Logo

Pogon "Novi Beograd" 4

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Beogradu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod roadcrasher » Sre Sep 12, 2018 12:52 am

@branik :( znamo tu pricu nekoliko puta je bila ovdje. Ovo nije ekonomski forum nego autobuski. Iskreno volio bih i ja da to nisu radili al staces, sad kad su zapoceli nek i zavrse to vise jednom.

@Mile zaboravih 100ak sve ukupno ili 100ak samo na NBGu? Solarisa ima 200 ili sam ja nesto pogrijesio? Odkud 203? zar nisu 30xx u NBGu a 31xx na Karaburmi?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Sponzor

 

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Kesha » Sre Sep 12, 2018 7:31 am

200 ih ima ukupno. Farbaju se podjednako i Novom Beogradu i na Karaburmi :wink:
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod branik » Sre Sep 12, 2018 7:33 am

Autobusi su deo saobracaja kao privredne grane, i sam tim deo ekonomije. Autobuski forum podrazumeva i diskusiju o autobusima, a ne samo lepljenje i sakupljanje slicica. Pored tehnickih, organizacionih i estetskih pitanja postoje i ekonomska koja su takodje vazna za funkcionisanje jednog takvog sistema. Spoljni izgled je naravno jako vazan i ogledalo je grada i mera postovanja gradjana.
Medjutim, u okolnostima u kojima radi GSP, ispravnost je prioritet. Koliko toga je na tim posustalim vozilima moglo da se uradi za to para sto je pojelo farbanje, kljucno je pitanje. Tamo gde su vozila stara i gde je svakako radjen remont oplate i farbanje je bilo neophodno, promena boje nije uvecalo troskove. Ali, na solarisima, koji su jos u garanciji, i gde to iziskuje poseban tretman, cisto je izivljavanje novcem gradjana.
Za mene je to pravo pitanje za ovaj forum i diskusiju na njemu. Samo je pitanje koliko nas ovde jos ima koji bismo o tome diskutovali i koji u autobusima vidimo nesto drugo osim objekta za fotografisanje.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Kesha » Sre Sep 12, 2018 8:28 am

Uvek sam tu za zdravu diskusiju, ali ne mislim da ima mnogo šta da se kaže na trenutno aktuelnu temu, nažalost. Pare odvojene za farbanje Solarisa, a da se ta rabota ne čini, sigurno nebi otišle GSP-u za održavanje posustalog voznog parka. Grad finansira nešto što može imati uticaja na politička zbivanja u Beogradu, dok većina neukog naroda ne razlikuje Solarise u odnsnu na veš mašine, tako da vlast mnogo ne preza od pomenutog građanstva. To što jedan od nekoliko Solarisa na Karaburmi leži već tri godine u rashodu zbog stradalog menjača, nešto je što narod ne zna, al zato boju može da prepozna. Činjenica je da je uniformisanje voznog parka svih učesnika javnog prevoza grada Beograda neophodno. Šareniš traje isuviše dugo. No, problem je što se novac odvaja za tako nešto, dok se gorući problemi GSP-a godinama unazad guraju pod tepih. Opet, kao što rekoh, nebi nam dali novac namenjen za farbanje autobusa, tako da ne mislim da GSP nešto konkretno gubi zbog toga, ali gubi zbog nezainteresovanosti, političkih igara i podobnih kadrova.

Ne znam više šta bih dodao, a da već u nekom od svojih prethodnih postova nisam napisao. Potrebna su nam nova vozila pod hitno, kao i trenutno poboljšanje uslova rada i povećanje zarade, nebi li se makar malo smanjio odliv ljudi. Prvo pomenuto nema ni u najavi. Za ovu godinu ništa, za sledeću godinu ko zna, jer ako i dođe do nove kupovine preko kredita EBRD-a, to se ne može realizovati tako brzo, ponajviše zbog čekanja na isporuku bilo kog od renomiranih evropskih proizvođača. Za ovo drugo se tek ne nadam značajnijem poboljšaju u skorije vreme.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Sloba » Sre Sep 12, 2018 8:35 am

Izvinjavam se što kvarim ugođaj, ali kad ste već pomenuli sličice, da ubacim ja neku svoju od juče. :)

Solaris Urbino 18 III, #3084
Ja za ovu liniju kažem osamdesetosmica, a primetio sam da većina Bg-đana kaže osam-osam. Malo je čudno dok se čovek ne navikne. :)
ImageSolaris Urbino 18 III by Slobodan Kostic, on Flickr
ImageSolaris Urbino 18 III by Slobodan Kostic, on Flickr

Ikarbus IK-218M, #3262
Novajlija spreman da glumi safety car na autoputu. :lol:
ImageIkarbus IK-218M by Slobodan Kostic, on Flickr
ImageIkarbus IK-218M by Slobodan Kostic, on Flickr
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Kesha » Sre Sep 12, 2018 9:28 am

Što se mene tiče, odličnih fotki nikad dosta, ali nam u poslednje vreme nedostaje dobrih diskusija :D Evo ja sam beograđanin, pa za pomenutu liniju ne govorim osam osam :mrgreen: M-ovi su mislim, kao i LE-i limitirani na 60km/h, tako da definitvno prave gužvu, al šta da se radi. I ovako im po zakonu, sa putnicima koji stoje, nije dozvoljeno da se kreću brzinom većom od 50km/h. Inače, s obzirom na višak snage i obrtnog momenta, rekao bih da ih kratki odnosi VOITH menjača malo guše. Bez obzira na ograničenje brzine, mogli su prenosi na mostu biti i malo duži, ako ništa drugo, zbog potrošnje goriva.

Po ZOB-su je valjda predviđeno da se komercijalna vozila limitiraju 10km/h iznad dozvoljene maksimalne brzine kretanja. Za zglobni autobus bi to valjda značilo 80km/h, ako je maksimalna dozvoljena brzina kretanja, a da nema stajaćih putnika, 70km/h. OTOKAR-i mislim da čak i nemaju limitator brzine. Lepu brzinu mogu da razviju na autoputu.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Sloba » Sre Sep 12, 2018 9:49 am

Nažalost, takav nam je zakon. Linija sa slike je posebno problematična, kao i sve ostale koje idu autoputem od Zmaja ka petlji kod Dobanovaca. Dovoljan je jedan šleper da krene da obilazi da bi se napravila gužva, a kamo li da ceo konvoj krene u preticanje. :?

Nigde po Evropi nisam video da autobusi izađu na autoput/van grada i drže brzinu od 50 km/h. Primera je mnogo, i pritom govorim baš o gradskim vozilima. U Solunu sam se na jednoj gradskoj liniji vozio čak 90 km/h po obilaznici u niskopodnom Volvou, zvuk je bio fenomenalan. :)

A propo menjača, i meni po zvuku dosta liči da su niski obrtaji u pitanju, ali čini mi se da je to slučaj i na drugim MAN gradskim autobusima. Bilo kako bilo, u Neobusu su to 2007. godine za Novi Sad rešili baš kako ti predlažeš, pa su solo autobusima sa motorima od 310 konjskih snaga (Volvo D9B) dali neverovatno ubrzanje iz mesta i optimalne obrtaje na ~45 kilometara na sat, dok preko 50 km/h motor lagano izlazi iz zelene zone. Sa smanjenom masom praznog vozila (mislim da je bila nešto manja od 12 tona), vozači u početku nisu mogli da se obuzdaju. ;)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Kesha » Sre Sep 12, 2018 10:59 am

Nisam skoro išao na "zapad", dok sam u Grčkoj i ja imao prilike da iskusim vožnju gradskim autobusom većim brzinama na autoputu. Ništa nelagodno, niti nešto što bi moglo da ugrozi bezbednost i onih u autobusu, i ostalih učesnika u saobraćaju. Čak šta više, kao što i sam kažeš, pre bi moglo doći do problema zbog prespore vožnje. Na kraju krajeva, moderni niskopodni autobusi pružaju osećaj velike stabilnosti i pri većim putnim brzinama, jer ipak je tu nisko težište u kombinaciji sa dobro podešenim ogibljenjem. Tu su i dosta snažne kočnice (diskovi na sve tri osovine), plus vrlo efikasni retarderi. No, naši zakoni su ostali u vremenu kad su autobusi bili znatno manje sofisticirani da tako kažem.

M-ovi su još i sputani samim menjačem, pa ajde i da kažemo da nisu za brzine preko 60km/h, ali je velika šteta što su LE-i limitirani, a mehanika im je predviđena i podešena za veće putne brzine. Na liniji 70, gde voze autoputem od Konarnika do IKEA-e bez zaustavljanja, naporno je sigurno i za vozača i za putnike ići brzinom od samo 60km/h. Gužve su i na tom pravcu jako velike. Mercedesov dvanaestolitraš se pri tim brzinama vrti na tek malo preko 1000 obrtaja. M već pri 50 na sat diže obrtaje na oko 1400, ako se ne varam. Nepotrebno za potentni D20. I OTOKAR-i doduše imaju kraći prenos, ali opet ne dižu obrtaje tako brzo čim pređu 60km/h. Šesti stepen prenosa je izgleda malo duži. I njegov MX11 sa čak 370ks ima dovoljno rezerve snage i obrtnog momenta, pa s toga mislim da je bolje pribeći elektronskom limiteru brzine, mesto kraćih prenosnih odnosa na mostu, ponajviše zbog potrošnje goriva, a i samog motora na kraju krajeva.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod MILE » Sre Sep 12, 2018 3:25 pm

Samo je u Srbiji ograničenje 50km/h za sva vozila koja u saobraćajnoj dozvoli imaju upisana mesta za stajanje. Solarisi imaju na 60km/h blokadu i to na autooutu izgleda poprilično loše i nebezbedno ići tako sporo. Skoro sam se vozio u 3014 dok je 72 išla autoputem zbog neke izmane, bilo je ujutru rano i neka magla je bila, jedva su ga ljudi izbegavali.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod branik » Sre Sep 12, 2018 8:09 pm

Nije bitno na koliko se obrtaja motor vrti, ako je u domenu visokog obrtnog momenta. Ne mogu sad da trazim grafikone. Ima motora kojima je u rasponu od 900-1200 dostupno 80-100% obrtnog momenta.
Limiteri brzine su obavezni za sva novoproizvedena vozila, a nase ogranicenje jeste ispod uobicajenog, mada kad je bila prica o podizanju opšteg ograncenja na autoputu sa 120 na 130, videlo se da jedan deo zapadnoevropskih zemalja sa mnogo boljom putnom infrastrukturom i dalje ima 120. Ali, ne zaboravite ni standarde stajanja u busu u Evropi i kod nas. Koliko piše stajaćih mesta u saobraćajnoj, koliko ih stoji kod nas, a koliko na zapadu?
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod sremacns » Sre Sep 12, 2018 8:29 pm

Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
sremacns
Član
 
Postovi: 10443
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 8:01 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Kesha » Sre Sep 12, 2018 9:47 pm

branik je napisao:Nije bitno na koliko se obrtaja motor vrti, ako je u domenu visokog obrtnog momenta. Ne mogu sad da trazim grafikone. Ima motora kojima je u rasponu od 900-1200 dostupno 80-100% obrtnog momenta.
Limiteri brzine su obavezni za sva novoproizvedena vozila, a nase ogranicenje jeste ispod uobicajenog, mada kad je bila prica o podizanju opšteg ograncenja na autoputu sa 120 na 130, videlo se da jedan deo zapadnoevropskih zemalja sa mnogo boljom putnom infrastrukturom i dalje ima 120. Ali, ne zaboravite ni standarde stajanja u busu u Evropi i kod nas. Koliko piše stajaćih mesta u saobraćajnoj, koliko ih stoji kod nas, a koliko na zapadu?


Upravo se o tome i radi. Nepotrebno guranje velikolitražnih motora sa masivnim obrtnim momentom u visoke obrtaje. D20 maksimalni obrtni moment daje već pri 1100, možda 1200 obrtaja, dok mu se zeleno polje završava na 1400, ako se ne varam. Povećava se potrošnja goriva, decibeli rastu, mehanika se više troši itd, a ništa se na performansama ne dobija.

Izgleda mi kao da se ne vodi baš mnogo računa kakav se prenos uparuje sa velikolitražnim, a kakav sa malolitražnim motorom, kao i o tome na kakvom će terenu vozilo raditi. Prigrad, strogi grad, autoput, magistrale, izgleda totalno nebitno onima koji bi o tome trebalo da razmišljaju. Recimo, Conecti imaju malo duži prenos, pa motor pri 50km/h radi na minimumu. To važi i za zglobne Japance. Mutanti imaju baš dug četvrti stepen prenosa, idealno rešenje za prigradske linije. N serija već ima malo kraći prenos, al opet adekvatnije podešen nego kod M-a čini mi se. I da ne nabrajam dalje.

Nikako nije rešenje limitirati autobuse na 60km/h, sem ako nije u pitanju strogo gradska sredina. Opterećenje, tj broj stajaćih putnika, obično nije tako velik na prigradskim linijama, a na kraju krajeva, kad je gužva baš velika, vozi se sporije i nema problema. Linija 493 (Beograd Mladenovac autoputem), čist je primer koliko se zakon poštuje i sprovodi, pošto pomenuta ima taman toliko putnika u špicu, da autobus pomalo podseća na konzervu sardina. Na njoj obično voze SOR-ovi, koji skoro uvek idu maksimalnom brzinom od 100km/h. Nikad nisam čuo da je ijedan autobus zbog toga zaustavljen, a vozač kažnjen, dok na drugoj strani imamo zglobne, pa i solo autobuse na nemalom broju prigradskih linija koje idu autoputem, brzinama retko većim od 60, eventualno 70km/h. Reč je o linijama koje najčešće nemaju veći broj stajaćih putnika.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod sremacns » Čet Sep 13, 2018 7:15 am

Image
Korisnikov avatar
sremacns
Član
 
Postovi: 10443
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 8:01 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod sremacns » Čet Sep 13, 2018 7:18 am

Image
Image
Korisnikov avatar
sremacns
Član
 
Postovi: 10443
Pridružio se: Čet Nov 17, 2011 8:01 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Pogon "Novi Beograd" 4

Postod Pavle » Čet Sep 13, 2018 5:01 pm

Evo i od mene takodje #3262 :D

ImageIkarbus Ik218M by busspoter, on Flickr
Pavle
Član
 
Postovi: 599
Pridružio se: Ned Jun 04, 2017 2:34 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Beogradu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju