od branik » Uto Jan 13, 2015 9:39 am
НА Бадњи дан је пало доста новог снега. Пут Кремна - тара је тек другог приоритета и чисти се тек пошто сви други буду очишћени. Ове године је иначе у ужичком крају фирми Путеви наложена велика рестрикцијаа у употреби ризле, али и механизације. До у грам им је прописано колико соли и ризле и горива могу да потроше по квадратном метру пута. А када снег пада из дана у дан, ето проблема. Одмах излазе из задатих оквира.
На једном другом регионалном путу јече сам чекао више од пола сата јер је освануло око 2цм новог снега, Новосађанин је потерао пун шлепер - хладњачу (малине) уз константну узбрдицу дугу 600м. При врху, кад је проклизао назад, везао га је у чвор, тако да није могло да се прође. Дошла је екипа за чишћење, али су ручно морали да лопатама посипају док су га макар исправили да се ослободи друга трака. Не сетих се да направим коју слику јер сам се нервирао што касним. На крају, нико из колоне узбрдо није могао да крене, него смо морали да се враћамо до подножја. Раније, док су ''Путеви'' радили према свом нахођењу, тај пут је био пример очишћеног пута.
Размишљао сам да се мало са камионџијом свађам јер је кренуо упркос знаку о забрани за шлепере и приколице, а гуме су му класичне дуголинијске за вучну осовину (уздужни канали, са крупним равним блоковима). Али чему?
Мислим да ни један аутобус није ишао по снегу као санос. Снег до фарова му није представљао проблем, па још ако је имао какав бољи мотор и нешто путника позади! Пре правих зимских гума, пред снег стављали су им протект ''коцка шећера'' или ''ситна коцка'' и могао је уз дрво. Било је битно само да крене и да прими трећу.