Marko je napisao:Negase kada odeš u prodavnicu ti kupuješ šta ti treba ili prodavačica kaže šta da uzmeš .
Lasta sama treba da odluči da li hoće da uzme domaće vozilo za turizam već je uzimala Ikarbuse i neobuse gradski saobraćaj .Pošto je državno preduzeće ko što kažeš valjda državi je cilj da bude profitabilno .
Zar nije bolje da država subvencioniše prodaju pa da kupe i drugi prevoznici nove autobuse a ne samo lasta
Teško ćes rusima uvaliti autobuse za eskadrilu aviona .Mig 21 je nabavljen od 60-80 godina prošlog veka plaćen je robom ali već mig 29 plaćen je gotovinom
Marko, dobro je da ima drugačijih mišljenja, jer nije ovo jednoumlje, ali vidi ja se borim protiv našeg nestanka, evo vidš ovaj link:
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ra.sr.htmlZašto je Niš grad penzionera a i svaki grad u Srbiji! Zašto nema dece. Zašto busevi više nemaju koga da voze? Zašto je opao broj putnika u međugradskom saobraćaju za trećinu (pitajte statističare iz Laste ili Niš-ekspresa i td...), kako će mo da ovo zaustavimo?
E, da mi mlađi ne bi išli u inostranstvo, mi moramo da krenemo negde da radimo. Ne znam kako to ne shvatate!
Moj drug je otišao pre 6 meseci u San Dijego? Znaš kada će da se vrati. Nikad! Kraj priče. Ja gledam oko sebe čoveče svi su bre oko mene što su bili otišli preko. Koga da čekaju ovde i šta da čekaju? To je poenta! Ljudi odlaze jer nemaju gde da rade, masovno odlaze. Neki lik umesto da ode sa Novog Beograda da radi u Ikarbusu i da po ceo dan u smeni pukne od posla od proizvodnje buseva, pa da posle ima kakvu takvu paltu da živi kao čovek, neće to da uradi, jel ikarbus stoji, nego će da zapuca u San Dijego. I ko će ovde da živi? Ko, ajd odgovorite mi? Dajte drugo rešenje, ako moje nije ok, dajte drugo, ajde? I ja hoću da čuje druga rešenja jer ja ne vidim ovde nikakav boljitak kod nas u Srbiji?!
Za Lastu. Ona je državna firma i kao takva mora da kupuje domaća vozila, jer mi nismo dužni da finansiramo Holandiju, Španiju i Češku..., ne što smo cicije, nego što smo sirotinja, i zato što idemo u škole i zato što moramo da stvaramo da se bavimo kreativnim radom...Djole je pričao kako mi možemo da radimo u održavanju, ok, naravno, ali ako svi radimo u održavanju prpašćemo-a i nemožemo svi u održavanju, nema mesta, gde će mo, i šta će mo mi to održavati? A u stvari održavanje ne zapošljava veliki broj ljudi i nije kreativan/produktivan rad koji razvija u globalu. Na mikro planu jeste kreativan, u globalu ne.
Ne može Lasta sama da odluči, nego ti tamo moraju da znaju da rade u državnom preduzeću, koji se oslanja na državnu privredu...ako ne žele, neka daju otkaz i rade kod privatnika, pa nek kupuju šta hoće...
Za prodavačicu, bus nije roba široke potrošnje, to je privreda, strategije zemlje. Pazi, ozbiljne zemlje imaju biznis planove šta će da rade u narednih minimum 10 godina, tipa, ovoliko traktora, ovoliko buseva...jer ce onoliko otici u rashod itd...a velike sile imaju pride i plan za porobljavanje, tipa, Kosmet će mo uzeti tada i td...Jer su doneli neke planove izrađene još početkom 90-tih na komset, ok, druga tema...
Ne bi Lasti ništa smetalo da ima 300 ik -412, 200 Universa i 50 Setri DD, ništa apsolutno ne bi izgubila na kvalitetu. i kvantitetu.
Zamisli tih 500 buseva makar i na tuđim šasijama, eto i to nekako mogu da progutam...
Ono si napisao da država subvencioniše kupovinu, OK, i proizvodnju i kupovinu. Pa da naravno slažermo se, a to ti je državna razvojna banka koja stimuliše proizvođača ali i kupca. Međutim mi smo toliko pametni da nemamo razvojnu državnu banku
Primer, evo neka kupi Auto kodeks Bovu za 200 00evra. Subvencija NULA! Ali ako kupi naš bus, prva godina je grejs period ne plaća ništa, već država daje rate ikarbusu, posle godinu dana autokodeks plaća ostale rate...i tako ćeš privući i ostale. Zašto bi Bortravel vozio Temse, ako za mnogo bolje uslove može kupiti domaći bus. Naravno i naše proizvođače treba pritegnuti, da imaju bolju kontolu, servis, garantne rokove i td...dakle sve se može ako se osmisli, a sve sa ciljem da mi OPSTANEMO ko narod.
Zamisli da danas Autosaobraćaj na godinu dana dobije 10 novih ikarbusa, a narednih 5 nakon toga isplati kredit. Da li bi deca tih radnika (vozača, konduktera, mehaničara...) mogla da imaju da se obuku, imaju za užinu, žive kao sva druga deca, išla zimi 10 dana na more, priušte sebi nešto što vole... DA! Treba im pomoći, a ne gledati kako umiru. Ljudi to su deca, to su porodice, a oni umiru, aman, i nikom ništa! Jer Ikarbus ne valja znate, prokišnjava korv...mislim smešno! Da li bi radnici Autosaobraćaja danas odbili te nove IKarbuse, jer su Ikarbusi, ili Neobusi, Fapov...ne verujem.
I da, pitaj radnike GSP-a da li bi da se GSP privatizuje, šta misliš da je referendum, kakav bi rezultat bio
I zašto bi takav rezultat bio
Jer, ako se ovako nastavi, mi svi moramo otići iz zemlje, nema nam druge/treće...
Za avione. Pa vidi, plaćanje u naturi-robom. Ne samo busevi, već i traktori, avioni lasta 95 koje rusi i traže, pa treže i od zastave kamiona onaj novi kamiončić vojni, pa onog Lazara borbeno vozilo, pa FAP mašine, bageri, motokultivatori... dakle ima tu mnogo stvari...ja sam samo želeo da oko 1000 buseva može da otplati lako 100 miliona evra od tih 700 / 800 miliona koliko je nova eskadrila 29 m2. Ako jedan bus računamo za 100 000 evra, i to su gradski na primer 103-jke, a turistički već biju više skoro i duplo i td...
A ne bi bilo loše za prvu pomoć, i eskadrila za samo 100 miliona evra polovna...ono za prvu pomoć...ali ok, oni valjda bolje znaju za te avione.
Dakle to je ta priča. Dao sam primer za mlekaru, eto dižeš ljude na noge, ovako umiremo i niko ne shvata poentu! Ne znam, il ja ništa ne znam, ali bi onda ovde sve bilo ok, svi bi radili, imali velike plate, a ja bi bio lud, al mislim da nije tako...
blokovi uvek moramo svi mi da ciljamo da se složimo i bez sujeta idemo napred, a svačije mišljenje mora da se poštuje, jer svako ima da da nešto što je korisno. Moramo ko nemci da budemo jedni uz druge, bez sujete, s tim što nemci za razliku od nas, imaju prirodno razvijen državnički osečaj, za razliku od nas, koji smatramo da ono što je državno nije naše, zato smo i pukli. Obilo nam se o glavu, dakle pogrešili smo, e ako smo pametni na greškama treba da učimo!
Dakle ono što je državno, mazi i pazi, jer ti isto daje hleba i možeš da živiš (na primer za radnika u Lasti se to odnosi...).
Dakle svi složno i da opstanemo u ovoj Srbiji, ako ne gotovi smo. Mislim da imamo fore još max god/dve da se nadamo da se nešto promeni, ukoliko ne, pasoš, nema mnogo razmišljanja...