Logo

Čačak

Slike i rasprave o gradskom prevozu u gradovima u Srbiji i regionu.

Re: Čačak

Postod Se7en » Čet Jun 14, 2018 7:15 pm

Nedavno je stiglo još autobusa iz Izraela za gradski saobraćaj u Čačku, baš kao i prethodne nabavke, i ovaj put su u pitanju niskopodni autobusi Merkavim Mercury na Volvo B7L šasiji. :)

#704

Image
Image
Image
Image

#705

Image
Image

#706

Image
Image
Image
Image

#708

Image
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Sponzor

 

Re: Čačak

Postod Se7en » Sre Jun 20, 2018 5:17 pm

#563

Image
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod Se7en » Ned Jun 24, 2018 5:17 pm

Skoro je pušten i peti Mercury iz poslednjeg kontigenta autobusa iz Izraela, ujedno i jedan koji je falio u spisku iz pretposlednje objave.
#707 zajedno sa Marsom #698 na AS Čačak: :)

Image
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod Se7en » Uto Jun 26, 2018 9:17 pm

Neobus Citta SLF #571, parkiran ispred garaže, imao šlepanje.
Inače jedan od tri SLF-a sa manuelnim menjačem. Zavese nije imao fabrički, skoro ih je dobio. :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod Se7en » Ned Jul 01, 2018 8:02 pm

#597

Image

#641 i #601

Image
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod Se7en » Pet Jul 27, 2018 9:17 pm

Evo i moje poslednje fotografije od hibridnih Volvo 7700 autobusa koji su vozili u Čačku od aprila 2017. do juna 2018. godine.
Autobusi su navodno vraćeni zbog velikih mesečnih troškova za njihovo korišćenje jer su bili iznajmljeni. Ne znam da li je to tačno i ako nije, da li ćemo ikada saznati pravi razlog njihovog povlačenja iz saobraćaja, ali bilo kako bilo, hibrida u Čačku više nema. Svi hibridi trenutno stoje parkirani u krugu Volvo servisa u Preljini. Još uvek su u bojama Autoprevoza sa čačanskim registarskim tablicama.

Image

#687

Image

I hibrid kojeg sam imao priliku da vozim na zvaničnoj prezentaciji, ujedno i prvi autobus koji sam vozio...

Image
Image
Image

U međuvremenu je veći broj Merkavima Mercury iz Izraela uključen u gradski saobraćaj u Čačku, na linije Sloboda-Slatina i Avenija-Obrež. Svi autobusi su brendirani imenom firme i grbom grada.
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod Autoprevoz GM » Sub Jul 28, 2018 10:41 am

Koliko sam ja cuo u Volvo servisu, autobusi su vraceni zbog veoma velikih troskova odrzavanja. Vrlo cesto su se kvarili, a delovi za njih ekstremno skupi.
Kako mi je receno, oni su bili uzeti na lizing.
Autoprevoz GM
Član
 
Postovi: 807
Pridružio se: Pon Sep 12, 2011 10:10 pm
Lokacija: Gornji Milanovac

Re: Čačak

Postod Se7en » Sub Jul 28, 2018 2:14 pm

Najverovatnije da je to bilo u pitanju, troškovi održavanja i popravke su presudili. A i ta verzija mi ima logike, mogu da potvrdim da su često izostajali iz saobraćaja, viđao sam ih da ostanu u kvaru na sred ulice, a dosta puta se desilo da se na prvom jutarnjem polasku pojavi neki Neobus umesto hibrida.
Zadnjih par meseci pre povlačenja iz saobraćaja, primetio sam da na većini autobusa uopšte nije funkcionisao hibridni sistem, tako da je autobus vozio isključivo na dizel motor, nije prebacivao između struje i goriva. Verovatno su baterije bile problem, s obzirom da su to autobusi stari 7 godina. Ne mogu da se setim tačne cifre, ali sam pročitao da je jedna nova baterija za hibridne autobuse papreno skupa.
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod vlade » Sub Jul 28, 2018 7:41 pm

Izgleda da je to bio krupan zalogaj za Cacane.I ovo sto je stiglo iz Izraela,cini mi da nije za te linije koje trenutno radi.Oni mi deluju da su za nekih 100-njak km. u jednom pravcu.Ako bi imali sredstava da srede Tourisme,to bi po meni bio pogodak.
PEGAZ_IC Vlade
vlade
Član
 
Postovi: 671
Pridružio se: Sre Feb 13, 2013 8:07 pm

Re: Čačak

Postod branik » Sub Jul 28, 2018 9:48 pm

Daleko smo mi od inovativnih tehnologija u saoobracaju. Ovi hibridi, kao i elektricni u Beogradu su jos uvek preskupi za nas. Cemu takva, ekoloska tehnologija, kad paralelno sa njima rade i dvadeset pet i vise godina stara vozila koja trose ulje, dime, prosipaju...? I naravno, takva vozila ne trpe improvizacije u odrzavanju, a to kosta. A to je kod nas najveca rana, plus mentalitet sklon polovicnim resenjima. Cudi me da nisu unapred proracunali i isplanirali, nego su ih troskovi iznenadili.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Čačak

Postod zvonkoman » Ned Jul 29, 2018 1:22 pm

Pa rešenje je prosto,pokrenuti FAP koji bi mogli da rade na tom projektu hibridnih i električnih autobusa,početak bi bio težak i dosta skup,ali bi se isplatilo jer bi bio prodavan i van Srbije,proizvodnja minibusa bi bio pun pogodak,no sto se tiče voznog parka,Kavim mora doterati još autobusa,jer se letnji raspust bliži kraju,i da kreće nova tura putnika.
zvonkoman
Član
 
Postovi: 276
Pridružio se: Ned Jun 05, 2016 11:16 am
Lokacija: Čacak

Re: Čačak

Postod branik » Ned Jul 29, 2018 2:23 pm

SF!
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Čačak

Postod Se7en » Sub Avg 04, 2018 6:58 pm

#708

Image
Image
Korisnikov avatar
Se7en
Član
 
Postovi: 2002
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 10:41 am
Lokacija: Čačak

Re: Čačak

Postod Sloba » Ned Avg 05, 2018 12:55 pm

Nešto opasno smrdi sa vraćanjem tih hibrida. Kada su došli, sa Volvom je potpisan petogodišnji Zlatni ugovor o održavanju, koji je podrazumevao da Autoprevoz snosi samo troškove pneumatika i goriva na vozilu.

"Prema tzv. „Zlatnom ugovoru“ koji je Kavim Autoprevoz zaključio sa Volvoom na pet godina, celokupno održavanje ovih autobusa preuzima na sebe Volvo, od dnevne nege i preventivnog održavanja do servisa."
http://www.autobusi.net/video-prvi-hibr ... -u-srbiji/

Uz to, u razgovoru sa gospodinom Lužaninom (direktor Volvo Buses za Srbiju i region) i gospodinom Petronijevićem (tadašnji direktor Autoprevoza) sam saznao da je za svako vozilo automatski obezbeđena po jedna nova baterija. Jedino ne mogu da se setim kada smo tačno razgovarali, da li je to bilo pre isporuke, na danu otvorenih vrata ili na prezentaciji u septembru prošle godine.

Pre bih rekao da ovo ima veze sa novom upravom prevoznika koja je preuzela kormilo od početka ove godine, nego da se može zaključiti da Volvo ne valja ili da hibridi nisu za nas.

Nazad na polovnjake iz Izraela, jej...
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Čačak

Postod branik » Ned Avg 05, 2018 3:27 pm

Nije niko pomislio da volvo ne valja, vec da se kod nas ekologija ne ceni toliko da bi bila opravdana osetno visa cena takvog vozila. Kakav god da je ugovor, odrzavanje cozila kosta. To je onda nesto izmedju perativnog lizinga i iznajmljivanja, jer u oba slucaja korisnik placa najam,a odrzava ga (snosi troskove) davalac usluge. U svakom sllucaju, svi troskovi koji se tako fakturisu (ugovorno odrzavanje) ulazi knjigovodstveno u troskove poslovanja. Ali, opet kosta, a u nasim uslovima to niko ne ceni. Verovatno ni grad nije bio zainteresovan za ekoloski prevoz (jer bi vise kostao). A ako iz Izraela dobijaju sasvim dobra vozila po ceni koja je ovde pomenuta ranije, nije ni cudo.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski prevoz u regionu

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: dzela95, Miki i 3 gostiju