od Siera » Pet Okt 14, 2011 2:29 pm
U ovakvoj varijanti neće dogurati bog zna koliko, bilo bi pametnije da postavi neko pitanje iz ove sfere da prikupi znanja koje mu ne dostaje, tehničko ( da ne piše sledeće citiram :
Tako nekako, samo nema potrebe da limitiras brzinu tempomatom, vec samim intarderom. Na Setri 400 na istoj rucici je i intarder i retarder i tempomat. Kad se stigne do odredjene brzine npr 100km, samo se pritisne dugme sa strane na rucici i on nastavlja dalje zadatom brzinom, kada se usporava, a autobus je na tempomatu pozeljno je koristiti retardu, jer ako se nagazi nozna kocnica automatski se bus skida sa tempomata mada on pamti tu brzinu i samo je potrebno rucicu pomeriti ka dole da bi se on opet vratio na poslednju zadatu brzinu. Takodje ako se vozi npr 95 na tempomatu, a hoces da obidjes kamion koji isto toliko vozi, rucica se pomeri samo ka napred, on se skida sa tempomata, vozac daje gas i obilazi. Posle toga naravno opet se rucica pomeri ka dole i on ce se sam vratiti na 95. Sto se tice intardera, jako dobra i korisna stvar, nastelujes ga na 60km i ako je sve ok, da je ne znam kakva nizbrdica on nece preci tu brzinu. I na kraju retarder (koji je tata za TELMU) ima vise "zubaca" 5 ili 6, ako je dobar on vec na prvom i drugom "zubu" lagano usporava autobus, a na 5, 6 treba da ga kopa. U slucaju da je potrebno bas, bas naglo kocenje rucica retardera se povuce ka sebi do kraja i onda se gurne ka dole, tad bas kopa. Za tu foru nisam ni ja znao, skoro mi je cale rekao. Mada to sigurno sve zavisi od autobusa do autobusa, tako je kod matorog na Setri.
P. S cenim da vecina clanova sve ovo zna, ali verujem da postoje i oni kojima nije bas najjasnije, pa nije zgoreg objasniti.) all je objasnio...
Sigurno ne dostaje i znanja iz oblasti zakona pa da pomognemo koliko znamo a ne da kaže pojam NIŽA KLASA.
NO COMENT više na nebulozu