Logo

Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Beogradu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod Kesha » Pet Nov 02, 2018 2:09 pm

Da nisi možda pomešao plin (LPG) sa metanom (CNG)? LPG možda i ne bi mogao ostvariti značajnije uštede, dok CNG štedi poprilično. Em je dosta jeftiniji, em se po kilogramu ne troši mnogo više od dizela. Metan se mora držati pod visokim pritiskom u bocama (beše 200 bara valjda), da bi prešao u tečno stanje. To mu je mana u poredjenju sa propan butanom, pa traži veće rezervoare u koje se opet, ne može smestiti dovoljna količina metana za ozbiljniju autonomiju. Kratak domet što reče Branik. Možda oko 300 kilometara u proseku. S druge strane, jako je mali zagađivač, jeftin i u prirodi prisutan u izobilju. Daleko bolje rešenje od propan butana, narodski plina, ali ga malo sputavaju infrastruktura, i kao što je već rečeno, komplikovanije i skuplje skladištenje, pa i točenje na kraju krajeva. I automobil u koji retko staje više od dvadesetak kilograma metana, ne možeš natankovati za "minut", a kamoli bus. Naši vozači dosta vremena izgube dok odu do punionice, a ništa manje dok sačekaju red, i dok naravno ne napune boce. Zato je neophodno za veći broj autobusa sa pogonom na CNG, napraviti punionicu u samoj garaži sa bar dva ili više točionih mesta po mom mišljenju.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Sponzor

 

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Pet Nov 02, 2018 6:06 pm

Neće ni struja doveka biti prilično ispod evropskih cena. Rašće u perspektivi njena cena kako za građanstvo, tako i za privredu. Onda će se i tu primaći isplativost. Ne znam odnos cena približnih klasa na CNG i na baterije.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod blokovi » Sub Nov 03, 2018 2:21 am

На сва врата је Ђитлер причао о екологији, када је набављао ЦНГ аутобусе, а када их је набављао имао је пар изјава где је баш излупетао глупости, и за те свињарије му се сав нормалан свет по Србији смејао, јер сајамски примерак Маза на ЦНГ 510 гаражни број у Нбг је радио на 74 и 94, а пре тога сећам се СОРа на ЦНГ; и тада је била прилика да се потегне иоле еколошки чиста набавка аутобуса на ЦНГ, а скоро пар година после тога је Унакоп набавио Мазове на ЦНГ... Проблем је што су пунионице ЦНГа јако далеко од гаража аутобуса... Унакоп и Карабурма су чести гости код ИМТа, чак и ноћу знају да буду тамо... Боље би било да имамо комбинацију дизел електро аутобус, више се људи превезе, а нема бојазни од неких непредвиђених ситуација...
blokovi
Član
 
Postovi: 3628
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod Шоми303 » Sub Nov 03, 2018 2:33 pm

Мислио сам да је упитно колико је економски исплативије бирати погон на гориво које увозимо уместо на струју коју правимо, али кад мало размислим нисам сигуран да сам баш у праву.
Сва права задржава Somi303, за коришћење контактирати-> www.flickr.com/people/somi303/
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 1002
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Sub Nov 03, 2018 4:21 pm

Kako se ponašamo, pitanje je do kada ćemo i nju u potpunosti sami praviti. Suštinski je svakakl, kad se nabavljaju vozila alternativnog pogona da im se obezbedi i odgovarajuće punjenje u matičnom pogonu ili čak na liniji, kao što sad rade električni. Nekome je se učinilo skupo da biklvima pravi punionicu. Pa koliko su do sada prešli falš km?
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod Kesha » Sub Nov 03, 2018 5:30 pm

Ne znam koliki su troškovi izgradnje punionice, a za deset autobusa, to je svakako bitan faktor. Plus ostaju bez jednog dela preko potrebnog parking prostora. Mogli su ih baciti da rade na Novom Beogradu, jer ipak imaju punionicu u blizini, a i ovako se ovi karaburmini najčešće šalju preko pančevačkog mosta, odnosno ne rade na linijama koje idu kroz najzagađenije delove grada. 32E kao linija i nema baš nekog smisla. 35L još manje. Ulete povremeno i na 65-icu ili 27-icu, pa i 16-icu, ali samo kao zamena. Da je 26-ica ostala GSP-u, s obzirom na trasu, bila bi idealna za autobuse sa pogonom na CNG. Nažalost, o tome nema ko da razmišlja.

Što više razmišljam o e-busevima, sve više mislim da oni, bar za sada, nisu idealno rešenje za nas. CNG mi izgleda kao pun pogodak na duže staze, a što da ne i hibridni pogon, mada se verovatno radi i o skupljem i komplikovanijem rešenju. Mi ipak velike količine električne energije dobijamo iz termoelektrana, inače velikih zagađivača. Pitanje koliko čuvamo životnu sredinu povećanjem potrošnje električne energije. Koliko je uopšte i dobra povećana proizvodnja litijumskih baterija, veliko je pitanje. Svašta se može pročitati i čuti od stručnjaka iz oblasti energetike i zaštite životne sredine. Po nekim procenama, električni automobil mora preći oko 200.000 kilometara, koliko je potrebno da se anulira štetno dejstvo nastalo iz proizvodnje baterija samo. Kod autobusa je situacija sigurno malo povoljnija, kao daleko većih zagađivača, i uopšte vozila koja pređu i više od milion kilometara tokom eksploatacije. Samo da vreme ne pokaže da se nekoliko velikih magnata iz senke ne igra sa litijumskim baterijama, a zbog prodaje samog litijuma. Ipak mi je čudno da se manje ulaže u gorivne ćelije, a milione tona vodonika ostane neiskorišćeno. Plus imamo i toliko metana i prirodnog biogasa, skoro pa nultog zagađivača. No, da ne idem mnogo u OT.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod zemunac » Sre Nov 07, 2018 6:13 pm

Pre neki dan na liniji 53 vrteo bez putnika, ali sa buradima vode kao opterecenje.
U vozilu se nalaze uticnice gde putnici mogu da pune telefone.

Preuzeto sa fb grupe
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
U čaršiji važi jedno staro pravilo Ništa GSP, ništa GSP, samo kamilom.
zemunac
Član
 
Postovi: 171
Pridružio se: Pet Dec 06, 2013 6:54 pm

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Sre Nov 07, 2018 11:25 pm

Vrteo se, a da li je stajao na svakoj stanici? Tek onda bi test bio koliko toliko realan
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Prethodni

Povratak na Gradski prevoz u Beogradu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju