Logo

Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Beogradu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Čet Okt 16, 2014 5:35 pm

Мало их је направљено таквих са оваквим предњим крајем.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Sponzor

 

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod roadcrasher » Čet Okt 16, 2014 7:17 pm

@Branik, koliko ih je bilo u GSP-u osim ovoga? jel bilo zgobova sa ovakvim farovima?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Čet Okt 16, 2014 8:47 pm

Bilo je zglobova puno, ali sa motorom u podu. Motor pozadi je poceo kad sam ja odlazio.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod avramovicsasa » Pet Okt 17, 2014 3:01 am

On je zapravo prvi sa ugrađenim motorom pozadi,koliko se sećam imao je automatski menjač,jednom sam ga čuo kada je prolazio pored moje kuće.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod roadcrasher » Pet Okt 17, 2014 8:20 am

jesu ik101 i ik102 imali motor u podu?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod danilo » Pet Okt 17, 2014 3:36 pm

Jesu.
IK-101 je kao IK-103, ali sa motorom na sredini (između I i II vrata).
IK-102 je kao IK-111, ali nije manuelac kao IK-111, nego automatik.
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod roadcrasher » Pet Okt 17, 2014 7:22 pm

Hvala daco za objasnjenje.
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod avramovicsasa » Pet Okt 17, 2014 7:50 pm

Samo da dodamo da je novi tip IK-102 bio isti kao i IK-101 ali sa ležećim(u sredini)motorom Raba.
avramovicsasa
Otpravnik
 
Postovi: 9836
Pridružio se: Uto Maj 06, 2008 6:04 am
Lokacija: Novi Beograd

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Pet Okt 17, 2014 9:54 pm

sa oznakom d10
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod roadcrasher » Pet Okt 17, 2014 10:47 pm

avramovicsasa je napisao:Samo da dodamo da je novi tip IK-102 bio isti kao i IK-101 ali sa ležećim(u sredini)motorom Raba.


i izgledao je kao IK103 jeli, a ne kao ik111/ik161?

Sta je d10?
roadcrasher
Član
 
Postovi: 1027
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod Stefan Bgd » Pet Okt 17, 2014 10:53 pm

Tako je, nova generacija ik-101/ik-102 je izgledala poput kasnijih ik-103. :wink:

Raba je svojevremeno proizvodila motore sa oznakom D10:
http://www.youtube.com/watch?v=4P1w9Uxremw

Imale su karakterističan zvuk, nalik na ovom sa ovog snimka, a koji je bio blaži u odnosu na MAN-a:
http://www.youtube.com/watch?v=HEGwG-c6Pvk

Na kasnijim serijama ik-202, na zadnjoj steni su se nalazile pločice sa istoimenim natpisom. :)

roadcrasher je napisao:za ovaj neznam nista, sto znam da je 94 - 95 bio isti ovakav potpuno beli zglob vozio na 17ci, znam da nije bila brena jer je imo ista ovakva vrata (jel se zovu turska vrata ili kako pojma nemam)je


Nije bio baš isti, taj prvi zglob je ovde puno puta pominjani ik-201L sa garažnim brojem 1161, nije bio potpuno bele boje već je na sebi imao roze trake sa crvenim natpisima Ikarbus 1923-1993, inače sajamski primerak koji je bio izložen na sajmu automobila 1993-e godine, prototip/prvenac nove generacije Ikarbusovih vozila. Evo i slike...
Image

Turska vrata je Ikarbus počeo da ugrađuje tek pre par godina, i to na novim modelima ik-103 i ik-206. Na 1161 su bila postavljena jednodelna vrata koje je izrađivao Ikarbus, sa malim staklima koja su se ugrađivala u modele ik-161/ik-166. 5. septembra 1994-e godine, godinu dana nakon ispitivanja prototipa započeta je serijska proizvodnja modela ik-201, nešto kasnije ik-202 i naposletku ik-203, kao i solo ik-101/ik-102/ik-103 na kojima su se ugrađivala veća jednodelna vrata sa većim staklenim površinama, koja su u početku bila lepljena, da bi od generacije 2000 počela da se ugrađuju sa staklima koja su imala kedere. Njihova instalacija je za razliku od ovog ik-201L koji je imao veliku kutiju iznad vrata poput ik-161/ik-166, prebačena u gornji nivo, u ravni sa panelima, što je i omogućilo ugradnju većih vrata.
U ovom modelu se nalazio motor MAN D2866 sa Voith-ovim automatskim menjačem, zbog kojeg je ovaj autobus nažalost posle nešto više od 5 godina zaradio veći kvar, a ubrzo i rashod, zbog tadašnje krize sa delovima. Nažalost nije doživeo da ga ponovo vrate na drum, 2003-e godine je i zvanično odnet na inos. U svakom slučaju ostaće legenda, začetnik generacije koja je prošla mnogo faza redizajna i tehničkog usavršavanja, a kojom se i danas još uvek vozimo. :)
Fandjo Bgd,autobusi su zakon!!!
Korisnikov avatar
Stefan Bgd
Student mašinstva
 
Postovi: 13028
Pridružio se: Pon Mar 03, 2008 11:58 am
Lokacija: Beograd,Bezanijska kosa

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod branik » Pet Okt 17, 2014 11:23 pm

Zglobovi sa d10 su imali problem sa hladjenjem menjackog ulja pri duzoj i cescoj voznji prvom. Tada se temperatura pela na oko 105C. Jednog leta sam radio na 68 i vozio jednog od njih. Dovoljno je bilo da uz most i Brankovu ulicu bude guzva i da temperatura ode u nebo.Na prijaljivanje pregrevanja majstori bi odgovorali da je to normalno. Medjutim, to ni jedan nije hteo da potpise u listi kvara, pa su iskljucenja bila cesta tokom leta. Koliko znam, kasnije su im radili neke modifikacije i razdvajanje hladnjaka.
Svi su brzo izgubili originalan izgled jer su bili veoma lose izvedeni. I farovi i stop svetla (inace, poreklom sa Y floride, a proizvedeni u Kragujevcu) bili su na samim uglovima karoserije i tu su brzo ostecivani. branici su bili vrlo krti i pucali i od najmanjeg udara. Kako GSP nikad, a posebno ne tada, u postsankcijsko vreme, nije bio poznat po kvalitetnom odrzavanju, pojavljivali su se razni skrpljeni frankestajni. Secam se jednog kosmajskog sa farovima od juga nakalamljenim na onaj branik preko yakrpe od lima. Iz tog doba datiraju i prerade zadnjeg dela bez branika sa onim kvadratnim stopaljkama (bili ih je sa samo dve: migavac i kombinovano stop i pozicija).
U IK su brzo uvideli greske i problem i korigovali, pa imamo poznate 103 sa duplim farovima od juga i dva reda stopaljki pozadi.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod Stefan Bgd » Pet Okt 17, 2014 11:46 pm

Dizajnerski je ova serija modela bio odlično zamišljena i lepo izrađena, ali nažalost ta rešenja u praktičnoj primeni nisu imala pozitivne rezultate iz razloga koje je Branik naveo, prevashodno se odnoseći na tada nehumane uslove u kojima su radili i u kojima su održavani. Štaviše i ti branici sa "kečevim" farovima su u početku menjani limenim koji je imao samo jedan far i migivac sa starih ik-161/ik-166, jedan od takvih primeraka je bio gar.broj 1235, na svu sreću ne zadugo...

Rabe, pogotovo automatici su bili daleko osetljiviji nego MAN-ovi, a kasnije i Mercedesi. Dizali su temperaturu, što je izazivalo često pucanje dihtuga i potrošnju ulja (a ulje koje se tada u njih sipalo je bilo minimum već 2 do 3 puta korišćeno!!!, dakle bilo je sve samo ne ulje)... Retki su ostali izvorni automatici, i uopšte retki su izdržali ceo svoj radni vek bez kvarova i rashoda u njemu. Na dobar deo njih je ubačen manuelni menjač, a deo njih je dobio MAN-ove motore iz rashodovanik ik-161.
Fandjo Bgd,autobusi su zakon!!!
Korisnikov avatar
Stefan Bgd
Student mašinstva
 
Postovi: 13028
Pridružio se: Pon Mar 03, 2008 11:58 am
Lokacija: Beograd,Bezanijska kosa

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod MILE » Pet Okt 17, 2014 11:52 pm

Automatici su od tih IK 202 na Novom Beogradu ostali samo 1258, 1265, 1269, 1273, 1274... 1261 je bio prepravljen pa je ponovo dobio automatski menjač... 1258 i 1274 su bili ubedljivo najbolji.

Zemun je sve svoje (411, 415-426, 428) prepravio a Karaburma mislim da je imala samo šaltače iz te serije?
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Vozila na probi u GSP-u "Beograd"

Postod danilo » Pet Okt 17, 2014 11:55 pm

roadcrasher je napisao:Hvala daco za objasnjenje.


Nema našta, molim i drugi put :!: :wink: :)
Mirko GSP
Korisnikov avatar
danilo
Student saobraćaja
 
Postovi: 9142
Pridružio se: Sub Feb 09, 2008 8:47 pm
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u Beogradu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju