Sve zavisi od namene, npr. današnja tramvajska mreža grada Zagreba nikako ne bi mogla da se prebaci na široki kolosek zbog krivina i rasporeda ulica. S druge strane normalnim, odnosno širim kolosekom mogu da se kreću šira vozila, što znači vozila većeg kapaciteta (uporedi dva tramvaja iste dužine, no sa različitim širinama: više putnika će ući u šire vozilo).
Zbog gorepomenutog razloga, Sofija je pre dvatesetak godina napravila dve tramvajske linije normalnog koloseka, iako dotadašnja mreža imala pruge koloseka od
1009mm,
ali samo tamo gde je to moglo.
Evo jedne fotke koja izgleda pokazuje da je umesto uskokolosečne napravljena pruga normalnog koloseka:
Izvor:
http://www.railfaneurope.net/
Isto tako je važno napomenuti da je metro u Bilbaou je 1m i većina pruga u Japanu (čak i onih brzih)
1067mm.
Dakle sve zavisi od potrebe i mogućnosti.