Uporedna analiza ova dva autobusa Ikarbusova sa aspekta:
- konstrukcijsko-tehnoloskih resenja
- opreme
- eksploatacije
- odrzavanja
Podatke o autobusima sam dobio u raznoranim prospektima od Ikarbusa i GSP-a.
Poredio sam ih po izgledu, dimenzijama, pogonskom agregatu, sistemu za ubrizgavanje, nosecoj konstrukciji, sistemu za oslanjanje i tu sam stao.
Sistem za oslanjanje im je prakticno skroz isti, kao i sistem za kocenje, pa sistem za upravljanje, oprema, sve je to veoma veoma slicno.
Problem je verovatno sto su mi dali malo stariji prospekt za IK-218 (2003. godina). Ja ovaj prospekt nisam ni koristio, za sve ovo sto sam do sad uradio, nasao sam na internetu, ali za ostatak uporedjivanja sam krenuo njega da koristim, a on 95% isti kao za IK-201.
Ja sam na njihovom sajtu nasao ovo:
Od 21. do 24. novembra 2007. na Sajmu autobusa u Veroni „Ikarbus” je izložio gradski niskopodni zglobni autobus IK-218, koji je inoviran i redizajniran u saradnji sa partnerom iz Bolonje „Bredamenarinibusom”.
Gde mogu naci detaljnije sta je to tacno inovirano sa italijanskim partnerom.
Ok redizajn je ocigledan, moze se videti na Ikarbusovom sajtu:
http://www.ikarbus.rs/autobusi/ik-218n/9.jpg
http://www.ikarbus.rs/autobusi/ik-218n/11.jpg
Ali me zanima da li je nesto bitno promenjeno u samim sistemima i komponentama autobusa, recimo da li je sistem za oslanjanje drugaciji/kvalitetniji, da li su menjane osovine, da li je unapredjena vozacka kabina, kvalitet i raspored sedista,...
Jer je poenta mog diplomskog da nadjem sto vise razlika.
A nemoguce je da im je oprema skoro potpuno ista, i sve ostalo sto sam vec nabrojao.
Ako se ne sme otvarati ovako tema, onda molim moderatore da premeste ovu poruku u Ikarbus (2) temu.