Logo

Ikarus Zemun

Diskusije posvećene gradskim, prigradskim i međugradskim autobusima.

Re: Ikarus Zemun

Postod suikar » Uto Jun 06, 2017 5:41 pm

Ja mislim,da nije baš sve u kvalitetu,već i u održavanju.Kako ovi autobusi i dan danas gaze subotičke ulice?IK-111,G.Br.75 ove godine puni 28 godina,dok IK-111,G.Br.79 puni 25 godina.

Image

Image

IK-161,G.Br.98 je u aprilu napunio 23 godine.

Image
suikar
Član
 
Postovi: 825
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:56 pm
Lokacija: Subotica

Re: Ikarus Zemun

Sponzor

 

Re: Ikarus Zemun

Postod FiuMAN » Uto Jun 06, 2017 6:35 pm

Subotica je sigurno imala pedantnije održavanje jer je X puta manji grad sa X puta manje vozila pa se ima vremena i volje posvetiti kvalitetnijem održavanju. Osim toga, vjerovatno ovi autobusi već zadnjih 10-ak, ako ne i više godina, odrade eventualno nekakvu špicu od 2 sata ujutro i 3,4 sata popodne ili su u rezervni pa onda odvoze ponekad i cijeli dan ali to se desni jednom ili dva puta u tjednu.
Ne želim nimalo umanjiti vrijednost njihovog održavanja, ali mislim da se to kako su ti autobusi odvozili svoj životni vijek nemože ni približno usporediti sa opterećenjima koja su takva kola prolazila u Beogradu ili u Zagrebu.




branik je napisao:Nema tu mnogo emocija. Pred kraj osamdesetih u Bgd je radilo oko 200 zanosa, pedesetak AM i vise stotina IK.
Kad god su mogli da biraju, vozaci su birali sve sto nije IK. Najvise sam vozio Ik i solo i zglobovi i tu je najbolji deo bio motor MAN i kratki prenos koji mu je omogućavao da se pun i uz najveće beogradsko brdo penje cetvrtom, a kreće drugom. Tu je bio daleko ispred AM koje su bile u manjku za jednu brzinu (5). Medjutim, po snazi i odnosu prenosa, osećaju u vožnji, snazi kočnica i njihovoj otpornosti, sanos je bio bez premca. Ali, to je tek ona verzija koja ne pravljena po specifikacija GSP, koja je ispod karoserije bila čisti MB.
Zajednicki taster za vrata u Beogradu su imali svi i to je jedna vrlo korisna sprava bila. Dešavalo se sa neka vrata povremeno preskoče, ali za smenu bi se to desilo tek ?možda jednom - dva puta, ili čak nikako, što za četvorovratnog zgloba i nije bilo strašno.
Te serije pre 1988. nisu ni u Beogradu bile trajne, ali ono što je i tada, pa i sada, bila karakteristika te fabrike je stalno učenje. Zastava u Kragujevcu je decenijama menjala lajsne, dok su oni hvatali tehnološki priključak.
Dovoljno je reći da su 1989. počeli da saradjuju automatske menjačke, da su godinu dve ranije ugradili i elektromagnetne kočnice, koje su i te kako vožnju podigle na viši nivo i spasavali klasične kočnice.
E, sad, antikorozivna zaštita nije postojala, samostalno razvijeni kostur nisu bili dovoljno čvrsti pa su stalni pretvori i te kako uzimali danak. Natovarenom bi često jedna traka bila tesna.
Ali ipak, ono što pamtim kao utiske: AM je radila, truckala i nikako nije mogla brzo da se vozi, jer to čvrstina prosto nije dozvoljavala. Ikarus je podnosi brzu vožnju dok je solidno popunjen, uz malo traženje po putu, dok je sanos bio pravi trkački autobus ( ako se tako može i sme reći), i uzbrdo i nizbrdo, pa su kasnije serije dolazile sa blokiranim šestom. Pisao sam utiske o svakom od njih u odgovarajućim temama.
Bilo kako bilo, 110/111, 160/161 bili su, uz izvesno nasledje, plod domaće pameti i industrije (SFRJ) i sigurno nisu bili na nivou pedigrirane konkurencije, ali su za uloženi novac i te kako vraćali uslugu prevoza. Bili su bar 50%jeftiniji.


Nisam dugo pročitao na ovom forumu ovako kvalitetan komentar starih vozila. Sve je pogođeno 100%. Doduše nemogu Ikaruse ocjenit sa vozačkog stanovišta jer ih nisam nikad vozio, već sva svoja saznanja sam poprimio od kolega vozača ili sa raznih foruma. Za Avtomontaže i Sanose već mogu ravnopravno sudjelovat u raspravama, s tim što bi onda tu još dodao i TAM-ove s kojima Beograd nije imao previše doticaja.

Kod nas su TAM-ove i Sanose uvijek dužili vozači koji su volili dobro potegnut i koji su znali vozit. TAM je imao specifične kočnice koje su napikavale ako nisi znao baratat njima. Na svakoj stanici ljudi bi popadali ako ju nisi zadnji moment otpustio pa opet stisnuo, Tako da je bila masa vozača koja nije htjela vozit TAM-ove iz 1985. nego su rađe uzimali rezervne Mercedese O317 iz '69. TA je bio odličan auto za vozača i za putnika, jedino je bio malo zeznut za održavanje. Bočni prijenosi su često odlazili, a i šasije i nosači motora su pucali zbog krivo proračunatih sila kočenja. Naknadno su im pojačavali kočnice što onda više nije odgovaralo projektu za ostale komponente pa su se javljala naprezanja na uvijanje i pucanja.

Avtomontažin SU220 su uglavnom vozili ozbiljni vozači koji nisu od akcije. On je htjeo da ima solidna kola koja ga neće iznevjerit, a ionako nije imao namjeru postizat nekakva bijesna vremena po liniji niti juriti preko 70. Vrlo zahvalna vozila, al relativno dosadna za vozit. Dosta su skakala, kao da si na magarcu ako malo brže voziš. Grijanje je bilo savršeno, a autobus nisi nikako mogao pokvarit ako si htio ispast s linije.
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarus Zemun

Postod branik » Uto Jun 06, 2017 8:49 pm

Hvala na oceni, Fiu...
A koliko su brda videli suboticki i koliko soli?
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarus Zemun

Postod MILE » Uto Jun 06, 2017 10:49 pm

Ne vidi ni jedno ni drugo a video je i mnooooogo manje kilometara.
MILE
Član
 
Postovi: 12938
Pridružio se: Pon Mar 15, 2010 10:57 pm
Lokacija: Šabac

Re: Ikarus Zemun

Postod branik » Sre Jun 07, 2017 9:42 am

U tome, i u činjenici da su manje firme uvek bolje negovale vozila ( vrlo moguće da ga je i više od deset godina vozila ista posada) krije se tajna dugovečnosti. A ni pretovari nisu u Subotici tako česti.
branik
Profesionalni vozač
 
Postovi: 6664
Pridružio se: Čet Jul 26, 2012 3:51 pm
Lokacija: Uzice

Re: Ikarus Zemun

Postod Kesha » Sre Jun 07, 2017 2:06 pm

Svakako da 161-ice nisu bile preterano kvalitetne, ali mislim da pojedinci malo preteruju kad tvrde da su se brzo raspadale. Ipak su one i u beogradskim uslovima radile dosta dugo uz sve svoje manjkavosti. Ja svakako ne mogu poznavati te autobuse kao branik koji ih je vozio, ali sam ipak nešto i sam kao putnik mogao da primetim, a i usput sam čuo dosta različitih utisaka od starijih kolega. U Poljskoj su isti busevi, samo sa Mielec motorima radili i preko 25 godina. Oznaka je valjda bila 160P. Sanosi, bar oni iz poslednje isporučene serije, jesu bili dosta dobri. Osnova je mercedesova, pa nisu ni mogli biti loši, ali opet nisu radili baš tako dugo. Nekih petnaestak godina, pa smatram da godine provedene u radu ne treba uzimati kao jedini kriterijum kvaliteta vozila. Od održavanja i načina korišćenja mnogo zavisi.

Pominjali smo i IK4. Nažalost malo se podataka o njima može naći, ali jedno je sigurno, bilo je nekoliko varijanti, pa i onih na Volvo šasiji, koje je i Sloba pomenuo. Izgleda da ih je veliki broj izvezen u Rumuniju, nešto manje u Poljsku, i po onome što se može pročitati, uopšte se nisu tako loše pokazali. One su bile na sopstvenim šasijama i radile su i preko 20 godina po onome što se može pročitati na stranim forumima.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarus Zemun

Postod Sloba » Sre Jun 07, 2017 2:12 pm

IK-4 na Volvo šasiji su kod nas rekarosirani u Autokaroseriji u lokalnu karoseriju, sa kojom je par vozila ušlo i u ovaj vek, na par godina. :)

amfan je napisao:To onda nije IK-4, nego Volvo čiji model ne znam, kao što ni model "tri prozorčića" nije TAM, nego Volvo. To je samo Ikarusova karoserija. IK-4 i IK-105 (itd.) su rađeni na istoj šasiji (šifra V17) pa nije ni čudno da su se oni vrlo lako raspadali.

Šasija je Volvo B58, a karoserija je IK-4. Ali, i dalje je to Ikarus (na Volvo šasiji), a ne Volvo. Po toj logici bismo mnoge autobuse mogli zvati istim imenom, iako nemaju nikakve sličnosti osim podvozja.

Nisam siguran šta tačno misliš u vezi sa IK-105, ali taj definitivno nije bio pravljen na Volvo šasiji. Bila je jedna slika nekog radničkog IK-105 sa Volvo natpisom napred, ali to je bila samo majstorska kreativnost.
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ikarus Zemun

Postod Kesha » Sre Jun 07, 2017 3:52 pm

Da, na tu amfanovu konstataciju sam zaboravio. Slažem se sa Slobom. Rad karoseriste ne treba obezvredniti u tolikoj meri, jer ipak on izbacuje kompletan proizvod. Osnova jeste od velikog značaja, jer ona definiše vozne karakteristike autobusa, ali ipak je karoserista taj koji daje svoj osobeni pečat svakom autobusu. IK112M je još jedan dobar primer. I pored MAN-ovog podvozja, taj autobus se ne može smatrati tek još jednim Lion's city-em, jer je Ikarbus istekao ostavio svog ličnog pečata na njemu. U nekim nekim stvarima to baš i nije dobro, ali je zauzvrat znatno jeftiniji od pomenutog Lion's city-a.
Kesha
Član
 
Postovi: 1015
Pridružio se: Pon Nov 30, 2015 9:07 pm

Re: Ikarus Zemun

Postod amfan » Sre Jun 07, 2017 6:35 pm

Zaboravio sam spomenuti jednu anegdotu. Kad je Promet negdje 1996. ili 1997. ponudio besplatno dva svoja IK-115 Čazmatransu Vukovar (a znate i sami kakva je tamo bila situacija), ovi su ih odbili jer su bili previše truli. Istina, trulo je bilo i održavanje u Prometu.

Sloba je napisao:Šasija je Volvo B58, a karoserija je IK-4. Ali, i dalje je to Ikarus (na Volvo šasiji), a ne Volvo. Po toj logici bismo mnoge autobuse mogli zvati istim imenom, iako nemaju nikakve sličnosti osim podvozja.

Nisam siguran šta tačno misliš u vezi sa IK-105, ali taj definitivno nije bio pravljen na Volvo šasiji. Bila je jedna slika nekog radničkog IK-105 sa Volvo natpisom napred, ali to je bila samo majstorska kreativnost.


Formalno je najprikladnije da ih zovemo po šasiji/podzvozju jer to je ono što se piše pod "marka" u saobraćajnoj dozvoli, ali zapravo ih zovemo imenom pod kojim su plasirani na tržište i promovirani. Zato Sanose zovemo Sanosima, a ne FAP Sanosima, ali isto tako i sve TAM-ove iz osamdesetih nazivamo TAM-ovima, iako ne postoji neki koji nije izašao iz Avtomontaže ili Autokaroserije. Dvostruki standard. Mislio sam na to da je IK-105 pravljen na istoj šasiji na kojoj je i IK-4. Vidio sam pločice iz IK-4 i IK-105 i na obe je isti kod šasije, V17. Ikarus je mijenjao te oznake kad bi mijenjao podvozje (npr. nije ista za IK-160 i IK-161) pa sam po tome to zaključio. IK-4 mi se ipak čini malo kraći pa nisam 100% siguran, trebalo bi detaljno izmjeriti dimenzije.
amfan
Član
 
Postovi: 177
Pridružio se: Sre Jun 10, 2015 1:21 am
Lokacija: Split

Re: Ikarus Zemun

Postod Sloba » Sre Jun 07, 2017 7:14 pm

Tu grešiš, sva vozila novijeg veka, bar u Srbiji, su registrovana pod imenom i modelom koji potiče od karoserije, a ne od šasije. Za starija vozila ne znam, ali znam da je u saobraćajnoj od jednog novosadskog Neobusa zglobnog iz 1981. stajalo "Volvo B10M Autokaroserija". ;)
Upotreba mojih fotografija u medijima, kao i u promotivne svrhe, nije dozvoljena bez moje pismene saglasnosti.

"Razvijena zemlja nije ona gde svaki čovek može da ima svoj auto. To je mesto gde se bogati voze javnim prevozom." - Enrique Penalosa
Korisnikov avatar
Sloba
Član
 
Postovi: 10781
Pridružio se: Čet Feb 07, 2008 6:45 pm
Lokacija: Novi Sad

Re: Ikarus Zemun

Postod profa_chb » Sub Jun 10, 2017 12:50 pm

Vozilo se registruje pod proizvođačem, tipom, i komercijalnom oznakom POSLEDNJEG proizvođača u lancu izrade vozila. Šasija je samo bazno vozilo, jedna od faza.
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarus Zemun

Postod FiuMAN » Sub Jun 10, 2017 4:05 pm

Svi ste valjda čuli za španjolskog karoserista NOGE. Jedno vrijeme je najzastupljeniji model bio "Noge touring star". Niti jednom takvom autobusu ne piše u saobraćajnoj dozvoli ništa drugo nego šasija. Ili Iveco 16.360 ili MAN ili Scania ..... ovisno na kojoj je šasiji rađen.
FiuMAN
Član
 
Postovi: 998
Pridružio se: Uto Feb 21, 2012 9:50 am

Re: Ikarus Zemun

Postod profa_chb » Ned Jun 11, 2017 12:24 am

Vama je jasno da se saobraćajnim dozvolama bavi policija, a ne struka? U svim papirima vezanim za homologaciju / odobrenje tipa vozila se piše kao što sam napisao.
profa_chb
Mašinski inženjer
 
Postovi: 14067
Pridružio se: Sre Maj 07, 2008 10:28 pm
Lokacija: Beograd

Re: Ikarus Zemun

Postod Simpson » Uto Jun 27, 2017 11:54 pm

Pre par dana, na nbg-u... Napred pise Volvo ali je po zvuku jasno da ni V od Volvo nije video :)

ik105_2.jpg
Nemate potrebne dozvole da pogledate prikačene fajlove u ovom postu.
Simpson
Član
 
Postovi: 234
Pridružio se: Sub Feb 23, 2008 3:07 pm

Re: Ikarus Zemun

Postod mishko-genija » Sre Jun 28, 2017 9:39 am

E, ovo je retkost. Mada, farovi i rubovi točkova nisu original
mishko-genija
Član
 
Postovi: 321
Pridružio se: Uto Mar 04, 2008 12:23 am
Lokacija: Beograd

PrethodniSledeća

Povratak na Gradski, Prigradski, Medjugradski

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju