Logo

Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Beogradu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod cuburac1993 » Sre Sep 12, 2012 10:37 am

Divag tramvaje sigurno još 15-20 godina neće seći. Katice će biti prebačene u dorćol
cuburac1993
Student mašinstva
 
Postovi: 906
Pridružio se: Pon Nov 22, 2010 12:29 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Sponzor

 

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod Ivan » Sre Sep 12, 2012 7:33 pm

cuburac1993 je napisao:Divag tramvaje sigurno još 15-20 godina neće seći. Katice će biti prebačene u dorćol


To bi bilo savršeno nelogično i bezveze rashodovati ih, boliji su divazi nego večina novalija !
Korisnikov avatar
Ivan
Član
 
Postovi: 1622
Pridružio se: Pet Mar 16, 2012 8:21 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod nemac » Sre Sep 12, 2012 7:33 pm

avramovicsasa je napisao:Majstori Servisne radionice odmahuju glavom jer kako sam čuo CAF-ovi imaju niz nedostataka bar za neke naše uslove,biće kako kažu skupa Kajgana kada budu izašli iz Garancije a lično se nadam da GSP ne planira rashodovanje Divaga i većeg broja Katica jer su to prave mašine namenjene za sve uslove. :)


Postavio bih pitanje koji su to konkretno nedostaci, da i mi koji nismo upuceni budemo obavesteni. A i nasi majstori vec 30 godina rade sa KT4 tranvajimapa se postavlja pitanje utreniranosti i rutine prilikom malih popravki CAF tramvaja.Pa koliko je samo vozacima trbalo da nauce da pale klime ili da menjaju naziv smera na displeju i pored raznih obuka. Treba jos dosta vremena da prodje da se majstori odviknu od metoda cekic-kanap.
nemac
Član
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Avg 05, 2012 12:50 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod nemac » Sre Sep 12, 2012 7:39 pm

cuburac1993 je napisao:Divag tramvaje sigurno još 15-20 godina neće seći. Katice će biti prebačene u dorćol


Odakle ti ova informacija?Zeleni tramvaji su, ako se ja ne varam, iz 1967 i 1972. godine, a i ovi zuti su verovatno iz tog perioda. Oni ce voziti plafon jos deset godina, ako i toliko usled nedostatka delova za taj tip tramvaja. I kako mislis da sve katice stanu u depo na Dorcolu? Eventualno bi mogao stati deo tramavaja za linije 2,5 i 10, svakako ne svi
nemac
Član
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Avg 05, 2012 12:50 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod cuburac1993 » Čet Sep 13, 2012 12:35 am

Sve katice će biti prebačene u dorćol tako je rekao zamenik direktora centrale.
Švajcari se veoma retko kvare. Delovi mogu da se naruče od simensa posto je simemns napravio te tramvaje
cuburac1993
Student mašinstva
 
Postovi: 906
Pridružio se: Pon Nov 22, 2010 12:29 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod avramovicsasa » Čet Sep 13, 2012 8:45 am

Problematiku tramvaja CAF potražiti u ranijim temama...

Što se tiče Katica,ne mogu svi da stanu u Donji Depo osim ako se ne razmišlja o tome da ostane svega 30-35 komada a da ostali budu isečeni,pretežno za linije 2,5,10 .

Radiće Divazi još,biće delova za njih bar još 10 godina.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod nemac » Čet Sep 13, 2012 2:15 pm

avramovicsasa je napisao:Problematiku tramvaja CAF potražiti u ranijim temama...


To nije odgovor na moje pitanje, jesam ja odskoro clan ali vec duze vreme pratim forum(a i neke druge) tako da nesto i nisam video da ima vecih problema i da su se CAF-ovi kvarili i pravili vece zastoje osim onda kada je bio zastoj kod buvljaka, ali to je bilo na pocetku. I tada su elektronski sistemi blokirali tockove pa je oko toga bilo problema.
Mene zaista zanima koji je to "niz probelma vezanih za nase uslove "za koje ti je majstor rekao da postoje.I sta se toliko kvari kod njih trenutno?
Poslednji put menjao nemac dana Čet Sep 13, 2012 2:36 pm, izmenjena samo jedanput
nemac
Član
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Avg 05, 2012 12:50 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod nemac » Čet Sep 13, 2012 2:29 pm

cuburac1993 je napisao:Sve katice će biti prebačene u dorćol tako je rekao zamenik direktora centrale.
Švajcari se veoma retko kvare. Delovi mogu da se naruče od simensa posto je simemns napravio te tramvaje


Konkretno te tramvaje Siemens nije pravio zato sto je Duewag samostalno postojao do 1989. godine kada ga je kupio Siemens. Desetak godina kasnije su i ugasili tu marku, kao sto su ucinili i sa CKD-om.

A nasi ne mogu stolice za Ikarbus autobus da nabave, ne mogu da naruce originalne delove za KT4 tramvaje koji se i dalje proizvode, vec gledaju samo da improvizuju nesto. Pa ako se bolje pogleda, na svakom Divag tramvaju ima nekoliko nijansi zelena boje, ni to cak ne mogu da urade kako treba. Pre ce biti da ce tramvaj koji se pokvari sluziti za delove ostalim tramvajima i tako dokle potraju.

Sa druge strane, koliko god ih voleo, ipak ce oni za 20 godina biti 60 godina stari (sto mozda i ne bi bio problem da nam je odrzavanje kao u Svajcarskoj) a Beograd u buducnosti ipak zasluzuje vise od toliko starih tramvaja. Radni vek od 40-45 (pa i eventualno 50) godina je optimalan, a nakon toga ipak trba pristupiti zameni takvih tramvaja
nemac
Član
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Avg 05, 2012 12:50 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod Marko » Čet Sep 13, 2012 2:59 pm

Image
Žalosno je što današnja deca misle da je Mocart bio vlasnik kladionica, a ne da je prodavao čoko kugle

# Vratite Risa u Vojnu akademiju
Marko
Član
 
Postovi: 12129
Pridružio se: Uto Apr 29, 2008 10:54 pm
Lokacija: Nakon uništenja zvezde smrti planeta Endor

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod Ivan » Čet Sep 13, 2012 5:05 pm

nemac je napisao:
cuburac1993 je napisao:Sve katice će biti prebačene u dorćol tako je rekao zamenik direktora centrale.
Švajcari se veoma retko kvare. Delovi mogu da se naruče od simensa posto je simemns napravio te tramvaje


Konkretno te tramvaje Siemens nije pravio zato sto je Duewag samostalno postojao do 1989. godine kada ga je kupio Siemens. Desetak godina kasnije su i ugasili tu marku, kao sto su ucinili i sa CKD-om.

A nasi ne mogu stolice za Ikarbus autobus da nabave, ne mogu da naruce originalne delove za KT4 tramvaje koji se i dalje proizvode, vec gledaju samo da improvizuju nesto. Pa ako se bolje pogleda, na svakom Divag tramvaju ima nekoliko nijansi zelena boje, ni to cak ne mogu da urade kako treba. Pre ce biti da ce tramvaj koji se pokvari sluziti za delove ostalim tramvajima i tako dokle potraju.

Sa druge strane, koliko god ih voleo, ipak ce oni za 20 godina biti 60 godina stari (sto mozda i ne bi bio problem da nam je odrzavanje kao u Svajcarskoj) a Beograd u buducnosti ipak zasluzuje vise od toliko starih tramvaja. Radni vek od 40-45 (pa i eventualno 50) godina je optimalan, a nakon toga ipak trba pristupiti zameni takvih tramvaja


Smatram da ih nije potrebno zameniti samo sto su stari, nego samo ako bas pocmu popustati i puno crkavati, šta nije slucaj, a to da Beograd zaslzuje bolje, šta misliš s time; da kupimo isti skupi šund kao ovi Španci ?
Korisnikov avatar
Ivan
Član
 
Postovi: 1622
Pridružio se: Pet Mar 16, 2012 8:21 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod nemac » Čet Sep 13, 2012 7:15 pm

Da me ne razumes pogresno, ja nemam nista protiv tih tramvaja,mislim da su odlicni. Takodje voleo bih da GSP remontuje bar deo KT4 tramvaja kao sto je uradjeno 2002. godine. Ali takodje ne znam nijedan moderan evropski grad koji ima u voznom parku tramvaje stare 60 godina (koliko bi Svajcarci tada imali) osim u turisticke svrhe. Potpuno je prirodno da se tako stara vozila menjaju novim. Ako stavimo emocije na stranu, za 20 godina ti tramavaji ce biti potpuno tehnicki i funkcionalno prevazidjeni. Pogotovo, sto oni nisu prosli kroz proces modernizacije koji bi recimo odrazumevao ugradnju copera i elektronike.

Tehnologija napreduje brzo i ne vidim zasto ja kao putnik i GSP kao preduzece ne bi koristili njene prednosti. Da li ti i dalje koristis pentijum tri ili cetiri( isto i sa njima mozes na internet, mozes da cuvas podatke, mozes da slusas muziku, gledas slike) ili moderne racunare sa kojima mozes to isto da radis ali i mnogo vise na mnogo komforniji nacin.

Svajcarci imaju visok pod, male prozore pa se leti ne voze jer u njima ne moze da se dise, spolja su cini mi se prilicno bucni ( unutra jako tihi) itd. Imaju otpornicki kontrolisanu vucu, sto znaci da se pri polasku oko 50% energije gubi na otpornicima , dok je u voznji taj procenat manji (20-30%) ali i dalje veoma visok, nemaju mogucnost rekuperacije energije. Oni imaju stepenastu M-v (moment-brzina) karakteristiku pa zato svi ti stari tramvaji cimaju kada ubrzavaju, koriste prevazidjene motore za jednosmernu struju. Dizajn ne bih komentarisao, ja licno volim da vidim straije tramvaje, kao sto ih imaju Bec,Prag,Berlin. Naravno, laksi su za odrzavanje i mogu se pomocu stapa i kanapa popravljati, ali to nije poenta.

Sto se spanskih tramvaja tice, ne znam zasto mislis da oni ne valjaju? Jos nije proslo dovoljno vremena da se to vidi, ali za sada sam licno njima zadovoljan. GSP je vec poceo da ih neodrzava- spolja nisu prani ko zna otkad, a za sredstva za ciscenje fleka na sedistima nemaju para. Sta ce biti kad istekne garancija, pa bude morao i neki deo da se kupi, to ne bih ni zamisljao.
Mislim da su Spanci svoju ozbiljnost pokazali samim tim sto su angazovali Djudjarov (Giugaro) studio za dizajn.

Neke od prednosti tih tramvaja (kao i svih modernih) su u koriscenju asihronih motora(pretpostavljam sa trofaznim tiristorski vucnim pretvaracima), sto znatno umanjuje gubitke energije.Odrzavanje tih motora je jednostavnije (nemaju recimo kolektor sa cetkicama koji se mora menjati kod motora na jednosmernu struju), imaju mogucnost rekuperacije. Dalje, niskopodni su sto omogucava brzu razmenu putnika, laksi ulaz-izlaz starijim licima, i sto je posebno vazno omoguceno je invalidima da ih koriste, jer se i o njima mora posebno voditi racuna.Takodje, nisu ni bucni kada prolaze, imaju maglenke. Imaju elektronske sisteme koji onemogucavaju proklizavanje, za razliku od Svajcaraca itd.

Ovo su samo neke od stvari koje idu u korist novim tramvajima.Naravno, ekonomski je isplativije odrzavati stare do odredjene granice, kao sto se radi u gradovima koje sam pomeno ranije.

Nadam se da si zadovoljan odgovorom :D :D

P.S A da vezano za drugo pitanje, Beograd treba da se razvija kao i sve druge evropske metropole,( a najvise treba da se ugleda na Bec). Treba polako uvoditi nove tehnologije kako upravljanja saobracajem, tako i u sama vozila,naravno postepeno, u skladu sa mogucnostima...Moze to biti i Siemens,Alstom, Bombardier, meni je svejedno.
Recimo, imas u opciji vesti na ovom sajtu clanak o uvodjenju elektro minibusa u Becu na linijama koje prolaze kroz sam centar grada. E na takve stvari sam mislio kad sam rekao da treba koristiti prednosti moderne tehnologije. Mi cemo kupiti 180 autobusa na dizel(makar i evro 5) dok vecina gradova tezi da im vozila idu na gas,vodonik,struju sto je u skladu sa tendencijom da se vise paznje obraca na ekologiju.
Poslednji put menjao nemac dana Čet Sep 13, 2012 7:27 pm, izmenjena 2 puta
nemac
Član
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Avg 05, 2012 12:50 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod profa_chb » Čet Sep 13, 2012 7:19 pm

šteta što nema opcija lajkovanja, od mene bi imao +1 :wink:

inače, meni se ne sviđa što su uzeli 30 kafova, da su uzeli 20 komada, za pare od preostalih 10 su mogli da remontuju preko 20 katica... a onda kad se napravi novi most, onda videti šta dalje...
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod Ivan » Čet Sep 13, 2012 8:05 pm

Ovako, to je istina šta ti kažeš, nemce, da se treba gledati na modernu tehnologiju, ali isto ovo moraš pomisliti: Može se kao u Beču ili ne tako bogaton Italiji videti kako su modernizovani stariji tipovi tramvaja, a ne trošiti glupo pare u nove tramvaje ako je ovo jefitnije i zadovolit ćeš isto i večinu naroda i ljubitelja gradskog prevoza da ne rashoduješ stare tramvaje u kojh su neki ljudi mnogo truda uložili. I danas isto, ali daleko manje, pošto se puno delova automatski u mašinama pravi. Mislim da bi se trebalo možda ove divage malo modernizovati u tehnici, znači lakše upravljanje, klima, itd.. Eto, bio sam u Milanu pred par meseca i izuzetno sam bio zadovoljan videti da ima i dosta tramvaja koj su još iz 30-ih i 40-ih godina, i nisu baš u bog znaš što stanju, ali ipak su očuvani. A u krajno linij, zašto moramo modernizovati na veliko vozni park, evo pogledaj np. San Francisco, ili još boliji primer, Lisabon: Tamo voze još isključivo stari tramvaji, i još uvek su svi u voznom stanju. Jedino da su ih možda svih modernizovani u tehnici, šta i verujem. i tako će mo isto i puno turista privlačiti, eto pogledaj primer u ovim gradovima koje sam ti naveo. :wink:
Smatram da je to savršeno glupo rashodovati divage, i šteta, onda rađe dati nekim muzejma, np. u austriji postoj veliki muzej šinskih vozila "Kärnten" koj ima ogroman hangar gde su puno starih tramvaja sačuvani, i to večina od nijh nisu renovirani, tako da se tramvaj jednostavno nijma predade i baj-baj, Ili postoj največi muzej za promet u Lucernu, Švajcarska, koja isto stalno prima stare lokomotive i tramvaje, i ima ih tu još puno. :wink: :)
Korisnikov avatar
Ivan
Član
 
Postovi: 1622
Pridružio se: Pet Mar 16, 2012 8:21 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod nemac » Čet Sep 13, 2012 8:43 pm

nemac je napisao:Da me ne razumes pogresno, ja nemam nista protiv tih tramvaja,mislim da su odlicni. Takodje voleo bih da GSP remontuje bar deo KT4 tramvaja kao sto je uradjeno 2002. godine. Ali takodje ne znam nijedan moderan evropski grad koji ima u voznom parku tramvaje stare 60 godina (koliko bi Svajcarci tada imali) osim u turisticke svrhe. Potpuno je prirodno da se tako stara vozila menjaju novim. Ako stavimo emocije na stranu, za 20 godina ti tramavaji ce biti potpuno tehnicki i funkcionalno prevazidjeni. Pogotovo, sto oni nisu prosli kroz proces modernizacije koji bi recimo odrazumevao ugradnju copera i elektronike.

Ja licno volim da vidim straije tramvaje, kao sto ih imaju Bec,Prag,Berlin. Naravno, laksi su za odrzavanje i mogu se pomocu stapa i kanapa popravljati, ali to nije poenta.

Naravno, ekonomski je isplativije odrzavati stare do odredjene granice, kao sto se radi u gradovima koje sam pomeno ranije.


Da si malo pazljivije citao video bi da sam ja ljubitelj starih tramvaja. Nisam nigde naveo da sam za rashodovanje Divaga, naprotiv, par postova iznad sam napisao da ce verovatno raditi jos desetak godina i da ih ne treba jos seci. A u delu koji citiram, napisao sam i da stari tramvaji treba da rade kao turisticki.
Takodje, pise da sam za to da se KT4 tramvaji modernizuju, jer su oni oko 25 godina stari, i verujem da mogi jos 15ak godina da rade uz maodernizacije i solidno odrzavanje. Ja sam bio u sva tri grada koja sam naveo i divio sam se nacinu na koji oni cuvaju svoje stare tramvaje. KT4 tramavaji u Berlinu imaju recimo copere i zatamljena stakla, praski T4 tramvaji izgledaju kao da su ne juce, nego jutros izasli iz fabrike.Takodje, i becki Divag-Lohner tramvaji su u fantasticnom stanju.
Modernizacija tramvaja starog 40 godina jednostavno nije ekonomski isplativa, i to niko ne radi. Prvi bi Bec to uradio, ali on je legano poceo sa smenom generacija pa tako tamo vise nema Type E kao najstarijeg predstavnika Divag-Lohner tramvaja,koji su nesto stariji od nasih. A veruj mi, Bec je grad koji vodi racuna o svakom centu, i ne menja vozila po cenu.gradovi koji su to radili,radili su to planski i na vreme,za razliku od nas

Takodje, ja sam za postepeno uvodjenje novih tramvaja,tako i napisah, a ne za to da se svi stari odjednom seku. A upravo to se desilo kada su dosli KT4 tramvaji, kada su svi ostali iseceni, a neki su bili stari 15ak godina. Meni je jako zao sto makar T4 tramvaji nisu sacuvani. Zamisli da se postepeno ne uvode novi tramvaji u neki sistem i onda odjednom moras da kupis 60-70 tramvaja.

Milano, Lisabon, Trst cuvaju svoje stare tramvaje vise radi ocuvanja duha tih gradova ciji delovi i sada izgledaju kao na pocetku 20og veka i ja to apsloutno podrzavam narocito jer ti tramvaji idu uz njihovu arhitekturu.Ti tramavji su naravno ceo radni vek proveli u tim gradovima,cini mi se da je veci deo od drveta,saziveli su se sa tim gradovima,mali su, pa daju poseban smek tim gradovima.
Ja Prag ne mogu zamisliti bez T4ki ili Bec bez Tipa E i B. Ali i oni postepeno uvode nove i rashoduju stare ( Skode u Pragu, ULF u Becu)
U Beogradu to nije slucaj kada su Divazi u pitanju. Niti mi imamo staro jezgro grada kroz koje prolaze tramvaji ( Dorcol ne bih racunao u to), niti su to tramvaji koji su ceo radni vek proveli ovde pa da budemo nostalgicni.

Niti ce Svajcarci odmah nestati sa ulica Beograda, niti ce pak voziti unedogled, neki ce biti sacuvan i to je prirodan proces.

Na brzinu sam kucao pre vecere,malkice je nepovezano, no nadam se da sam objasnio svoje vidjenje stavri kako treba
nemac
Član
 
Postovi: 34
Pridružio se: Ned Avg 05, 2012 12:50 pm

Re: Pogon "Centrala"-tramvaji 2

Postod cuburac1993 » Čet Sep 13, 2012 10:36 pm

Ja sam saznao da su bugari kupili švajcarce sa klimom a nasi nisu hteli da plate koji su kilmatizovani ja mislim oko 19 ako se nevaram
cuburac1993
Student mašinstva
 
Postovi: 906
Pridružio se: Pon Nov 22, 2010 12:29 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Beogradu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju