Pre par dana sam bio u Pančevu da se malo bolje upoznam sa njihovim gradskim prevozom. U gradu sam bio više puta, ali ni jedan odlazak nije uključivao korišćenje usluga prevoznika ATP Pančevo.
Moram priznati da im je gradski prevoz odlično organizovan. Svi potrebni podaci se nalaze na sajtu ATP-a, mada bi šemu linija mogli malo da obnove.
Tarifni sistem se sastoji od tri zone. Prva zona uključuje grad Pančevo, kao i mesta Jabuka, Starčevo i Stari Tamiš i tu je pojedinačna karta 55 dinara ako se kupi na trafici, a 60 ako se kupi kod konduktera. Druga zona obuhvata Banatsko Novo Selo, Kačarevo i Omoljicu (cena 105 dinara), a treća ostala mesta opštine Pančevo (135 dinara). Na kartama se više ne buše brojevi (iako neki autobusi i dalje imaju te automate), već vam kondukter jednostavno "cepne" kartu (i eventualno napiše datum i vreme). Početkom septembra je najavljeno poskupljenje.
Autobusi idu relativno često, mada bi na nekim linijama, poput 4 i 14 , dobro došao još neki autobus.
U autobusima sa klimom, ista je uvek radila. Čistoća je na izuzetno visokom nivou. Red vožnje se poštuje (bar ovo što primetih). Ljudi imaju naviku pritiskanja STOP dugmeta prilikom izlaska.
BMC Probus 215 SCBAutobusi kupljeni nakon poslednjeg sajma autobusa u Beogradu 2012. godine. Lično smatram da su pun pogodak za isključivo gradske linije poput 4 i 6 koje saobraćaju kroz relativno uske ulice, a imaju dovoljno čest interval da autobusi budu popunjeni u nekim normalnim granicama. Nažalost, tako ne razmišljaju u ATP-u, pa ove autobuse možete videti i na veoma jakoj liniji 14 ili čak i na liniji za Beograd. Najveći problem predstavlja nedostatak klime kao i nekvalitetna sedišta, pa su mnoga zamenjena sedištima domaćeg proizvođača iz Nove Varoši. Ovako, sasvim solidni autobusi.
Garažni broj
12 sa linije
4 čeka vreme na terminusu u centru grada, ispred Robne Kuće.
Garažni broj
10 sa iste linije na terminusu kod Mlekare Pančevo.
Garažni broj
1 sa linije
6 na terminusu kod Rafinerije Pančevo.
Mercedes-Benz O405Ima ih par komada koju su svakodnevno u saobraćaju, uglavnom u špicu. S obzirom na godine, u odličnom su stanju. I pored toga, nije mi jasno zašto su povukli Reno Algore iz saobraćaja a voze im ovi autobusi, jer su Algore niskopodne, a i imaju manje godina.
Garažni broj
574 sa linije
3 u Starom Tamišu.
Garažni broj
564 na liniji
14 prolazi kroz centar grada i nastavlja put ka Starčevu i Omoljici.
Volvo 7700 CNGPolovnjaci, najsvežije pojačanje u voznom parku. Prigradski tip sedišta, tako da su idealni za liniju za Beograd i veći broj linija gradskog prevoza (poput linija 2, 3, 14...) koje izlaze iz samog grada. Prozori ne mogu da se otvaraju, tako da klima radi u svakom i prilično dobro razlađuje.
Garažni broj 99 sa linije
2 na terminusu Kotež 1 čeka polazak za Dolovo.
Garažni broj
93 na liniji
14.
Ikarbus IK-112LEO ovom autobusu nema šta da pišem. Završna obrada sasvim zadovoljavajuća, klima radi u svakom. Naravno, pozadi gotovo i da se ne oseća. Naknadno su im budženi displeji za STOP u režiji ATP-a, pa to izgleda blago odvratno.
Garažni broj
49 sa linije
14 na terminusu Kotež 2.
Garažni broj
41 na liniji
2.