Logo

TEHNIKA VOZNJE

Sve teme vezane za bilo šta. Samo ime kaže :)

TEHNIKA VOZNJE

Postod volvos » Pon Jul 28, 2008 3:17 pm

Evo posto smo napravili malu anketu da li da otvaramo temu ,a ima i dovoljno interesanata,mozemo da pocnemo.Svi oni koji znaju i vise i manje o svemu vezano za ovu temu neka se ukljuce.
Teme vezane za tehniku voznje cemo podeliti malo na sledece

Dnevni pregled vozila
Pregled indikatora na vozilu
Podesavanje vozacevog sedista
Podesavanje ogledala na vozilu
Vezivanje sigurnosnih pojaseva
Pravilno drzanje tocka upravljaca - volana
Koriscenje noznih komandi
Startovanje motora
Pokretanje vozila sa mesta
Menjanje stepena prenosa
Postupak menjanja iz prvog u drugi stepena prenosa
Zaustavljanje u drugom stepenu prenosa
Postupak menjanja stepena prenosa od prvog do cetvrtog
Zaustavljanje iz cetvrtog stepena prenosa
Najvecu stetu vozac motoru pravi
Obezbediti vozilo, iskljuciti motor
Pokazivaci pravca
Radnje sa vozilom na usponu
Menjanje stepena prenosa na usponu
Menjanje stepena prenosa na nizbrdici
Zaustavljanje na usponu
Polazak sa mesta na usponu
Kretanje i zastajanje na usponu
Obezbediti vozilo na usponu
Kretanje vozila po putu
Postupak pravilnog savladjivanja krivina
Metoda pravilnog savladjivanja krivine udesno
Metoda pravilnog savladjivanja krivine ulevo
Metoda pravilnog savladjivanja ostre krivine udesno
Metoda pravilnog savladjivanja ostre krivine ulevo
Metoda pravilnog savladjivanja ’’S’’ krivine
Voznja unazad
Postupak pravilnog skretanje sa vozilom u raskrsnici
Metoda pravolinijskog savladjivanja krstaste raskrsnice
Metoda skretanja u levo na raskrsnici
Metoda skretanja u desno na raskrsnici
Postupak savladjivanja raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja
Postupak savladjivanja ne regulisane raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja
Postupak savladjivanja regulisane raskrsnice sa kruznim tokom
Polukruzno okretanje
Postupak polukruznog okretanja bez manevrisanja na raskrsnici
Postupak polukruznog okretanja bez manevra oko pesackog ostrva
Postupak polukruznog okretanja na raskrsnici
Postupak polukruznog okretanja na raskrsnici sa vise saobracajnih traka
Postupak polukruznog okretanja uz koriscenje prosirenja pored puta
Parkiranje
Postupak paralelnog parkiranja izmedju dva vozila uz ivicu kolovoza
Postupak upravnog parkiranja voznjom unapred
Postupak upravnog parkiranja voznjom unazad
Postupak kosog parkiranja kretanjem unazad
Prestrojavanje
Obilazenje
Preticanje
Vozilo koje se pretice duzno je da uradi sledece
Vozac vozila koji dolazi u susret vozilu koje vrsi radnju preticanja
Odustajanje od preticanja
Preticanje nocu podrazumeva
Opasnosti prilikom preticanja
Kretanje iza vozila koji prevozi rasuti teret
Prelazak preko horizontalne prepreke izbocine na kolovozu
Savladjivanje horizontalne prepreke
Vozilo dok stoji na semaforu…
Zaustavljanje iza vozila
Zaustavljanje vozila uz ivicu kolovoza u pravcu kretanja
Ukljucivanje u saobracaj
Zaustavljanje iza vozila u blizini pesackog prelaza i raskrsnice
Zaustavljanje iza vozila koje ima vece dimenzije
Kretanje u koloni vozila
Odstojanje izmedju vozila
Voznja nocu
Voznja u tunelu
Voznja po kisi
Voznja po magli
Voznja po snegu
Voznja po zaledjenim putevima
Voznja po mecavi i vejavici
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

TEHNIKA VOZNJE

Sponzor

 

Postod volvos » Pon Jul 28, 2008 3:26 pm

Dnevni pregled vozila,pre svake upotrebe vozila i naravno pre svake voznje treba napraviti vizuelni pregled vozila.Pregledati motor od gore,od dole i ispravnost svetlosno signalnih uredjaja.Mada ovo retko ko od ljudi ima u praksi ali bi trebalo da se odradi.
Kako vizuelno pregledati motor spolja?Pa za to ne treba biti majstor,svi mogu spolja da pogledaju da li nesto curi,da li je nesto pokidano neka zica....da li nesto kaplje to se smatra pod vizuelnim pregledom vozila.Vizuelni pregled donjeg dela motornog vozila podrazumeva uocavanje eventualna curenja iz kocionih cilindara, kartera motora, hladnjaka....
Pod pregled motora se podrazumeva a to svako zna da uradi je pregled nivoa ulja u motoru,tecnosti za hladjanje i nivoa ulja za kocnice.Pregled nivoa ulja u motoru vrsi se-
Merac ulja izvuce se iz lezista,obrise se papirom ili tkaninom tako da nema na sebi tragove ulja, pogotovo na vrhu meraca gde postoje dva ’zareza’ – min. i max. Tako obrisani merac vraca se u svoje leziste u prvobitan polozaj, zatim se izvlaci iz lezista i ocitava se kolicina ulja u motoru.
Potrebna kolicina ulja je bliza max. – dok preko max.nije dobro kao ni na min. i ispod.
Kontrola ispravnosti svetlosno - signalnih uredjaja predstavlja pregled pokazivaca pravca i njihovu indikaciju, svetla na vozilu, brisace stakla, zvucni signal...
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod Sloba » Pon Jul 28, 2008 3:28 pm

Ja imam vozačkog iskustva u 708 po kiši bez ikakvog klizanja, B10M, nema proklizaš u njem! :lol:
Volvose, zaboravio si na prelom prikolice kod vožnje zgloba unazad.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Postod volvos » Pon Jul 28, 2008 3:29 pm

Pa bice cekaj malo :D
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod volvos » Pon Jul 28, 2008 3:32 pm

Pregled indikatora na vozilu

Ovo svi znamo kada vozac vozila postavi kljuc u drugi polozaj,na instrument tabli se ukljuce indikatori....Treba proveriti da li su sve lampice ili indikatori ispravni,jer moze da se desi npr da lampica od ulja nije ispravno a vozilo u toku voznje izgubi pritisak ulja a lampica se ne upali i motor ode u nepovrat mislimda o ovome netreba puno pricati ali da napomenemo sta su posledice
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod volvos » Pon Jul 28, 2008 3:47 pm

NAMESTANJE NASLONA ZA GLAVU

Naslon za glavu treba da bude namesten tako da gornja ivica naslona bude u visini temena. Ukoliko vozac ne namesti naslon za glavu po svojoj meri,usled kontakta – sudara sa drugim vozilom, glava se suvise zabacuje unazad i moze doci do preloma vratnih prsljenova.Dobro podesen naslon podrazumeva da je podesen tako da podupire glavu ( potiljak ) a ne vrat, jer samo takav polozaj ne dozvoljava da dodje do gore navedenog.

PODESAVANJE OGLEDALA NA VOZILU

Posle podesavanja sedista namestaju se ogledala i to tako da se :

- unutrasnje ogledalo se namesta tako da se samo pomeranjem ociju vidi citava slika iza vozila koju pruza zadnje vetrobransko staklo. U zavisnosti na kojim mestima vozimo unutrasnje ogledalo se podesava tako:
da se vidi gornja ivica zadnjeg vetrobranskog stakla (tako se namesta ogledalo za kretanje na otvorenim putevima, jer se tu vozila krecu vecim brzinama, pa je bitno da uocimo vozilo koje nas sustize na vreme)

U naseljenom mestu se namesta tako da se vidi donja ivica zadnjeg vetrobranskog stakla jer je tamo intenzivan saobracaj i bitno je pratiti vozilo koje je neposredno iza


- podesavanje spoljasnjih ogledala

levo spoljasnje ogledalo namesta se tako da se samo pomeranjem ociju vidi leva strana vozila od 1 cm – 2 cm od pocetka ogledala i sto dalje iza vozila , znaci : ne u zemlju,nebo , nego sto vise iza vozila .desno spoljasnje ogledalo namesta se tako da se blagim pomeranjem glave vidi desna strana vozila ( od 1cm – 2 cm ) i isto tako sto dalje iza vozila , odnosno sve kao i kod levog spoljasnjeg ogledala .

Jos sam zaboravio,Preklopnik ispod unutrasnjeg ogledala sluzi da ukoliko vozaca zaslepljuju svetla vozila koje se krece iza njegovog vozila,prebaci u drugi polozaj,tako da pomeri ugao pod kojim se zrak tih svetala odbija od ogledala i pada u oci.Nakon prestanka zaslepljivanja vozac vozila ce vratiti preklopnik u prvobitni polozaj.
Savremenija vozila imaju napredniji nacin resavanja ovog problema tzv.’Automatska redukcija refleksije’.
U unutrasnjem ogledalu su ugradjeni senzori koji zamagljuju ogledalo ukoliko se usmeri jak zrak svetla prema njemu. Reflekcija se nece smanjivati ukoliko:
- kljuc nije u polozaju kontakta
- kod hoda unazad
- kod ukljucenog svetla kabine
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod volvos » Pon Jul 28, 2008 6:31 pm

STARTOVANJE MOTORA

Pritisnuti kvacilo levom nogom do kraja.
Rucicu menjaca staviti u neutralan polozaj - izbaciti iz brzine .
Dati kontakt kljucem – sacekati da se ugasi zuta lampica – kod dizel motora
Okretanjem kljuca udesno pokrecemo motor ali ne duze od 5 sekundi (da ne ostetimo akumulator – Ako se motor nije pokrenuo odmah, vratimo kljuc u prvobitan polozaj pa ponovimo postupak. Svi ovo znaju ali nek se nadje :D
Prilikom pokretanja motora pritiska se pedala kvacila do kraja jer se tako ’’iskljucuje’’ motor od ostalih sklopova na vozilu i na taj nacin se olaksava start samog motora. Snaga koju obezbedjuje akumulator za pokretanje je onda manja, jer se pokrecu samo sklopovi u motoru (a ne i zupcanici u menjacu) i na taj nacin se mnogo lakse pokrece motor .Naravno svi potrosaci ( svetla,radio kasetofon,brisaci...) trebaju da budu iskljuceni da ne bi oduzimali ’’struju’’ iz akumulatora i da ne bi doslo do kvara na njima.
Rucica menjaca se stavlja u neutralni polozaj da ne bi doslo do kretanja vozila sa mesta ukoliko pedala kvacila ne vrsi svoju ulogu (ne rastavlja vezu izmedju motora i menjaca) .To da je pedala kvacila neispravna - ne mozete znati odmah jer vozilo miruje i motor ne radi ,pa da ne bi doslo do ne kontrolisanog kretanja vozila , radi vase bezbednosti postavite rucicu menjaca u neutralni polozaj

Motor se pokrece bez dodavanja gasa naravno ako je sve ispravno :?
Ukoliko se motor pokrece kada je hladno kod starijih vozila,treba ’’obogatiti’’ radnu smesu povlacenjem uredjaja na vozilu - ’’cok’’ ili tzv,’sauh’.To se odnosi na putnicka vozila i benzince,a kod dizela ako je sve ispravno bez upotrebe gasa tj ako su grejaci ispravni
Vozila novijeg datuma nemaju ovakav uredjaj,vec imaju automatski uredjaj ili tkz automatski sauh
.
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod danilo » Uto Jul 29, 2008 11:04 pm

Da, a ne treba verglati više od 5 sekundi, i da ne presisao :!:
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod volvos » Uto Jul 29, 2008 11:11 pm

Ako se desi da presisa onda ga palis pod punim gasom :wink:
Image
volvos
Član
 
Postovi: 4167
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 8:11 pm
Lokacija: Temerin

Postod s215hdh » Sre Jul 30, 2008 11:00 am

Koliko nas realno to obavlja?

Ja kada idem kolima na duzi put, uvek pregledam ulje, vodu, signalizaciju i tecnost za prranje vetrobranskog stakla.

A na autobusu nikada i ne stignem, ali zato ga posle svake ture pregleda mehanicar... Ide odmah u garazu i sve se pregleda da li je u redu...
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod milos265 » Sre Jul 30, 2008 3:38 pm

Znas kako Dule, kad radis u firmi u kojoj nema mnogo buseva i gde je ekipa stalna i imas poverenja u ljude mozes da se pouzdas u njihovu azurnost oko vozila. A kad se ljudi menjaju stalno i skacu sa busa na bus kao u gradskom prevozu moras cetvoro ociju da otvoris. Meni se skoro desilo da mi za nedelju dana tri puta zakace bus. Nije strasno, dve-tri strafte ali nece da prijave i onda kod koga se primeti, kriv je. Tako je i sa uljem i antifrizom, nije mi tesko da podignem poklopac motora. Ipak sam sebi najvise verujem.
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5248
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod s215hdh » Sre Jul 30, 2008 5:09 pm

To jeste tacno, ovde nas cetvorica, eventulano jos neko kad ide pa pod nasim nadzorom dobije. Ali to je to... Tako da ja nisam ni navikao da to radim, ali svakako da dobijam nepoznato vozilo da bih to urdio. Mada ranije, gde sam vozio, tu nisi imao vremena bukvalno da se istusiras a ne da vrsisi kontrolu vozila nekada... I onda sedi, teraj i ne pitaj. Odvezes mehanicaru, on odradi i na sledecoj turi isti kvar :) Majke mi, meni se desilo, i drugi putr poprave i treci put ostane u kvaru, onda su ga vozili u Kässbohrer :)
s215hdh
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5598
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 5:47 pm
Lokacija: Negde po svetu

Postod danilo » Sre Jul 30, 2008 7:51 pm

Ja na kolima volim da pregledam nivo ulja u motoru, tečnost za pranje vetrobrana, nivo ulja u menjaču, ulje za kočenje, tečnost za hlađenje, lampice, instrumente, paljenje :wink:
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Postod milos265 » Sre Jul 30, 2008 7:54 pm

Pazi se kad pominjes te lampice. Iznerviraces VOLVOSA ponovo :lol:
milos265
Profesionalni vozač
 
Postovi: 5248
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 8:43 pm
Lokacija: BEOGRAD

Postod danilo » Čet Jul 31, 2008 11:43 am

milos265 je napisao:Pazi se kad pominjes te lampice. Iznerviraces VOLVOSA ponovo :lol:




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Pricaonica

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju

cron