Logo

Ikarbus (2)

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Čet Jul 05, 2018 7:37 pm

Lejenje trakom je izvodljivo, kako da ne.
Samo, ne trebA trositi snagu na te revolucionarñe modifikacije, Kinezi dolaze.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6576
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Sponzor

 

Re: Ikarbus (2)

Postod roadcrasher » Pet Jul 06, 2018 12:08 am

Nije o autobusima al jeste o Ikar(b)usu. https://www.youtube.com/watch?v=xW2lzd7 ... ture=share
roadcrasher
Član
 
Postovi: 838
Pridružio se: Sre Jan 22, 2014 7:05 am

Re: Ikarbus (2)

Postod blokovi » Ned Jul 08, 2018 12:57 am

Neka dodju Kinezi, jer ovakav sistem pozadi u ovoj poslednjoj seriji je pre za vracanje i reklamaciju svakog moguceg primerka, svaki prokleti evric hocu da znam gde ide. Jos nesto, ko je projektovao onih bednih par prozora u prikolici, na sve to sto je uzas od pakla iz poslednjeg reda sedista...? Ljudi nismo vise mali, ovo vec postaje igre macke i misa, a najvise su putnici na gubitku, a to ipak nije u redu... I kod mene se potrosaci zale na lose rashladjene proizvode i piva i te svinjarije, sto se ne zale kod Ikarbusa za ove gluposti? Sramota?
blokovi
Član
 
Postovi: 3582
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Pon Jul 09, 2018 11:54 am

Ako je otraga pakao, i klima radije slabije, bit će onda da je glavni uzrok loša toplinska izolacija motornog prostora. Ista stvar je na Iveco Citelisu koja je na Urbanwayu ispravljena micanjem lonca auspuha na krov autobusa. Pretpostavljam da je na Ikarbusu riječ o štednji ili loše projektiranoj izolaciji
FiuMAN
Član
 
Postovi: 974
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod mishko-genija » Pon Jul 09, 2018 7:13 pm

Izolacija je očajna. Kada ventilator hladnjaka radi najjače (npr. uzbrdo ili kad se upali retarder), oseti se kako vreo vazduh kulja kroz sve procepe, pravo u kabinu.
mishko-genija
Član
 
Postovi: 230
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:23 am
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Uto Jul 10, 2018 12:17 pm

Kako Euro norme napreduju tako su sve veće temperature prisutne u motornom prostoru, a pošto su svi moderni autobusi niskopodni smanjio se i prostor za smještaj motora i pogonskog sklopa pa je to dvoje ubitačna kombinacija. Pred 1o i više godina smo imali motore koji nisu jako grijali i bili smješteni u velikom prostoru, dok je sada obrnuto. Sve je stisnuto, a temperature su puno veće nego prije. A Ikarbusova izolacija je očito ostala na razini od pred 10 ili više godina.
FiuMAN
Član
 
Postovi: 974
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Uto Jul 10, 2018 6:01 pm

Problem sa viškom toplote u putničkom prostoru, evidentan je ponajviše kod M serije, mada nije podjednako izražen kod svakog primerka. LE je takođe malo zagušljiv oko zadnje platforme, pošto je sam prostor više skučen u odnosu na M seriju, pa iako toplota ne prodire u tolikoj količini kao kod pomenute, ipak je toplije nego što bi trebalo da bude. Opet, sasvim je druga priča kod njihovih 112-ica i 218-ica, pa i kod novijih 103-jki i poslednje serije 206-ica. Vertikalno ugrađeni motori su znatno bolje izolovani, ponaročito kod niskopodnih Ikarbusa sopstvene konstrukcije. Čak je i klima osetno efikasnija. No, kod nas najviše političari određuju šta će Ikarbus proizvoditi, kao i šta će se uzeti za GSP Beograd. Mnogo puta do sad ispričana priča.

Mnogi autobusi na beogradskim ulicama imaju problema sa izolacijom motornog prostora. Ali, pojedinci to uporno negiraju, a zbog opravdanog i neopravdanog pljuvanja po Ikarbusu. Ima podosta MAZ-eva kod Arrive sa naguranim novinama oko plastičnih poklopaca sanduka, koji okružuje motor i prateće agregate. Tu je i AKIA sa ne baš sjajnom izolacijom, ali ipak osetno boljom nego kod pomenutog MAZ-a. Lupanje plastičnih delova enterijera prisutno je gotovo kod svih autobusa privatnih prevoznika ruskog, beloruskog, pa i turskog porekla, a jedino bi se niskopodne Cobre i OTOKAR-i mogli izdvojiti, kao proizvodi sa solidnom završnom obradom. Nije ni Temsa loša, ali i ona itekako "zvecka", ponaročito na manjim uzastopnim neravninama, kakve imamo na tramvajskim bašticama.

Sve u svemu, koliko para toliko muzike. Insistira se na ne toliko potrebnom uvozu šasija MAN-a i Mercedesa, pored domaće samonoseće konstrukcije, koja se do sada pokazala savim solidnom i adekvatnom. Uredu za međugradske autobuse, ali kod niskopodnih gradskih Ikarbusa, uvoz šasija definitvno umanjuje prostor za iole ozbiljniji profit, umesto da se izdvoji novac za opremanje enterijera kvalitetnijim materijalima. Nažalost, to nema ko da plati izgleda, a tu je i toliko pominjani problem raspoloživih komponentaša domaćeg porekla. Dovoljno je pogledati kako je odrađen prvi Avancity, tj njegov enterijer, pa zaključiti da Ikarbus itekako može da sastavi kvalitetan enterijer. Sve je na daleko višem nivou nego kod primeraka isporučenih GSP-u. Na kraju krajeva, imamo i 312-ice, čiji putnički prostor uopšte ne izgleda niti toliko jeftino, niti nedorađeno. Samo podolit i aluminijumske lajsne izgledaju daleko kvalitetnije u poređenju sa materijalima upotrebljenih kod gradskih Ikarbusa. Bar se meni nameće zaključak, uzevši u obzir sve što su do sada proizveli, da se pokušaji proizvodnje autobusa malo finije završne obrade, uvek završe neslavno, a razlog tome je verovatno nešto viša cena na kraju. Ne može se imati bus sa kvalitetnom i skupom mehanikom i odličnom završnom obradom, a da pritom bude jeftiniji od zapadnoevropskog parnjaka i za preko 30%. Negde se mora uštedeti. Turci se već mogu pohvaliti vrlo solidnom vozilima, moguće nešto skupljim u poređenju sa Ikarbusom, a to postižu proizvodnjom autobusa na sopstvenim konstrukcijama uz odličan izbor dobrih, i ne preterano skupih dobavljača komponenti enterijera. Ikarbus se može podići samo uz ozbiljnu i adekvatnu pomoć države, ako za to postoji interes naravno. Ovako možemo iznova i iznova razvlačiti jednu te istu priču.
Kesha
Član
 
Postovi: 958
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod blokovi » Sre Jul 11, 2018 1:37 am

Pa bolje stedeti na mehanici, nego na zavrsnoj obradi dobri moj... Cale moj je peglao skoro 40 godina u IMTu, i on kad vidi Ikarbusova vozila, kad vidi ustede na svakom mogucem koraku on kao srcani i bubrzeni bolesnik sa skoro 70 godina zivota se gadi koliko se stedelo recimo na sipkama i zavrtnjevima po Ikarbusovim vozilima, a o harmonici i zglobu na serijama 2013 i 2017 i tu ih je covek zestoko napljuvao, jer jednostavno mora se obracati paznja na te sitnice po autobusima, ne na mehaniku na kojoj se potencira... Sto se tice "toplotnog sanduka", e tu recimo moja iskustva sa Akijama LDMa na 71 mi govore drugacije, isto vazi i za turske proizvodjace, a svaki dan se srecem, i moram da kazem zalosnu konstataciju, da se i kod Maza vidi napredak na tom polju gde je motorni prostor, i Liaz 5292 je sjajan sad, dakle Ikarbus itekako kaska u mestu, a sa tim kaskanjem nece se daleko dogurati. Zamerke za mehaniku na autobusu nemam, ali enterijer, izolacija, "klimatizacija" sa sve manjkom prozora koja ce doci na naplatu seriji 2013 i 2017 ovog leta su zamerka koja Ikarbus svrstava na nivo i gori od Maza...
blokovi
Član
 
Postovi: 3582
Pridružio se: Sre Jan 05, 2011 3:00 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod becks89 » Sre Jul 11, 2018 8:10 am

Inače traktor i autobus su vrlo slični, čak i konstrukcijski. On je u traktorima ugrađivao to, pa najbolje zna. Siguran sam da se oduševi kad vidi još neke svoje proizvode iz života.
Elem, juče sretoh novog ik312 subotica transa, prijatno ga je za videti na putu, lepo to izgleda bar na oko. Porediti ik218m iz 2013 i 2017 je suludo, nebo i zemlja, a i način na koji su pravljeni prvi i naredbe izbacuj kako znaš i umeš, proizvele su da dođe do toga da se vozila dovršavaju u garantnom roku. Ovi sada su ipak stigli posle proizvodnje nekoliko komada, serija, tako da je i kvalitet nešto bolji i baš ta završna obrada mu je dosta bolja.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
BALKAN TRANSPORT - Portal posvećen javnom prevozu i prevoznicima na Balkanu!
Reklamiranje svih prevoznika i turističkih agencija do kraja godine na našem sajtu i facebook stranici je POTPUNO BESPLATNO!!!
Kontaktirajte na : marketing@balkantransport.net
Korisnikov avatar
becks89
Član
 
Postovi: 5244
Pridružio se: Sub Sep 29, 2012 8:16 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarbus (2)

Postod Шоми303 » Sre Jul 11, 2018 8:58 pm

Јел то исти онај ИМТ из којег је мом комшији стигло НОВО возило са отисцима прстију по каросерији и "процурелом" фарбом? Исти тај трактор му је више висио по сервисима док га после годину дана нису лепо дотегли да може да се оде у њиву да се ради без бојазни да ће неко морати да га довуче из њиве јер ће да цркне нешто ново.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 932
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod branik » Sre Jul 11, 2018 9:40 pm

Zato je i dobio katanac, uprkos masi primeraka koji rade i posle vise od cetrdeset godina. A u selu nema ni jedan traktor za ogradom (svi rade i moguce ih je popravljati do besvesti), a u svakom selu ima bar po nekoliko krovova od autobusa umesto supa.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6576
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarbus (2)

Postod FiuMAN » Čet Jul 12, 2018 11:39 am

Pa ne uspoređuje čovjek doslovno traktore i autobuse, nego komentira kako mu je otac radio u fabrici IMT pa ima nekog tehničkog znanja i upućen je u procese rada. Na Ikarbusu možeš vidit šlampavost na svakom koraku i da si konobar ili kuhar, nemoraš uopće bit upoznat sa tehnikom. Šta okrećete priču bezveze
FiuMAN
Član
 
Postovi: 974
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarbus (2)

Postod Шоми303 » Čet Jul 12, 2018 11:45 am

Аљкавост коментарише радник десет пута аљкавије фабрике, теби је то ок? Бмк и за Ик и за ИМТ, изнео сам ствари какве јесу ко ће како да схвати је ваш проблем.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
profa_chb je napisao:Preterano mašinski razmišljam? Reci mi, molim te, imaš li neki lek za to? Da se učlanim u tvoj Nezavisni sindikat nezadovoljnih suvozača koji poznaju pravo stanje?
Korisnikov avatar
Шоми303
Član
 
Postovi: 932
Pridružio se: Pet Jul 27, 2012 4:19 pm

Re: Ikarbus (2)

Postod suikar » Čet Jul 12, 2018 3:11 pm

Nije problem samo u Ikarbusu.Kako Subotica trans nema problema sa Ikarbusima,već uvek GSP Beograd? Možda, da se politika ne umeša,da se vodi računa o vozilima,da se ta harmonika ponekad i zameni,bili bi i ti Ikarbusi savršeni.Sve što je kvalitetno,treba i da se plati.A autobusi se moraju normalno održavati.
Image Image
suikar
Član
 
Postovi: 712
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:56 pm
Lokacija: Subotica

Re: Ikarbus (2)

Postod Kesha » Čet Jul 12, 2018 6:22 pm

Ista ta "šlampavost" se može videti i kod autobusa, koji su najzastupljeniji kod privatnih prevoznika u Beogradu. Reč je o MAZ-evima i LIAZ-ima naravno, ali ima tu i drugih koji se isto tako ne mogu ponositi bog zna kakvom završnom obradom. I kod novih niskopodnih LIAZ-a se mogu videti oljušteni rukodržači nakon samo par meseci rada, a isti se spajaju plastičnim spojnicama, kao što je i kod Ikarbusa slučaj. Takođe, ni po pitanju ergonomije vozačkog, pa ni putničkog prostora, ne mogu se staviti ispred Ikarbusa. MAZ je moguće za nijansu bolji, ali stvarno ne vidim apsolutno ni jednu njegovu karakteristiku, koja bi eventualno odnela prevagu u poređenju sa Ikarbusom, a po pitanju odnosa uloženog dobijenog. Reč je o vozilima sličnog cenovnog ranga, pa s toga i direktnim konkurentima. Ikarbus ipak ne može biti konkurent MAN-u i Mercedesu, i mislim da je to svima jasno. Ono što se toliko puta već provlači kroz priču, jeste prevelika strogost prema Ikarbusu u odnosu na konkurenciju. Očigledne anomalije kod autobusa ruskog, beloruskog i jednim delom turskog porekla, od pojedinaca su sasvim opravdane i prihvatljive, al zato kad je Ikarbus u pitanju, ceo sklop je jedno neviđeno đubre, i takav škart, kakav nije smeo izaći na beogradske ili ulice bilo kog drugog grada u Srbiji. Nema govora o nekom izvrtanju priče na konto poređenja traktora i autobusa.

Svi smo mi ovde svesni da Ikarbus ima nedostataka po pitanju završne obrade i radnog mesta vozača u zavisnosti od modela. Međutim, za cenovni rang kom pripada, ne može se mnogo više očekivati. Ipak, dokazali su nebrojeno mnogo puta do sad da itekako mogu da naprave i više nego pristojan autobus. Oni koji i izađu iz fabrike sa ne baš tako malim nedostacima, završe uglavnom u GSP-u, a zbog političkih igara i nepotrebne presije, kao i forsiranja što veće uštede. Kako već reče Becks, pošalju se autobusi iz fabrike na preuzimanje od strane Grada, tj GSP-a, a svesni su da će morati na doradu. Naime, rok je dat zarad neke prezentacije (univarzijada 2008, gradski izbori, posete ambasadora itd), fotografisanja ili lične promocije. Takođe, nametali su se i razni "novi" modeli koji će jelte konačno dići Ikarbus, i preko noći mu omogućiti velike izvozne poslove. Dovoljno je samo uporediti ozloglašenu N seriju iz 2008 godine sa identičnim autobusima isporučenim Novom Sadu 2007, sa jedinom razlikom u pogonskom sklopu. Ovi u Novom Sadu rade svi do jednog evo već 11 godina, dok ih je u Beogradu gomila rashodovana, uglavnom zbog stradalih motora. Nisu ni oni u Novom Sadu bez mana, ali su one ništavne u poređenju sa onima isporučenim GSP-u.

Draganov stav bi donekle mogao da razumem da su autobusi Ikarbusa kupovani samo za GSP. Ovako kad ih je toliko završilo kod privatnih prevoznika i drugih javnih preduzeća, gde su u većini ispunili očekivanja radeći i po dve decenije, zaista je suludo govoriti o Ikarbusu kao neviđenom škartu, a o sličnim konceptima, kao o nečemu toliko boljem od Ikarbusa, kojima eto treba pružiti šansu da se dokažu, iako je očigledno da se za uloženi novac ne dobija ništa bolji proizvod. Na kraju krajeva, kao što već napisah, ako postoji spremnost da se odvoji malo više novca od strane potencijalnog kupca, ugradnja kvalitetnijih materijala u putnički prostor ne bi trebala da bude problem. Jedini kamen spoticanja već godinama, jeste ponuda domaćih komponentaša, a mislim da ipak nema smisla proizvoditi autobuse u Srbiji, ako će delovi iz uvoza premašiti 90% gotovog proizvoda. A naravno da je potreban kontinuitet proizvodnje, nebi li se razvila i prateća industrija. Država upravo treba da pomogne Ikarbusu u postizanju kakve takve serijske proizvodnje nekoliko različitih tipova autobusa. Prosto je neshvatljivo da jedna Lasta, kao najveće državno saobraćajno preduzeće, ne dobije neke subvencije za kupovinu autobusa jedine preostale domaće fabrike. LE je recimo, adekvatno vozilo za prigradske linije, pre nego SOR C12. Tu su i vrlo solidne 218-ice za opterećene linije, a evo od skora, Ikarbus ponovo ima i međugradske autobuse u ponudi. Eto polazne tačke za državu, da Ikarbus učini pristupačnijim jednom od najvećih prevoznika u Srbiji. Isto se može učiniti i kad su velike privatne kompanije u pitanju. Ovako, već godinama imamo neku sitnu proizvodnju, koja jednostavno ne može dići sveukupan kvalitet na malo viši nivo. Opet, mnogo puta ispričana priča do sad.
Kesha
Član
 
Postovi: 958
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost