@becks89
Eto, sad vodimo normalnu i konstruktivnu diskusiju. Jasno je da postoji potencijal na prigradskim linijama čim se javlja i nelojalna konkurencija. Nije baš slučajno da se skoro i ne javljaju u gradu, a kamo li na međugradskim i međunarodnim linijama.
Pod terminom "prigrad" ovde smatram međumesni saobraćaj u granicama naselja iz kojih ljudi gravitiraju svakodnevno ka velikom gradu. U slučaju Beograda podrazumevam teritoriju do Inđije, Obrenovca, Pančeva, Smedereva, dakle ljudi koji idu na posao i u školu u veliki grad.
Inspekcija nikako ne radi svoj posao, i slažem se da postoje stotine divljih taksista koji se bave sivom ekonomijom na štetu drugih ljudi. U tvom primeru za nelojalnu konkurenciju bih, uz malo detaljnije upoznavanje sa situacijom, možda kao rešenje predložio žestok damping cena u tešku neisplativost. Drugi polasci bi verovatno uspeli da izvuku profit, a konkurencija bi kad-tad nestala. Ovo bi u početku bio finansijski udar za prevoznika ali bi se to, gubitkom nelojalne konkurencije, pretvorilo u dobar profit.
Evo ti za primer relacija Novi Sad - Beograd. Dva najveća grada u Srbiji, kojima gravitiraju milioni ljudi, su povezana autoputem i nalaze se na samo sat vremena direktne vožnje autobusom. (Rekord mi je 1h 05min, Severtrans) S obzirom da je autobus konstantno na ravnom autoputu, ne generiše velike gubitke, pa se, pretpostavljam, isplati voziti autobus za 20 ljudi. U špicu, autobusi na ovoj liniji polaze svakih 10-15 minuta.
Železnice Srbije rešile su da zadaju udarac na ovom potezu, te uzimaju kredit, i 2015. godine preuzimaju 21 novi voz Stadler FLIRT. Godinu dana kasnije, jedina isplativa relacija železnice u Srbiji postaje upravo ova, Novi Sad - Beograd. Dakle, Železnice su se "zaletele u kredit" i dale kartu po veoma niskoj ceni, a vremenski razlika gotovo i da ne postoji. Putnici (za sada) uživaju u komotnom i klimatizovanom vozu, za razliku od zadimljenih i izanđanih autobusa. Vozovi idu puni, autobusi više ne.
Slažem se da je ovo fiktivno rešenje za većinu malih prevoznika, ali smatram da pravljenjem izuzetno malog profita bez rizika neće puno napredovati.