od Vlada Varga » Sre Jan 31, 2018 11:14 pm
Ja sam na Karaburmi radio do kraja 98', vozio vecinu od 50 SG-ova i sve SU220 koji su tada bili u saobracaju - ni jedan jedini nije imao Voith menjac. Jedino je moguce da je nekome ugradjena naknadno Voith tastatura, ali svi menjaci su bili RENK, imam sacuvano i uputstvo za rukovanje RENK menjacem, koje je instruktor rada vozaca - cuveni Ilija Cetnik delio novim vozacima 1996/97.
I od dolaska, pa do 98' na Karaburmi je bilo zabranjeno davati SG na liniju 95, tamo su bili redovni Ik-161 (990-999) iz tog perioda. Kao novi, SG su iskljucivo radili na 16,31,56 i 23 i isli su redom po garaznim brojevima. Jedino u periodu 1999-2001 su radili bas svuda.
Jedan od tih menjaca je zavrsio kasnije u Ik-102, koji je u Kosmaju imao garazni 239.
Isti tip RENK menjaca je Ikarbus ugradjivao u neke serije Ik-202, na primer 1255-1274. Medjutim, u Srbiji nije bilo ssrvisa za Renk menjace i bio je problem odrzavanja, tako da su po crkavanju ugradjivani manuelni.
A, sto se tice manuelnih menjaca u SU220, moj favorit je bio cetvorobrzinac, jer je prva kod petobrzinca bila kratka i nepotrebna za solo autobus. To kako koji vuce je najvise zavisilo od uzupcenosti i stanja bos pumpe, stanja dizni, instalacije i motora.