od branik » Uto Jul 03, 2018 7:26 pm
Štap i kanap!
Ne vidim najbolje, ali mi se čini da je na fapu upotrebljen štap da mu drži poklopac. Bruka traje. Mogu samo da zamislim kakav je krš u vožnji. Neverovatno je kako mogu da ponize i vozilo i vozača i putnike, pa i ceo grad, banalnim propustima i neradom. Bar za to, kao i na onom ikaru ispod kome hoće da spadne ceo ćošak, ne trebaju nikakvi delovi, već samo malo truda. Da je sreće, neko bi bio kažnjen što je takav izašao (ali i ostao u saobraćaju). Nikada se standardi održavanja u GSP neće promeniti! Mogu im se dati ne znam kakva vozila, uskoro bi ih sveli na nivo štapa i kanapa. Samo je važno da može da ide i ponekad stane.
U vreme kad sam radio u GSP, bilo je jako teško vreme, ogromna nemaština i ponešto se moglo time opravdati. Novinama smo zapušavai rupe pored volana, farova, šoferšajbne da nam ne duva u vožnji posebno zimi. Razumeo sada tada i lepljenje novina umesto suncobrana. Teško da danas bilo ko ko to nije video i doživeo, može da zamisli i shvati u kakvu kršinu može da se pretvori neko vozilo staro po tek nekoliko godina, kako mogu da se po stanju ujednače vozila: i ona stara dve-tri, i ona od petnaest. Nemoguće je zamisliti kakvi nedopustivi kvarovi su se događali. Ali sada bi standardi trebalo da su drugačiji. Ne živimo ni sada bajno (daleko od toga), ali vreme rata, sankcija i skoro gladi, davno je za nama. Međutim, bojim se da ono što vidim na ulicama Beograda na vozilima GSP neminovno vodi ka ponavljanju tog vremena, jer maniri i navike nisu mnogo drugačije.
Čemu pooštravanje uslova tehničkih pregleda od 5. jula kad se te odredbe neće odnositi na ove kontejnere? Zašto posl već manje od godinu dana nedostaju zavrtnji na poklopcima i gelenderima, zašto vozačka mesta izgledaju kao da je vozilo deset puta starije, zašto je sve prljavo i zamazano, zašto.... Mnogo je tih zašto, a odgovora nema. Ili ima: samo jedan: JAVAŠLUK!