Logo

Ikarbus (2)

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Pon Feb 26, 2018 10:55 am

Zadovoljavamo se malim i siromastvom. Danas smo preziveli, a za sutra cemo videti. To nam je filozofija zivljenja. Zato su i zahtevi niski. Gde god lokalne vlasti placaju ugovoreni prevoz, postoji prostor za nabavku novih ili bar, jako mladih vozila, sto bi Ikarbusu posledicno moralo da donese posao. Onda treba samo malo bankarske stimulacije i kupcu i proizvodjacu da bi se kupac odlucio bas za IK.
Inace, jako mi se dopada da ponovo pisemo o autobusima, njihovoj proizvodnji, a ne samo da gledamo slike.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Sponzor

 

Re: Ikarbus (2)

Postod conte » Pon Feb 26, 2018 7:51 pm

Pozdrav. Opet ja.
Nisam se nadao ovolikoj polemici, posebno ne da svi pozitivno gledamo na ovu tematiku.
Kada sam pisao pre nekoliko dana plasio sam se drvlja i kamenja od strane nekooliko clanova koji predlazu katanac na Ikarbusu. Uostalom i na svim domacim fabrikama. i jos nekoliko koji vole da politizuju ovu raspravu. Pa da krenu o skakavcima koji jedu sve.
Sracom prosli smo bez toga.

Moram da priznam da sam pozitivno iznenadjen i brojem sagovornika i misljenjima iznesenim po ovom pitanju.
Svako od nas je ovde pokazao interesovanje za tematiku koja ga zanima u okviru Ikarbusa i iznesli smo gledanje iz poprilicno mnogo uglova, kao i sagledavanje poprilicno mnogo problema, kao i predloge za njihovo resenje. Tako da smo sagledali i vise problema koji dominiraju u Ikarbusu i izneli njihova resenja.

Naravno prvo uvek bude nemotivisanost i rasulo.
Nista cudno.
Onda proizvodni program i kvalitet finalnog proizvoda.
I na kraju plasman.

Ako pocnemo od glave da pritezemo za vrlo kratko vreme mogu da se rese skoro svi navedeni problemi.

Ali to ne zavisi nista od nas na forumu vec od ljudi iz fotelja u Nemanjinoj.
Mi mozemo samo da se nadamo da ce neko da procita ova nasa gledista, a posle toga i da cemo videti jos puno autobusa iz nase trenutno jedine fabrike
Nije problem naci ko ce da radi ako se u fabriku unese duh domacinske kuce.
Ako ne mozemo da napravimo najmodernije, bar mozemo dobro da ga napravimo.


Ne bih jos mnogo da duzim.
Necu da polemisem i oduzimam vam vreme za citanje o stvarima gde isto mislimo.
Voleo bih samo da ukratko kazem o tri stvari gde sam ostao nedorecen.

I Ik 412 - turisticko vozilo
Naravno da nije vreme da Ikarbus ulazi i taj segment. Ali korak po korak za par godina moze da se popne i na tu stepenicu.
Gledah neki dan ponovo slike onog Ik 312 iz Arive, nije ni malo amaterski uradjen. Samo par zamerki, a moze da prodje i bez njih.
Tako da stoji da ima potencijala, samo laganoi ne treba leteti.

II Ik 107 - Mini/midibus
Svi kazu da se nije proslavio. Ja sam se davno vozio u jednom jos je bio nov pa i nije mogao da pokaze lose osobine. Simpaticno resen u enterijeru, ostalo onako.
Prostor za ovakva vozila je veliki na domacem trzistu. Pre svega zbog odumiranja sela. Uzmimo samo Blace i Kursumliju za primer.
Do pre 25 godina su autobusi bili prepuni. U Blacu je bilo i angazovano 14 autobusa Jugoprevoza i jos koliko Nis Ekspresa na opstinskim i medjuopstinskim linijama. Danas nisam siguran da ih ima 10 ukupno. U kursumliji jos gore.
Da i to malo ljudi ne bi otislo sa sela lokalne samouprave moraju da finansiraju ili sufinansiraju lokalni saobracaj, a za to trebaju i odgovarajuca vozila.
Putevi i broj putnika ne opravdaavaju upotrebu standardnih vozila. Veliki je prostor za mini i midibuseve.
Nis Ekspres je pravio NIBUS minibuseve u raznim izdanjima, pa nabavljao one odvratne Fenikse, a videh i nesto MB O309, Jugoprevoz ima 10 ili 12 FIAT/Iveco kombija. Autoprevoz Cacak je nabavio neke plave Frankenstajne ima i neke mercedese koliko se secam. Bobivit u Trsteniku gotovo kompletni saobracaj obavlja minibusevima kao i JP Drumski prevoz putnika Rekovac koje ima samo minibuseve.
Tako da trzista za mini i midi vozila mozda ima i vise nego za sve ostale modele. Kako demografski propadamo mislim da ce vozila poput SANOS-a S-411 postati standard van beograda i Nisa, a njih je sem Isuzu vozila jako malo u ponudi.

III Izvoz.
Naravno i on je danas u domenu naucne fantastike. I za njega treba vremena pa kada se Ikarbusi uspesno zakotrljaju svuda po domacim putevima lako ce da koji ode u inostranstvo.
conte
Član
 
Postovi: 90
Pridružio se: Sub Feb 09, 2013 5:47 am

Re: Ikarbus (2)

Postod SGB » Pon Feb 26, 2018 9:01 pm

Taj što "maše katancem" je "zakatančen" na neko vreme, pa se može voditi normalna rasprava, gde stavovi mogu biti oprečni, a da sve ostane na pristojnom nivou. Nažalost, drugi način očigledno ne postoji, ali dobro, to je do nečijeg (ne)vaspitanja.
Što se tiče kategorije II, tu bi Ikarbus mogao čak i da kupuje šasije i nadograđuje ih, da ima neku svoju karoseriju na Sprinteru ili Dejliju. Ako se to pokaže i ako se "snađu", posle mogu da izrade i svoju šasiju u toj formi. Uvoz šasija bi ubrzao proizvodnju i u većoj meri "poklopio" tržište za koje si potpuno u pravu da traži takva vozila zbog žalosne činjenice da je ljudi sve manje što se dalje makne od Beograda i Novog Sada, a opet bolje je i uvesti šasiju i delimično zahvatiti deo tržišta nečim što je bar u nekoj meri domaće, nego to ostaviti prazno da se popunjava zapadnim otpadom.
becks89 o Niš Ekspresu je napisao:Već smo utvrdili da ne postoji na planeti nešto slično.
SGB
Član
 
Postovi: 2061
Pridružio se: Čet Sep 01, 2011 1:03 pm
Lokacija: Zemun

Re: Ikarbus (2)

Postod Mare66 » Pon Feb 26, 2018 10:30 pm

Nije ni autobus za medjunarodni saobraćaj nešto od čega treba bežati , Zemunci su se tu oprobali i dokazali , nedostaje takvih vozila , realno napraviti autobus u rangu Temse mislim da nije nemoguće .Treba razgovarati i sa zainteresovanim prevoznicima , pa videti kako bi trebalo da izgleda vozilo koje bi njima bilo po meri . Ima prostora , imamo fabriku i ljude koji su sposobni da naprave dobar autobus.
Mare66
Član
 
Postovi: 487
Pridružio se: Uto Dec 01, 2015 7:02 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Pon Feb 26, 2018 10:48 pm

Čini mi se da sam ja malo pokrenuo raspravu o eventualnom pokretanju proizvodnje mini i midi bus programa u Ikarbusu, pa da se još malo osvrnem na to. Prvo, slažem se da je za Ikarbus trenutno jedino rešenje, ukoliko bi želeo da uspostavi pomenuti program, karoseriranje šasija renomiranih evropskih proizvođača. S druge strane, ne mislim da trebaju to biti šasije IVECO-ovog Daily-a ili mercedesovog Sprintera, već prava autobuska, kao kod IK107, koji za osnovu ima RABA šasiju sa ne baš sofisticiranim vešanjem i obe krute osovine, pa nije mogao pružiti bog zna kakav komfor. No, nije mu to jedina mana, pa iako nije bio baš mnogo problematičan, ipak se ne može smatrati uspešnim projektom.

Glavni razlozi mog protivljenja da imamo još jednu fabriku za karoseriranje kombi šasija, jesu to što već imamo karoseriste Rayan i FENIKSBUS, kao vrlo solidne i već prihvaćene na tržištu, i to što nam treba "pravi" mini ili midi bus, koji ipak po pitanju ergonomije ne zaostaje mnogo od klasičnog autobusa, za razliku od kombi vozila, koja su pre prilagođena za prevoz tereta nego ljudi. Kapacitet im je ograničen širinom šasije, a i većinom imaju gibnjeve na zadnjoj osovini, što ih čini jako neudobnim, pogotovu pod malim opterećenjem. Skučeni su i klaustrofobični, sa obično, manjim staklenim površinama, a i ne mogu biti niskog poda zbog konstrukcije same šasije. No, IVECO ima i proširene šasije na koju je moguće montirati i nadgradnje većih prepusta, pa malo više nalikuju na autobus. Nudi to i Mercedes, ali takvih vozila još nema na našem tržištu. Pritom, u svojim skupljim varijantama nude i vazdušno oslanjanje, što ih još više približava svetu "pravih" autobusa. E sad, najčešće se na takve šasije montiraju nadogradnje za turistički segment, i tu već takva vozila imaju jako široku primenu. Varijante za gradski prevoz su već dosta siromašnije, poput ovih naših beogradskih Sprintera. Glavna prednost u odnosu na klasične mini autobuse, pretpostavljam, jeste cena. FENIKSBUS već ima znatno ozbiljnija vozila u ponudi, ali skuplja naravno, pa bi Ikarbus možda njima mogao biti konkurent proizvodnjom klasičnih autobusa dužine od 7/8 do 10,5 metara recimo. Ostaje pitanje cene, kao i stvarne potrebe tržišta za malo ozbiljnija vozila od tek karoseriranih furgona. Takođe, ostaje i segment malih turističkih autobusa, kakva je bila ikarbusova 308-ica, za koje vidim ima zainteresovanih kupaca kod nas i u regionu. Opet, i tu ne bi bilo loše imati i malo dužu verziju od oko desetak metara. Inače, minibus segment ne poznajem baš mnogo, pa ne zamerite ako sam u nečem pogrešio, ili izneo netačan podatak.
Kesha
Član
 
Postovi: 1001
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Pon Feb 26, 2018 11:19 pm

Mare66 je napisao:Nije ni autobus za medjunarodni saobraćaj nešto od čega treba bežati , Zemunci su se tu oprobali i dokazali , nedostaje takvih vozila , realno napraviti autobus u rangu Temse mislim da nije nemoguće .Treba razgovarati i sa zainteresovanim prevoznicima , pa videti kako bi trebalo da izgleda vozilo koje bi njima bilo po meri . Ima prostora , imamo fabriku i ljude koji su sposobni da naprave dobar autobus.


Ne treba bežati ni od turističkog segmenta, ali Ikarbus po mom mišljenju za pomenuti nema kapaciteta, a i sumnjam da ce ga imati u skorije vreme. Konkurencija je vrlo jaka uz već dosta bogatu i raznovrsnu ponudu. Opet uvoz šasija, malo šta se od potrebnih komponenti proizvodi kod nas, pa bi ostvarivanje konkurentne cene bio veliki poduhvat. Temsa nije ostvarila određene uspehe u tom segmentu preko noći, a pritom ima veliko tržište u matičnoj zemlji, koja uz to ima razvijenu prateću industriju. IK412 ni u svoje vreme nije bio baš na visini zadatka za razliku od 401-ice. Voznim karakteristikama je podosta kaskao. Naravno, taj problem bi bio rešen dobrim podvozijem, tj šasijom, ali opet, ostaju problemi koje sam pre naveo. Neka usavršavaju ovo što trenutno imaju u ponudi, i da se eventualno prošire na pominjanji mini i midi bus segment, dok turizam treba da sačeka neke bolje dane.
Kesha
Član
 
Postovi: 1001
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod negas » Čet Mar 01, 2018 7:22 am

Šta je sporno kod IK-412-ce bilo?
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7426
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Čet Mar 01, 2018 9:30 am

Nema potrebe za sirenjem i usitnjavanjem ponude. Posebno zato je trziste turistickog saobracaja mnogo drugacije od ostala dva segmenta - gradsko-prigradskog i medjugradskog. Tu se mi i razlikujemo od ostatka (normalnog) sveta: nama je vec gotovo standard da turisticka vozila rade medjugradski saobracaj.
Modularnost u proizvodnji vozila moze da bude resenje. Ista sasija kombinovana sa razlicitim duzinama, motrrima, menjacima, opremom dala bi kupcima mogucnost uskladjivanja (povoljne) ponude sa sopstvenim potrebama.
Fabrici poput IK u ovom trenutku ne treba veliki broj modela i ulaganje (pre)vise sredstava u njihov razvoj, vec usavrsavanje proizvodnje postojecih: kako za sto manje vremena i sto manje para, proizvesti novo vozilo. Tu su posebno vazne linije snabdevanja komponentama i kontinuitet njihovog pristizanja, ali i placanja. A to ne moze da se uspostavi, kako sam vec pisao, bez kontinuiteta narudzbina. Tada moze da se racuna na povoljnije cene ulaznih komponenti, manje zadrzavanje vozila u proizvodnji i brzi obrt, sto smanjuje troskove bankarskih kamata za finansiranje proizvodnje. Ako se vozilo zadrzi nekoliko meseci ( cak i celu godinu), ili ako za manje od mesec dana sidje sa trake, nije isto. Onda su i radnici brze zaradili svoju platu i imaju mogucnost da uzmu sledeci posao. Posledicno je i jeftinija proizvodnja i samim tim, jeftinije gotovo vozilo. A i to je jedan od preduslova za povecanje interesovanja i nabavki. Kad banka zna da ce vozilo brzo i na vreme sici sa trake i da ce kupac ranije poceti da ga otplacuje, dace i kupcu povoljnije uslove. I tako u krug, sve dok se i nivo kretanja i inercije ne uzdigne do nivoa dovljnog da sistem postane samoodrziv.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Čet Mar 01, 2018 7:11 pm

negas je napisao:Šta je sporno kod IK-412-ce bilo?


Bilo je reči podosta o 412-ici ako se ne varam, tj o utiscima onih koji su je vozili i bili njeni putnici. Što se tiče mehanike i uopšte pouzdanosti i upotrebljivosti, tu svakako nije loša. Antikorozivna zaštita već nije bog zna šta, al ajde nije ni to ništa strašno. Problem je u njenom ponašanju u vožnji. Ljulja sa dosta i prilično trpi od udara bočnog vetra. Nekom logikom, rekao bih da vešanje nije adekvatno visini vozila, a to može biti problem pri većim brzinama. No, verovatno je stvar malo složenija od toga, al da sad ne pišem napamet. Sličan problem imaju i neke serije 103-jki, prvenstveno one isporučene Lasti 2012. Lično sam putovao 401-icom i nisam primetio ništa slično. Šteta, pošto i 412-ici MAN-ov motor od 410ks daje odlične performanse.

Branik

Upravo tako. Treba prvo usavršiti već postojeći proizvodni program, i uspostaviti neku ozbiljniju seijsku proizvodnju, nebi li povećali i broj komponentaša u Srbiji i time smanjili uvoz. Nažalost, to u našim uslovima nije nimalo lako, al u principu je sve već rečeno. Nama nažalost, ostaje da vodimo diskusiju i nadamo se da će bar do nekoga dopreti ovo što pišemo, ko će za promenu znati šta valja činiti.
Kesha
Član
 
Postovi: 1001
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod conte » Čet Mar 01, 2018 7:51 pm

Bas tako.
Nadamo se da ce neko procitati i poceti da razmislja u tom pravcu.
U sustini sve je na vlastima.

Prvi korak
Formirati strucni menadzment i inzinjerski tim za Ikarbus.
Kompletirati tehnicku dokumentaciju za proizvodni program koji je realno proizvesti, kao i prouzvesti prototipove.

Drugi korak
Doneti odluku o zabrani kupovine vozila starijih od 3 godine.

Kao treci korak
Obezbedjivanje kreditne linije za kupce i eventualne subvencije za kupovinu domaceg vozila, mada taj momenat nije presudan.

Uz sve to formirati nadzorni organ koji bi kontrolisao eventualne zloupotrebe i krenuti dalje.

Posmatrajmo realno
ako je u godinama ekspanzije Ikarbus uspevao da izvozi na ne bas nezahtevno rusko trziste i ako je moglo da se izvezu vozila u bas nenaklonjeno GRAS Sarajevo znaci da potencijal postoji samo sto mi ne verujemo sami u sebe.
conte
Član
 
Postovi: 90
Pridružio se: Sub Feb 09, 2013 5:47 am

Re: Ikarbus (2)

Postod milos90 » Čet Mar 01, 2018 8:20 pm

Meni nikad nije bilo jasno zasto su svi ikarbusi bili skloni samozapaljenju,najsveziji primer je ik412 iz Strele,to je njima 3 po redu autobus ovog proizvodjaca da se zapali,izgoreo im je nov Ik301 u CG pre desetak godina,kupljen kad i ik 412,potom je izgoreo ik312,takodje veoma mlad autobus i evo sad ik412,i svi su imali pozar na motoru,odnosno odatle je krenulo.... jedino su Ik401 radili do rashoda bez problema... Svi smo bili svedoci raznih pozara na ikarbusovim vozilima,da li su nesto lose odradili kad su ga projektovali ili nesto drugo ne znam,mislim da su to autobusi sa najvise pozara.Vozio sam se i u 301,401,312,412,i po meni su bili dosta dobri,meni su se svidjali ali ocigledno da su imali neku neizlecivu bolest....I danas mi je nekako draze kad vidim ikarbusa nego neki drugi autobus....
milos90
Član
 
Postovi: 793
Pridružio se: Čet Avg 27, 2015 10:53 am

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Čet Mar 01, 2018 9:55 pm

To su masovna vozila, po pravilu koncentrisana u velikim drzavnim firmama koje nisu olicenjecdobrog odrzavanja. Ne mislim da je uzrok neka konstrukciona greska, vec propusti u odrzavanju nekvalitetnim resenjima i delovima. Znaci, ljudski faktor.
A sto se proizvodnje tice, mislim da ni izvoz nije neophodan. Ako se resi sve ono sto Konte napisa, domacem trzistu ce trebati toliko novih vozila da Ikarbus nece moci da ih proizvede. Pogledajte koliko je po gradovima gradskih i prigradskih vozila e normi manjih ili jednakih 3, a zalimo se na zagadjenost, koliko su stari...
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod negas » Pet Mar 02, 2018 8:33 am

branik je napisao:Nema potrebe za sirenjem i usitnjavanjem ponude. Posebno zato je trziste turistickog saobracaja mnogo drugacije od ostala dva segmenta - gradsko-prigradskog i medjugradskog. Tu se mi i razlikujemo od ostatka (normalnog) sveta: nama je vec gotovo standard da turisticka vozila rade medjugradski saobracaj.


Jer nemamo železnicu, znate svi verovatno, ali i tamo gde je razvijena, kao što je Nemačka, polako se probijaju turistički FlixBus-evi po unutrašnjem saobraćaju. Uvek se dešava neka promena oko svega pa i ovde...


Kesha je napisao:
negas je napisao:Šta je sporno kod IK-412-ce bilo?


Bilo je reči podosta o 412-ici ako se ne varam, tj o utiscima onih koji su je vozili i bili njeni putnici. Što se tiče mehanike i uopšte pouzdanosti i upotrebljivosti, tu svakako nije loša. Antikorozivna zaštita već nije bog zna šta, al ajde nije ni to ništa strašno. Problem je u njenom ponašanju u vožnji. Ljulja sa dosta i prilično trpi od udara bočnog vetra. Nekom logikom, rekao bih da vešanje nije adekvatno visini vozila, a to može biti problem pri većim brzinama. No, verovatno je stvar malo složenija od toga, al da sad ne pišem napamet. Sličan problem imaju i neke serije 103-jki, prvenstveno one isporučene Lasti 2012. Lično sam putovao 401-icom i nisam primetio ništa slično. Šteta, pošto i 412-ici MAN-ov motor od 410ks daje odlične performanse.



OK, posmatrao sam bus kao nadgradnju, i ako ljulja, on ljulja zbog ikarbusa pa je to lako promeniti. Nadograditi šasiju renomiranog proizvođača, Scania, MAN, Volvo... sa ik 412 karoserijom, i dan danas bi bio odličan bus. I svi to znamo. Pa Bova FUTURA se proizvodila do juče, namerno je "gazila" vreme, nije to bezveze. Nikada nećeimati uspeh koliko sa tom Bovom, očigledno. Ja za to navijam. Eh koliko bi Volvoa do sada izašlo da postoji Neobus...
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7426
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod negas » Pet Mar 02, 2018 8:41 am

I da, niko ništa ne čita ovde iz tih naših firmi, a i da pročita svaki predlog će od nas pripisati sebi ili ga neće ni interesovati. Srbija ja ovo, opušteno... ;) Njima oni koji nešto znaju ili su malo zainteresovaniji ne trebaju :) mali off :lol:
negas
Diplomirani mašinski inženjer - master
 
Postovi: 7426
Pridružio se: Pon Feb 11, 2008 3:52 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Pet Mar 02, 2018 3:56 pm

Nek lpripisu kome hoce, samo neka delaju.
Mada, to je siricproblem od IK. Drzava je prava adresa.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost