Logo

Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Sve teme vezane za bilo šta. Samo ime kaže :)

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod djole » Sre Avg 15, 2012 2:35 pm

Masinski inzenjeri se u Srbiji skoluju da bi radili na odrzavanju onoga sto ce da proizvedu velike korporacije koje imaju rezervisane za RAZVOJ milijarde eura i ko zna koliko strucnjaka iz razlicitih oblasti ne samo masinstva. To je nasa neminovnost, citave exYu. Mozemo mi do sutra da se busamo u grudi sta smo i kako smo radili, to i ako je bilo proslo je.Boro, zasto je Jugo iz 2007me losiji od onog napravljenog 90te ? Smanjen je izbor kooperanata uz veliku nesolventnost tako da je jedini kriterijum u odabiru kooperanata bio da isti bude spreman na neku kompenzaciju ili eventualno da ceka nekih 10ak meseci na isplatu.Sto se tice aviona, napravili su nasi ljudi i lovac bombarder pa svi znamo kakav je :mrgreen: .
Sto se tice radnika Ikarbusa jasno mi je da je odrzavanje fabrike u radu pitanje odrzanja socijalnog mira. Ovo nije resenje, da se sklepa bilo sta i da se uslovi neko da kupi to jer je domaci proizvod :!: . Toj fabrici je trebalo da se pomogne jos ranije dok su bili u kakvom-takvom zaletu i imali neki kontinuitet. Cinjenica je da su im autobusi sve gori i gori i nema naznaka na koji nacin bi to moglo da se promeni.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Re: Lasta, Beograd (4)

Sponzor

 

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod negas » Sre Avg 15, 2012 6:40 pm

Da smo inz za odrzavanje samo, pola bi predmeta ukinuli. Mi smo inz.stvaraoci! Samo bolja organizacija, manje ljudi, nov menadzment, mi u fabrici i ide kvalitet na bolje. Pa pun je forum ovaj naš kreativnih ljudi, treba to samo kanalisati! Sve se moze. U to doba g4 je bio jedan od najboljih svetskih imena! Zasto tada nismo kupovali setre, neg pravili tamice! Ko nema proizvodnju nece da zivi. Evo u veoliji u dmilanovcu ik razbija!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod Jovan » Sre Avg 15, 2012 9:59 pm

Negase moras shvatiti da je proslo to vrijeme, proslo je vrijeme kad se krpilo... Drugo je bilo vijeme SFRJ, a drugo danas i danas se takva drzava ne bi funkcionisala, samo mnogima to nije jasno.
Problem je u tome sto mi to ne shvatamo, mi smo te firme trebali otpocetka tjerati da rade racionalno, a ne sad nekog primoravati da kupi skup, a nekvlitetan proizvod.
O tome bi se moglo puno pricati, ali cinjenica je da se 20 godina radi sve pogresno i da se to vise ne moze ispraviti.
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2369
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod negas » Čet Avg 16, 2012 1:05 am

*ko mi posla danas pm, nek učini ponovo, slučajno izbrisah a ne videh od koga je, pa ako nema mog odg na Vašu poruku, pustite ponovo, izvinjauam se!


Pa vidiš uz dobru organizaciju, subvencije države koja ima razvojnu banku, to će biti jeftiniji proizvod od konkurencije a dobar.
Ja kažem da danas treba dati podršku domaćim firmama da se bolje organizuju i biće to dobro-dakle da se prave novi biznis planovi stručnih ljudi ekonomista (prof Zec, Branko Dragas), jer bivsa vlast na zalost nije imala strategiju za rad, vec pljacku-druga tema! Pa sta mislite na primer da imate u proizvodnji 10tak ljudi poput sase-74 koji je sam sa matorim napravio bus i sličnih, pa kakav bi to bus bio, tj busevi-da li bi podigli kvalitet-da. Takve ljude treba naći, i doćiće do zadovoljavajuceg kvaliteta-ima i ovde na forumu takvih ljudi! Pitah namerno u veoliji u pogonu donji milanovac za novog ikara sto voze od pre godinu dana, kazu odlican, sasvim ok-zimi kažu pogotovu, bije po snegu ko tenk! Vi hocete i od toga dici ruke. Nalazite mane ikarbusu i neobusu kao organizacijama, i ok, svacije misljenje je bitno i isto vredi, ali to isto napisite i lasti. Da je i njoj gazda drzava, a voze ino vozila. Kada pitate radnike laste, jer dobar bkof kaze jeste, ne bih vozio domci umesto njega-obično nešto tako pametuju, dakle ja sam gospoda, vozicu ino auto, ali kad mu kazes, ok, 1500 vas je visak, morace te i ino-privatnog gazdu, e tada kazu, e mi ne bismo-ma nemoj a sad nećeš, a oćeš da voziš bovu! Klasičan potrošački mentalitet, moram vulgarno reći mentalitet glupih ljudi, koji ne znaju ništa stvoriti, već se samo provoditi-to je takav mentalitet, ne kažem da su glupi, već da su takvog zatupljenog mentaliteta! To je klasičan primer. Ne interesuje me nista, pustim muziku sednem za volan i divim se svim onim instrumentima na tabli-pa zar ne deluje covek glup u toj situaciji-kada nista ne zna od onog što koristi, kako je nastalo, kako radi i slično, naravno da-da!
Jel znate na drumarijadama ko uvek bude prvi u proizvodnom delu kako oni nazivaju-pa nis-ekspres, pa zato sto i proizvode, nema tajni, za razliku od onih koji samo odrzavaju. Gde god ucestvuju iz nibusa uvek prvi-nadjite rezultate ima po netu u dnevnim novinama! Dakle vrlo je bitno razvijati proizvodnju!

Sta mislite, da li je do 90tih bilo ljudi koji su kao Vi govorili da Tamići, Sanosi i Dubrave ništa ne valjaju. Neobus i ikbus, treba samo pravilno voditi, uposliti mlade ljude uz starije koji znjaju posao, uz podršku razvojne banke mi idemo napred. Ovako razvijamo češku,tursku holandsku,belorusku, kinesku industriju, i ne znam čiju drugu. Ok, ne bi smetalo, da mi nismo u totalnom ambisu!

Pa ništa lepše nego sami nešto da napravimo. Sta mislite da ikarbus napravi 80 412-ca na scania šasijama i 70 universa na volvo, da li to ne bi bilo loše, pa ne bi.
Eto, za početak sa ino partnerima neka budemo samo karoseristi-i šta sada, taj bus ne bih mogao da ide za Pariz, Barsu, Stutgart, pa mogao bi itekako, jel bi imao kvalitet-pa imao bi!
Verujte, trebalo bi da ova vlada, ako neće da bude brzo smenjena, da da podrsku domacim bus fabrikama.

Lasta je drzavno preduzece, mdzment je iz bivse vladajuce garniture koji je bio sigurno pod pritiskom uvoznog lobija, taj posao se kao sakrije iza ino kvaliteta pa imamo ino buseve mesto domaćih buseva. A lasta drzavna firma ej, i ikarbus drzavna firma. Zasto drzava nije zelela da ima i jakog proizvodjača i prevoznika. Zbog uvozničkog lobija-to je problem. E To domaćinsko poslovanje nije. Tu se mozda mdzment laste nije mnogo pitao, setimo se samo kvalitetnih bogdana!

Ne mogu da razumem da imate po avatarima te iste ikare, i neobuse, a da ne podrzavate tu proizvodnju, ili bar da kazete uz debelu reorganizaciju proizvodjača-za šta i jesam, ti proizvodi ce biti ok!

Vi znate, kao i ja da veolija ima dva ikara 412 iz 2003će, il 2001ve zaboravih. Jel je to kopija neka, nije koliko znam! Jer ih busevi služe, evo 10ta će godina, rade perfektno,-zar u lasti ne bi tako radili? Da li se putnici žale na njih, ne, putovah često njima, svi su bili zadovoljni-i sada šta, dići ruke od toga, ne ne!

Vidite, ti što kupuju u drzavnim firmama te svakojake ino buseve su takvi, da su im usta pune evropske unije, i nekakvog razvoja, a rade sasvim suprotno i ubijaju domaću proizvodnju a provizije sa uvoznicima dele, i kao mi koristimo ino vozila, nama je do kvaliteta. Ne Vama je do provizija! Bar da uvoze Setre pa da ne zameriš!

Drzavu su pretvorili u industriju zabave i pornografije! Svaki fakultetski obrazovan čovek bi po prirodi morao dići glas protiv toga, a i svaki pošten i normalan čovek.

Zato Vam kazem, i svaka mala proizvodnja se mora podrzati. Navijajte za domaćeg proizvodjača u odnosu na velike, baš i onako kada zvezda ili partizan imaju prilike da igraju sa barsom, mancesterom i drugima!

Nemojte se predavati-pa samo na ovom forumu ima divnih maketara, dizajnera-eto ima pameti, ideja, samo to treba kanalisati-a ja to želim, jer se do sada tako radilo nije!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod Jovan » Čet Avg 16, 2012 9:55 am

Negase u sutini si ti u pravu. Ali sta je problem, treba napraviti kvalitetan i povoljan proizvod, koji ce privuci kupca, ici u izvoz... a ne primorati nekog da ga kupuje. Pa i u Njemackoj i Holandiji se uvoze autobusi, ali i izvoze... Ako ne moze to da se postigne, bolje odmah zatvoriti, a ne da ljudi po godinu dvije ne primaju plate i sl. Ma moglo bi se o tome pricati puno, naravno nije to lako postici, jer drzave ex YU nisu uredjene ni 2% kao na zapadu
Korisnikov avatar
Jovan
Član
 
Postovi: 2369
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 1:42 pm
Lokacija: bih

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod negas » Čet Avg 16, 2012 3:02 pm

Nisu naše firme tako uradjene kao na zapadu, i zato ovako prolazimo. Ali to treba urediti kao na zapadu što je, i biće bolje. Dakle ja sam za to, da se urede pa rade, ali ih ne treba ugasiti.

Jel iste aršine trebamo imati za sve državne firme! Ako je ikbus drzavna ok, ali i lasta je drzavna pa tako i mora da se ponaša. A ne, da se ponaša ko nekakvo privatno preduzeće...pa njih ima 4500 a 1000busa, pa to su 4.5 radnika na jednom autu, dakle višak je oko 2000 ljudi! E ako hoće da se ponašaju kao privatnik u kupovini sredstava za rad, onda svedi i radnike na optimalan broj-e tada se odmah ponašaju kao drzavna firma do koske!
E pa negas im na to ne zamera, verovali ili ne, jel je naš narod jadan bez posla, i danas je greota ikoga izbaciti-već treba naći svakom nekakvo uhlebljenje.

Ne smemo mi da prvo rešavamo probleme u proizvodnji na primer viska radnika, i ha haj koliko ih ima viska u telekomu, posti a ne proizvode skoro nista, slicno i u epsu, jatu, raznim elektromrezama, izmisljenim firmama poput nacionalnih parkova i td. A mi udri na proizvodnju, to odmah uništi...nećemo tako, a verujem da
se svi mi slazemo oko toga, ali da sve to ide u racionalizaciju i ka tome da se organizuju po svim parametrima kao firme na zapadu-ok-to podrzavam, tako i treba!

Nadam se, ako su ovi pametni da se krene u strategiju obnove domaće auto privrede!
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7440
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Lasta, Beograd (4)

Postod Nikola_4217 » Pet Avg 17, 2012 1:06 pm

Pricao mi je jedan vozac Negase iz Milanovca..kaze u Nemackoj iskljucili Nibuse iz saobracaja kad su videli specifikaciju autobusa..Jesi stariji i postujem sve to,ali i dalje ostajem pri svom stavu da nam pored "Nibusa" ne treba "Lasbus".Nibus uzme malo od Fap-a,malo od Ikarbusa i napravi 1 bus..bolje onda uzeti samo FAP i samo Ikarbus...naveo sam ove buseve kao primer...ipak je Berkhof institucija za sve nase marke.Lasti treba kvalitet jer se ona kvalitetom odrzava u poslu..Neka Ikarbusa u gradskom,kao sto ih i forsiraju,na prigradu isto..puna je Lasta IK-ova..ali ne treba im i u turizmu..tu da pustimo strance da rade..to je moje neko generalno misljenje..:)
Image Image Image ImageImage
Korisnikov avatar
Nikola_4217
Član
 
Postovi: 2420
Pridružio se: Sre Jul 06, 2011 8:11 pm
Lokacija: Stari Banovci

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod ArthasUE » Sub Avg 18, 2012 2:20 pm

Ne moze drzava da proizvodi dok god gura tupave fakultete poput FON-a. Ne mogu da verujem, osvrnem se oko sebe, sve neki menadzeri bre, gde su bre srpski inzenjeri? A da, eno ih pobegli iz zemlje, jer zemlji izgleda nije u interesu da proizvodi. I to je zacarani krug. Gledam po Beogradu Ikare niskopodne stari po godinu-dve i vec se raspadaju... Sou...
Korisnikov avatar
ArthasUE
Član
 
Postovi: 332
Pridružio se: Ned Avg 12, 2012 10:51 am

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod Kassbohrer » Sub Avg 18, 2012 4:03 pm

Nešto razmišljam, praktično sva holandska autobuska industrija se integrisala u jednu firmu VDL a u Srbiji imamo Ikarbus, Neobus, Nibus, MegaBus, Fap i neznam da nisam koga zaboravio. Realno Srbija može imati jednog proizvođača koji bi trebalo za početak da pravi gradske i prigradske autobuse pa kad uspije tu da napravi konkurentan proizvod da onda proba da uđe na tržište turističkih autobusa.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod setra :) » Sub Avg 18, 2012 4:22 pm

Kassbohrer odlicna ideja...Samo da li je izvodljiva... :?:
ma samo opusteno :D
Korisnikov avatar
setra :)
Član
 
Postovi: 2324
Pridružio se: Pet Mar 30, 2012 10:41 pm
Lokacija: novi sad

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod Kassbohrer » Sub Avg 18, 2012 4:35 pm

Da budem iskren vjerovatno nije. Ne vidim ko bi uložio kapital u toliko rizičan posao.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod setra :) » Sub Avg 18, 2012 4:43 pm

Samo mislis da kada bi to i bilo ,morali bi da osmisle potpune nove autobuse...Da bi uspeli..A ne da naprave skarabudz od ik nibusa i svih njih zajedno ...
ma samo opusteno :D
Korisnikov avatar
setra :)
Član
 
Postovi: 2324
Pridružio se: Pet Mar 30, 2012 10:41 pm
Lokacija: novi sad

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod djole » Sub Avg 18, 2012 5:02 pm

Dajte ljudi, o kakvoj auto industriji u Srbiji mi pricamo ? Prvo ne postoji trziste na kom bi prodali autobus. Jel Ikarbus probao izvoz u Rusiju pa su izvezli manje nego sto Lasta naruci u samo jednoj porudzbini. Ljudi su nekonkurentni kao i svi ostali nasi proizvodjaci i to je cinjenica. Najveci domet koji moze neka nasa fabrika autobusa da dosegne je neka srafciger fabrika tipa Mega bus, Nibus... Desetak sposobnijih majstora, jedan FONovac da menadzerise i to je to. Delovi na jednu gomilu i po uputsvu to jest projektu koji ce par profesora sa masinskog fakulteta da urade polako srafi. Budimo realni, za neku ozbliljniju masovnu proizvodnju i razvoj modela su potrebne ogromne pare, a svedoci smo da Ikarbus koji je konstantno stimulisan od strane GSP-a, Laste, privatnih prevoznika jedva sastavlja za plate, a mi govorimo o razvoju i da parira jednom Solarisu, Soru ili ne daj Boze VDL-u
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod Kassbohrer » Sub Avg 18, 2012 5:22 pm

setra :) je napisao:Samo mislis da kada bi to i bilo ,morali bi da osmisle potpune nove autobuse...Da bi uspeli..A ne da naprave skarabudz od ik nibusa i svih njih zajedno ...

Apsolutno.
@djole: Ne bi bila nikakva sramota da se rade karoserije na tuđim šasijama, tačnije ne bi bilo loše da se od toga počne. Nisu to nikakve šrafciger fabrike. tu može i ozbiljan posao da se razvije, ali ne preko noći. Pa jedan Irizar je tek prije par godina ponudio visokoturistički autobus na sopstvenoj šasiji :wink:
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: Autobusi domaće proizvodnje kod naših prevoznika

Postod djole » Sub Avg 18, 2012 5:44 pm

Taman posla da mislim da je sramota karoserirati na sasijama renomiranih proizvodjaca :D . Ovo srafciger industrija tipa Mega bus se odnosi na samu velicinu fabrike i njihov obim proizvodnje. Za razliku od nasih proizvodjaca Irizar je imao ogromno spansko + EU trziste i imali su sigurno velik broj narucenih vozila. Tad su mogli da krenu u razvoj i to je ono kako su napredovali i u tehnickom i dizajnerskom smislu pa sad svi zinemo kad naidje Kanisov Irizar :lol: . Seti se samo Neobusovog Universa i njegove nove prednje stene. Ispalo je da je crtez super izgledao na papiru, ali jednostavno tehnologija u proizvodnom procesu je bila na takvom nivou da to nije moglo da se isprati
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
-Mario Andretti-
djole
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 3086
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 10:14 pm
Lokacija: Novi Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Pricaonica

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju