Ja mislim da za to ne treba nikakav program, dovoljna ti je najobičnija Excel tabela. Nek Beograđani objasne beogradski sistem, ja te mogu uputiti u Novi Sad.
Novosadski JGSP održava linije koje se dele na tri dela: gradske, prigradske i međumesne linije. Shodno tome, postoje posade koje voze gradski, prigradski i međumesni prevoz.
GRADSKI PREVOZAutobuse često duže posade koje čine dvoje ili troje ljudi. Autobusi se dele na srednjepodne/visokopodne (pre 2007.), niskopodne (2007.) i niskopodne sa rampom (posle 2007.). Tako su i obeleženi u redu vožnje. Dobro kod tog obeležavanja je što su sva niskopodna vozila sa rampom opremljena klima uređajem, i ako ti nije žurba leti - sačekaš niskopodni sa rampom.
PRIGRADSKI I MEĐUMESNI PREVOZZbog "sezonske" potrebe za vozilima na prigradu, na ovim linijama ne postoji taktni red vožnje te vozila nisu redovna na njima. Stoga jedan vozač u toku smene možda nijednom ne ode na istu liniju. Ne postoji obeležavanje tipova autobusa u redu vožnje tako da se na istom polasku jedne nedelje pojavi IK-112, sutra može da se pojavi B10M. Naravno, zna se koje turnuse obavljaju solo, a koje zglobna vozila. Za razliku od gradskog, na prigradskom prevozu vozači najčešće imaju dnevni odmor od barem pola sata na železničkoj stanici, odakle kreću sve prigradske linije. Takođe, osim prigradskih, ovi turnusi nekad uključuju i radničke linije po gradu. Ako posada duži vozilo, čine je dva člana. Turnusi se isto menjaju nakon pet radnih dana.
Na prigradskom i međumesnom prevozu postoje i noćenja. Pošto su neke okretnice i po 30 kilometara od garaže, vozila se preko noći parkiraju u ograđenim prostorima u selima odakle obavljaju prve polaske, odnosno ka kojima voze poslednje. Zbog nemogućnosti uklapanja, ova vozila imaju svoje polaske na kojima su redovna. Održavanje se vrši tokom dnevne pauze vozila u garaži, kada je moguće i zameniti vozilo ako je ovaj autobus pokvaren. Zbog toga što se vozila ostavljaju preko noći skroz van garaže a ograničeno je vreme za njihovu popravku u Novom Sadu, ovi autobusi važe za najpouzdanije u voznom parku.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.
"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa