od branik » Pet Avg 11, 2017 12:53 pm
Kvar je uvek moguc, cak i na novom vozilu. Medjutim, od samog kvara meni je ovde mnogo veci problem reakcija firme i trajanje problema. Ceka se prvo majstor iz Bg, pa ponovo gubi vreme na neuspelu popravku, pa onda tek cekanje da dodje novi bus, pa onda jos jedna zamena.... Trpe putnici u autobusu, trpe oni sto cekaju da se vrate njime.... Ocigleeno je da odrzavanje ne funkcionise kako treba, odnosno da se trosenje para na preventivno odrzavanje smatra budalastinom. Radi se samo korektivno odrzavanje i to tek posto otkaze. O posledicama se ne razmislja. Kvare se busevi drugima, ali to resavaju brzo, ne cekajuci da nastane ovolika buka.Svaki deo ima svoj vek i kako mu se istek primice, pouzdanost pada. A turisticki, pa jos spratni autobus je veoma slozen sistem. Koliko u njemu ima kablova, creva, uredjaja, elektromotora, prekidaca, davaca, senzora.... Prava je elektricna centrala: samo u jednoj voznji do Grcke proizvede i potrosi struje koliko treba jednom domacinstvu za mesec dana. Zato taj slozeni sistem ne trpi nikakvu improvizaciju i skrtarenje. Ko ne plati na mostu, platice na cupriji! Autobusi od aprila rade skoro bez stajanja, rade na visokim spoljnim temperaturama, voze se autoputem na max dozvoljenoj brzini i sasvim je moguce da jednog trenjtka klonu.Najredji su otkazi samog pogonskog dela - motora i menjaca. Najcesce probleme prave drugi pridruzeni sistemi.
Ali, sve to je tehnika kombinovana ljudskim faktorom. Medjutim, zatajila je poslovnost vise od tehnike. Trebalo je te ljude napojiti, nahraniti, dati tacne informacije i prognoze. I naravno, obezbediti sto brze i kvalitetnije resenje problema. Ovako, ljudi su izmaltretirani, zalepice po raznim forumima i sajtovima gomile negativnih ocena, a zvanicno, bice da su izgubili tek nekoliko sati letovanja, odnosno popodnevno kupanje. I, nikom nista. Bice nikom nista i za one sto su u povratku u devet ujutro izasli iz smestaja, sa obavestenjem da u odredjeno vreme popodne budu na odredjenom mestu. A onda, busa nema!Drugi odose, oni ostaju da cekaju, takodje sa manjkom informacija, a mnogi i sa manjkom para. Vise sam puta vidjao uglavnom mlade, da u povratku imaju tek nesto sitnisa ili cak nimalo para i flasicu vode i sendvic za put. A zamislite tek porodice sa decom koja su smorena popodnevnim suncem, koja treba da spavaju popodne, a bez smestaja su.... Jedino im je ostalo da citaju nase novine i prate dokle im je autobus stigao, i to pod uslovom da su imali para za pice kako bi dobili sifru interneta. Za pohvalu je jedino to sto su se kombinovli sa slobodnim busom na Eviji, pa su ljudima koji se vracaju skratili cekanje. U turizmu, bilo kog nivoa postoji samo Njegovo Velicanstvo PUTNIK! Sve mora da bude njemu podredjeno i na ruku, jer ceo sistem od njega zivi.
Zato, pri buducem odabiru agencije, internet u sake, i citaj komentare! PA ako se nekome i dogodine dogodi slicno sa istom agencijom, nece mi ga biti zao.