Logo

Flixbus u Srbiji

Sve teme vezane za bilo šta. Samo ime kaže :)

Flixbus u Srbiji

Postod amm8990 » Pet Jan 27, 2017 2:06 am

Pozdrav,

Ima li kakvih novosti o FlixBusu u Srbiji. Video sam novost iz Oktobra na http://www.autobusi.net/otkrivamo-flixb ... za-srbiju/ ali nisam našao nijednu diskusiju ovde na forumu?
amm8990
Član
 
Postovi: 576
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 9:21 pm
Lokacija: Beograd

Flixbus u Srbiji

Sponzor

 

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Igor » Pet Feb 03, 2017 2:07 am

Interesantna tema.

Pre par dana su plasirali i sajt na srpskom jeziku. Zvanična informacija je da kreću na proleće sa linijama.
Ostatak nije poznat. Međutim dosta prevoznika sprema odgovor. Određeni broj prevoznika u CG se, posredstvom sajta BusTickets4.me, sprema upustiti u online elektronski tiketing. Najavljuju cene od 1€. Takođe, u Srbiji KAVIM grupacija sprema odgovor, prvenstveno Autoprevoz Čačak. Već su na svom sajtu i uveli informaciju o cenama karata, dok će uskoro biti dostupna i online kupovina, sa cenama već od 1 dinar.
Korisnikov avatar
Igor
Član
 
Postovi: 1119
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 4:33 pm
Lokacija: Smederevska Palanka

Re: Flixbus u Srbiji

Postod amm8990 » Uto Feb 07, 2017 6:05 pm

To nam i treba. Ne znam koji od prevoznika kod nas nude online kupovinu? :roll: Mora neko da ih uzdrma.
amm8990
Član
 
Postovi: 576
Pridružio se: Ned Okt 05, 2008 9:21 pm
Lokacija: Beograd

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Igor » Uto Feb 07, 2017 8:14 pm

Mislim da veoma malo, ili možda čak i niko. Pojedini nude online rezervaciju.

Baš me interesuje ko će ući u igru sa Flixbusom.
Korisnikov avatar
Igor
Član
 
Postovi: 1119
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 4:33 pm
Lokacija: Smederevska Palanka

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Sloba » Uto Feb 07, 2017 8:24 pm

Autoprevoz se očigledno sprema za ovaj vid konkurencije - odličan potez u odlično vreme! ;)

PR služba FlixBus trenutno ne odaje ništa, ali su sigurni da dolaze u Srbiju. :)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Igor » Uto Feb 07, 2017 11:00 pm

Ipak mislim da će Flixbus biti konkurentniji, ali ništa ne mora da znači.

Kreću u martu?
Korisnikov avatar
Igor
Član
 
Postovi: 1119
Pridružio se: Uto Sep 20, 2011 4:33 pm
Lokacija: Smederevska Palanka

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Nibus-ja » Sre Feb 08, 2017 1:06 pm

У марту :?: Зар за њих не важи додела линија од јуна коју спроводи ПРИВРЕДНА КОМОРА :?:
Image
Korisnikov avatar
Nibus-ja
Član
 
Postovi: 12462
Pridružio se: Uto Feb 12, 2008 5:15 pm
Lokacija: Ниш / Niš / Nis-Serbia

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Sloba » Sre Feb 08, 2017 1:26 pm

Ne znam odakle vam da kreću u martu, u intervjuu su rekli da prve pomake prave na proleće, tako da mi je realnija priča da startuju negde u maju ili junu.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Flixbus u Srbiji

Postod becks89 » Sub Feb 11, 2017 9:18 pm

Prethodno mora da se menja zakon, jer trenutni ne dopušta ovaj vid poslovanja kao kod flixbusa. Kod nas se unapred za svako putovanje mora znati cena, ne postoji mogućnost kao kod Flixbusa da recimo rezervacijom za 3 meseca dobiješ jeftinije, nego da putuješ sutra. Takođe, obzirom da je planu uvođenje minimalne cene rada, na osnovu nekih analiza, ova vrsta poslovanja neće ni moći da se sprovede u delo, obzirom da će prevoznici morati da postave minimalnu cenu karte i neće moći da se ide na ubijanje konkurencije cenom. Trenutno je stanje kod nas, da tržište formira cenu, što i odgovara Flixbusu, ali već je čini mi se i stiglo do skupštine da se usvoje predlozi o uvođenju minimalne cene rade, kako za putnički tako i za teretni saobraćaj, šta će od toga biti videćemo, ali izvesno je da će Flixbus još neko vreme preskočiti naše tržište.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Sloba » Sub Feb 11, 2017 9:50 pm

Kakve veze ima minimalna cena rada sa cenom karte? Zar nije to odluka prevoznika koliko će naplatiti svoj prevoz u odnosu na to koliko usta hrani?

Uostalom, Čačani počinju od 1. marta sa ovakvim sistemom naplate, dakle tvrdiš da su i oni mimo zakona?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Flixbus u Srbiji

Postod becks89 » Sub Feb 11, 2017 10:37 pm

Kako kakve veze ima?
Uvođenjem zakonske minimalne cene rada, ne može doći do toga da na istoj relaciji jedan prevoznik vozi duplo jeftinije, nego li drugi jer ima neki intres. a što kasnije može dovesti do monopolističkog položaja određene firme.
Primera radi, NS-Zemun, minimalna cena rada na osnovu kalkulacija poslovnog udruženja "Srbijatransport" je recimo 530 ili tako nešto, i sad tebi dođe neka Lasta, nebitno ko i tu relaciju vozi za 100 dinara jeftinije, zašto? Možda to njemu nije isplativo, ali šta time dobija, dobija više putnika, gubitke će moći da nadomesti na nekim drugim linijama, dok recimo neko drugi ne može da ide u tolike gubitke jer nema adekvatno pokriće na drugoj strani. Minimalna cena rada u teretnom saobraćaju će dovesti do toga, da ne može da dođe neki Milšped i vozi neke ture i za duplo manje pare i time ubija male privatnike, uvođenjem minimalne cene će doći do toga da se svima pruža ista šansa.
Naravno da je politika firme koliko će da naplati određenu relaciju, može da je naplati koliko želi, ali država treba postaviti donju granicu radi ravnopravne igre, dosadašnja politika kreiranja cena na osnovu stanja na tržištu je mnogo pokopala i mnoge male prevoznike zatvorila.
Što se tiče Čačana, onu su najavili novi sistem online prodaje karata, nigde nije određen datum, najavljeno je uskoro uvođenje novog sistema kupovine karata, niti će taj sistem zameniti klasičan vid prodaje karata niti će biti Flixbus sistem.
Niti su prvi kojima je to palo na pamet, niti su prvi koji će to pokušati, a uskoro je relativan pojam, što se tiče dinamičke tarife, da ti budem iskren, priču smo provlačili na tehničkom pregledu, moj direktor, vlasnici još nekih prevozničkih kompanija i ja, još tokom onih prvih najava o dolasku Flixbusa kod nas, tako da ti tačan zakon i definiciju ne mogu dati, ali ti obećavam da ću iskopati do utorka tamo, budući da verujem da su ipak ljudi koji su više godina u tom poslu upućeniji, nego li mi.

Još nešto, povodom ovog najavljenog sistema, zašto kažem fijasko u najavi. Daleko smo mi od tržišta koje putovanje planira unapred i time štedi, daleko smo i od računarski pismenih naroda, za mnoge je i pametni telefon komplikovan, a kamoli kupovina karata putem interneta, ovo će pogodovati mlađim ljudima i ljudima koji su u toku sa modernim tehnologijama, pa kod nas se karte najviše prodaju danas za sutra, da ne pričamo o bolesnoj navici da se ostavi sve za taj polazak i kupovinu karte u autobusu, pa posle bude pljuvačina po vozačima jer ne puštaju, a imaju slobodna (rezervisana) mesta. Naše navike su takve, potrebno je mnogo vremena i pored toga što mislim da ima i zakonskih prepreka, da bi došli na ovakav neki stadijum i korak da prevoz sredimo i na ovaj način.
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Sloba » Sub Feb 11, 2017 10:44 pm

Opet, to što si naveo nije ni u kakvoj vezi sa određivanjem cene karte. To se ostavlja prevozniku, pa nek on nadoknađuje svoje gubitke, kao što si i napomenuo. :)

Osnivanjem aviokompanije easyJet (1995), vlasnik Stellios Haji-Ioannou je naveo da njegova aviokompanija nikad neće prodavati karte preko interneta jer je internet namenjen samo štreberčinama i jedino ga oni razumeju. Danas se bar 95% njihovih karata, kao i za druge kompanije, prodaje online. ;)

Hoću da kažem da nema zakonskih ograničenja za ovaj sistem. I takođe, želim da navedem da je svaki početak težak, a uspeh se ne dešava preko noći. Što se tiče strukture društva, nije to samo kod nas. Mogu da se kladim da je kod jednog FlixBusa ili njemu sličnih najmanji broj putnika vide u penzionerima, ali to ne znači da oni kao takvi nisu uspešni. Samo imaju svoju target grupu, kao što i Kavim ima u ovom slučaju.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Flixbus u Srbiji

Postod becks89 » Sub Feb 11, 2017 11:03 pm

Čekaj stani, evo dajem ti primer.
Ti imaš 10 autobusa i liniju, cena na relaciji BG-NS, 600 dinara, ja imam 100 autobusa i 10 linija, cena 400 dinara, ko će imati više putnika? Ja sa svojih 90 autobusa i 9 linija, možda mogu nadoknaditi gubitke, a možeš li ti da izdržiš taj ritam kao malo preduzeće? Ne možeš, onda će doći do toga da ti više nije isplativo i po novom zakonu, više nema kooperacije, nego se sada linije nude prvo onima koji već rade na tom potezu, dakle meni, šta se onda dešava, onda dolazimo do monopola. Kada sam ja jedini, mogu da stavim 5000 ako hoću, jer nema alternative-
Nije svrha samo da se nadoknađuju gubitci stvoreni trkom sa tržišnim cenama, svrha je da u Srbiji možeš da uđeš u transport i da imaš sigurnost da to nešto može da ti donese toliko. Daću ti primer još jedan, recimo cena km na nekim relacijama u teretnom saobraćaju je zahvaljujući milšpedu zatvorilo na desetine manjih prevoznika sa po par vozila, jer ljudi ne mogu ni za gorivo da zarade, kako to odjednom cena iste te ture pada, vozila su skuplja, derivati takođe, putarine takođe, a cena kilometra pala, ko može taj tempo da izdrži? Samo najveći, e sad taj MIlšped dođe i kupi tvoju sirotinju, a ti radiš za njega da bi otplatio kredite za kamion, e to ti je od kapitalizma prelaz u robovlasničko društvo.
U trenutnoj situaciji, ovaj sistem će doživeti fijasko, živi bili pa videli, što se tiče zakonskih prepreka, imaj u vidu da su opšti uslovi poslovanja preoznika da poseduje pored reda vožnje i cenovnik, kako možeš posedovati cenovnik koji se određuje na osnovu stanja sa rezervacijama, isti taj cenovnik treba da overi pks, tako da, ima tu dosta toga. Da ne govorimo o tome da u istom dokumentu stoji da svi putnici moraju da imaju pravo na kupovinu karte pod istim uslovima, što ti je opet u suprotnosti da dinamičkom tarifom, zar ne?
Dokument možeš naći na sajtu PKS...
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Flixbus u Srbiji

Postod Sloba » Sub Feb 11, 2017 11:26 pm

To se zove konkurencija i damping. Isto se dešava svugde u svetu, nije Srbija izolovan primer. I to se dešava u svim sektorima privrede. Na primer, zašto ne postoje mali brendovi kamiona? Odgovor je - monopol. Ne možeš ti da napraviš sad svoj motor i svoj kamion i da ga pustiš u prodaju a da bude konkurentan jednom Mercedesu ili Volvou.

Isto tako zamisli sad prevoznike. Jedan vozi za 400 dinara, drugi za 600. Putnik bira. Faktori su sledeći: cena, vreme polaska/dolaska, vozilo, osoblje, higijena i neretko putanja. Imao si primer na NS-BG da je prevoznik koji vozi liniju za Kruševac (sada drži Autokodeks, pre je bio MB Best Tours, čini mi se) koji je nudio kartu u jednom smeru za samo 260 dinara. Kome je on oteo putnike? Nikom, zato što polazi iz Novog Sada u podne, što nikom ne odgovara. Dakle, uopšte nije reč o ceni nego o brojnim faktorima. Isto tako, robovlasništvo i kapitalizam su sveprisutni i možemo o njima do sutra, ali nije to ovde tema.

Otvoreno tržište mora da nam bude cilj, ali iskreno, mislim da je Srbija previše mala za broj prevoznika koji postoje. Kada bi došlo do udruživanja više firmi u jednu, pa da imamo bar tri konkurentne sa po 300 autobusa, to bi bilo najoptimalnije kada se govori o konkurenciji. Pogledaj Vojvodinu, skoro svako selo ima svog nekog prevoznika. Realno? Nije.

Opet, pogledaj malo u avio-industriju, i vidi šta se dešava. Daću ti primer na liniji Pariz - Tuluz, najprometnijoj intraevropskoj liniji gde je interval između dva leta kraći od intervala nekih gradskih linija ovde. Na ovoj liniji imamo dva jaka prevoznika - Air France i easyJet. Ova dva prevoznika se "kolju" na ovoj liniji, baš kao i svi što rade ovde na BG - NS. Međutim, i jedan i drugi imaju svoje mušterije. Air France kao prevoznik sa jakim imenom i nivoom usluge (na primer Lasta), nudi svojim putnicima višu cenu karte, ali će biti posluženi u avionu, mogu da ponesu kofer i slično. Takođe, većina putnika koristi Air France da se konektuje iz Pariza na letove ka drugim kontinentima ili državama. easyJet pak nudi jeftinu kartu za jeftinu uslugu. Sedneš u avion, poletiš, sletiš, sve što hoćeš usput platiš. easyJet profitira na tzv. "point-to-point" putnicima, odnosno u ovom slučaju, putnicima koji iz Pariza lete za Tuluz. Epilog? Svi putnici su došli u Pariz, niko nikom nije ukrao putnike.

Hoću da kažem da su, za pravu konkurenciju potrebni jaki prevoznici a ne sitna crevca. Prema tome, ako pogledaš, sad već izanđanu, relaciju BG - NS, videćeš recimo dominaciju tri prevoznika: Dunavprevoza, Laste i Severtransa. Iako svi idu na ovoj relaciji, oni jedni drugima nisu konkurencija. Dunavprevoz često vozi starim putem, pa putnike skuplja usput u svim naseljenim mestima. Severtrans ide autoputem, ali većina putnika ne ide za Novi Sad nego dalje za Sombor. Lasta u tom slučaju, na primer, ide samo do Novog Sada i njima je ključno da imaju putnike na ovoj relaciji. Lasta, kao najveći igrač, može da uradi žestok damping na ovoj liniji, ali to neće u velikoj meri naškoditi Dunavprevozu i Severtransu u ovoj priči. Zašto? Zato što Dunavprevoz ima svoje banderaško tržište, a Severtrans vozi svoje Somborce.

Ono što hoću da kažem kroz ova dva primera jeste da svako ima svoju klijentelu a cena nije jedini način da privučeš putnike. Naveo sam ti gore faktore, verujem da si svestan toga.

Što se tiče dokumentacije sa PKS, kako onda mogu, na primer, da se izdaju gratis karte, na primer prijateljima direktora firme, ako su za sve putnike garantovani isti uslovi?
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Flixbus u Srbiji

Postod becks89 » Sub Feb 11, 2017 11:30 pm

Kakve veze imaju gratis karte sa registrovanim cenovnikom rada, kada se kažu isti uslovi nude se karte po istoj ceni, povlašćene kategorije određuje sam prevoznik, tu ga niko ne može ograničiti.

Poslato sa Huawei Honor 7 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5515
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Sledeća

Povratak na Pricaonica

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju