnom sistemu.
Minusi za CNG su glomazne, skupe i teške boce i kao što si ti rekao nedovoljno razvijena infrastruktura
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod branik » Sre Nov 12, 2014 10:04 am

Kod pojedinacnih vozila i malih prevoznika koji nemaju svoje punionice ustede nisu velike. (Trebalo bi uzeti u obzir i osetno skuplje vozilo u startu). Kod velikih voznih parkova ustede su ogromne, ali se i to smanjuje nesto vecim brojem potrebnih vozila zbog smanjene autonomije. Ako se u obzir uzmu benefiti po okolinu (buka, izduv), onda nema nikakve dileme.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod gospodin dzo » Sre Nov 12, 2014 11:48 pm

Na liniji 611 IK218M trosi izmedju 45 i 47 l na 100 km...
Ako nekog zanima ovaj podatak ;)
EDIT: GRESKA U KUCANJU,ISPRAVLJENE BROJKE
Cuvam i usvajam zensku decu od 17-18 leta,po mogucstvu sa stranim drzavljanstvom :mrgreen:
gospodin dzo
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4772
Pridružio se: Pon Dec 27, 2010 9:39 pm
Lokacija: Beograd

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod trosmenac » Pet Nov 14, 2014 7:40 pm

Ako mislimo na 372 prosecna potrosnja je 47lit gledano ukupan prosek tokom proslog meseca i najmanji je od cele m serije inače na zahtevnijim linijama trose i do 65 lit :?
gsp lele
trosmenac
Mehaničar
 
Postovi: 479
Pridružio se: Pon Okt 27, 2008 8:05 pm
Lokacija: zemun

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod gospodin dzo » Pon Nov 17, 2014 10:22 pm

Omasio broj u kucanju,hvala trosmenac...
Bili su tu i 373 i 1384,ne znam njihove rezultate
Cuvam i usvajam zensku decu od 17-18 leta,po mogucstvu sa stranim drzavljanstvom :mrgreen:
gospodin dzo
Profesionalni vozač
 
Postovi: 4772
Pridružio se: Pon Dec 27, 2010 9:39 pm
Lokacija: Beograd

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod boltar » Uto Nov 18, 2014 8:51 pm

Cuo sam od vozaca Dumeca da Cobra trosi od 28-35l.
Image
Korisnikov avatar
boltar
Član
 
Postovi: 1065
Pridružio se: Sre Jul 20, 2011 9:49 pm
Lokacija: Zemun

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod branik » Uto Nov 18, 2014 9:22 pm

28?! Mo\da negde po ravnici na obodu grada.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Potrosnja goriva kod autobusa

Postod profa_chb » Čet Nov 20, 2014 1:13 pm

Mislim da su te Kobre manuelci, a oni po difoltu troše manje od automatika (pod predpostavkom da su prenosni odnosi u svim stepenima isti) :wink:

Mada mi je Miloš jednom pričao da su kod njih u Prestu IK103 sa Voith-om trošili manje od manuelaca, ali to je najverovatnije posledica optimalnije raspoređenih prenosnih odnosa :)
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Autobusi generalno

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju