Sa zadovoljstvom bih vam prikazao gradski saobraćaj šestog po veličini grada Češke republike.
Olomouc broji oko 100.000 stanovnika i nalazi se u severoistočnom delu zemlje.
Kako sam živeo u ovom gradu godinu dana, dosta dobro sam se upoznao i sa tom sferom svakodnevnice.
Ne bih sada puno zalazio sa detaljima, ali većinu stvari koje bi vas mogle zanimati možete da pitate.
Što se tiče nekih opštih informacija, gradski prevoz obavlja "Dopravní podnik města Olomouce", skratka DPMO.
To je akcionarsko društvo koje uz prihode od sopstvene zarade posluje i zahvaljujući samim subvencijama grada, te Olomouckog kraja.
Gradski saobraćaj je koncipiran na tramvajskom i autobuskom saobraćaju.
Tramvajskih linija je 7, autobuskih oko 20.
Vozni park broji oko 72 tramvaja i 78 autobusa.
Prosečna starost tramvaja je 16 godina a autobusa 7 i po.
Što se tiče same tramvajske mreže, čini mi se da je jedna od najmanjih u republici, tako da je u gradu dužina šinske mreže sve skupa oko 39 km. Planira se da se do kraja ove dekade završi sa projektom produženja mreže za još par kilometara na potezu najveće gradske četvrti Nové Sady. Prva faza je okončana 2013. godine otvaranjem deonice Šantovka - Trnkova. Do kraja 2017. godine trebala bi biti gotova i druga.
Evo mreže linija
Evo konačne stanice Trnkova, u gore spomenutoj priči o razvoju mreže. Još jedna od zanimljivosti je da na ovom potezu nema klasične okretnice (pošto je i dalje u fazi izgradnje), tako da na linijama 3 i 5 saobraćaju obosmerni tramvaji tipa VarioLF plus/o.
Evo i detalja enterijera
Obaveštenje o načinu kupovine karata kod vozača, što je u svakom slučaju najskuplja varijanta. Puno je jeftinije karte uzimati na automatima kojih ima na skoro svakom frekventnijem stajalištu širom grada.
Automat za karte iznad koga se nalazi dugme za otvaranje vrata
Sedišta
Info display-evi
Ostali tipovi tramvaja na linijama
Škoda 03T (u kraćoj verziji Astra)
Inekon 01 Trio
Ostali tipovi jednosmernog tipa Varia od VarioLF.E i VarioLFR.E do VarioLFR.S
Tatra T3 u više varijacija
Što se autobuskog voznog parka tiče preovladavaju Solarisi urbino tipa 8.6 12 i 18
Najbrojnije su dvanaestice.
Nakon njih tu su i Karose koje polako odlaze u povest jer u planu je da od početka 2018. dodatnom nabavkom novih vozila, autobuski vozni park bude unificiran isključivo Solarisima, što nije nimalo loše, ako pogledamo dugoročne planove oko eksploatacije, uštede i zamene rezervnih delova.
Nadam se da vam se sviđa otvaranje ove teme