Logo

Gradsko-prigradska železnica NIŠ

Slike i rasprave o gradskom prevozu u Nišu, privatni prevoznici, linije, vozni parkovi.

Postod Aleks_BGD » Sub Jan 24, 2009 3:09 pm

Nego kako ces resiti problem zvani Nis Ekspres i privatni prevoznici,koji ce se buniti zbog izmena na linijama,pa mozda i ukidanje nekih linija,to za njih predstavlja gubitak u poslovanju? :? :?
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Sponzor

 

Postod Karlito » Sub Jan 24, 2009 4:03 pm

Ниш-Експрес и приватници јесу јаки играчи, али оно што може да им се супротстави је грађанска иницијатива. Уколико се покрену новине, политичке странке, радио, телевизија... могуће је прогурати идеју која би морала да иде на градски референдум, јер би то био велики финасијски удар на овај град. За почетни трошак, изградњу пруге од 5км од центра до ЕИ, изградњу подстаница и система напајања, ДЕПО-а, набавку 10 половних трамваја, треабало би око 30-40 милиона евра. Уколико би се куповали нови, то би било још 15-20 милиона више. За те паре је боље продужити пругу до краја Ледене Стене (ради паркинга) и купити још половних трамваја. Годишњи буџет Ниша не верујем да је више од 50-60 милиона евра.

Уз сву одлучност, Нишу ће требати 3-4 године пусте 5 километара трамвајске пруге у рад, а да комплетира мрежу 15-20 година.

Опет, када је у питању политика. Приватници и Ниш-Експрес имају сигурно веома моћне људе у политици. Међутим, постоји друга врста интереса, а то је повећавање вредности свих некретнина у зони трамваја, и повећавање вредности грађевинског земљишта у зони периферних трамвајских деоница. Такође, жеља је политичара да неким великим делом осигура себи наредни мандат.
Karlito
Član
 
Postovi: 29
Pridružio se: Čet Jan 22, 2009 10:51 pm
Lokacija: Saobracajni fakultet

Postod DraganNish » Sub Jan 24, 2009 10:24 pm

Karlito je napisao:Ниш-Експрес и приватници јесу јаки играчи, али оно што може да им се супротстави је грађанска иницијатива. Уколико се покрену новине, политичке странке, радио, телевизија... могуће је прогурати идеју која би морала да иде на градски референдум, јер би то био велики финасијски удар на овај град. За почетни трошак, изградњу пруге од 5км од центра до ЕИ, изградњу подстаница и система напајања, ДЕПО-а, набавку 10 половних трамваја, треабало би око 30-40 милиона евра. Уколико би се куповали нови, то би било још 15-20 милиона више. За те паре је боље продужити пругу до краја Ледене Стене (ради паркинга) и купити још половних трамваја. Годишњи буџет Ниша не верујем да је више од 50-60 милиона евра.

Уз сву одлучност, Нишу ће требати 3-4 године пусте 5 километара трамвајске пруге у рад, а да комплетира мрежу 15-20 година.

Опет, када је у питању политика. Приватници и Ниш-Експрес имају сигурно веома моћне људе у политици. Међутим, постоји друга врста интереса, а то је повећавање вредности свих некретнина у зони трамваја, и повећавање вредности грађевинског земљишта у зони периферних трамвајских деоница. Такође, жеља је политичара да неким великим делом осигура себи наредни мандат.

Иако политика не би ту требала да игра улогу ипак си сасвим добро рекао...нажалост је тако и тако ће и бити......
Dobrodosli u Kambodzu
DraganNish
Član
 
Postovi: 1058
Pridružio se: Sub Apr 19, 2008 9:53 pm
Lokacija: NRJ-Nis

Postod Karlito » Sub Jan 24, 2009 11:33 pm

Политика игра улогу и код много развијенијих земаља, на које се наводно угледамо, а у некој мери то не може да не буде политика, јер изградња трамваја је стратешка одлука, која се тиче свих грађана. Ја бих, чак, пре ставио трамвај у Нишу, Новом Саду и Суботици и тролејбус у Крагујевцу, као и Беовоз у национални инвестициони план него метро у Београду.

У Калифорнији су грађани изгласали "Брзе пруге калифорније", у многим градовима Сједињених Америчких Држава и Јужне Америке се уводи тзв. Bus Rapid Transit или BRT, како би се избегло улагање у железничку инфраструктуру, дајући томе имена линија градских железница "Сребрна линија", "Плава линија" (Silver line, Blue line), иако се у развијеним земљама показало да оне нису толико популарне као железничке, а ограниченог су капацитата. У Јужној Америци се за то користе тегљачи са посебним полуприколицама. И у Америци је велика борба између поборника брзог аутобуса и лаких железница. Такође, у Сијетлу је 1996. на захтев грађана и њиховим гласовима покренута приградска железница.

Разлози зашто су укидани трамваји и тролејбуси и на западу су били политички.
Karlito
Član
 
Postovi: 29
Pridružio se: Čet Jan 22, 2009 10:51 pm
Lokacija: Saobracajni fakultet

Postod DraganNish » Ned Jan 25, 2009 12:17 am

Karlito je napisao:Политика игра улогу и код много развијенијих земаља, на које се наводно угледамо, а у некој мери то не може да не буде политика, јер изградња трамваја је стратешка одлука, која се тиче свих грађана. Ја бих, чак, пре ставио трамвај у Нишу, Новом Саду и Суботици и тролејбус у Крагујевцу, као и Беовоз у национални инвестициони план него метро у Београду.

У Калифорнији су грађани изгласали "Брзе пруге калифорније", у многим градовима Сједињених Америчких Држава и Јужне Америке се уводи тзв. Bus Rapid Transit или BRT, како би се избегло улагање у железничку инфраструктуру, дајући томе имена линија градских железница "Сребрна линија", "Плава линија" (Silver line, Blue line), иако се у развијеним земљама показало да оне нису толико популарне као железничке, а ограниченог су капацитата. У Јужној Америци се за то користе тегљачи са посебним полуприколицама. И у Америци је велика борба између поборника брзог аутобуса и лаких железница. Такође, у Сијетлу је 1996. на захтев грађана и њиховим гласовима покренута приградска железница.

Разлози зашто су укидани трамваји и тролејбуси и на западу су били политички.

Politika igra ulogu..ali demokratija a ne diktatura....Svojevremeno se secam jednog gradskog celnika i njegove izjave,ajde necu da ga imenujem ali je sada predsednik stranke iz Bg-a sa sedistem u Nisu "Zasto da poboljsavamo saobracaj u Nisu kada ga koriste samo studenti iz Jagodine,Paracina,(i jos neki grad je spomenuo)"-----tema je bila za poboljsanje prevoza u gradu Nisu zbog diktature Nis Ekspresa i ukidanje odredjenih polazaka....
I?Ta osoba i dalje je u politici...takav da odlucuje?Videcemo mi poboljsanje a tek tramvaje malo juce....
Dobrodosli u Kambodzu
DraganNish
Član
 
Postovi: 1058
Pridružio se: Sub Apr 19, 2008 9:53 pm
Lokacija: NRJ-Nis

Postod Aleks_BGD » Ned Jan 25, 2009 2:03 am

DraganNish je napisao:
Karlito je napisao:Политика игра улогу и код много развијенијих земаља, на које се наводно угледамо, а у некој мери то не може да не буде политика, јер изградња трамваја је стратешка одлука, која се тиче свих грађана. Ја бих, чак, пре ставио трамвај у Нишу, Новом Саду и Суботици и тролејбус у Крагујевцу, као и Беовоз у национални инвестициони план него метро у Београду.

У Калифорнији су грађани изгласали "Брзе пруге калифорније", у многим градовима Сједињених Америчких Држава и Јужне Америке се уводи тзв. Bus Rapid Transit или BRT, како би се избегло улагање у железничку инфраструктуру, дајући томе имена линија градских железница "Сребрна линија", "Плава линија" (Silver line, Blue line), иако се у развијеним земљама показало да оне нису толико популарне као железничке, а ограниченог су капацитата. У Јужној Америци се за то користе тегљачи са посебним полуприколицама. И у Америци је велика борба између поборника брзог аутобуса и лаких железница. Такође, у Сијетлу је 1996. на захтев грађана и њиховим гласовима покренута приградска железница.

Разлози зашто су укидани трамваји и тролејбуси и на западу су били политички.

Politika igra ulogu..ali demokratija a ne diktatura....Svojevremeno se secam jednog gradskog celnika i njegove izjave,ajde necu da ga imenujem ali je sada predsednik stranke iz Bg-a sa sedistem u Nisu "Zasto da poboljsavamo saobracaj u Nisu kada ga koriste samo studenti iz Jagodine,Paracina,(i jos neki grad je spomenuo)"-----tema je bila za poboljsanje prevoza u gradu Nisu zbog diktature Nis Ekspresa i ukidanje odredjenih polazaka....
I?Ta osoba i dalje je u politici...takav da odlucuje?Videcemo mi poboljsanje a tek tramvaje malo juce....


Mislim da znam o kome je rec,no ajde da ga NE IMENUJEMO..I sve dok takvi budu tu mi necemo bolje ziveti,necemo imati bolji prevoz.I dalje ce mo se voziti u kresevima koji nemaju grejanje i prokisnjavaju.Ili ce po diktaturi Nis Ekspresa ici onaj prigradski na liniji za Beograd,i navodno nekih razloga da sam prevoznik nije imao drugo slobodno vozilo da pusti na liniji,satro gistro...Ono sto je Milance zamislio je sjajno,eh kad bi bilo jos takvih ljudi.No put do ostvarenja toga je dugacak i trnovit...
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod demjan » Čet Jan 29, 2009 7:08 pm

Slazem se sa vama,jedan od najvaznijih faktora oko pustanja u rad tramvaja u Nisu je NOVAC!!!!!!!!Kad nema para nema ni projekta!Ja bih tramvaje pustio da idu na prigradskim linijama koje bi se spojile sa nekim gradskim linijama.Ali jedno su zelje,a drugo mogucnosti!
demjan
Član
 
Postovi: 54
Pridružio se: Ned Dec 21, 2008 5:35 pm
Lokacija: Nis

Prethodni

Povratak na Gradski prevoz u Nišu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju