Logo

Diplomski rad IK-201 vs IK-218

Sve što je vezano za autobuse, a ne spada u kategorije iznad.

Diplomski rad IK-201 vs IK-218

Postod Pjanovic » Pon Sep 26, 2011 10:29 pm

Dakle, ovo je tema mog diplomskog rada.
Uporedna analiza ova dva autobusa Ikarbusova sa aspekta:

- konstrukcijsko-tehnoloskih resenja
- opreme
- eksploatacije
- odrzavanja

Podatke o autobusima sam dobio u raznoranim prospektima od Ikarbusa i GSP-a.
Poredio sam ih po izgledu, dimenzijama, pogonskom agregatu, sistemu za ubrizgavanje, nosecoj konstrukciji, sistemu za oslanjanje i tu sam stao.

Sistem za oslanjanje im je prakticno skroz isti, kao i sistem za kocenje, pa sistem za upravljanje, oprema, sve je to veoma veoma slicno.
Problem je verovatno sto su mi dali malo stariji prospekt za IK-218 (2003. godina). Ja ovaj prospekt nisam ni koristio, za sve ovo sto sam do sad uradio, nasao sam na internetu, ali za ostatak uporedjivanja sam krenuo njega da koristim, a on 95% isti kao za IK-201.

Ja sam na njihovom sajtu nasao ovo:

Od 21. do 24. novembra 2007. na Sajmu autobusa u Veroni „Ikarbus” je izložio gradski niskopodni zglobni autobus IK-218, koji je inoviran i redizajniran u saradnji sa partnerom iz Bolonje „Bredamenarinibusom”.


Gde mogu naci detaljnije sta je to tacno inovirano sa italijanskim partnerom.
Ok redizajn je ocigledan, moze se videti na Ikarbusovom sajtu:

http://www.ikarbus.rs/autobusi/ik-218n/9.jpg
http://www.ikarbus.rs/autobusi/ik-218n/11.jpg

Ali me zanima da li je nesto bitno promenjeno u samim sistemima i komponentama autobusa, recimo da li je sistem za oslanjanje drugaciji/kvalitetniji, da li su menjane osovine, da li je unapredjena vozacka kabina, kvalitet i raspored sedista,...

Jer je poenta mog diplomskog da nadjem sto vise razlika.
A nemoguce je da im je oprema skoro potpuno ista, i sve ostalo sto sam vec nabrojao.

Ako se ne sme otvarati ovako tema, onda molim moderatore da premeste ovu poruku u Ikarbus (2) temu.
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Diplomski rad IK-201 vs IK-218

Sponzor

 

Postod Pjanovic » Pon Sep 26, 2011 11:05 pm

Moguce da je taj autobus IK-218 bio samo za italijansko trziste.

Da li mozda ima neko prospekt (detaljan) za IK-218, relativno noviji.
Ovaj iz 2003. sto ja imam je prastar.

A bio sam nekoliko dana u Ikarbusu, moguce da oni noviji detaljan prospekt od 2003. godine i nemaju.

Jer je sigurno nesto menjano u opremi,... od 2003. godine do danas.
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Postod negas » Uto Sep 27, 2011 4:14 am

Pazi!

Uglavnom je transmisija na busevima skoro ista-mada nisam gledao katalog, vreovatno ima razlika zbog razlicite koncepcije gradnje ovih buseva! Ono sto je tebi bitno jeste da analiziras 1. resetku busa, i 2. da analiziras koncepciju gradnje sa aspekta polozaja motora! Tu je kljuc!

1. Koliko se secam 218-ca je niskopodni, a ovaj drugi nije. Dakle tu je sustinska razlika u samoj koncepciji gradnje. Vidi na sta se gradi ik-201 a na sta 218. Koliko se secam 201 je resetka-dakle resetkasta gradnja, a za 218 se raspitaj, dal se radio na tzv sasiji (mada taj termin nije adekvatan) ili opet kao restetka...Mada je u sustini sve to resteka...

Dalje pod 2. Koncepcija gradnje sa aspekta polozaja motora (utice na kompletno komponaovanje agregata transmisije).

Kod 218-ce je motor pozadi, postavljen uzduzno levo. Dakle, sada ti je pogonski most u prikolici kod 218-ce i pogon je na trecoj osovini, jel tako :?:

Dok kod 201 je tzv. potpodni motor, dakle ispod poda u prednjem delu vozila, i postavljen je horizontalno (takozvani lezeci motor kako majstori vole da kazu), i pogon je na sredjoj osovini.

To je kljucna razlika koju malo na filuj, pomeni koje sve koncepcije ima i td...E tu imas prostora da vidis dal su osovine iste i td...

Onda analiziraj neke razlike na osnovu kataloga, vidi tamo raspored vrata tj njihov broj, pa visinu stepenica, pa kako je resena egronomija (unutrasnjost busa) kada je motor pozadi (dakle pozadi nesto manje mesta zbog motora) i td...Pa pitaj majstore da li je bolje tj pristupacnije za odrzavanje kada je motor uzduz pozadi ili napred (ako vec mozes doci do Ikarbusa) i td....ovo sam ti naveo na brzinu, verovatno ima jos razlika, pogotovu u gradnji resetke i td, normalno oplate, savremenijih predjih i zadjnjih zidova-sto se i vidi i td...

Onda naravno pomenes sve agregate koje koriste (vidis iz kataloga) i napomenes cisto oko motora i menjaca da su nesto razlicitiji i sve ostalo, upravljac, osovine sto pomenusmo i to je to...

E sada kazes da je niskopodni laksi za kretanje putnika, ulaz-izlaz, i kroz samo vozilo i to je to...Napises i da njegova gradnja obezbedjuje vecu torzionu krutost karoserije sto je dobro i da su neka isitivanja pokazala da bolje podnose opterecenja na savijanje i uvijenje...

Jel ti profa preporucio literaturu, ima jedna knjiga koju je izdao Ikarbus pre koju godinu, mora da je imaju...

Ja iskreno ovde na forumu se uopste ne bavim gradskim busevima, svi znaju cime, ali nadam se da sam ti pomogao...koja si skola pa javi sta dalje treba...i cekamo da se ukljuce drugari koji poznaju bolje gradske budeve...ima njih dosta, verovatno i imaju kataloge, a mnogi idu i do GSP-a pa ako si u BG-u vidi da odete da poslikate sve to sto ti treba, mada ima i ovde slika na teni GSP i ostalim vezanim za gradski prevoz...

pozZZZZzz i samo polako... :wink:

ps. tema je verovatno za autobusi generalno, ali dobro gde je mod stavi nije problem, samo nemoj da brise...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Postod profa_chb » Uto Sep 27, 2011 9:00 am

takođe treba obratiti pažnju na manevarske karakteristike, jer je 218N pusher a 201 puller sa pratećom III osovinom, 218N je 18m a 201 17m, protok putnika, sama koncepcija vozačevog prostora... :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Pjanovic » Uto Sep 27, 2011 12:56 pm

Hvala obojici na postovima.

Jedino je problem sto sam sve to vec napisao :D , i o polozaju motora, i o koncepciji Pusher (IK-218) vs autobus sa poluprikolicom (IK-201), i o polozaju pogonske osovine, i sve dimenzije (sirina vrata, visina poda/stepenica), i o karakteristikama motora (visio sam dugo na MAN-ovom sajtu, imam sve podatke i dijagrame za oba motora LUH 24 i LOH 01), i za ulaz/izlaz putnika (krace zadrzavanje IK-218 na stanici = veci kapacitet JGPP-a).

Sto se slika tice, one nisu problem, lako ih je naci na internetu.

Sto se tice resetke, u prospektima pise da je isti sistem, ali ok, to i nije problem.
Ok i sistem za oslanjanje, ni tu nisu mogli da izmisljaju "toplu vodu".

Sto se tice odrzavanja, do toga jos nisam stigao, tu sigurno ima razlika, dakle ni to nije problem.

Nego je problem sto je detaljni prospekt za IK-218 iz 2003. godine, to sam vec pomeuo. A imam i detaljan prospekt za IK-201, koji je cenim iz slicne godine, zato su i stavljali bukvalno istu opremu, vrata, grejanje, ventilacija, sistem informisanja putnika, cak i vozacka kabina, elektricna oprema, sistem za kocenje... sve je to 95% isto u oba prospekta. Jer 2003. godina je godina prve serije IK-218, ono sto meni treba je detaljan prospekt za recimo proslu seriju ili neku skoriju, recimo od prosle, pretprosle godine, tu mora da ima drugacije opreme, kvalitetnijih resenja u odnosu na matori IK-201.

O kojoj Ikarbusovoj knjizi tacno pricas ?

Btw, apsolvent sam Saobracajnog fakulteta.
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Postod djole » Uto Sep 27, 2011 1:05 pm

Postoji knjiga o konstruisanju autobusa ciji su potpisnici nekadasnji generalni, tehnicki direktor, i jos par inzenjera svi iz Ikarbusa. Tu ima navedeno neke prednosti jednog i drugog koncepta autobusa, na sta se pazi prilikom projektovanja, neki proracuni dinamike vozila itd...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Postod Pjanovic » Uto Sep 27, 2011 1:21 pm

Da li znas gde mogu naci tu knjigu ?

Jedino da pitam u Ikarbusu, danas da ih pozovem, a taman i da pitam za najnoviji prospekt za IK-218.

Ako nemaju najnoviji prospekt, onda je jedino resenje da umesto IK-201 uzmem jos starije IK 160/161/166 (one sa drvenim sedistima :)).

Imam ja jedan stariji prospekt za IK-201, iz 1996. godine (kad je poceo da se proizvodi), ali nije dovoljno detaljan, plus ono sto je bitno, GSP sigurno nema tu seriju IK-201, bio sam u GSP Novi Beograd, oni imaju 10 komada poslednje serije IK-201 iz 2006. godine.
Jer mi je bitno da se izabran model autobusa i dalje koristi na ulicama, a znam da se jedan od 160/161/166 modela i dalje koristi u GSP-u. To mi je bitno zbog merenja potrosnje goriva, ulja.
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Postod amm8990 » Uto Sep 27, 2011 1:59 pm

Pjanovic je napisao:A imam i detaljan prospekt za IK-201, koji je cenim iz slicne godine, zato su i stavljali bukvalno istu opremu, vrata, grejanje, ventilacija, sistem informisanja putnika, cak i vozacka kabina, elektricna oprema, sistem za kocenje..


Koliko je meni poznato takva IK-218 nikada nije napravljena. Nikada nije napravljen IK-218 sa istom kabinom kao kod IK-201. Da ne bi došlo do zabune treba obratiti pažnju da se ne radi slučajno o IK-218.3 (Volvo-Hess), jer se taj model u mnogome razlikuje od kasnije proizvedenog IK-218N u koji je ugrađivan MAN i Cummins motor.

IK-218.3
Image
Iz teme GSP Beograd
amm8990
Član
 
Postovi: 576
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 9:21 pm
Lokacija: Beograd

Postod Pjanovic » Uto Sep 27, 2011 2:13 pm

Upravo to i jeste problem, taj prospekt iz 2003.godine je IK-218.3, i ja ga do sad nisam koristio vezano za poglavlja koja sam do sad uradio, pogonski agregat,... te podatke sa uzimao sa sajta Ikarbusa (upravo D2066 MAN LOH 01 Euro 4 motor), pa dalje trazio po internetu.

Ali kad je dosao na red opis karoserije, opreme, raznih sistema, tek sad otvorih ovaj prospekt i imam sta da vidim :)..

Dakle, meni treba IK-218N detaljni prospekt.

Da li je IK-218N dosta unapredjen u odnosu na 218.3 (pa i IK-201), da li ima novije sisteme za informisanje, grejanje, ventilaciju, noviju kabinu,...

Btw, a ono za vozacku kabinu 218 vs 201, nisam mislio na bukvalno 100% isto, ali je veoma slicna, barem po opisu iz prospetka 218.3 i 201.

A upravo sam zvao Ikarbus, caletovog kolegu tamo, i nemaju prospekt detaljan za IK-218N a ni za starije IK-160/161/166.
Sad mi je jedina sansa GSP-ovi pogoni.
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Postod Nibus-ja » Uto Sep 27, 2011 2:25 pm

Probaj da kontaktiras redakciju S.A.T. mozda oni imaju nesto ili neke druge novine koji se bave ovim ukoliko ih imaju
Image
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Postod Pjanovic » Uto Sep 27, 2011 2:40 pm

Nisam siguran sta cu dalje, da li da idem na IK-16x vs IK-218N ili da odem do GSP-a i da se dodatno informisem detaljno o svim sistemima IK-218N i prednostima u odnosu na IK-201, od majstora / vozaca iz prve ruke.

Mada problem je sto sam ja i iz GSP-a uzeo prospekt (u .pdf-u) za 218 (LOH 01 motor,...) i u njemu nema opet mnogo vise razlika u odnosu na IK-201, sa aspekta opreme, grejanja, ostalih sistema.
Sad nemam pojma kad su te IK-218 kupili, ovako im pise u nazivu fajla
IK - 218 (218 004)
.
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Postod profa_chb » Uto Sep 27, 2011 2:58 pm

tema premeštena u podforum "Autobusi generalno" :wink:

novi link
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod profa_chb » Uto Sep 27, 2011 3:01 pm

iskren da budem, ik201 i 218N su neuporedivi :roll:

bolje 201 vs 206 ili 206 vs 218N ili 218.3 vs 218N :wink:
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Postod Pjanovic » Uto Sep 27, 2011 3:03 pm

Definitivno sam odlucio da ostanem na temi 201 vs 218.

Ali cu razlike morati traziti iz prve ruke, ne na osnovu prospekata.

Jel ima ovde vozaca, koji su vozili 201 i 218.
Da cujem utiske iz njihove perspektive, vozacka kabina, sediste, ergonomija, komandna tabla, generalni osecaj voznje oba autobusa.

@profa
Pa meni je upravo cilj da bude sto vise razlika.
Uzeo bih i IK-161 vs IK-218, da imam detaljan prospekt za matori 161 model.

A nemam ni detaljan prospekt za 218N, vec samo za 218.3 vezano za opremu i sve ostale sisteme.
Poslednji put menjao Pjanovic dana Uto Sep 27, 2011 3:06 pm, izmenjena 2 puta
Pjanovic
Član
 
Postovi: 31
Pridružio se: Pon Sep 26, 2011 10:17 pm

Postod amm8990 » Uto Sep 27, 2011 3:05 pm

Možda ovo pomogne

http://www.ikarbus.rs/backup/srpski/aut ... /index.htm

http://www.ikarbus.rs/xxxstarisajt/srpski/index.htm

Obrati pažnju na razlike, na starijem sajtu:
http://ikarbus.rs/

i poslednjem?!
http://www.ikarbus.biz/

Ako ti je od značaja IK-218 za Rusiju je kao što pomenuh ugrađivan Cummins ISLE 300B
Image
http://fotobus.msk.ru/vehicle/186545/#n104781

Pjanovic je napisao:Da li je IK-218N dosta unapredjen u odnosu na 218.3 (pa i IK-201), da li ima novije sisteme za informisanje, grejanje, ventilaciju, noviju kabinu,...


Na ovo pitanje je teško odgovoriti. IK-218.3 je zapravo urađen na Volvo (B7LA) i Hess karoseriji
U cast 80 godina postojanja u fabrici su proizvedena dva najnovija tipa autobusa. Rec je o niskopodnim gradskim autobusima – solo IK 112.3 i zglobnom IK 218.3 u saradnji sa švajcarskom firmom Hesse i švedskim Volvoom. Autobusi su izradjeni na Volvo šasijama, a u gradnji karoserije primenjena je potpuno nova tehnologija od aluminijumskih profila spojenih vijcanom vezom. Autobusi po svim tehnickim, dizajnerskim i ekološkim rešenjima spadaju u sam evropski vrh.


IK-218N je zapravo kopija tog autobusa. Celokupna konstrukcija kostura autobusa je precrtana, osim što se umesto aluminijuma spajanog po Co-Bolt sistemu pribeglo čeličnoj zavarenoj konstrukciji. Naravno, umesto Volvo motora ugrađen je MAN. IK-218N mislim da nije nikakvo poboljšanje u odnosu na IK-218.3, već jeftiniji (osiromašeni) oblik istoj u domaćoj izbedbi. Ono na šta su se žalili u GSP-u jeste Volvo motor, ali koliko primećujem ni MAN im ne odgovara :lol: :P
Poslednji put menjao amm8990 dana Uto Sep 27, 2011 3:31 pm, izmenjena samo jedanput
amm8990
Član
 
Postovi: 576
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 9:21 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Autobusi generalno

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju