Zdravo Shtex. Jesu li neki prototipovi da ih se ne može videti van granica Srbije? Sa velikim interesovanjem pratim napredak Fapa u današnjim uslovima. Molim za fotke ako može.
S leva na desno su 3240, prototip za VS, trebalo bi uskoro da ide prva serija kao tegljač 2228 zamena za sadašnji 6x6 kamion vojske srbije. 1118 4x4 već u upotrebi u vojsci 1318 4x4 , 30 komada za Arapske emirate poručeno.
Pa i nije tako, FAP i dalje proizvodi sve što je i pre proizvodio. Šasije, karoserije, kabinu, osovine, felge i pojedine menjače. Motor se kupuje, kao i komponente poput instalacija i plasticnih delova. Problem je što je FAP livnica otišla u stečaj, pa ce se odlivci verovatno morati izlivati u drugoj livnici ako se tu nesto ne sredi.
Inače lepa vest je da je u julu raspisan tender za remont svih mašina neophodnih u procesu proizvodnje, sprema se za preuzimimanje FAPa od strane vojske.
A to sve ce da napravi tih 150 ljudi?! Ma,daj! Mozda mogu da ispresuju i sastave kabinu, ali sve ono sto su radili ranije, tesko. A ako i mogu, to je onda na nivou manufakture, tek po koji primerak meescno.
Sve se radi tako na zalost, 1318 za emirate je ceo pribojski osim motora. Cak i menjac. Motor je uvozni, od Atega 180ks Eu3. Na njemu je doslo do sitnih promena u enterijeru. Volan je kineksi po licenci Volva, i novi su prekidači na instrument tabli, prvi put posle 40 godina.
Dobro je ako je tako. A i te izmene su napredak. Kako li ce da se atego ponasa u pustinji na vrelini. Stari fapovi su odlicno podnosili zegu, posebno dok su bili bez termostata.