jedinstvo je napisao:Preuzimanje prevoza radnika "Leoni" se prosto moze nazvati "krupna riba jede sitnu ribu". Krupni igraci su u mogucnosti da ponude takve uslove, da sitni nemaju sta tu da traze.
Sto se tice plata u bilo kom sektoru kod nas, najmanje se obracunavaju po ucinku. Uglavnom po principu "dosta je njima ta plata, sta ce im vise", po tome koji je prosek plata u tom delu zemlje, okrugu.
Ovo nije kapitalizam vec neko novo, moderno robovlasnicko drustvo. Radnik sve vise postaje rob. Poslodavci i nekakvi posrednici sve vise otimaju i prisvajaju zaradu radnika. U velikoj niskoj a i svetskoj firmi jedan covek imao platu nesto preko 50hilj. Jednog dana kazu mu dobija otkaz. Uz preporuku, da ako zeli tu da nastavi da radi javi se drugoj firmi.., sto je on i ucinio. Ali plata vise nije nesto preko 50hilj, vec nesto iznad 25hilj. Radi na istom radnom mestu, ali ne kao radnik maticne firme, vec neke druge. Da ih ne navodim, nisu bitni za pricu.
Tako je, i tu je kriva vlast koja to ne uređuje, već dozvoljava da se radnik iznajmljuje preko agencija kao da nisu u pitanju ljudi već mašine! Ko je samo jednom bio u inostranstvu i video kako tamo ljudi rade, koliko i kako su zaštićeni odmah će videti da je ovo klasično robovlasničko društvo!
ARRIVI je interes profit pre svega jer su došli sa ciljem da isti bude uvek što veći i da ga prostim rečnikom nose kući, plate radnicima minimalne i uslovi rada robovlasnički. U nemačkoj ARRIV-in vozač ne riba autobus, ovde riba, i to je jedan klasičan primer odnosa prema radniku.
Šefovi ARRIVE da bi uvećali profit, a tako verovatno i svoje pozicije u firmi, na održavanje vozila troše gotovo minimalna sredstva jer bi održavanje smanjivalo profit. Pa tako imate da u Požarevcu neki autobusi "leže" i po tri meseca sa nekim kvarovima a da ostala zbog nedostatka budu u neverovatnoj rotaciji i td... to Vam mogu ispričati vozači Litasa u PO. Gleda se da se što manje troši novca na bilo šta a li najgore je što se to odnosi i na sredstva za rad.
vuckomv je napisao:Svaka kompanija je "gladna" profita, to nije ništa novo.
Ono što im ide na ruku je, predpostavljam, tržište radne snage koje ima veću ponudu od realnih potreba. To poslodavcu daje mogućnost da, pod izgovorom da uvek može naći zamenu, radniku ponudi najnižu platu, što on, svestan i sam situacije, prihvata.
I nema to veze samo sa Arrivom, nego sa velikim brojem stranih firmi koje posluju kod nas.
Da, samo što su inostrane kompanije malo više gladne. Jer one su pre svega zbog profita. Da nije tako ne bi imale interesa da dođu u nekakvu Srbiju iz Nemačke. Za tržište radne snage si u pravu potpuno, to oni i koriste, tu nesreću.
Kada je Litas trebao biti privatizovan, bila je priča da će onaj koji privatizuje da smanji broj radnika, svede ih na potrebnu meru pravilnom sistematizacijom i da će profit firme tada da se raspodeli onako kako treba, da će cene karata biti snižene jer se sada mnogo troši dobit na plate viška zaposlenih i td.
Došla Veolija sve to uradilia i ništa. Cene karata nisu nikada otišle ispod a profit im se sigurno povećao zbog činjenice da su prepolovili broj ljudi, a plate nisu išle na više.
Zatim su pozatvarane stanice u V.Gradištu, Kostolcu, Golupcu...to gašenje stanica je plastičan primer da ino kompaniju interesuje samo profit, a ne i to da razmišlja da i u tim mestima neko treba da radi i izdržava porodice i jednostavno živi život. Čak su i tamo gde nisu morali, pogasili radna mesta. Surovo, ali žele veći profit da odnesu kući. Sa njihove strane potpuno razumljivo.
Litasu danas nedostaju jedno 6 do 8 međugradskih autobusa, i dosta kasne s obnovom...često su vozila u prevelikoj rotaciji pa "ispadaju" neka leže i td...