Karlito je napisao:Ниш-Експрес и приватници јесу јаки играчи, али оно што може да им се супротстави је грађанска иницијатива. Уколико се покрену новине, политичке странке, радио, телевизија... могуће је прогурати идеју која би морала да иде на градски референдум, јер би то био велики финасијски удар на овај град. За почетни трошак, изградњу пруге од 5км од центра до ЕИ, изградњу подстаница и система напајања, ДЕПО-а, набавку 10 половних трамваја, треабало би око 30-40 милиона евра. Уколико би се куповали нови, то би било још 15-20 милиона више. За те паре је боље продужити пругу до краја Ледене Стене (ради паркинга) и купити још половних трамваја. Годишњи буџет Ниша не верујем да је више од 50-60 милиона евра.
Уз сву одлучност, Нишу ће требати 3-4 године пусте 5 километара трамвајске пруге у рад, а да комплетира мрежу 15-20 година.
Опет, када је у питању политика. Приватници и Ниш-Експрес имају сигурно веома моћне људе у политици. Међутим, постоји друга врста интереса, а то је повећавање вредности свих некретнина у зони трамваја, и повећавање вредности грађевинског земљишта у зони периферних трамвајских деоница. Такође, жеља је политичара да неким великим делом осигура себи наредни мандат.
Karlito je napisao:Политика игра улогу и код много развијенијих земаља, на које се наводно угледамо, а у некој мери то не може да не буде политика, јер изградња трамваја је стратешка одлука, која се тиче свих грађана. Ја бих, чак, пре ставио трамвај у Нишу, Новом Саду и Суботици и тролејбус у Крагујевцу, као и Беовоз у национални инвестициони план него метро у Београду.
У Калифорнији су грађани изгласали "Брзе пруге калифорније", у многим градовима Сједињених Америчких Држава и Јужне Америке се уводи тзв. Bus Rapid Transit или BRT, како би се избегло улагање у железничку инфраструктуру, дајући томе имена линија градских железница "Сребрна линија", "Плава линија" (Silver line, Blue line), иако се у развијеним земљама показало да оне нису толико популарне као железничке, а ограниченог су капацитата. У Јужној Америци се за то користе тегљачи са посебним полуприколицама. И у Америци је велика борба између поборника брзог аутобуса и лаких железница. Такође, у Сијетлу је 1996. на захтев грађана и њиховим гласовима покренута приградска железница.
Разлози зашто су укидани трамваји и тролејбуси и на западу су били политички.
DraganNish je napisao:Karlito je napisao:Политика игра улогу и код много развијенијих земаља, на које се наводно угледамо, а у некој мери то не може да не буде политика, јер изградња трамваја је стратешка одлука, која се тиче свих грађана. Ја бих, чак, пре ставио трамвај у Нишу, Новом Саду и Суботици и тролејбус у Крагујевцу, као и Беовоз у национални инвестициони план него метро у Београду.
У Калифорнији су грађани изгласали "Брзе пруге калифорније", у многим градовима Сједињених Америчких Држава и Јужне Америке се уводи тзв. Bus Rapid Transit или BRT, како би се избегло улагање у железничку инфраструктуру, дајући томе имена линија градских железница "Сребрна линија", "Плава линија" (Silver line, Blue line), иако се у развијеним земљама показало да оне нису толико популарне као железничке, а ограниченог су капацитата. У Јужној Америци се за то користе тегљачи са посебним полуприколицама. И у Америци је велика борба између поборника брзог аутобуса и лаких железница. Такође, у Сијетлу је 1996. на захтев грађана и њиховим гласовима покренута приградска железница.
Разлози зашто су укидани трамваји и тролејбуси и на западу су били политички.
Politika igra ulogu..ali demokratija a ne diktatura....Svojevremeno se secam jednog gradskog celnika i njegove izjave,ajde necu da ga imenujem ali je sada predsednik stranke iz Bg-a sa sedistem u Nisu "Zasto da poboljsavamo saobracaj u Nisu kada ga koriste samo studenti iz Jagodine,Paracina,(i jos neki grad je spomenuo)"-----tema je bila za poboljsanje prevoza u gradu Nisu zbog diktature Nis Ekspresa i ukidanje odredjenih polazaka....
I?Ta osoba i dalje je u politici...takav da odlucuje?Videcemo mi poboljsanje a tek tramvaje malo juce....
Povratak na Gradski prevoz u Nišu
Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju