Oprema se iznajmljuje uz pomoć subvencija Grada, ugovor je dvogodišnji, a na mesečnom nivou za novi sistem biće potrebno približno 1,7 miliona dinara.
U opticaju će biti pojedinačne i vremenske karte, personalizovane i nepersonalizovane. Personalizovane (mesečne i one dodeljene povlašćenim kategorijama) će izrađivati isključivo GAS, sadržaće sliku i druge podatke, a moći će da se plate i online, da putnici ne bi morali svakog meseca da dolaze na šalter agencije. Karte će se čekirati na validatorima, dopunjavati na prodajnim mestima na preko 100 lokacija u gradu. Vožnja će moći da se plati i bankovnim karticama i mobilnim telefonom putem NFC tehnologije.
I zaposlenima koji koriste personalizovane kartice novi sistem donosi pogodnosti. Novina je i to da će polumesečne karte za zaposlene moći da se kupe i za prvi i za drugi deo meseca, za razliku od toga što se sada one mogu platiti samo za drugu polovinu.
Monitoring, odnosno praćenje vozila u realnom vremenu omogućiće da se sistem dovede do perfekcije. SMS-om putnici će moći da provere gde se nalazi autobus koji čekaju, za koliko stanica dolazi, a takođe i na sajtu. Naravno, kao što smo već spomenuli nova stajališta koja će se graditi takodje će imati elektronsku najavu vremena nadolazećeg vozila na stajalište.
Elektronski sistem plaćanja karata podrazumeva i pojačan sistem kontrole. Rad kontrolora u početku će pre svega biti edukativnog karaktera, ali će se, naravno, i sankcionisati oni putnici kod kojih se vidi jasna namera da se "švercuju". U opticaju će biti više vrsta kazni.
Cene karata će utvrditi Gradsko veće. Kako najavljuju neće biti drastičnog poskupljenja sem naplate karte kod vozača koja će svakako biti najskuplja. Cilj je destimulacija plaćanja gotovim novcem zbog zadržavanja na stajalištu i preusmeravanje gradjanstva na tiketing.
Pratićemo situaciju