Logo

TAM

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: TAM

Postod FiuMAN » Pet Sep 09, 2016 3:10 pm

Sad mene neko ide učit a navozio se 260-ica. OK nema turbinu, ti najbolje znaš
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: TAM

Sponzor

 

Re: TAM

Postod branik » Pet Sep 09, 2016 4:20 pm

Ako laze koza...
http://www.kamra.si/images/mmelementi/d ... 062_02.pdf
Dalje nagadjam, ali ako znamo da 331 ima istu zapreminu, a da je turbina u to doba za oko 30% podizala snagu, onda se uklapa.
Zanimljivo je da i pored velike zapremine i cak skoro 13000 kubika ima tek 860Nm, tako da mu je odgovarao Famos menjac 6MS koji je dozvoljavao oko 800Nm ulaznog obrtnog momenta.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: TAM

Postod damir fido » Pet Sep 09, 2016 7:51 pm

E sad u ovom pdf piše da su motori serije 513 a ja sam nalazio podatak da su 413.Evo jedna fotografija motora 513 koja mozda otkriva zabunu.Iznad zamajca i one poprecne cijevi se nalazi dio koji veoma asocira na turbinu.To motor 413 nema.Ne znam sta je,mozda neki eko sustav za precišcavanje izduvnih gasova.
http://images.autoline.info/s/spare-par ... 903200.jpg
damir fido
Član
 
Postovi: 340
Pridružio se: Sub Jun 25, 2011 7:28 pm
Lokacija: TUZLA

Re: TAM

Postod mishko-genija » Sub Sep 10, 2016 6:34 am

Kompresor
mishko-genija
Član
 
Postovi: 321
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:23 am
Lokacija: Beograd

Re: TAM

Postod branik » Sub Sep 10, 2016 9:29 am

Kompresor je sa suprotne strane. Pogledaj sliku u prikacenom pdf u pretproslom postu.

Послато са Lenovo A369i уз помоћ Тапатока
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: TAM

Postod dufko » Sub Sep 10, 2016 10:58 am

Ja sam se navozao novosadskim prigradskim 260-cama i ubeđen sam da nisu imale turbo... Isto kao ni turističke avtomontažine. Jedino sam siguran da su 331 imale turbo jer su imale skroz drugačiji zvuk u odnosu na ostale TAM-ove i čula se turbina. E, sad, možda je Avtomontaža ugrađivala turbo u 260-ce po prestanku proizvodnje istih u Autokaroseriji...

Послато са Lenovo P1ma40 уз помоћ Тапатока
dufko
Član
 
Postovi: 108
Pridružio se: Uto Feb 26, 2008 2:22 pm
Lokacija: Silbaš

Re: TAM

Postod branik » Sub Sep 10, 2016 11:23 am

260x1,3=?
Ako su ugradili u 260 turbo, to vise nije 260. Poglefajte vrednosti snage i obrtnog momenta. To su vrednosti atmosferskog motora malog precnika cilindra zbog 8 cilindara. Zato mu je hod takav da je voleo da se vrti, a ni doprinos RB pumpe vp nije zanemarljiv. Zbog svega, utisak iz voznje bio je mnogo bolji nego sto kazu podaci na papiru.
Neki stariji vozaci cak kazu da je bio kao mb 35, a iz mesta i bolji.

Послато са Lenovo A369i уз помоћ Тапатока
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: TAM

Postod Kassbohrer » Sub Sep 10, 2016 12:23 pm

Da li postoji mogućnost da je TAM imao dva različita motora snage 260 KS? Kao što je damir_fido napisao F8L413F definitivno nema turbinu, a BF8l413F definitivno ima dvije turbine. F8L513 se takođe proizvodio u varijantama bez turbine i sa dvije turbine u rasponu snage od 177KS do 255KS, to su podaci koji se odnose na originalne Magirus-Deutz motore, koji se i danas proizvode u Kini i koriste se za generatore, betonske pumpe itd.
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: TAM

Postod branik » Sub Sep 10, 2016 12:34 pm

Izgleda: 12763 i 12675ccm.
BF8l413F - http://autoline-eu.rs/-/prodaja/polovne ... 1570539400 uporediti sa onim pdf.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: TAM

Postod FiuMAN » Sub Sep 10, 2016 3:49 pm

ja mogu govorit samo za ono što sam vozio, a to je sljedeće :

190A110T (Ljubljana) - 190KS, nema turbinu
260A116M/P (Novi Sad) - 230KS, 1 turbina
260A119T (Ljubljana) - 260KS, 1 turbina
331A119TV (Ljubljana) - 330KS, 2 turbine.

Razlika između novosadskih prigradski 260-ica i ljubljanskih turističkih je bila u hodu klipa. Nešto malo veći hod je imao motor za slovenske nadogradnje. Nije bilo novosadskih s tim motorom, ni obratno. Jedno slovo u oznaki je drugačije.
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: TAM

Postod Kassbohrer » Sub Sep 10, 2016 4:06 pm

Zar 190-ka nije V6 motor 9.5l, ili je u 190A110 ubačen V8 iste snage? Nema razloga da ti ne vjerujem pošto si vozio sve navedene modele, ali me kopka nešto... Pretraživao sam po netu i nisam uopšte našao neki od tih motora sa jednom turbinom ili su sa 2 ili bez turbine. Moram da kažem da je dostupno vrlo malo podataka i odnose se na originalne Deutz motore, možda je TAM radio neke modifikacije na njima, a moguće je da su se i razlikovali motori za kamionski i autobuski program...
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: TAM

Postod FiuMAN » Sub Sep 10, 2016 4:17 pm

Da, naravno, 190-ka je V6 sa 9 i nešto hiljada kubika. Jednostavno je izistavljen jedan par cilindara. Na šestice se nije stavljala turbina, a osmica nije bilo bez. Govorim o autobusnom programu. Za kamionski nisam dobro upućen, a pogotovo nisam za radne strojeve u koje su isto stavljane TAM mašine
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: TAM

Postod branik » Sub Sep 10, 2016 9:26 pm

Trebalo bi da su isti u A i T. I dalje mi se cini dacje v8 imao malo snage za tu zapreminu uz turbinu.

Послато са Lenovo A369i уз помоћ Тапатока
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: TAM

Postod Kassbohrer » Sub Sep 10, 2016 9:37 pm

I ja danas gledam neke podatke i čudim se... Recimo BF8L513C V8, 12.763ccm bi-turbo i samo 200KS. Moguće da ti motori nisu primarno konstruisani za upotrebu u dugolinijskom saobraćaju, bilo putničkom, bilo teretnom... moguće da je im je primarna namjena u građevinskim mašinama i specijalnim vozilima...
Kassbohrer
Član
 
Postovi: 2532
Pridružio se: Sre Feb 13, 2008 12:20 am
Lokacija: Bileća

Re: TAM

Postod damir fido » Ned Sep 11, 2016 12:15 am

Zezno si se nešto.Gdje si našao taj motor BF8L513C sa samo 200 KS.Ja nisam nigdje našao iapod 238 KWx1.36 i dobiješ KS.
http://www.engine-trade.com/product/deu ... ehicle.htm
http://www.mascus.si/gradbenistvo/motor ... hwglb.html
A tacno je da ne postoji Tam V8 motor ja jednom turbinom.Bar nisam vidio u pretrazivanju.Ili nijedna ili dvije, za svaki red cilindara po jedna.I mozemo skoro sa sigirnošcu konstatovati da oznaka "B" na pocetku znaci biturbo.260 to nije.
damir fido
Član
 
Postovi: 340
Pridružio se: Sub Jun 25, 2011 7:28 pm
Lokacija: TUZLA

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gostiju