Logo

Ikarbus (2)

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Uto Jun 26, 2018 3:05 pm

Ima li Srbija kakve trgovinske ugovore sa Rusijom ? Nije mi poznato dal oni MAZ-ovi, LIAZ-i i ostali AZ-ovi stižu iz nekih sentimentalno/prijateljskih razloga ili postoje cake kao što Bosna ima sa Turskom i Hrvatska sa EU. U Hrvatskoj je praktički nemoguće kupit novi gradski autobus a da zemlja porijekla nije EU
FiuMAN
Član
 
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Sponzor

 

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Uto Jun 26, 2018 3:12 pm

MB je pre nekoliko godina Ikarbusu nametnut, znamo i kako. "Prirodno stanje" im je MAN. Ovako su naterani od strane onih koji autobuse dele na velike i male, verovatno, i kojima je MB maksimalno zvucno ime koje ima tezinu u opstem populizmu, da rasipaju i znanje i vreme i novac na nepotrebno razvijanje dva modela. Jer, cim je politicki pritisak prestao, odnosno, posto su (zlo)upotrebljeni u dnevnopoliticke svrhe, u oba slucaja pobegli su opet MANU. Nakon onih nekoliko desetina za GSP i po kojeg za JP, okrenuli su se opet MAN sasijama. Posle 312 koji je (iako nije JP, kupila Ariva kao i LE(a o tome necu, jer i to je politika)), i u tom segmentu prave opet na manu. Posto i sami vec u startu znaju da ce napraviti tek po nekoliko primeraka, nece da ulazu u kalupe i odlivke za tablu. Sigurno su svesni na sta to lici, ali za bolje im se ne isplati da ulazu jer to produkcijom nikad nece vratiti. E, sad, da li je i po sistemu "uradi sam" moglo i moralo bolje, druga je stvar. Mislim da je maska centralne konzole ipak mogla da se napravi kao poseban deo i uklopi u ostatak. Bolje su to resavali u postsankcijskom periodu. Problem su verovatno i komponente koje su stizale u poslednji cas, pa ih nije bilo moguce ugraditi bolje (upravljacka jedinica klimatizacije, displej, radio.....). Sad su u zacaranom krugu: kad bi imali narudzbina, to bi resili, a nemaju zato sto su takvi...)
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Uto Jun 26, 2018 9:34 pm

Verovatno da je pojednostavljen uvoz robe iz Rusije i njenih satelita, a i da nije, njihovi autobusi su lako dostupni i sa više nego prihvatljivom nabavnom cenom. Kvalitet osrednji naravno, al pošto nikakvih posebnih uslova za privatne prevoznike u Beogradu nema, sem godine proizvodnje, niskopodnosti, broja vrata, klime i sl, nemaju apsolutno nikakvog interesa da uvezu bolja vozila, pa i da kupe poneki autobus iz Ikarbusa, s obzirom da im to neće doneti neke olakšice ili subvencije.

Ikarbus jeste daleko više radio sa MAN-om od kad proizvodi autobuse, al ne mislim da su autobusi na MAN šasijama nešto bolje odrađeni u odnosu na one proizvedene na MB šasiji. Čak šta više, čini mi se da Mercedes daje bolju logističku podršku, jer ipak LE-i nisu imali nekih ozbiljnijih problema, i uopšte mi deluju malo ozbiljnije odrađeni u poređenju sa M serijom, iako se radi o različitim kategorijama. Recimo, uvođenje low entry modela u ponudu i ima nekog smisla, pošto to do tada nisu imali, a LE autobusi ipak imaju određenih prednosti u odnosu na potpuno niskopodne u eksploataciji van strogo gradskih sredina. Za M serijom i nema baš neke naročite potrebe, kad Ikarbus već ima sopstvene niskopodne konstrukcije, a skoro je MAN predstavio i novu garanciju rednih šetaka (D15), koje ugrađuje vertikalno u poslednju generaciju Lion's city-a, pa eto prilike da i Ikarbus konačno pređe na E6 motore. Verujem da prilagođavanje njihovih samonosećih konstrukcija novim motorima ne iziskuje prevelike troškove. Ipak su to kompaktne jedinice od 9L, a ništa manje potentne od D20 motora, ako se gledaju specifikacije na papiru. U korist Mercedesa idu i neke osobine novih 312-ica, jer je onoj na MB šasiji izgleda posvećeno više pažnje, možda i zbog samog Mercedesa, a i ponuda agregata je takođe na strani MB-a. Tu je znatno moderniji E6 malolitražni motor OM936 od 7.7L, koji se verujem može dobiti i u konfiguraciji sa 354ks i mislim 1400Nm obrtnog momenta, što je u principu dovoljno za kategoriju kojoj 312-ica pripada. MAN-ov D08 se zaustavlja na 290ks i 1100Nm obrtnog momenta. Postoji doduše i varijanta sa 340ks i dve turbine, ali mislim da se ugrađuje samo u srednje tešku familiju MAN kamiona. Verujem da i MAN-ov D0836 završava posao, ali ipak bi trebalo imati u ponudi i snažnije agregate, jer se time dobija svestraniji proizvod sa širim krugom potencijalnih kupaca. Ako se od MAN-a ne može dobiti šasija sa novim E6 D15 motorom, onda MB ipak predstavlja bolji izbor.
Kesha
Član
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod Aleks_BGD » Čet Jun 28, 2018 10:16 pm

Po meni ovo sasvim pristojno izgleda:
Image

Image

Image
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 13999
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Re: Ikarbus (2)

Postod Aleks_BGD » Čet Jun 28, 2018 10:18 pm

Dok ovo bas i nije,ovo bi trebalo prepraviti i dizajnirati da sve stoji na svom mestu i ima neki smisao:
Image
Aleks_BGD
Profesionalni vozač
 
Postovi: 13999
Pridružio se: Čet Dec 04, 2008 9:00 pm
Lokacija: Белград

Re: Ikarbus (2)

Postod zemunac » Čet Jun 28, 2018 11:12 pm

Meni to izgleda ko frizider na tockovima al bez tockova
U čaršiji važi jedno staro pravilo Ništa GSP, ništa GSP, samo kamilom.
zemunac
Član
 
Postovi: 171
Pridružio se: Pet Dec 06, 2013 6:54 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Pet Jun 29, 2018 3:03 am

Lijevi krovni tunel od ventilacije je trebalo produžit skroz do prednjeg stakla. Gore bi bio veliki pretinac za stvari,a od ispod mjesto za sve ovo što su nakinđurili dole na ovom frižideru bez točkova
FiuMAN
Član
 
Postovi: 993
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod blokovi » Ned Jul 01, 2018 12:47 am

Dzaba i dobra sasija, kada ce kvalitet zavrsne obrade uticati na radni vek autobusa... Dzaba i dobar motor i menjac, kada unutrasnjost trese i lupa nakon par destina kilometara... Ljudi, zadirete u politku previse sto se Ikarbusa tice, ali oni sem cuvene serije 102, 111, 161 i 166 nikad nece ponoviti, a to je prevazidjeno jos pre Hrista. Treba ulagati u tehnologiju, sto se Ikarbusa tice, ja se vozim na cuvenoj kotobanji raspaloj od 73ke svim Ikarbusovim serijama 218, pod je ispucao na nekoliko mesta, najgore je kod zgloba na ovoj seriji iz 2013. Mora to bolje, ali pitanje je toga da li ima volje i zivosti za time...? Losi putevi nisu izgovor za pravljenje kvalitetnog autobusa, sve je to apsolvirano, ali mora malo i taj Ikarbus da se trgne, ali realno gledano, ja sem kljuca u bravu ne vidim napredak...?
blokovi
Član
 
Postovi: 3604
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod suikar » Ned Jul 01, 2018 1:18 pm

IK-201,G.Br.100,linija 6

Image
Image Image
suikar
Član
 
Postovi: 736
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:56 pm
Lokacija: Subotica

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Ned Jul 01, 2018 3:07 pm

blokovi je napisao:Dzaba i dobra sasija, kada ce kvalitet zavrsne obrade uticati na radni vek autobusa... Dzaba i dobar motor i menjac, kada unutrasnjost trese i lupa nakon par destina kilometara... Ljudi, zadirete u politku previse sto se Ikarbusa tice, ali oni sem cuvene serije 102, 111, 161 i 166 nikad nece ponoviti, a to je prevazidjeno jos pre Hrista. Treba ulagati u tehnologiju, sto se Ikarbusa tice, ja se vozim na cuvenoj kotobanji raspaloj od 73ke svim Ikarbusovim serijama 218, pod je ispucao na nekoliko mesta, najgore je kod zgloba na ovoj seriji iz 2013. Mora to bolje, ali pitanje je toga da li ima volje i zivosti za time...? Losi putevi nisu izgovor za pravljenje kvalitetnog autobusa, sve je to apsolvirano, ali mora malo i taj Ikarbus da se trgne, ali realno gledano, ja sem kljuca u bravu ne vidim napredak...?

Dugo nisi ništa pametno napisao, a vidim ni ne planiraš. Prestani da pametuješ i ti zaključavaš brave, u životu nisi napravio ništa, da bi zaključavao nečiji znoj.
Poslednji put menjao SGB dana Uto Jul 03, 2018 1:52 pm, izmenjena samo jedanput
Rezlog: Obrisan sporni deo teksta
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5398
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod Marko INN-NS » Uto Jul 03, 2018 1:40 am

Nije mi jasno ovo kod Mercedesa sto samo ne preuzmu celu Instrument Tablu od njih vec nego menjaju ovo.
Jos bi dodao da su svi instrumenti original od mercedesa i da je brzinometar nov i trebalo bi se vise sa Mercedesom saradjivati po mom misljenju. Jednostavno mi se vise dopada. :D
Marko INN-NS
Član
 
Postovi: 830
Pridružio se: Pet Dec 09, 2016 6:30 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Uto Jul 03, 2018 3:45 pm

Pitanje je da li se uz mercedesovu šasiju može dobiti komplet instrument tabla, kao kod MAN-a. Ima dosta nadogradnji na šasiji OC500LE (osnova za 112LE), gde se mogu videti različita, a opet slična rešenja radnog mesta vozača, tj instrumenti su uvek isti naravno, ali se kompletna komandna tabla razlikuje od karoseriste do karoseriste. Pretpostavljam da je isti slučaj i sa šasijom za IK312MB.
Kesha
Član
 
Postovi: 1000
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod pavle1502 » Sre Jul 04, 2018 11:10 pm

Ja se izvinjavam što vam upadam u polemiku, ali bih postavio jedno pitanje.

Da li se zatvaranjem pojedinih otvora za klimu na novim IK-112M/218M može poboljšati rad iste? Imam neku zamisao da bi se jednostavnim lepljenjem sive trake preko kritičnih otvora poboljšao rad klime, a to su:
1. (gornji) otvori ispod nepostojećeg filtera;
2. donji red otvora, gde je putnik u sedećem položaju udaljen manje od 50cm od istih;
3. nepotrebni pregusto postavljeni otvori kao prvi panel iza stuba prvih vrata, i
4. otvori gde se nalaze dovodna creva klime, odnosno otvori gde klima izduvava sibirsku mećavu, a onda narednih pet otvora-ništa :lol:

Sad, ovo je neka moja zamisao. Zanima me mišljenje otalih forumaša da li je to uopšte izvodljvo?
pavle1502
Član
 
Postovi: 182
Pridružio se: Sre Avg 24, 2011 1:38 pm
Lokacija: Beograd,Borča

Re: Ikarbus (2)

Postod Шоми303 » Čet Jul 05, 2018 11:04 am

Једина ствар која би побољшала рад клима уређаја је померање усисног дела ка задњем делу аутобуса.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 962
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod Mare66 » Čet Jul 05, 2018 6:16 pm

Шоми303 je napisao:Једина ствар која би побољшала рад клима уређаја је померање усисног дела ка задњем делу аутобуса.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока

Možeš malo bliže da pojasniš kako bi pomeranje dovelo do poboljšanja rada klime
Mare66
Član
 
Postovi: 484
Pridružio se: Uto Dec 01, 2015 7:02 pm

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju