Pozdrav
Milcho!
Ponovo sam proverio podatke iz arhive
Ikarusa, i pronašao podatak da je tokom 1982. proizvedeno ukupno 220 primeraka iz serija
IK-105 i
IK-108. Na sajmu automobila aprila 1982. godine u Beogradu
IK-105 je i dalje imao glavnu ulogu u domenu ponude sa polunosećom šasijom, dok je nulta serija sa snažnijim
D2356 motorima i oznakom
IK-108 iz fabrike počela da izlazi sredinom 1982. godine. Na njima, osim po pitanju agregata, nije bilo nikakvih značajnijih izmena u odnosu na standardni
IK-105, i tih 25 primeraka za
GRAS bi trebalo da su upravo iz te serije. Svakako, sa snažnijim motorom koji je bio identičan onom u zglobnom
IK-160 posebno su pogodovali za brdovite terene. Osim tih za Sarajevo, u nultoj seriji izrađeno je još sigurno 30-ak primeraka sve do proleća 1983. godine, našao sam podatak da je tokom 1982. godine 6 komada
IK-108 isporučeno
Prometu iz Splita. Između ostalog, jedan od tih prvih
IK-108-ica je upravo i ovaj primerak sa
Ikarusovog prospekta.
Na sajmu automobila krajem marta 1983. godine
IK-108 je predstavljen kao zvaničan naslednik modela
IK-105 i to je bilo njegovo prvo pojavljivanje u vidu eksponata. Kako sam naveo u tekstu, na njemu su bile ugrađene niže stranice branika i novi tip pneumatskih brisača sa dužim metlicama. Nakon toga je počela serijska proizvodnja koja je trajala sve do 1989. godine, a tokom 1983. godine
IK-105 se polako povlači iz ponude, sve do 1984. kada su proizvedeni i poslednji primerci.