Logo

Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Sve što je vezano za autobuse, a ne spada u kategorije iznad.

Re: STUP, Vršac

Postod becks89 » Sub Dec 03, 2016 5:50 pm

Poštovani Slobo,
Nijedno pitanje koje si postavio nije ostalo bez odgovora, pitanje jesi ti umeo da ga prepoznaš.
I pored same činjenice da si napisao omanji roman, nisi odgovorio na pitanje, već si samo prešao na temu koju ti je bliža i u koju si bolje upućen, a odgovor nisi dao, sem što si ponovio konstataciju kako je neadekvatno zvati prinovom vozilo staro više godina.
Tvoj bes je nešto što mene ne zanima, svi smo mi nekad besni, čak sam i sam svoje privatne probleme i bes iskazao pre neki dan u diskusiji, što je proizvelo loše stvari po mene i dovelo me do toga da se loše osećam, pogotovo što sam zbog svega toga ušao u sukob sa nekim meni bitnim ljudima. Posmatraj ovo, ne kao pametovanje, već stvarno kao dobronameran savet, nikad ne mešaj svoj bes sa bilo čim.

Da se vratimo dalje na priču, ušao si u sve ovo po meni ne razmišljajući mnogo o posledicama, iskazao si svoj stav pritom nedovoljno sagledavši ostale parametre. Iako se tebi čini povezano, ovo što pišeš, nema veze sa onim zbog čega je počela diskusija.
Prinova, kao prinova, ne mora značiti da je vozilo novo, jer se ne govori o prinovi vozila, već se govori o novitetu, novosti u voznom parku datog prevoznika, radilo se tu o televizoru, garaži, četkama ili vozilu kao vozilu, to nešto je novo u toj firmi, jer ranije nije postojalo to nešto kao pokretna ili nepokretna imovina ili to nešto kao usluga. To nešto što svojom nabavkom pruža i unapređuje uslugu, to je novo i kao takvo prinova je. Rećićeš kakav napredak sa 15 godina starim vozilom, ali ako uzmeš u obzir da će zameniti Neoplane stare 30 i više godina, to je napredak, možda žalostan i jadan, ali je napredak i novost.
Priču o nabavci EURO 3 vozila više godina starosti, slažem se da treba preći, ali na drugom mestu, inače da se razumemo potpisujem svaku tvoju reč vezanu za neozbiljnost i neažurnost naših prevoznika, kao i ciljnu grupu pri nabavci vozila. Imao bih dosta toga da ti kažem po tom pitanju, jer sam u toj situaciji da mogu da vidim i ekonomski aspekt nabavke polovnih vozila i poslovanja privatnika kod nas, ukoliko si rad da čuješ drugu stranu priče, vrlo rado ću ti izaći u susret na adekvatnom mestu.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: STUP, Vršac

Sponzor

 

Re: STUP, Vršac

Postod Kassbohrer » Sub Dec 03, 2016 6:01 pm

Sloba je napisao:@becks89
Nisam došao da bukvališem. Žao mi je što zajednica tek tako čestita na prinovama iako je evidentno da su nabavljena stara vozila koja čak nisu ni prefarbana u kolor šemu prevoznika. Ovo nije nešto čime bi zajednica ljubitelja autobusa trebalo da se bavi. Fudeks je granični slučaj ali bih sagledao to kao nabavku novog vozila jer je isto savremeno, ekološki čisto i nije izrabljeno do daske.

Lako je vama čestitati i biti u "hajpu" oko "novih" vozila, ali uopšte ne pristupate problemu i ne postavljate pitanje:
1. Zašto prevoznik vozi putnike u starom autobusu?
2. Zašto autobusi nisu vizuelno unificirani?
3. Zašto prevoznik kupuje autobus koji znatno više zagađuje izduvnim gasovima i bukom od novog?

I tako dalje...

Odgovori u stilu "za koga su i dobri su" i "znaš ti koliko košta nov autobus" samo dokazuju koliko kvalitet rasprave teži nuli.

Ljudi, molim vas najlepše, uključite se malo u raspravu, nemojte biti dežurni čestitači i ljubitelji vozača i garažnih brojeva.


Evo pokušaću da ti dam neke odgovore ovdje, pa će SGB, kako reče, da prebaci u odgovarajući temu.
1. Zbog trenutne ekonomske situacije i životnog standarda. Znam da ovakav odgovor zvuči paušalno i stereotipno, ali na žalost je i tačan. Iz iskustva ti mogu reći (ne bavim se prevozom, ali sarađujem sa više prevozničkih firmi) da bi svaki prevoznik volio da ima vozni park sastavljen od mladih voznih jedinica koji bi se nakon izvjesnog vremena obnavljao isključivo novim vozilima. Međutim platežna moć stanovništva i uopšte smanjenje broja putnika ne dozvoljava cijene prevoza koje bi omogućavale da se zatvori takva finansijska konstrukcija. Vidim da u BIH firme koje su bile poznate po nabavkama velikih (za naše uslove) kontingenata novih autobusa, u poslednje vrijeme pribjegavaju uvozu polovnjaka, dok nove uzimaju tek sporadično pa vjerujem da je i u SRB jako slična situacija.
2. Nemam pojma. Možda to smatraju za suvišan trošak, možda sumnjaju u kvalitet radova pa hoće da vozilo što duže zadrži originalni lak, možda upravo zbog godina vozila ne planiraju dugo da ga drže u eksploataciji pa neće da se izlažu trošku, naravno sve je ovo hipotetički jer zaista nemam pojma zašto firma veličine STUP-a ne unificira vizuelno vozni park.
3. Odgovor na ovo pitanje je lak. Zato što nemaju nikakve olakšice za vozila sa višom ekološkom normom u odnosu na ona sa nižom.
Po meni je problem i to što je Sanos S415 kao dugogodišnja kičma prigradsko/međugradskog prevoza konačno došao na kraj eksploatacije, a nema ko da ga zamjeni. Taj segment tržišta nije toliko lukrativan (da jeste ti Sanosi bi bili u penziji već 10 godina minimum) da bismo mogli očekivati na njegovom mjestu nova vozila iz uvoza ili mlade polovnjake, a domaća industrija nema šta da ponudi. IK312MB je još uvjek ''u najavi'' a IK112LE ne može da pokrije čitav taj segment.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: STUP, Vršac

Postod Nele Nibus » Sub Dec 03, 2016 6:22 pm

Prinove ili kako god hoćete pored starih Ikarbusa 301 i Neobusa 407 T zaista su prijatno osveženje u voznom parku bar meni lično.
Kako ih nisu unificirali kad su im odradili STUP-ovu šemu, ako ste zapazili u nazad 2-3 godine ni jedan bus oni nisu farbali u belo već je ostao u boji u kojoj je stigao počevši od prvog onog tamno sivog MAN-a pa posle Setra 415 HD, drugi MAN i redom da ne idem u širinu.

Jedan od novajlija me je juče iznenadio pa nisam uspeo bolje da ga ufotkam:
Image
Upotreba mojih fotografija na news portalima, facebook-u i štampi nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti!

Image
Nibus 400.31 generacija 2007. Ko 397 ex 561
Korisnikov avatar
Nele Nibus
Student saobraćaja
 
Postovi: 9056
Pridružio se: Ned Nov 15, 2009 2:26 am
Lokacija: Pancevo, Niš

Re: STUP, Vršac

Postod Sloba » Sub Dec 03, 2016 6:43 pm

@Kassbohrer
Nisam bukvalno tražio odgovore na tu temu, jer ih već svakako znam. Ono na šta sam mislio jeste da mi kao velika grupa entuzijasta možda možemo da utičemo na poboljšanje kvaliteta prevoza, iako je jasno kuda kao država idemo. Za Sanose je tačno, i to upravo pominjem u svom ekspozeu, gde gledam ove autobuse kako će za 10-15 godina postati novi Sanosi i TAM-ovi.

Problem su nabavke novih vozila, i čini mi se da je ova godina bila katastrofalna po tom pitanju, čak i u odnosu na BiH. Koliko sam primetio, na bosanskom tržištu je MAN sve jači, gde Centrotrans nabavlja nove autobuse coach klase, Kantić kupuje nove dabldeker Setre i slično. U Srbiji, osim gradskih prevoznika, već treću godinu za redom možemo na prste prebrojati sva nova vozila kod prevoznika širom zemlje.

@Nele Nibus
Nažalost, tako je. Ipak, pod terminom vizuelne unifikacije smatram i farbanje celog vozila u određenu boju.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: STUP, Vršac

Postod toma » Sub Dec 03, 2016 6:55 pm

Realno je da su nabavljeni autobusi odrzavani na zavidnom nivou I da su eksploatisani u boljim uslovima. Treba to imati u vidu. Autobusi koji rade u nasim uslovima, pored najboljeg odrzavanja, ne verujem da mogu biti u top stanju. Opet ce vozaci koji najvise vremena provode u njima biti na dobitku. Uzmimo u obzir da vozila moraju biti ispravna jer su novcane kazne prevelike I moguce je da I tome vode racuna ljudi koji vrse nabavku.
toma
Član
 
Postovi: 1240
Pridružio se: Pet Dec 18, 2009 7:36 pm
Lokacija: Industrijski centar

Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod SGB » Sub Dec 03, 2016 7:21 pm

Otvorih ovu temu podstaknut vrlo zanimljivom raspravom, koja apsolutno ne zaslužuje da bilo gde bude OfTopik, već da ima svoje mesto za konstruktivnu diskusiju. Načini obnove voznih parkova autoprevoznika, isplativost kupovine polovnjaka, šta se može smatrati "prinovom", a šta "nužnim zlom", o tome možemo ovde.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2075
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: STUP, Vršac

Postod Kassbohrer » Sub Dec 03, 2016 7:24 pm

@sloba
Ne znam da li možemo da utičemo na kvalitet prevoza, iskreno sumnjam u to, bar u nekom značajnijem obimu, ali sigurno možemo da utičemo na kvalitet diskusije na forumu. Potpuno te podržavam da diskusije ne treba voditi na subjektivno-navijačkom nivou.
Što se tiče nabavke novih autobusa slažem se da je ova godina bila katstrofalna, ali ni u BIH nije bilo mnogo bolje, sve što je novo nabavljeno, nabavljeno je za međunarodni saobraćaj i to ''pravi'', ne mislim na ex-YU. Što se tiče unutrašnjeg saobraćaja, stanje je slično kao i u Srbiji, ako nije i gore. Nabavke novih autobusa za unutrašnji saobraćaj mogu se maltene na prste nabrojati.
Sve u svemu je to je mnogo široka problematika koja po mom skromnom mišljenju zaslužuje zdravu i konstruktivnu raspravu ali hajde da sačekamo da se cijela ova priča prebaci u odgovarajuću temu.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod miham » Sub Dec 03, 2016 7:36 pm

zasto se prinove ne farbaju..?pa zato sto npr. Stup Vrsac ima 50 autobusa(pojma nemam koliko imaju,lupio sam) i kad bi svakoga ofarbali,potrebno je po hiljadu eura po autobusu(za akrilnu farbu,metalik je skuplji).Da bi se autobus ofarbao kako treba,limarija mora da bude zdrava i prava.Da bi limarija bila zdrava i prava,treba da se odradi bravarija da ne bi izbila korozija na novu farbu.Pa posle svega toga ide folija sa logom firme.To je otprilike 2-3-4 hiljade po autobusu pa puta broj autobusa..veliki trosak,a nema toliko putnika.Sad ce neko da mi kaze sto nijesu jedan po jedan kad su nabavljali farbali i sredjivali.Pa vjerovatno sto se za nabavku tih autobusa izdvojila povelika sredstva,pa carina,pa registracija,pa poneka guma,pa servisi.Sve trosak na trosak,i onda vjerovatno misle ajde neka malo radi da zaradi koju paru,da otplati dug,kredit,ulozeno,sta vec pa cemo ga onda srediti.I tako on kad pocne da radi,nikad ne bude prefarban.Mozda kad "padne" pa rijese da ga osvjeze da moze da gura jos 10 godina..Najljepse bi bilo da svi prevoznici imaju unificirani park,boju,kolor semu...to bi bila bajka,ovako se muce ljudi..Po meni bi trebalo makar vozila koja rade medjunarodne linije da budu unificirana,prepoznatljiva.Ova za domace linije mogu da prodju.. :mrgreen: :mrgreen:

p.s. 3000-ti post :mrgreen: :mrgreen:
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Re: STUP, Vršac

Postod Goran sk » Sub Dec 03, 2016 8:54 pm

Kassbohrer je napisao:
Sloba je napisao:@becks89
Nisam došao da bukvališem. Žao mi je što zajednica tek tako čestita na prinovama iako je evidentno da su nabavljena stara vozila koja čak nisu ni prefarbana u kolor šemu prevoznika. Ovo nije nešto čime bi zajednica ljubitelja autobusa trebalo da se bavi. Fudeks je granični slučaj ali bih sagledao to kao nabavku novog vozila jer je isto savremeno, ekološki čisto i nije izrabljeno do daske.

Lako je vama čestitati i biti u "hajpu" oko "novih" vozila, ali uopšte ne pristupate problemu i ne postavljate pitanje:
1. Zašto prevoznik vozi putnike u starom autobusu?
2. Zašto autobusi nisu vizuelno unificirani?
3. Zašto prevoznik kupuje autobus koji znatno više zagađuje izduvnim gasovima i bukom od novog?

I tako dalje...

Odgovori u stilu "za koga su i dobri su" i "znaš ti koliko košta nov autobus" samo dokazuju koliko kvalitet rasprave teži nuli.

Ljudi, molim vas najlepše, uključite se malo u raspravu, nemojte biti dežurni čestitači i ljubitelji vozača i garažnih brojeva.


Evo pokušaću da ti dam neke odgovore ovdje, pa će SGB, kako reče, da prebaci u odgovarajući temu.
1. Zbog trenutne ekonomske situacije i životnog standarda. Znam da ovakav odgovor zvuči paušalno i stereotipno, ali na žalost je i tačan. Iz iskustva ti mogu reći (ne bavim se prevozom, ali sarađujem sa više prevozničkih firmi) da bi svaki prevoznik volio da ima vozni park sastavljen od mladih voznih jedinica koji bi se nakon izvjesnog vremena obnavljao isključivo novim vozilima. Međutim platežna moć stanovništva i uopšte smanjenje broja putnika ne dozvoljava cijene prevoza koje bi omogućavale da se zatvori takva finansijska konstrukcija. Vidim da u BIH firme koje su bile poznate po nabavkama velikih (za naše uslove) kontingenata novih autobusa, u poslednje vrijeme pribjegavaju uvozu polovnjaka, dok nove uzimaju tek sporadično pa vjerujem da je i u SRB jako slična situacija.
2. Nemam pojma. Možda to smatraju za suvišan trošak, možda sumnjaju u kvalitet radova pa hoće da vozilo što duže zadrži originalni lak, možda upravo zbog godina vozila ne planiraju dugo da ga drže u eksploataciji pa neće da se izlažu trošku, naravno sve je ovo hipotetički jer zaista nemam pojma zašto firma veličine STUP-a ne unificira vizuelno vozni park.
3. Odgovor na ovo pitanje je lak. Zato što nemaju nikakve olakšice za vozila sa višom ekološkom normom u odnosu na ona sa nižom.
Po meni je problem i to što je Sanos S415 kao dugogodišnja kičma prigradsko/međugradskog prevoza konačno došao na kraj eksploatacije, a nema ko da ga zamjeni. Taj segment tržišta nije toliko lukrativan (da jeste ti Sanosi bi bili u penziji već 10 godina minimum) da bismo mogli očekivati na njegovom mjestu nova vozila iz uvoza ili mlade polovnjake, a domaća industrija nema šta da ponudi. IK312MB je još uvjek ''u najavi'' a IK112LE ne može da pokrije čitav taj segment.



Svaka rec na mesto !
Bolje se nemoze objasniti...
Image
Korisnikov avatar
Goran sk
Član
 
Postovi: 23034
Pridružio se: Pet Feb 15, 2008 9:24 pm
Lokacija: Stuttgart-Skopje

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod Tihomir :) » Sub Dec 03, 2016 9:32 pm

Не знам што паламудите овако, принова је одувек била било каква промена код превозника. Ти кад купиш ауто теби честитају новост, принову, промену у возном парку, не гледају да л' је јуче изашла из фабрике или је стара 7-8 година.
Далеко смо ми од еколошки чисте за земље, пет електрична аутобуса за Београд не значе ништа кад још стотине распалих ломова возе градом, окрени се око себе и види колико нам је чиста околина.
Ја мислим да је већи проблем 500.000 голфа двојке, југа и стојадина на којима чим притиснеш гас дају канцер човеку.
Зар не би ти волео да возиш новог Мерцедеса? Логично да би, али једно су жеље а друго могућности. Исто то важи и код превозника, лепше би било да возачи добију на време лепу плату возећи Саноса него да чекају три месеца возећи нову Сетру 5-ицу.
Не можемо ми да идемо у корак са Немачком кад наш човек заради 400 евра месечно док шваба дода на то још једну нулу, добро је и ово што се купује, само да не останемо заглављени у времену.
Ретко који путник зна да л' је бус направљен ове године или пре 10 јер су навикли на ломове.
Tihomir :)
Član
 
Postovi: 554
Pridružio se: Čet Jul 05, 2012 4:27 pm
Lokacija: Kursumlija

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod Nele Nibus » Sub Dec 03, 2016 9:42 pm

Tihomire delimo isto mišljenje, pogotvo linije koje će ti busevi raditi u Stupu potpuno su osveženje i iznenađenje u očima putnika jer su pre toga stalno išli stari oni grobovi Ikarbusi i Neobusi koje vidim polako izbacuju rade više kao rezerve ako neki bus ispadne iz stroja da ga zamene..
Upotreba mojih fotografija na news portalima, facebook-u i štampi nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti!

Image
Nibus 400.31 generacija 2007. Ko 397 ex 561
Korisnikov avatar
Nele Nibus
Student saobraćaja
 
Postovi: 9056
Pridružio se: Ned Nov 15, 2009 2:26 am
Lokacija: Pancevo, Niš

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod Sloba » Ned Dec 04, 2016 10:09 am

Sve je to jasno i poznato, a da li znate da je prigradski prevoz već godinama ubedljivo najjači u lancu putničkog saobraćaja? Stoga mislim da ipak traži novija i svežija vozila, ili kompletan remont pre kupovine polovnjaka. :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod becks89 » Ned Dec 04, 2016 2:47 pm

Prigradski prevoz koji se obavlja u okviru teritorije jedne opštine; odnosno grada?
Ili pak misliš na međumesne linije? Između opština ili gradova, ali na kraćim relacijama?
Prigradski prevoz se finansira u okviru budžeta opštine; grada iz budžeta, plaćanje po km.
Sa druge strane međumesni na kraćim relacijama, prevoznik samog sebe finansira plus moguće su subvencije za određene kategorije.

Vratimo se na tvoja pitanja, život jednog saobraćajnog preduzeća je težak i daleko od onog što mi vidimo, čak i kao neko ko je dobro upućen u samu tematiku.
Počevši od registracije firme, redova vožnje, dobijanja polazaka, preko pružanja usluge, ceo put je izuzetno trnovit i vrlo često je u sukobu sa onim propisima po kojima bi trebalo da se radi. Svaki prevoznik se susreće i sa nelojalnom konkurencijom, počevši od divljih taksista, prevoznika ili sa igricama nadmudrivanja u kojoj se ne poštoju propisi u granicama dozvoljenog.
Gubitci su svakodnevni i vrlo često nenadoknadivi, današnji putnik najčešće gleda da prevoz bude najjeftiniji mogući, vrlo je malo onih koji gledaju da odnos cene i kvaliteta bude parametar po kome biraju prevoznika.
Navešću ti primere iz moje firme, pored moje privatne firme, na linijama saobraća i državna firma (SP "Lasta"), pored njih imamo i taksi prevoznike u lokalu (naravno, neregistrovane) kao i jednog koji svesno koristi nesposobnost inspekcije, te na divlje prevozi putnike.
Sa čim se susrećemo, u jutarnjem polasku, divlji prevoznik ima registrovano sakupljanje radnika na određenoj relaciji, međutim, on na divlje skuplja putnike i naplaćuje kartu za polovinu jeftinije nego što je naša cena, a više nego pola jeftinije nego što je cena u Lasti, pri tome, on vozi 2 minuta ispred našeg autobusa. Inspekcija mu navodno ništa ne može pošto on ima registrovanu trasu za sakupljanje radnika, a oni ne mogu sprečiti drugima da se voze pošto nema veze sa registrovanim polaskom, a pošto ne izdaje bilo kakve karte, oni to smatraju kao čašćavanjem firme ili kako već. Svakog jutra to su ti gubitci u jednom polasku u vrednosti od nekih 2-3.000 dinara, na nedeljnom nivou to ti je 15.000, na mesečnom oko 60.000, na godišnjem nivou radi se o cifri oko 700.000 dinara, pritom ne računam gubitke na našem polasku koji regularno ide na 2 minuta ispred njega po redu vožnje. Svako će i sačekati i voziti se za manju cifru, putnika ne zanima što je on divljak.
Ako pogledaš da se radi o samo jednom vozilu u danu, godišnje ti pravi štetu od preko 10.000 eura, zamisli cifre na dužim linijama, sa više divljih prevoznika.
Onda imamo situaciju divljih taksista, koji ti svakodnevno otkidaju ko zna koliko novca u svakom polasku, to nije toliko izraženo u letnjem periodu i u periodu kada je vreme napolju dovoljno lepo da se sačeka koji minut na otvorenom, u zimskom periodu, naročito ako napolju duva, pada kiša/sneg, ljudi ne čekaju već sedaju u taksi i za veću cifru će se voziti, samo da ne čekaju i ne mrznu.
Treća situacija je državna firma, kojoj se svesno toleriše i ispadanje iz reda vožnje (slučajno) taman toliko da dođu u vreme naših polazaka, neodržavanje polazaka nekih polazaka, spajanje polazaka u jedan, samoinicijativne vožnje i skupljanja putnika prilikom isključenja ili kraćenja i slično.
Četvrta stvar, država od koje očekuješ zaštitu, daje subvencije za povlašćene kategorije, sa jasno preciziranim uslovima da ne možeš da učestvuješ, pare idu državnoj firmi, iako je procenat tih kategorija koje prevoze veći kod privatnika nego toj firmi kojoj oni daju subvencije. A subvencije idu u vrednosti svih tih putnika koji spadaju u povlašćene kategorije, bez obzira kako se prevozili.
Tokom svega toga, otkidaju ti komad po komad, na nekoliko strana, svesno te terajući da praviš i sam kompromise i balansiraš na ivici propisa.

Hajde da se vratimo na vozila i nabavku istih, privatnik nema apsolutno nikakvu prednost ako nabavi novo vozilo, sem što ima veće troškove i mora više da zaradi da mu se isplati. Nema novca ni za klimatizovana, ni na niskopodna vozila, a ni na vozila iz domaće proizvodnje. Dakle, nabavkom istih samo sebi otežavaš i sebi više smanjuješ budžet.
Kod nas recimo u firmi, pravilo je da se svako vozilo po kupovini sređuje par meseci, znači radi se sve sem motora i menjača, sve se menja kompletno do najsitnijih detalja, do najsitnijih šrafova i gumica. To košta, ali ti obezbeđuje neku sigurnost i ispravnost duži vremenski period. Ipak u zajednici sa manje od 10 vozila to ti je moguće, jer imaš vremena i prostora za tako nešto, u većim sistemima nemaš takve mogućnosti, a i to bi te mnogo više koštalo.

Ja tebe Slobo u potpunosti razumem, slažem se sa tvojim ukazivanjem propusta, ali ti celu priču gledaš sa aspekta ljubitelja autobusa, a priča treba da se gleda i sa ekonomskog aspekta. Ne radi niko taj posao iz čiste ljubavi, već radi profita, neće niko bilo šta raditi i da je na gubitku. E sad, trebalo bi naći balans između profita i kvaliteta pružanja usluge, ali to je kod nas ostavljeno na volju vlasnicima firmi.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod Nele Nibus » Ned Dec 04, 2016 3:21 pm

Stup Vršac je akcionarsko društvo u vlasništvu konzorcijuma radnika koliko sam ja upućen tako da sve što zarade raspoređuje se na registraciju, održavanje i nabavku novih/polovnih vozila isplate zarade zaposlenima, isplate poreza i ostalih dažbina prema stanicama koje koriste i kooperantima i plus šta ostane njima čist profit i već ostalo kao što reče Beck's putnički saobraćaj jedna transportna firma koja nebitno u ovoj priči ne posmatra iz aspekta ljubavi prema autobusima već iz aspekta ekonomske isplativosti što bi se reklo u interesu je koliko je to moguće manje da se uloži, a da sve funkcioniše što je bolje moguće i da se donese zarada/profit u ovoj našoj priči.

Inače prošle godine su oni uzeli i baš pravu prinovu iz fabrike zlatni MB Tourismo za inostranstvo za bliži međugrad kao što se može videti gledaju nešto starija ali očuvana vozila kako bi zanavljanjem voznog parka polako izbacili iz eksploatacije ona baš stara vozila, pa kao što reče Beck's frka je da što pre ta vozila krenu u saobraćaj tako da ljudi nemaju vremena da sad do najsitnijih detalja srede sve nego odrade šemu dok stignu tablice i vozi miško...
Upotreba mojih fotografija na news portalima, facebook-u i štampi nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti!

Image
Nibus 400.31 generacija 2007. Ko 397 ex 561
Korisnikov avatar
Nele Nibus
Student saobraćaja
 
Postovi: 9056
Pridružio se: Ned Nov 15, 2009 2:26 am
Lokacija: Pancevo, Niš

Re: Obnova voznog parka: opcije, isplativost, pojmovi...

Postod Marko » Ned Dec 04, 2016 4:26 pm

Jedno je aspekt prevoznika a drugo aspekt ljubitelja autobusa .Nabavka novog vozila je lična odluka prevoznika šta će on izabrati utiče mnogo faktora . Finansijski aspekt je veoma važana , takođe treba da postoji veza proizvođač -banka - kupac kod nas to nije povezano .
Sor - Češka razvojna banka (ČSOB)- Lasta

Ovde imamo jednog autorizovanog nadogađivača šasija ili bodibildera koji je sedi i čeka da mu kupci dođu a vozovi idu, danju nocu ...

Šta se dešava sa famoznim IK 312 MB osim crteža ko će njega kupiti ovde ?
Žalosno je što današnja deca misle da je Mocart bio vlasnik kladionica, a ne da je prodavao čoko kugle

# Vratite Risa u Vojnu akademiju
Marko
Član
 
Postovi: 12129
Pridružio se: Uto Apr 29, 2008 10:54 pm
Lokacija: Nakon uništenja zvezde smrti planeta Endor

PrethodniSledeća

Povratak na Autobusi generalno

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju