Logo

Tara, Cetinje

Fotografije voznih parkova i rasprave o prevoznicima iz Crne Gore.

Tara, Cetinje

Postod arsenal » Pet Jan 14, 2011 12:34 pm

Iako ovaj prevoznik vise ne postoji, mislim da je red da ima svoj topic jer je nekoliko decenija "Tara" bila jedan od najjacih prevoznika u ex SFRJ, a u CG sigurno. Svojevremeno su imali i preko 100 autobusa i odrzavali su redovne linije sirom bivse Juge, od Slovenije do Makedonije. Dusica je na jednom drugom topicu pitala za slike "Tarinih" buseva, pa nisam mogao odoljeti a da ovdje ne postira ove predivne stare slike njihovih buseva iz 50-tih i 60-tih godina prslog vijeka koje je na sajtu www.autobusi.org vec postavio manoplan na cemu mu se najsrdacnije zahvaljujem.

FAP
Image

Raketa
Image

Image

Image

Image
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Tara, Cetinje

Sponzor

 

Postod arsenal » Pet Jan 14, 2011 12:35 pm

Evo malo novijih slika iz 70-tih i 80-tih sa TAM-icima, (170A11, 190A11, 190A109) itd.

Image

Image
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Postod arsenal » Pet Jan 14, 2011 12:36 pm

Pa jedan stari FAP karosiran u Ikarusu.

Image
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Postod arsenal » Pet Jan 14, 2011 12:41 pm

Najvise ljudi mojih godina medjutim, "Taru" pamti po ovakvim TAM-ovima 190A11 i 190A109 kakvih su imali nekoliko desetina. To je bio najvesci tip busa u njihovom voznom parku sve do potpune propasti i gasenja "Tare" prije 5-6 godina. Osim toga, "Tara" je imala i sanose S 415 i S 314, ikaruse Ik 161 i IK 111 R, sanose S 315 visoke i niske, dubrave, TAM-ove 260A116P, 260A119T itd.

Image

Image

Image

Image

Image

Jos jednom zahvaljujem manoplanu i www.autobusi.org, a vas pozivam da ovdje stavljate sve fotke buseva ovog legendarnog prevoznika na koje naidjete. :D
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

tara cetinje

Postod dusica » Pet Jan 14, 2011 12:56 pm

svaka cast majstore..ko se nije snjima provozao od mora do beograda ne zna sta je luda voznja
dusica
Član
 
Postovi: 19
Pridružio se: Sre Nov 17, 2010 7:54 pm

Postod Aleks_BGD » Pet Jan 14, 2011 8:01 pm

Sta se sa njima desilo,kako su propali?
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 14875
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Postod arsenal » Pet Jan 14, 2011 9:51 pm

Firma se jednostavno raspala i ugasila, pojela je samu sebe. radnicima nisu isplacivane plate, autobusi i imovina su rasprodati i sve je otislo dodjavola... Katastrofa!
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Postod 4.decembar » Čet Jan 20, 2011 9:09 pm

A sto je najtuznije, bilo je autobusa koji su u vrijeme propasti Tare bili prakticno novi, pa su ih izrezali... Veoma tuzno, i sramota za drzavu...
4.decembar
Član
 
Postovi: 157
Pridružio se: Ned Avg 29, 2010 1:24 pm

Postod arsenal » Sre Jan 26, 2011 9:43 pm

Mozda ipak dobra, stara "tara" ozivi! Iz danasnjih novina....

Nova autobuska stanica za godinu
FIRMA „GPC” NAJAVILA POČETAK DUGO NAJAVLJIVANE INVESTICIJE NA CETINJU
Cetinje – Izgradnja autobuske stanice i rješavanje problema vodosnabdijevanja grada, dva su najčešća obećanja na Cetinju.
I dok će se na rješenje problema sa vodom još pričekati, izgradnja autobuske stanice trebalo bi da počne za mjesec. To je “Vijestima” potvrdio vlasnik firme “GPC” Duško Glendža.
On je prije nekoliko godina kupio nekadašnje preduzeće “Tara” i time postao vlasnik i stare Autobuske stanice.
Već godinama Glendža i lokalna vlast na Cetinju ne mogu da se dogovore o izgradnji stanice. Problem je, navodno, prvo bio u zemljištu ispred same stanice, a zatim u veličini objekta.

Glendža je kazao da je sa novim gradonačelnikom Aleksandrom Bogdanovićem uspio da se dogovori i slože se da izgradnja autobuske stanice više ne može da čeka.
U izradi je, dodao je on, glavni projekat autobuske stanice. Idejni plan je, kaže, bio gotov još prije pet godina, ali je čekao na zeleno svjetlo lokalne vlasti.
“Ipak, u čitavoj priči moram da istaknem da je najvažnije da sam dobio kredit za izgradnju od jedne američke banke. I ne samo za izgradnju autobuske stanice, već i pokretanje nove \'Tare\'“, naveo je Glendža.
U roku od mjesec, najavio je on, pristupiće rušenju postojećeg objekta i pripremi izgradnje nove stanice.
“Više ne postoje nikakve barijere i sada mogu slobodno da kažem da će kompletna autobuska stanica biti gotova za godinu. Objekat će imati 3.400 kvadrata, sa svim sadržajima jedne prave, moderne i evropske autobuske stanice”, obećao je Glendža.

Izgradnja stanice i oprema koštaće tri miliona eura, a u okviru nove “Tare” će saobraćati 50 autobusa.
“Kupovinom \'Tare\', postao sam i vlasnik linija na kojima je saobraćala na području bivše Jugoslavije. Međutim, očekujem da ćemo vrlo brzo krenuli i s međunarodnim linijama”, kazao je vlasnik „GPC“.

Osim nove stanice, grad će, obećava Glendža, dobiti i nova radna mjesta.
“U startu će biti zaposleno od 50 do 70 radnika, jer na samoj stanici treba da radi tridesetak osoba. Naravno da će prioritet imati građani Cetinja”, rekao je on.
Opština Cetinje će, izgradnjom autobuske stanice, doći i do novih prihoda, jer je, kako je kazao Glednža, dogovoreno da se na zemljištu ispred stanice, napravi zajednički parking, od kojeg bi prihod ubirao grad.
Glendža poručuje da se nada da će što prije uspjeti da završi autobusku stanicu, kako bi i u svom gradu “izgradio značajne objekte”, koje je do sada, kako kaže, “nažalost imao prilike da radi samo u drugim crnogorskim gradovima”.

Iskreno bih volio da se ovo ostvari i da "Tarini" autobusi ponovno pocnu krstariti drumovima, ali nisma bas siguran da li registrovane linije ostaju u vlasnistvu prevoznika koji godinama postoji samo na papiru i ne odrzava ih :?:
arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Postod miham » Sre Jan 26, 2011 11:19 pm

cisto sumnjam..mislim da po sadasnjim zakonima i pravilima nije moguce ozivjeti te linije od "prije 100god",jer su 100% vec zauzete..ali bi bas i volio da se to desi..a koje li ce autobuse kupiti da mi je znati..? :)))
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

tara cetinje

Postod dusica » Čet Jan 27, 2011 1:31 am

ma samo nek ozivi..kako su oni picili sa njihovim tamovima.ko se seca njihove voznje taj zna sta je protutnjati kanjonom morace..kad se setim samo..daj boze da krenu pa da se pokrenu i drugi zaboravljeni..
dusica
Član
 
Postovi: 19
Pridružio se: Sre Nov 17, 2010 7:54 pm

Postod 4.decembar » Čet Jan 27, 2011 10:54 pm

Veoma lijepa vijest, to mi je bio omiljeni prevoznik nekada, iskreno se radujem! Samo se bojim da ne prodje kao ATP Vojvodina :?
4.decembar
Član
 
Postovi: 157
Pridružio se: Ned Avg 29, 2010 1:24 pm

Postod arsenal » Pet Jan 28, 2011 5:01 pm

arsenal
Član
 
Postovi: 4270
Pridružio se: Pon Avg 04, 2008 2:16 pm
Lokacija: Tivat

Postod 4.decembar » Pet Jan 28, 2011 9:27 pm

Odlicna reklama, vidis kako su tada to znali da sroce. A ti Sinisa ne prestajes da me odusevljavas svojim entuzijazmom... Svaka ti cast!
4.decembar
Član
 
Postovi: 157
Pridružio se: Ned Avg 29, 2010 1:24 pm

Postod miham » Sub Mar 05, 2011 9:06 pm

Ja sam cuo pprije neki dan pricu da se otvara uskoro LASTA Montenegro kod nas i da ce upravo oni da voze ove toboze zamrznute linije koje je vozila Tara..i cuo sam da ce da uvezu 80 novih autobusa da rade sa njima kod nas..!!da li su to samo soferske spekulacije ili mozda i neka bliska buducnost,vidjecemo...
miham
Mehaničar
 
Postovi: 3258
Pridružio se: Ned Dec 12, 2010 10:52 pm
Lokacija: Niksic,Montenegro

Sledeća

Povratak na Prevoznici iz Crne Gore

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju

cron